אני רוצה לומר מלה טובה על חברת החשמל. לא בגלל פרסומת הבובות המגעילה וגם לא בעקבות הכתבות על הניהול הבזבזני, המשכורות של העובדים וחשמל החינם או תעריפי החשמל. אני רוצה לכתוב מלה טובה על חברת החשמל לעומת התנהלות מחפירה של חברות המים. במקרה הספציפי מדובר במעיינות הדרום, אבל לא רק היא. מנסיוני עם חברות מים אחדות, התנהגותן מחפירה, תעריפיהן מזעזעים ויחס המחפיר ללקוחותיהם השבויים - אנחנו.
התקשרתי באחרונה אל חברת החשמל ושמעתי את התשובה האוטומטית: "עקב עומסים כבדים ייתכן זמן המתנה ממושך מאד". אבל אחרי דקה אחת, היה מוקדן על הקו וקבלתי מיד תשובה מלאה ומפורטת. זו לא פעם ראשונה, שמוקד השירות של החברה משיב לי במהירות ובצורה עניינית ואין לי פרוטקציה אצלם.
סיפור אחר הוא חברות המים. ביום רביעי התקשרתי אל מעיינות הדרום כדי לברר יתרת חוב בדירה בירוחם. המתנתי על הקו כעשר דקות, למרות ההודעה שהעומס כבד ואני יכול להשאיר הודעה. יחזרו אלי. בסוף נשברתי והשארתי הודעה. אבל אחרי שעה חידשתי את המאבק ושוב ישבתי על הקו דקות ארוכות כנצח. בסוף סגרתי בלי להשאיר הודעה חדשה. עשיתי ניסיון שלישי, קצר יותר, ושוב נכנעתי. אבל יש תקווה למתמידים. התקשרה אלי מישהי צעירה ממעיינות הדרום ואמרה לי שהיא... לא נציגת החברה. היא מן המוקד ואיננה יכולה להשיב על שאלתי המסובכת כל כך: כמה יתרת החשבון?
בדקתי באתר של מעיינות הדרום ומצאתי שאפשר לשלוח פקס למשרדים השונים של החברה. ניסיתי לשלוח פקס לירוחם. הפקס לא פועל. לא מפתיע... זה היה ביום רביעי. בחמישי לא חזרו אלי. בשישי, בוודאי שלא. הם צריכים לעבוד ביום ששי? שבת מנוחה וגם יום ראשון לא הביא תועלת. רק היום, יום שני, התקשרה נציגה ממעיינות הדרום ויכלה לתת לי תשובה לשאלתי.
אני יודע שחברת הכנסת
מירי רגב מבקשת לשנות את החוק ולהחזיר את חברות המים לידי הרשויות המקומיות. יש לי ביקורת רבה על ח"כ מירי רגב. בעניין חברות המים - אני איתה!
שיח בחנות ספרים את יכולה לקבל את הספר הזה במבצע "אחד פלוס אחד", אבל לא בכרטיס הזה, רק במבצע אחד. אין כפל מבצעים, אבל כדאי לך לשלם בכרטיס בעד הספר הזה ולקחת את השנים האלה במבצע אחר... ואם את בוחרת, אז...
לקוח עומד חסר סבלנות בתור לקופה: "בשביל לקרוא ספר, צריך ללמוד חשבון"...