|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

שיפוט מהיר / אושרית הובר-היימן

אובדן שליטה

ויכוחים, צעקות, עלבונות ושאלות מיותרות - כל זה מתרחש באולם התביעות הקטנות של אושרית הובר-היימן, שכמעט ולא עושה נסיונות של ממש להשליט סדר ולקדם את הדיון
03/05/2016  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   משמר המשפט   |   תגובות
הובר-היימן. "יתנו לך את הכספים"

"אפילו אני לא הבנתי!"
מכאן הדברים רק מתדרדרים. הוויכוחים בין עורך הדין לשמאי מתעצמים ומגיעים לעלבונות – והובר-היימן אינה מתערבת. "אני לא מצליחה להבין מה כל כך מטריד אותך מה שהוא אומר!", היא מנסה את כוחה בפנייה לעורך הדין. הלה מתעקש לדעת האם השמאי מטעם בעלת הרכב משמש לעיתים כשמאי מכריע, והובר-היימן מרימה את קולה: "אפילו אני לא הבנתי את השאלה הזאת! אני לא מבינה את הרלוונטיות של השאלה הזאת"

"אין לי הידע המקצועי"
"התפקיד שלך בהליך הזה הוא להוכיח שחוות הדעת של השמאי שלך היא אמינה יותר וראויה יותר. אני שומעת המון תיקים מהסוג הזה, אבל אין לי את הידע המקצועי. אני יכולה לבדוק את המלצות ועדת ששון [לעבודת שמאים] וההיגיון הבריא ומה שהיה בתביעות דומות, אבל עדיין קיים סיכון שאני אקבע שאני לא יכולה להעדיף את חוות הדעת שלך"

"זה שוב יזרוק אותנו"
"אין ספק שהזלזול במקרה הזה הוא חריג. אני רק שואלת את עצמי מה יקרה אם אתן לך פסק דין ואז היא תציג אישור מחלה, ואז יבקשו שוב לבטל. אני לא רוצה שזה מה שיקרה, כי זה שוב יזרוק אותנו חצי שנה קדימה. אני אכתוב בהחלטה כמה שההתנהגות שלה חמורה, אחייב אותה בהוצאות גבוהות, אתן לה שבעה ימים להציג אישור מחלה, ואם לא תציג – אתן פסק דין"

השופטת: הרשמת הבכירה אושרית הובר-היימן, בית משפט השלום בפתח תקוה

המועד: יום חמישי, 3.3.2016, שעה 09:45

הנושא: תביעות קטנות


המדור ביקר בעשרות רבות של אולמות וראה שופטים המתקשים להשתלט על הצדדים, אך למיטב זכרונו של הח"מ - לא היה מקרה של אובדן שליטה מוחלט כמו זה של הרשמת אושרית הובר-היימן. כפי שנראה בהרחבה, הצדדים והעדים מטעמם צעקו זה על זה, העליבו זה את זה, לא אפשרו לרשום כמעט דבר בצורה מסודרת - והובר-היימן התנהגה כאילו שהיא מהאו"ם, ולא כמי שנושאת במלוא האחריות לניהול ההליך.

לפני שכל זה מתרחש, הובר-היימן פועלת בסבלנות רבה - אולי בסבלנות יתרה - כאשר היא מגלה שהנתבעת הודיעה רק 20 דקות לפני הדיון שלא תוכל להתייצב, משום ששותפתה חולה. הובר-היימן מעדכנת על כך את התובעת וממשיכה: "מה שאני מציעה שנעשה, שבשלב הזה אני לא אתן פסק דין בהעדר התייצבות לצד השני, אבל היא תצטרך להציג אישור רפואי תוך כמה ימים, אני אתן פסק דין כי היא לא התייצבה".

התובעת מציינת שזו הפעם השנייה בה היא מגיעה והנתבעת אינה טורחת להתייצב. "היה פה פסק דין בהעדר?", שואלת הובר-היימן ומעיינת בתיק. "קודם כל, הופקד פה כסף בקופה [600 שקל] עבור ההוצאות שלך בפעם הקודמת. זה דבר ראשון תקבלי. אין ספק שהזלזול במקרה הזה הוא חריג. אני רק שואלת את עצמי מה יקרה אם אתן לך פסק דין ואז היא תציג אישור מחלה, ואז יבקשו שוב לבטל. אני לא רוצה שזה מה שיקרה, כי זה שוב יזרוק אותנו חצי שנה קדימה. אני אכתוב בהחלטה כמה שההתנהגות שלה חמורה, אחייב אותה בהוצאות גבוהות, אתן לה שבעה ימים להציג אישור מחלה, ואם לא תציג - אתן פסק דין".

הובר-היימן מסבירה לאט ובלשון פשוטה, משום שהתובעת מדברת עברית בקושי. היא מציינת בהחלטה שבקשת הדחייה הוגשה ב-09:06 בעוד הדיון קבוע ל-09:20, מפרטת את השתלשלות העניינים ומוסיפה כמובטח: "התנהגותה של הנתבעת מביעה זלזול כלפי התובעת וכלפי בית המשפט". הובר-היימן מחייבת את הנתבעת בהוצאות של 1,500 שקל - בהחלט סכום גבוה בתביעות קטנות - ומסבירה לתובעת: "אני חותמת אלקטרונית על המסמך ואת יכולה לגשת למזכירות ויתנו לך את הכספים שיש בקופה".


"אתה רק צופה פה"


התיק הבא הוא הבעייתי. זהו דיון המשך בתביעה של בעלת רכב נגד חברת הביטוח של נהג אחר, וכעת אמורים להעיד השמאים משני הצדדים. אבל יש משהו רע ביניהם, אולי איזשהם משקעי עבר, והדיון מראשיתו הוא אמוציונאלי בצורה חסרת כל פרופורציה. כאן הייתה חובתה של הובר-היימן לעשות סדר, וכאן למרבה הצער היא נכשלה.

הוויכוחים בין שמאי בעלת הרכב לבין בא-כוחה של חברת הביטוח מתחילים מהדקה הראשונה. בשלב הזה, הובר-היימן עוד מנסה לעשות סדר: "אני אשמח לתמונות צבע משני הצדדים [ליקוי ידוע: מערכת נט המשפט קולטת רק תמונות שחור-לבן]. תכף אני אשמע את השמאים משני הצדדים, מה הם ראו ומה לא. תמונות צבע אני אוכל לראות?". כאשר אביה של התובעת מתערב, הובר-היימן זוכרת אותו: "אדוני, אתה סיפרת לי שאתה הנהג? אז אתה רק צופה פה".

מכאן הדברים רק מתדרדרים. הוויכוחים בין עורך הדין לשמאי מתעצמים ומגיעים לעלבונות - והובר-היימן אינה מתערבת. "אני לא מצליחה להבין מה כל כך מטריד אותך מה שהוא אומר!", היא מנסה את כוחה בפנייה לעורך הדין. הלה מתעקש לדעת האם השמאי מטעם בעלת הרכב משמש לעיתים כשמאי מכריע, והובר-היימן מרימה את קולה: "אפילו אני לא הבנתי את השאלה הזאת! אני לא מבינה את הרלוונטיות של השאלה הזאת".

העלבונות נמשכים, וכך גם שתיקתה של הובר-היימן. היא מתערבת כאשר שמאי בעלת הרכב יוצא נגד העובדה ששמאי חברת הביטוח ראה את הרכב רק לאחר התיקון. "אני חושבת שזה ברור לכולם שגם השמאי של התובע וגם השמאי של הנתבעת נאלצים לתת חוות דעת בלי שהם רואים את הרכב הניזוק. עם זאת, אני חושבת שכל אחד באולם יודע שיש הבדל אם רואים את הנזק או לא".


"כדאי שכבר נגיע לעדותך"


הוויכוחים אינם פוסקים לרגע, והקלדנית כבר מזמן התייאשה ואינה רושמת דבר. גם כאשר השמאים ניגשים לדוכן כדי להסתכל בתמונות, הם ממשיכים את ההתנצחות - מתחת לאפה של הובר-היימן. מעבר לביזיון שבמצב, ההתנהלות הזאת גורמת לבזבוז זמן רב; צריך לזכור שמדובר בתביעה קטנה, שלדיון בה מוקצבות 30 דקות בלבד. עוברות דקות ארוכות עד שהובר-היימן מנסה לעשות סדר: "רבותי, תקשיבו לי טוב. אתם מדברים אחד עם השני, בצורה שלא מאפשרת לתת לדברים שלכם ביטוי בפרוטוקול. שאלה, תשובה. בסדר?".

זה לא ממש עוזר. הובר-היימן דווקא בקיאה בתיק - "זה נכתב בחוות הדעת שלך", היא אומרת לשמאי חברת הביטוח המעלה טענה נגד עמיתו - אבל לא עושה שימוש בבקיאותה כדי לקדם את הדיון. פעם אחת היא מנסה לקצר תשובה ארוכה, פעם אחת היא רומזת לשמאי של חברת הביטוח - לו אפשרה לחקור את עמיתו - ש"כדאי שכבר נגיע לעדותך", אבל לא יותר מזה.

בא-כוחה של חברת הביטוח טוען ששמאי הנהגת ערער למשרד התחבורה על חוות הדעת של השמאי מטעמו, והובר-היימן לא מבינה מה הבעיה: "איך זה משליך על התיק? זה התפקיד שלו - לשלול את חוות הדעת של הצד השני. אני לא מוצאת רלוונטיות בעניין הזה, אני מצטערת. תוכל לטעון בסיכומיך מה שתרצה. אבל לשאול את העד מה עושה מול משרד התחבורה?".

בשעה טובה עוברים לעדותו של שמאי חברת הביטוח, אבל חוץ מזה - שום דבר לא השתנה. האיש מעיד באריכות יתרה, עד מהרה שוב מתחילות הצעקות, השמאי של הנהגת ממשיך בדבריו הבוטים, השניים צועקים גם ליד הדוכן. הובר-היימן, למותר לציין, לא עושה דבר. היא מנסה קצת לכוון את השאלות, ומתערבת רק כאשר השמאי של חברת הביטוח טוען שבעלת הרכב נתנה מעין שוחד למוסך: "יש איזו ראיה לטענה הזאת שלך?", היא שואלת רטורית.


"הליך שהוא הסתעף קצת"


לבסוף מנסה הובר-היימן להתקדם - זמן רב אחרי שהייתה צריכה לעשות זאת. נציג חברת הביטוח רוצה לשלוח את המחלוקת לשמאי מכריע, והובר-היימן מגיבה. "אני אומר לכם, והשיקולים שלי הם מכמה סוגים. ההליך הזה כבר הסתרבל יותר ממה שאמור להיות בתביעה קטנה, והוא ארוך ומורכב יותר ממה שאנחנו מנהלים בתביעה קטנה. גם ככה אנחנו בהליך שהוא הסתעף קצת.

"[שמאי מכריע] זה הוצאות נוספות לשני הצדדים וזה מזמין הסתעפויות נוספות, שבית המשפט הזה לא ערוך להתמודד איתן. עשינו את זה בעבר, ואני למודת ניסיון כדי לדעת שזה מוביל לבקשות לפסילת מומחה וחוות דעת נגדית ושאלות". נציג חברת הביטוח מציע שהובר-היימן תפסוק לפי סעיף 79א - דהיינו ללא נימוקים - והובר-היימן משיבה:

"זה אפשרי אחרי שבית המשפט שמע את כל הראיות, לא אחרי שמאי מכריע. בית המשפט הזה לא ערוך להתמודד עם בקשות לפסילת מומחה. אתה למוד ניסיון יותר ממני. מתחילות טענות על ניגוד עניינים: זה פעל עם זה. אני מספרת לך מנקודת המבט שלי - זה פותח פתח לבקשות והתיק הזה יימשך עוד שנה. אני לא אהיה המותב שימשיך לשמוע את התיק הזה".

הובר-היימן מבהירה שלא תכפה על התובעת שמאי מכריע, ואז פונה אליה: "התפקיד שלך בהליך הזה הוא להוכיח שחוות הדעת של השמאי שלך היא אמינה יותר וראויה יותר. אני שומעת המון תיקים מהסוג הזה, אבל אין לי את הידע המקצועי. אני יכולה לבדוק את המלצות ועדת ששון [לעבודת שמאים] וההיגיון הבריא ומה שהיה בתביעות דומות, אבל עדיין קיים סיכון שאני אקבע שאני לא יכולה להעדיף את חוות הדעת שלך. ההצעה שהוצעה כאן [שמאי מכריע] היא הגיונית במקרים כאלה: השמאי שהצדדים יסכימו עליו ייתן חוות דעת שהם יסכימו שהיא תכריע".


"הערכתי שככה זה יהיה"


התובעת מגיבה, וכך גם בא-כוח חברת הביטוח - ושוב נגררים לדיון ארכני ומיותר. הובר-היימן מציעה ללכת על סעיף 79א ומסבירה לתובעת: "בנסיבות ראייתיות שכאלה, כשיש איזשהו קושי ראייתי וסיכונים לשני הצדדים, אני מציעה לתת לבית המשפט אפשרות לתת פסק דין שנקרא 'על דרך הפשרה'. זה לא לחתוך באמצע, אלא מנסה למצוא נקודת איזון ראויה וסבירה בין שתי העמדות שהוצגו בפניו. הוא לא מנומק, לא קובע מהימנות, קובע שורה תחתונה בלי לפרט כיצד הגיע אליה, והסיכוי לערער עליו הוא קלוש. אבל הוא חוסך את התמשכות ההליכים והוא חוסך הוצאות נוספות".

התובעת מסרבת תחילה, הובר-היימן מבהירה שלא תכפה עליה אבל ממשיכה ללחוץ: "אני חושבת שזה יכול להיות מקרה נכון לתת החלטה בדרך הזו. אני חושבת שאפשר למצוא פה את נקודת האיזון המתאימה. חוות הדעת היא סעיפים-סעיפים, לא צריך לראות אותה בבלוק ואפשר להפריד ולמצוא נקודת איזון בין שתי חוות הדעת".

כעת התובעת מסכימה, אך מבקשת להוסיף לתביעתה החזר הוצאות. הובר-היימן משיבה: "זה יילקח בחשבון בתום ההליך. אני יודעת שזימנת אותו [את השמאי] לפה היום. נפסקו נגדך הוצאות בדיון הקודם, כי הגעת בלי השמאי והצד השני הגיע עם השמאי". הדיון מסתיים לאחר קרוב לשעה, נציג החברה מתנצל על האורך והובר-היימן משיבה: "הערכתי שככה זה יהיה".


השורה התחתונה:
הובר-היימן הייתה יכולה וחייבת להשתלט על הדיון בדקה הראשונה שלו, כאשר החלו הוויכוחים בין הצדדים. היא לא עשתה זאת, והדיון לא רק שהגיע למחוזות בלתי ראויים, אלא שגם נמשך כפליים מהמתוכנן - על חשבונם של הצדדים בתיקים אחרים. האחריות לכך רובצת במלואה על הובר-היימן, שלא השכילה לנצל את בקיאותה בתיק.

יעילות: 6.

מזג שיפוטי: 6.

תאריך:  03/05/2016   |   עודכן:  03/05/2016
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אובדן שליטה
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שופטת נחמדה
3/05/16 12:10
2
פגוע מנהיים
4/05/16 19:09
3
אפי אפי 1
4/05/16 20:21
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משמר המשפט
שופטת בית משפט השלום בתל אביב, לימור מרגולין-יחידי, אמורה לפרסם מחרתיים (יום ג', 3.5.16) גזר דין הנוגע במישרין לעו"ד יורי גיא-רון - שנטל חלק בבחירתה לשופטת. למרות זאת, היא לא פסלה את עצמה. כך עולה מבדיקת News1.
01/05/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
אחד המאפיינים הבולטים של מדינה דמוקרטית לעומת מדינה דיקטטורית הוא קיומם של הליכים משפטיים גלויים. במדינה דמוקרטית לא אמורים להיות מעצרים חשאיים ולא אמורים להתנהל משפטים סגורים. יש כמובן יוצאים מן הכלל חיוניים - ביטחון המדינה, עבירות מין, קטינים וכדומה - אך עקרון היסוד הוא פומביות הדיון.
01/05/2016  |  איתמר לוין  |   כתבות
משטרת ישראל שכחה את עקרון פומביות הדיון, או שמא היא משתמשת בו רק כאשר הוא נוח לה. זו המסקנה העולה מדבריו של נציג המשטרה, רס"ב ירון טולדנו, בדיון (יום ה', 28.4.16) בעניינה של העיתונאית החשודה בניסיון לרצוח את אמה. ואגב: טולדנו אמר, כי למיטב ידיעתה של המשטרה - היא כלל איננה עיתונאית.
28/04/2016  |  איתמר לוין  |   כתבות
מה היה קורה לכם ולי, אילו, חס וחלילה, היינו מקבלים במרמה 4 מיליון שקל? ועושים את זה באמצעות חשבוניות פיקטיביות? ובמשך ארבע שנים? ומכספי ציבור? סביר להניח שהיו כמה וכמה חגי חרות שאותם היינו מבלים מאחורי סורג ובריח.
28/04/2016  |  איתמר לוין  |   כתבות
שופטת בית משפט השלום בפתח תקוה, ניצה מימון-שעשוע, הביאה לשפל חדש את מגיפת איסורי הפרסום העומדים בסתירה לחוק, לפסיקה ולזכויות יסוד. תוך שהיא פועלת כחותמת גומי וללא כל הנמקה שהיא, אסרה מימון-שעשוע לפרסם את שמה של העיתונאית החשודה בניסיון לרצוח את אמה כאשר שפכה עליה שמן רותח.
26/04/2016  |  איתמר לוין  |   כתבות
רשימות נוספות   /   משמר המשפט  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   שיפוט מהיר  /  מי ומי  
עיריית ירושלים לא התייצבה בעליון  /  איתמר לוין
"אין להתפלא על אובדן האמון במערכת המשפט"  /  איתמר לוין
גרסטל התפטרה מהביקורת על הפרקליטות  /  איתמר לוין, איציק וולף
"אני זוכר אותו"  /  איתמר לוין
סיכול ממוקד לנציבות הפרקליטים  /  איתמר לוין
מלטפים את הבריונים  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il