|   15:07:40
דלג
  אלי אלון  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
לא רק קריאה בקלפים - 5 שימושים בקלפים
כתיבת המומחים
5 המקומות שחייב לבקר בהם בניו-יורק

זוכרים את יצחק ירון

יצחק ירון היה ראש העירייה השלישי של גבעתיים, איש חינוך שהיה מעמודי התווך של העיר בתיאטרון גבעתיים אותו הקים התכנסו חבריו ומוקירי זכרו והעלו קווים לדמותו
18/02/2016  |   אלי אלון   |   כתבות   |   תגובות
יצחק ירון ואמנים [צילום: דודי בן דב ודוברות עירית גבעתיים]

בתיאטרון גבעתיים נערך (15.2.16) ערב לזכרו של יצחק ירון ז"ל, מי שהיה ראש העירייה השלישי של גבעתיים. ירון, איש חינוך במקצועו ובנשמתו, היה ראש עיר אהוב ומוערך וכיהן בתפקיד במשך 3 קדנציות רצופות בין השנים 1993-1978.

בערב, אותו הנחה יוסי אלפי, עלו לבמה חבריו ומכריו של ירון וסיפרו על האיש ופעליו וכן הוצגה מצגת שסקרה את תולדות חייו של ירון ופעילותו רבת השנים בעיר.

תולדות חייו

ירון היה איש חינוך וראה את ייעודו בחינוך

ירון היה איש תנועת "אחדות העבודה" וראה ביגאל אלון את מנהיגו לימים כשיבחר לראש עירית גבעתיים ינציח את שמו של יגאל אלון במקומות שונים בעיר
▪ ▪ ▪

יצחק ירון נולד בשנת 1935 בחדרה בשם יצחק פייפר. לימים עיברת שם משפחתו לירון, למד בבית הספר החקלאי בנהלל, ובהמשך למד הוראה בבית המדרש למורים בגבעת השלושה. בתחילת שנות ה-60 למד מקרא וספרות בחוג השתלמות ששכן ברחוב בלוך בתל אביב שפעל כשלוחה של האוניברסיטה העברית בירושלים. בין השנים 1968-1965 שימש מורה ומנהל בית הספר היסודי "אופקים" בגבעתיים. בשנות ה-60 נמנה ירון על חברי "המשמרת הצעירה" של מפלגת העבודה, וכיהן כחבר הנהלת הסתדרות המורים וראש מחלקת הארגון בהסתדרות המורים. בשנים 1970-1968 עשה בשליחות חינוכית בדרום אמריקה. ושימש מנהל ומורה בבית הספר היהודי באורוגוואי.

מיכה חריש מי שהיה מזכ"ל מפלגת העבודה, חבר כנסת ושר התעשיה והמסחר מספר כי ירון היה איש תנועת "אחדות העבודה" וראה ביגאל אלון את מנהיגו. לימים כשיבחר לראש עירית גבעתיים ינציח את שמו של יגאל אלון במקומות שונים בעיר.

בין השנים 1978-1965 כיהן בתפקיד ראש עיריית גבעתיים עו"ד יעקב (קובה) קרייזמן ממפלגת העבודה. אחד מחברי מפלגתו טען שניתנו הטבות מפליגות לחברות בניה בעיר ופנה בשנת 1975 למבקר המדינה לבדוק את הנושא. הנושא אף הגיע לחקירת משטרה.

בספטמבר 1976 הודיע היועץ המשפטי לממשלה על סגירת התיק, אולם מתח ביקורת על תפקוד עיריית גבעתיים בתקופת קרייזמן תוך שהוא קובע בדוח על הנושא ש"ממצאי החקירה מצביעים על פגיעות חמורות בסדרי המינהל בענייני רישוי הבנייה, ניהול ונכסים ואף חשש לפגיעה בטוהר המידות על-ידי עובדי ציבור שפעלו בעירית גבעתיים או מטעמה", הדוח לא מאשים במפורש את קרייזמן ואין המלצה להעמידו לדין. יריביו של קרייזמן במפלגת העבודה, בהם מיכה חריש, עדי אמוראי ויצחק ירון דרשו את התפטרותו בגלל הממצאים.

מיכה חריש מספר כי הוא וחבריו הציעו ליצחק ירון להתמודד לראשות העיר גבעתיים בבחירות לרשויות המקומית של נובמבר 1978 מול קרייזמן שנחשב לראש עיר חזק ומיתולוגי בעיר. מספר חריש: "יצחק ירון גר ליד "המכתש" בגבעתיים. באחד הלילות אני וירון קיימנו שיחת עומק תוך שאנו מטיילים ומסתובבים בשעת לילה מאוחרת שוב ושוב סביב "המכתש" כמעט עד לפנות בוקר. בשיחה זו הסברתי לירון את החשיבות שיתמודד על תפקיד ראש העיר במטרה לשנות פני העיר. ירון היה איש חינוך וראה את ייעודו בחינוך והתלבט, אולם לבסוף נעתר והסכים להיות מועמד מפלגת העבודה לתפקיד ראש עירית גבעתיים.

ירון נבחר לראשות העיר גבעתיים
עם יצחק שמיר [צילום: דודי בן דב ועירית גבעתיים]

ערך חשוב
ירון כאיש חינוך שראה בחינוך ותרבות ערך חשוב ביותר, טיפח את מוסדות החינוך והנוער בגבעתיים והקצה לשם כך משאבים כספיים ואחרים רבים.

ירון ראה עצמו כשליח הציבור שתפקידו לשרת את הציבור הוא היה אהוב ומוערך על-ידי המערכת השלטונית ובמיוחד על-ידי התושבים שבחרו בו שוב ושוב
▪ ▪ ▪

ב-18 בדצמבר שנת 1977 בחר סניף מפלגת העבודה בגבעתיים את יצחק ירון למועמדה לראשות העיר. בעקבות כך פרש קרייזמן מהמערך והתמודד בבחירות המוניציפליות ב-7 נובמבר 1978 בראש רשימה עצמאית, מול יצחק ירון ממפלגת העבודה אך זכה רק בכ-34% מהקולות אל מול כ-48% בהם זכה יצחק ירון, וירון נבחר לראש עירית גבעתיים. קרייזמן נותר באופוזיציה. בבחירות ב-25 באוקטובר 1983 התמודד קרייזמן שוב מול יצחק ירון אך קיבל רק 14% מהקולות לעומת ירון שזכה ברוב מוחץ של למעלה מ-70% מהקולות. בבחירות המוניציפליות שנערכו בסוף אוקטובר 1989 נבחר שוב יצחק ירון בפעם השלישית ברציפות לתפקיד ראש עירית גבעתיים וגם הפעם ברוב גדול ובסך-הכל כיהן כ-15 שנה בתפקיד.

אהרון קראוס, מי שהיה מנהל עיתון "דבר" וכיהן כמ"מ ראש עירית גבעתיים בתקופתו של יצחק ירון מספר כי ירון ראה עצמו כשליח הציבור שתפקידו לשרת את הציבור. הוא היה אהוב ומוערך על-ידי המערכת השלטונית ובמיוחד על-ידי התושבים שבחרו בו שוב ושוב במשך 3 קדנציות רצופות. הוא היה איש עקרונות בעל יושר אישי וציבורי. ומצא דרכים לתקשר מגדול ועד קטון. דלתו הייתה פתוחה לכול... "הידידות ביננו נמשכה גם לאחר פרישתו מתפקיד ראש העיר ונהגנו לשוחח שיחות מרתקות ומעניינות על נושאי יהדות וציונות נושאי חברה ומדינה. ירון", אומר קראוס, "היה בקיא במקורות ובתולדות הציונות, קורא וכותב אובססיבי.

אחד מפעולתיו הראשונות של ירון כראש עיר לאחר היבחרו בקדנציה הראשונה, מספר קראוס, הייתה לשנות את תוכנית הבנייה המסיבית של אלפי דירות שתוכננו להיבנות ב"שטח 9" בדרומה של העיר ולהקטין משמעותית את מספר הדירות וליעד בשטח זה יותר מבני ציבור ושטחים ירוקים לטובת הציבור.

ירון כאיש חינוך שראה בחינוך ותרבות ערך חשוב ביותר, טיפח את מוסדות החינוך והנוער בגבעתיים והקצה לשם כך משאבים כספיים ואחרים רבים. הוא הקים ופתח מתנ"סים ברחבי העיר, הקים מוסדות תרבות שונים ובהם את תיאטרון גבעתיים ועוד. וכן הקים גנים ציבוריים וטיפח את חזות העיר. ב-1993 לאחר שכיהן בתפקיד ראש עירית גבעתיים במשך 15 שנה הודיע כי לא יציג את מועמדותו לקדנציה נוספת ופרש. לאחר פרישתו כיהן ירון בין השנים 1993-1995 כיו"ר הרשות לחינוך ותרבות במרכז השלטון המקומי בישראל.

לאחר פרישתו מתפקיד ראש העיר יזם ירון הקמת "פרלמנט הוותיקים" של העיר גבעתיים. במסגרת הפרלמנט נפגשים מספר פעמים בחודש גמלאים וותיקים, שלקחו בעבר חלק בחיי הציבור בעיר ומתקיימות במסגרתו הרצאות בנושאים מגוונים — אורבניים, כלכליים, ביטחון, מימשל ורפואה.

פרשת הרב כהנא
במשטרה טענו, כך לפחות דווח בעיתונות של אז, כי ראש העיר יצחק ירון ושאר מארגני הפגנת הנגד חרגו מהאישור שניתן להם והפרו את תנאי הרישיון להפגנה
▪ ▪ ▪

בקיץ 1985 בתקופת הקדנציה השנייה של ירון הודיע חבר הכנסת הרב מאיר כהנא מרשימת "כך" כי יגיע לעיר גבעתיים "האדומה והמפא"ייניקית" והזמין באמצעות כרוזים שחולקו בעיר את התושבים לבוא לעצרת בחירות שלו בכיכר יהדות ווהלין בגבעתיים ולשמוע את דבריו. בניגוד לראשי ערים רבות שהשלימו עם ביקוריו של כהנא בערים שלהם. הודיע ירון כי לא יאפשר לכהנא בשל דעותיו הגזעניות לשאת דברים בעירו ואירגן הפנת נגד גדולה של תושבי גבעתיים "לא ניתן לו להשמיע דבריו - הכל במסגרת החוק" אמר אז ראש העיר לעיתונאים. ואכן כשהחל כהנא לשאת דברים הוא הופרע במשרוקיות שריקות וצעקות ואף פרצו קטטות בין שני הצדדים. במשטרה טענו, כך לפחות דווח בעיתונות של אז, כי ראש העיר יצחק ירון ושאר מארגני הפגנת הנגד חרגו מהאישור שניתן להם והפרו את תנאי הרישיון להפגנה. על-פי דיווחי העיתונות חבר הכנסת מאיר כהנא הגיש תלונה נגד יצחק ירון וטען כי ירון היכה אותו. ירון אף נקרא לחקירה בעניין זה.

פטירתו והנצחתו
[צילום: אלי אלון]

בתמונה: אורן ירון בנו של יצחק ירון נושא דברים בערב לזכרו.

ירון היה אהוד ומוערך איש צנוע אוהב את גבעתיים החלטי ויודע לעמוד על שלו
▪ ▪ ▪

בתחילת נובמבר 2015 נפטר יצחק ירון והוא בן 80. הוא הובא למנוחות (03.11.15) בבית עלמין קיבוץ תל יצחק. הותיר אחריו את אשתו: ניצה, ילדיו: מיקי, ארז ואורן ומשפחותיהם.

ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, אמר בערב לזכרו של יצחק ירון, כי ירון היה אהוד ומוערך איש צנוע אוהב את גבעתיים החלטי ויודע לעמוד על שלו. תרומתו לעיר ובמיוחד בתחום החינוך והתרבות בעיר גדולה. והעירייה תדע להנציחו כראוי. "יש כמה רעיונות להנציחו אבל אנו נחליט על כך בשיתוף המשפחה", אמר ראש העיר קוניק.

תאריך:  18/02/2016   |   עודכן:  18/02/2016
אלי אלון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
זוכרים את יצחק ירון
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פרלמוטר
22/02/16 07:22
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרצל חי וקיים ומציג בגלריה ברעננה. זה לא בדיוק בנימין זאב, אבל ישראל הרצל הוא נצר לחוזה המדינה ומתנהג בהתאם: סבא-רבא של ישראל היה דודו של סבא-רבא של תיאודור הרצל. וישראל מרגיש את כובד האחריות על כתפו
היא מכנה את עצמה בשמה הפושר כ"מטבח מקומי". ממש בלי יומרה וללא התנשאות. ואכן כזו היא אכן "דה לוקאל" - מסעדה מצטנעת לכל הדעות, שנפתחה לא מכבר במרכז תל אביב.
16/02/2016  |  ראובן לייב  |   כתבות
ספר שיריה החדש של טלי וייס הוא הספר האולטימטיבי של האהבה. הוא חי את האהבה, הוא נושם אותה, הוא עורג אליה ושיריו מתקיימים רק במחוזותיה ללא דרך מוצא. טלי וייס היא משוררת רומנטית בכל שורה, בכל מילה, בכל אות:
16/02/2016  |  בלפור חקק  |   כתבות
עונת הפריימריז בקמפיין לנשיאות ארצות הברית כבר החלה, והיא נושאת עמה בשוליה כמה לקחים גם לישראל. ביום שני ה-1 בפברואר, התכנסו דמוקרטים ורפובליקנים באסיפות עם באיווה כדי לדרג את התמיכה במתמודדים במדינה שבאופן מסורתי פותחת את המרוץ. בשתי המפלגות, התוצאות לא הניבו אינדיקציות חד-משמעיות לאופן שבו עתיד המרוץ להתפתח. הילרי קלינטון אומנם ניצחה טכנית, אך היה זה רחוק מההובלה הבולטת ממנה נהנתה אך שבועות ספורים קודם כן. מאידך-גיסא, יריבה הסנטור ברני סנדרס מוורמונט נכשל בניסיון לנצח במדינה שבה ברק אובמה קנה את שמו בקמפיין של 2008. גם ניצחונו של הסנטור הרפובליקני טד קרוז מטקסס היה שינוי ממה שהסקרים וכותרות התקשורת הכריזו במשך שבועות, כשקבעו שדונלד טראמפ הוא המוביל.
מאז בואי לארץ, והיכרותי עם השירה של חיים נחמן ביאליק, המשורר הלאומי הוא בשבילי מעין סידור תפילה, ואני הוגה בו כמו המתמיד" שגם לו הקדיש המשורר פואמה שבה אפתח.
16/02/2016  |  צבי גיל  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
מזכיר המדינה טוני בלינקן מבטא את התובנה המקובלת כאשר הוא טוען: "מדיניות רבת-שנים של ארה"ב... היא שההתנחלויות אינן חוקיות לפי החוק הבינלאומי...." אבל, טענת בלינקן מנוגדת למציאות החו...
דן מרגלית
דן מרגלית
בנימין נתניהו וסינוואר אינם מעוניינים בהפסקת המלחמה    היא מסכנת את המשך שלטונם
עידן יוסף
עידן יוסף  |  
נוהל חדש של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית קובע הנחיות לבקרים בתחבורה ציבורית, אך פוטר אותם מאכיפת תקנות רבות בנוגע לזכויות וחובות נוסעים ונהגים    הנוהל מחייב התנהגות ראויה ומכבדת מצ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il