|   15:07:40
דן אלון פובליציסט   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

הקרקס של איווט האיום

גם אלכסנדר מוקיון מנצרת פילית רוצה קצת מהתחושה שיש לבעלים שלו המחזיק בקולר. וכי למה זה נגזר על אלכסנדר מוקיון לקטוף כותרות משנה בנושאי ארנונה במקומון הזניח של נצרת פילית. גם הוא רוצה להופיע על הבמה המרכזית
15/06/2012  |     |   מאמרים   |   תגובות
ליברמן. ציון "אפס" בסולם האבולוציה האנושית [צילום: ארטיום דגל]


לנצח תאכל חרב?

בארץ רחוקה, בין ים כחול לים אדום, חי לו עם רדוף פחדים ומלא חששות. עם רודף "אושר רוחני" שמחפש בעיקר "עושר חומרני". עם למוד קרבות ודפי היסטוריה עמוסי קורבנות. דור אחר דור, גדלו הילדים והוזנו על פחד ושטנה, ובפי כל דור הורים הייתה אותה ההבטחה הישנה והכנה, שזו, זו תהיה המלחמה האחרונה.

עוד דור בגר, ועוד דור נגמר. עוד איום חדש נולד, ועוד ילד הפך מפוחד. עוד ילד עלה כיתה והתחיל לקרוא ספרים לבד, ועוד אבא נקרא למילואים והשאיר מאחור ילד מפוחד. דור אחר דור, שנה אחר שנה, וכלום. עוד שנה, ושום דבר לא השתנה.

זהו עם שאת תורת הנסתר שלו כתב רב שיצא להתבודד ואכל חרובים,
וזהו עם שבניו כבר לא עוסקים בתורת הנסתר, אלא בתורת הנגלה, ובמקום חרובים הם אוכלים בעיקר חרבות. "הלנצח תאכל חרב?" נשאל העם הזה על-ידי שר צבאו פעם מזמן. "כן" ענו במקהלה ובחדווה, שרי ממשלתו הנוכחיים, והמשיכו למנגל ולנפנף מעל האש עם דוחות המבקר.

הקרקס של איווט

יום אחד, נחת בלב ארצו של עַם הפחד והשכול, קרקס רוסי שהשתכן בתוך אוהל גדול וכחול. ומעל האוהל נכתב באותיות קידוש לבנה: "הקרקס של איווט בא לשכונה". תחילה הוקם האוהל הכחול הגדול, ומסביב לאוהל נראו רכבים גדולים שפרקו מטענים מתוך ארגזים שחורים משחור.

השמועות החלו לרוץ מפה לאוזן בכל רחבי הארץ, מצפון לדרום וממזרח למערב. זהו הקרקס הטוב ביותר על פני כל שביל החלב. היו שסיפרו על בולעי חרבות, ועל נשים עם זקן, והיו שדיברו על לוליינים בלולאות של אש, ומוקיונים פורחים מתוך עשן.

מיום ליום נבנה המתח מסביב לאוהל הענק והכחול, ומרגע לרגע הופרחו יותר ויותר סיפורים לאוויר על המתרחש בתוך המתחם העגול הגדול. מתוך האוהל נשמעו לסירוגין, מנגינות קלאסיות מעורבות בנהמות של חיות טורפות. לרגע עלו קולות מוזיקה לאומית שהעלתה גאווה, וברגע הבא נהמות חייתיות או צלילי תאווה. הסקרנות מילאה את הארץ, ונהירה המונית של חובבי הקרקס הביאה מיליון עולים לרגל.

מדי פעם ניתן היה לראות איזו דמות מגיחה מן האוהל ועוברת לחדרי ההלבשה. פעם שחקן שח-מט מחונן, ופעם אחרת פרוצה, עם שיער בגוון של בלונד-לבן. פעם גבר בלתי-אתלטי ומאיים (יש אומרים שזהו איווט עצמו), ופעם אישה חטובה ובלונדינית שיורקת אש ומעיפה כוסות מים.

אך לכולם ציפתה הפתעה גדולה. כמו ביצת הפתעה עטופה בנייר אלומיניום מרגש ומרשרש.

איווט האיום

איש לא ידע עד לאותו היום, שזהו בכלל הקרקס של איוט האיום. איש לא הכיר את איווט האיום עד לאותו היום. היו שסיפרו כי איווט האיום היה פעם, אחד ממקורבי המלך. והיו שסיפרו כי איווט הוא בכלל איש עסקים חובק עולם ועתיר משאבים, אשר רקח עסקות אפלות במדינות מזרח אירופה הרחוקות, והוא עמוס מזומנים.

היו שסיפרו שאיווט הוא בכלל עבריין מבוקש במדינות שמעבר לים, והיו שהעידו כי איווט האיום עומד לעמוד לדין באישומים חמורים מאין כמותם. אך אלה גם אלה, לא ידעו להסביר, מיהו באמת אותו איווט האיום, ומדוע הוא כה מבוקש בכל עיר ועיר. היו שקישרו את הסיבות לכך שאיווט האיום עודו מסתובב חופשי, בקשריו עם המלך, והיו שעטפו אותו בהילה מסתורית עוד יותר, וסיפרו שהוא צאצאו של הודיני הגדול, זה שנמלט מכל, בעזרת תכסיסים ואחיזת עיניים.

כך או אחרת, הקרקס של איווט נחת בארצו של העם המפוחד והמבוהל, ומיליון עולים לרגל עברו דרך מחלקת הקליטה והתמקמו לקראת תחילת עונת המופעים.

מופעי "חימום"

הקמפיינים לקראת פתיחת המופעים, כללו מיני-מופעי-חימום ברחובות הסמוכים לאוהל הכחול הגדול. בתחילה נדמו הצופים כאשר ראו מופעים מיוחדים ופסיכודליים, ולאחר זמן מה אפילו בני העם המפוחד החלו לחשוש, כאשר המופעים התגלו כפחות פסיכודליים, אבל הרבה יותר פסיכוטיים.

היה ליצן אלים שקיבל את הכינוי יצחקובוביץ', אשר התחזה לראש המשמר המלוכני ושלח שוטרי חרש להכות ולאסור מפגינים חברתיים, לצלם אותם עוברים עבירות במעברי חציה ולעצור אותם כצעד של אכיפה מניעתית.

והיה מוקיון אחר, שהתחזה למיני-צאר-חוץ, אשר פטפט עצמו מבלי דעת על כל דבר וענין, ובעודו תופס את עמדת שוטה הכפר הגלובלי, הוא פגע אנושות ביחסים הדיפלומטיים, כאשר הושיב שגריר על כסא נמוך, ועלב בו, כאילו היה ביריון שכונתי לא מחונך העושה כמעשה ילדים בגנון.

והייתה המופרעת שהמציאה לעצמה תואר אקדמי וגורשה מן הקרקס, והייתה המופרעת השנייה שהביאה את מופע הכוס המעופפת. והיו מופרעים מבלי סוף שברחו מן האוהל הכחול הגדול אל הרחוב וביצעו את זממם בציבור וברחוב. אבל בעת ההיא, היו מופרעים גדולים מהם, אשר הציתו את רחובות הפחד והשנאה, בשנאה אחרת, שנאה של מאגיה שחורה, שהופנתה אל קבצני רחוב שחורים. ומופעי האימה של פליטי האוהל הכחול נותרו כמופעי חימום.

אלכסנדר מוקיון ואנסטוליה היורדת לאוב

ואז בא המופע שפתח את העונה. הגדול מכולם, והכי קטן, בעת ובעונה אחת. אלכסנדר מוקיון, שברח מן האוהל הכחול הגדול וסירב לשחק את המשחק הממלכתי, עם מופע הרחוב שהציע לכל תושבי הארץ המפוחדת והמבוהלת לעזוב את הארץ בתמורה לכרטיס כניסה לקרקס של איווט האיום.

אלכסנדר מוקיון התיישב בעיר נצרת פילית. אלכסנדר מוקיון החל לנהוג בעיר כמעשה איווט האיום, והחל לבעוט במרקם החברתי העדין כמעשה פיל בחנות חרסינה. ממש כמו הבעלים שלו, הנוהג בזירה הדיפלומטית העולמית, ובמערכות החוק והמשטרה, כמו פיל בחנות חרסינה.

גם אלכסנדר מוקיון מנצרת פילית רוצה קצת מהתחושה שיש לבעלים שלו. וכי למה זה נגזר על אלכסנדר מוקיון לקטוף כותרות משנה בנושאי ארנונה במקומון הזניח של נצרת פילית. גם הוא רוצה להופיע על הבמה המרכזית, לצד הליצן האלים יצחקובוביץ', והמוקיון המיני-צאר הדיפלומטי, וגם הוא רוצה לירוק לתוך כל באר חברתית ומוסרית כמו המופרעת "כוס מעופפת" וכמו הבוס הגדול איווט האיום.

ואל המופע של אלכסנדר מוקיון וההצעה הבזויה שלו בקרן הרחוב של נצרת פילית, הצטרפה למופע אקוסטי "Unplugged", "Totally uplugged", "Completely unplugged", "No plug at all", המופרעת אנסטוליה, שקראה הפוך את ההוראות, ובמקום להעלות באוב היא החליטה לרדת לו. מעל במה מאולתרת ביצעה סולו של "ההומואים המתאבדים", ורק היה חסר שם איווט האיום כדי להשלים את המופע של "רוקדים עם מופרעים".

דבר חבר השופטים

האוהל הכחול הגדול עדיין עומד שם במרכזה של מדינה מפוחדת ומבוהלת. המופרעים הלאומיים והלאומנים מכל קצוות הארץ מבצעים שם מופעי-אימה כאלה, מופעים מסוג שרק עם עמוס פחדים וחששות, למוד קרבות וקורבנות, יכול להגיע לתת-רמה כזו, שמדורת השבט שלו תצחק ממופעים כאלה, או גרוע מכך - תתעלם מהם.

מה נותר לחברה כזו ולאן היא יכולה עוד להידרדר? רק לקראת ביטויים כמו של מארי לה-רגב והתאומה הסיאמית שלה מריאן אל-ראג'וב "מכים יהודים בצרפת כאילו היו כושים בישראל".

רק ביטויים כאלה עדיין לא נאמרו כאן. אך אל חשש. הם בדרכם הנה, והם כבר מבצעים חזרות באוהל הכחול הגדול של "קרקס איווט האיום", ובאוהלים השכנים של יתר הקרקסים הלאומניים.

המופעים האלה הם ציון דרך על המסלול האמנותי של מופעי הקרקסים הלאומניים. "אלכסנדר מוקיון" וחברתו "אנסטוליה (כוס מעופפת) היורדת", העלו השבוע מחוץ לאוהל הכחול הגדול את המופעים של "ההצעה הבזויה ביותר מפי האדם שלא נולד כאן כלפי מי שכן נולדו כאן", לצד המופע של "בואו נחזור לימי הביניים החשוכים ונמציא מחלות ונדביק אותן על אוכלוסיות".

היכונו לאוהלים של הקרקסים הלאומניים, לקראת מופע סיום המדינה הציונית החילונית והליברלית.

תמונות מציאות של מדינה עם מוסר ירוד וערכים מתפוררים. איך אומר פוליקר לזה שמציע לו צחוק בחינם מלווה בעשן ואש של התמכרות מסוכנת? "תודה חבר, אני לא לוקח"
ציון אפס בסולם האבולוציה האנושית.

תאריך:  15/06/2012   |   עודכן:  17/06/2012
דן אלון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הקרקס של איווט האיום
תגובות  [ 14 ] מוצגות   [ 14 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מסר לקשקשן
16/06/12 12:50
2
דרור5
16/06/12 14:43
3
דן בלון
16/06/12 17:01
4
אורי... .
16/06/12 17:30
 
ש.ש.
16/06/12 18:04
5
מה הוא קופץ?!
16/06/12 18:51
6
דן ה
16/06/12 19:11
7
י.ש
16/06/12 19:36
8
איציקב
16/06/12 20:08
9
הרגל של ליברמן.
16/06/12 21:29
10
שהוא עוור וגם חרש
17/06/12 08:19
11
מדמ.comוני אסף
17/06/12 14:15
12
הפוסל במומו פוסל
19/06/12 11:07
13
כמה מצחיקים
19/06/12 16:41
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אני נדרש לרשימה זו בעקבות הוויכוח החם סביב חוק הספר וגם לקראת סיום שבוע הספר העברי. רעייתי ואני נגועים במחלה בריאה של רכישת ספרים. מכספי הפנסיה שלנו אנחנו מקפידים להפריש כל חודש סכום לא מבוטל המיועד למזור למחלה. לצד ההוצאות הרבות לבריאות הגוף - כדורים, מתווספת ההוצאה לשלוות הנפש - ספרים.
15/06/2012  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
המלצות וועדת קדמי מאוששות את התחושה של כולנו שפשוט יקר לחיות כאן.
המחאה החברתית שבימים אלה תימלא שנה לתחילתה, משולה לרעש בעוצמה נסבלת. בניגוד לזאת שבכיכר תחריר בקהיר, שם היא גרמה להתמוטטות פירמידת השלטון ללא מציאת פתרון בנייה חלופי. התוצאה כרגע היא מצב של תוהו ובוהו. אצלנו לעומת זאת, היא היוותה תזכורת. יש לטפל במבנה, ובמקרה שלנו במבנה החברתי, ולדעתי גם הפוליטי. עצם השם "מהפכת התודעה" אומר כי ההפגנות הן אמצעי, טקטיקה. המטרה- האסטרטגיה, שינוי סדרי חברה וגם שלטון. אבל אלה מטבע הדברים הם לא עניין של זבנגים, חזקים ככל שיהיו. ישנן רעידות משנה קטנות ואלה מזכירות לנו שהלוחות הטקטוניים בעומק, פועלים. כלומר, הסיבות למחאה קיימות, אך את המחאה עצמה לא ניתן לשחזר. אפילו אם יצליחו להביא לכיכר רבין מאות אלפים- היא לא תשוחזר. גם אם יוסיפו להתקיים עצרות והפגנות במקומות שונים או אף הפגנה בכיכר מוזיאון תל אביב מלווה בבימת אמנים, זה יהפוך את זה יותר ל"הפנינג" מאשר למחאה מן הפופיק. משום כך בשלב הביניים, עד שהדינאמיקה תעשה את שלה יש להשתמש ברעידות הקטנות כתקופת ביניים למעשים, בשטח...
15/06/2012  |  צבי גיל  |   מאמרים
במגילת העצמאות מופיעים שלושה טיעונים מתחום המוסר המדיני המיועדים להצדיק את כינונה של המדינה היהודית. הראשון מעוגן בקשר ההיסטורי בין היהודים לארץ ישראל. לפי טיעון זה, היהודים, שמולדתם היא ארץ ישראל, הוגלו ממנה בכח הזרוע, אך גם בהיותם גולים מארצם המשיכו לשאת אליה עיניהם במטרה לחזור אליה. הטיעון השני המופיע במגילה מסתמך על הזכות האוניברסלית להגדרה עצמית: כל אומה זכאית להגדרה עצמית לאומית ולעמוד ברשות עצמה. הטיעון השלישי נוגע לצורך הדחוף בכינונה של הגדרה עצמית יהודית כתוצאה מרדיפות היהודים - אלו שגברו במאה התשע-עשרה ושהגיעו לשיאן בשואה. היחס בין שלושה טיעונים אלו והדגשים השונים הניתנים להם מאפשרים כמה פירושים שונים לרעיון המדיני הציוני.
15/06/2012  |  פרופ' חיים גנז  |   מאמרים
פרשת שלח, שבמרכזה פרשת המרגלים, היא פרשה מרתקת העשירה בסוגיות פסיכולוגיות. אחרי סדרת הזהויות, שפתח בהן ספר בראשית - החל בסוגיית הזהות האישית של אדם הראשון (המגולמת בפנייה הרועמת "אייכה"), ושל קין בזיקה לאחיו הבל ("אֵי הבל אחיך), דרך גיבוש הזהות המשפחתית של נוח בתיבה ועד עיצוב הזהות הלאומית של אברהם אבינו - צועדת הפרשה צעד נוסף ובונה עוד נדבך בסדרה. הפרשה מצביעה דומני על זהות ייחודית חדשה: זהות הארץ בזיקה לזהות האישית והלאומית.
15/06/2012  |  ציפי לידר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
ראובן דינור
ראובן דינור
חדר בבית מלון, ממומן בידי המדינה, או דירת מגורים זמנית אינה מענה הולם אלא אקט רנדומלי שמעצב ביתר שאת את הגלות בתוך הארץ
מתן גולדבלט
מצד אחד, התביעה בבית הדין תשאף לפעול ככל האפשר בשיתוף פעולה עם הרשויות במדינה כדי שימלאו את חובתן (וכך ליישם את עקרון המשלימות). מצד שני ובמקביל, התביעה בבית הדין תישאר ערה לסמכותה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il