|
מתוך הפרסומת של Penny Appeal
|
|
|
|
|
מלכ"ר מוסלמי בבריטניה משדר בשבוע פרסומת ראשונה אי-פעם בערוצי הטלוויזיה המרכזיים, בניסיון לשנות את התפיסה כאילו למוסלמים יש משהו נגד חג המולד – מדווח גארדיאן. הפרסומת בת 59 השניות של Penny Appeal מתמקדת בחלקם הנשכח של מוסלמים בבריטניה בסיוע לנזקקים בחג המולד.
הפרסומת שודרה לראשונה אתמול (24.12.17) בערוץ העצמאי
ITV ובערוץ 5 ותשודר לאורך תקופת החגים שעד ראש השנה האזרחית. למוסלמים רבים בבריטניה, מדובר בתקופה של נתינה – אומר הארגון. ההכרה בתרומתם של מלכ"רים מוסלמיים בחג המולד באה אחרי שנים של סיפורי "פייק ניוז" בהם נטען שהם מתנגדים לחג הנוצרי ביותר של השנה. האחרון שבהם הגיע מאיטליה בסוף השבוע שעבר, ובו נטען בכזב כאילו פקידים בצפון המדינה הורו להסיר עץ אשוח כדי שלא לפגוע במוסלמים.
דוח של הפרלמנט הבריטי שפורסם לפני ימים אחדים מקדם גישה מדויקת יותר, ומציין שרוב הבריטים אינם מכירים את פעולות הצדקה של המוסלמים בני ארצם ובמיוחד אלו שנעשות סביב חג המולד. על-פי הדוח, שהוכן בידי קבוצה על-מפלגתית, התקשורת הבריטית "מתעלמת ברצון" מאותה פעילות ברוכה.
הברונית וורסי, שרה לשעבר מטעם המפלגה השמרנית, הודתה שגם למפלגתה היה חלק בדימוי השלילי חסר הבסיס של 3 מיליוני המוסלמים בבריטניה. "הנרטיב בתקופה זו של השנה היה שמוסלמים לא אוהבים את חג המולד, שהם כמעט רוצים לאסור עליו. כאשר היינו באופוזיציה ניסינו למצוא סיפורים על 'הלייבור שמחרים את חג המולד' ובסופו של דבר היינו מוצאים סיפור עם קשר אתני". בחודש שעבר נרשמו מספר מחאות במדיה החברתית על פרסומת של ענקית המרכולים טסקו, אשר הציגה משפחה מוסלמית חוגגת את חג המולד. טסקו הגיבה: "אנחנו גאים לחגוג את הדרכים הרבות שבהן לקוחותינו מתאחדים סביב עונת החגים".
בילאל חסאם, יוצר הפרסומת של Penny Appeal, אומר שהוא מקווה שיותר בריטים יידעו שהמוסלמים בבריטניה שותפים לאווירת החג, ומסביר שאמונתם מעודדת לסייע לזולת אך לא להתגאות בכך. "אין דבר שבו אנחנו יותר דומים לנוצרים מאשר הענקה, שירות ועזרה לחברך האדם". הוא גם מציין, שרוב פעילות הצדקה של המוסלמים מופנית ללא-מוסלמים – כמו למשל 70% מזו של Penny Appeal. וורסי מוסיפה, שחג המולד בבתי המוסלמים יהיה דומה מאוד לזה שבבתי הנוצרים: "יהיה תרנגול הודו, הם יאכלו יותר מדי, יצפו בברכתה של המלכה – ואז הם ייצאו ויעזרו לאחרים".