|
17 נרצחו [צילום: וילפרדו לי, AP]
|
|
|
|
|
מספר התקריות האלימות החמורות בבתי הספר בארה"ב זינק ב-113% בשנת הלימודים האחרונה – מדווח US Today. מספרן הגיע ל-279, לעומת 131 בשנת הלימודים 2016/17.
המספר הגבוה ביותר של האירועים היה גילוי נשק חם במתחמי בתי הספר, ואחריהן – יריות שבוצעו או סוכלו. המחקר שמצטט העיתון מצביע גם על עלייה חדה במספר האיומים החמורים על בתי הסםר, שהגיע ל-1,300.
איימי קלינגר, מעורכי המחקר, אומרת שלא ניתן לייחס לגורם אחד את העליות הללו, אך מציינת שסיבה עיקרית רוחבית היא העדר פעולות מניעה עד שמאוחר מדי. "אם למורים יש הכשרה, היא מלמדת אותם כיצד להשיב אש. זו אינה מניעת אלימות, הערכת סיכונים או יכולת לזהות את מי שמהווים סיכון ולהתערב מבעוד מועד". בחודש מארס אישר הקונגרס הקצבת מיליארד דולר בעשור הקרוב לבתי ספר ולרשויות מקומיות, בעיקר לצורך התקנת גלאי מתכות ומיכשור דומה.
פסיכיאטר הילדים דרו ברזמן אמר לעיתון, כי יש חשיבות רבה בהכשרת המורים לאבחן סימני אזהרה בקרב התלמידים. סימנים אלו עשויים לנוע בין שינויים קיצוניים בהתנהגות לבין השמעת איומים בפועל כלפי מורים ותלמידים. "המורים לא יודעים בשליפה מה לחפש. אפשר ללמד אותם את זה", הוא מוסיף.
המחקר מצא, כי 27% מהתקריות האלימות החמורות אירעו ב-30 הימים שלאחר הטבח בבית הספר בעיר פארקלנד בחודש פברואר, בו נרצחו 17 תלמידים. בנוסף לכך, אותם ימים שאחרי הטבח הושמעו 35% מכלל האיומים של השנה כולה. עם זאת, קלינגר מציינת שבשנת 2017 כבר עלתה האלימות בבתי הספר ב-60%, ובסתיו של אותה שנה לבדו היו 90 מקרים של אלימות חמורה – כך שהטבח בפארקלנד לא היה מאיץ לעלייה באלימות אלא תסמין מחריד שלה. קלינגר סבורה, עם זאת, שהטבח גרם לעלייה במספר האיומים המוודחים, שכן מקרים כאלו גורמים לעלייה בנכונות לדווח עליהם.
ברזמן מסביר כיצד אירועים כמו פארקלנד משפיעים על התלמידים: "כולם יודעים על זה. תוצאה נפוצה אחת היא בלבול. כך גם תחושה אמיתית של פחד וחוסר ידיעה מה לחשוב".