|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
דילן הוזייר בפני מועצת העיר בוורלי הילס בעת אישור עמדת העירייה נגד תנועת החרם (בין הדגלים, מימין: חברי המועצה לילי בוסי, ג׳והן מיריש, ננסי קרזנה, ד״ר ג׳וליאן גולד; משמאל: מהדי אלוזרי, מנהל העירייה) [צילום: ארי בוסל]

לישראל פתרונים!

כאשר מתברר כי כסף אינו המענה, קיים פתרון לכישלון המתמשך בהסברה - גישה חדשה, שונה במהותה - חריש עמוק ומתקפה
22/05/2016  |   ארי בוסל   |   יומני בלוגרים   |   תגובות

דבר ידוע הוא שמדינת ישראל נכשלת בהסברה, ואני טוען תמיד שכסף הוא לא הפתרון. תקציבים אדירים אינם מקל הקסמים, שכן הגישה היא אותה גישה, הכוללת התעלמות כרונית משורש הבעיה, מלחמות פנימיות של חלוקת כספים (לאו-דווקא למטרות שאליהן הם יועדו) ושל מרכזי שליטה וכוח, אגו נפוח של אנשים חשובים מאוד (לפחות בעיני עצמם) והתבצרות בעמדות שמתברר בדיעבד שהן מוטעות לחלוטין.

כסף רב שאינו נותן פתרון אמיתי זורם לים, כמו מים חיים מבוזבזים, בעוד הבעיה ניצבת מולנו וצוחקת מלוא ריאותיה: ״ראו את הטיפשים הללו, הם באמת חושבים שהם יצליחו היכן שמשך עשורים עד כה נכשלו?״ עומדת היא ולועגת, מתגרה ומאתגרת. כך היה כששרת החוץ וממלאת-מקום ראש הממשלה ציפי לבני הוציאה עשרות מיליונים על ״מיתוג ישראל״, ותחת אפה ממש צמחה לה תנועת החרם. כך גם כעת כשסכום גדול פי חמישה או יותר מוקדש למלחמה (כושלת מראש) בתנועת החרם, ועוד נכונות לנו הפתעות מאוד לא נעימות מצד אויבינו.

קונסול ישראל בלוס אנג׳לס האחראי לשבע מדינות בדרום מערב ארה״ב ניסה גישה חדשה, שניתן ליישמה במקומות רבים בבת אחת. דייוויד סיגל קורא לכך ״עשייה תכל׳ס״. הגישה לא קוראת תיגר על הדיפלומטיה הציבורית כפי שאנחנו מכירים אותה, אלא מוסיפה רובד נוסף של דיפלומטיה מקומית, של עשייה בחריש עמוק. אחת היא מלמעלה למטה, השנייה מלמטה למעלה. כאמור, אנחנו זקוקים לשתיהן במשותף.

ישראל היא מעבדה נסיונית, ובזיעה ובעמל רבים היא עוסקת במחקר ופיתוח. רבים הנושאים שנכפים עליה, בלי עוול בכפיה ובלי שתהיה לה אפשרות לבחור אם היא מעוניינת לעסוק בהם אם לאו. לדוגמה, פיתוח מענה לטילים או למנהרות. אמצעים לגילוי חגורות נפץ כשאנשים עולים לאוטובוס כדי לפוצץ את עצמם עם כל הנוסעים. מענה לאמצעי לחימה ביולוגיים או לפגעי טבע, להתקפות סייבר ולמחסור אקוטי במים. ולא רק במניעה, כי אם גם לתקיפה - פיתוח פצצות גרעיניות, טילים ארוכי טווח, מדע החלל, פעימות אלקטרו-מגנטיות וכו׳.

ישראל מפתחת מענה לבעיות וטכנולוגיות חדישות שאף פעם לא חשבו שהן אפשריות, והמוח היהודי ממציא לנו תחבולות ופטנטים ודברים נפלאים שעבורם זוכים בפרסי נובל, בזה אחר זה. תושייה יהודית מהולה בכורח הנסיבות. ישראל ממציאה ומפתחת, והעולם נהנה ויוצא נשכר מן ההפקר.

מסתבר שאלו בדיוק החומרים הדרושים למציאת פתרון לכישלון המתמשך בהסברה - גישה חדשה, שונה במהותה, חריש עמוק ומתקפה. כאמור, כסף הוא לא המענה.

ישראל הנחשקת

דייוויד סיגל הוא אותו חוקר-דיפלומט בכיר שעסק בחמש השנים האחרונות בניסיון ליישום שיטה חדשה, של שיתוף פעולה מקומי. הוא לקח את הקערה והפך אותה על פיה: ישראל שמגיעה תמיד בבקשה, בציפייה או בדרישה שיתמכו בה (למה? ככה) מגיעה כשותפה מלאה שהצד מנגד חושק בה, ועושה ככל יכולתו לזכות בתשומת ליבה ואחר כך בה כולה.

ישראל החדשה מגיעה כאישה נחשקת, המכירה בכל כישרונותיה וחמוקיה, בעוד המחזרים מהופנטים ומתחרים בינם לבין עצמם, מי יתעלה על רעהו, בניסיון נואש למצוא חן בעיניה. קל להבין שכשאישה כה אטרקטיבית שהצליחה לשבות את לב המחזרים (והם ברקיע השביעי, כמו בחלום מהלכים) נמצאת תחת מתקפה, יקומו המחזרים אחד-אחד ובאומץ רב ומתוך כוונה שלמה יצאו להגנתה. הם מוכנים יהיו להקריב עצמם, כמו יתושים או זבובים המתרסקים מול מנורה חמה, נעלמים בקול צלייה המרטיט את הלב, אחד אחרי השני, צבא גדול מאוד.

איזה עולם נפלא יהיה זה, בו מושא חלומותינו עוסקת בעיקר - שמירה על גזרתה הנאה, טיפוח יופייה והקרנת כל הטוב הפנימי שבה (שכן בנוסף ליופי חיצוני היא גם ניחנה ביופי פנימי מיוחד), בעוד העולם הוזה, חולם בהקיץ, מדמיין את היותו חלק ממנה, יחד איתה, גוף אחד בלתי נפרד, כמו זוג לנצח. ודאי שכל רשרוש שעלול להפר את השלווה הדמיונית הזו מיד יחזיר את העולם למציאות, והוא, העולם, יסתער במרץ על כל מי שהעז כך לעשות!

האהובה ואוהביה

בתמונה: עומד: דילן הוזייר, יושב מימין: ביירון פופ, מזכיר העיר בוורלי הילס, לשמאלו לרי ווינר, עורך הדין של העיר [צילום: ארי בוסל]
▪ ▪ ▪

האם עוסקים אנו בחקלאות ובחריש עמוק של השטח, או האם פנינו לאהבה ראשונה, אהבה מסנוורת שגורמת לאהוב לעשות הכל, כולל דברים טיפשיים בעליל, כדי להגן על אהובתו ולמצוא חן בעיניה? גם בזה וגם בזה! מדע הוא דבר ממושך, מייגע, מתסכל לפעמים, כך שצריך להוסיף אלמנט נוסף לסיפור, כך שיהיה פיקנטי: צריך גם לאהוב, להתנהג כמו נער בן טיפש-עשרה.

היהודים בארץ הקודש במאה שעברה הפריחו את השממה. בעמק הירדן, בנגב, בגולן ובגליל ניתן לראות גידולים נפלאים ביותר, פירות וירקות המיועדים לייצוא, שגודלם, יופיים, טיבם, ריחם וטעמם יוצאי דופן בעולם כולו. גידולים עמידים, המסוגלים להיעזר במי קולחין, לעמוד בפני מזיקים, להניב באופן קבוע יבול גדול יותר מהממוצע.

מדוע לא נוכל לעשות את הבלתי אפשרי גם עכשיו? הלא כל שדרוש הוא להיות חדורי רצון ואמונה, לרכז את כל תשומת הלב והיכולות שלנו ולשעוט קדימה. מה עלינו לעשות? לייצא את היכולות הישראליות כך שהעולם יחשוק בנו.

בעיר כמו ווסט הוליווד, מחקר מתקדם ופתרונות ל-HIV מעניינים את התושבים במאוד מאוד. בלוס אנג׳לס (העיר והאזור) צמאים למים ולא יודעים איך להתמודד עם בצורת מתמשכת, מחסור כרוני ועלויות שלא היו רגילים אליהם. בבוורלי הילס, כמו בכל רחבי ארה״ב, דואגים לתת מענה לארועי חרום, כמו לדוגמה רעידת אדמה מסיבית שתשאיר את התושבים ברשות עצמם ללא מענה חיצוני. ובאזור כולו מודאגים מהתקפות סייבר שחודרות לכל רקמה בגוף ומאיימות לשתק אותנו לחלוטין. באינגלווד ילדים ובני נוער צריכים להתמודד עם ירי ואלימות, ואין בידיהם הכלים (הפסיכולוגים) הנאותים, והנה בארץ נאלצים להתמודד עם אינתיפאדה אחרי אינתיפאדה או מרגמות וטילים משך שנים מעברו השני של הגבול וההשפעות של אלו על האוכלוסייה (לדוגמה חרדה כרונית אצל ילדים או פחד אצל מבוגרים מפני חפירת מנהרות מוות).

עתה הרשו לי לספר לכם על מה שקורה במעבדה המקומית, היא לוס אנג׳לס רבתי והמדינות הסמוכות לקליפורניה, ואיך ניתן להפוך את העולם לאותו מאהב שיגן על אהובתו. הנה פעילות שהתרחשה בשטח, אותה הוביל קונסול ישראל דייוויד סיגל עם הצוות שלו:

בעיר ווסט הוליווד: חתימה על מזכר שיתוף פעולה; מחקר ושת״פ לגבי איידס; ועתה העיר יוצאת בהצהרת כוונות נגד תנועת החרם.

בעיר לוס אנג׳לס: חתימה על מזכר שיתוף פעולה; מיצג מגילות ים המלח שהביא מאות אלפים של אנשים; שת״פ בנושא המים; ציפייה שהעיר תצא בהצהרת כוונות נגד תנועת החרם בשבועות הקרובים.

בעיר בוורלי הילס: חתימה על מזכר שיתוף פעולה; כנס בנושא המים; כנס מתוכנן בנושא סייבר סקיוריטי; העיר יוצאת בהצהרת כוונות נגד תנועת החרם וחברת המועצה ננסי קרזנה מוסיפה: ״לבי נכמר כשאני רואה מה קורה בקמפוסים של אוניברסיטת קליפורניה״ (היא בוגרת אחת האוניברסיטאות). קרזנה מנחה את צוות העירייה ״לצאת בהודעות לעיתונות - ובמיוחד ללוס אנג׳לס טיימס - שהעיר בוורלי הילס, ובמיוחד מועצת העיר הנוכחית, תומכת ללא סייג בישראל ועומדת איתנה לצידה!״.

פעילות דומה מתחרשת עכשיו בעיר סן דייגו. כך גם מחוץ לקליפורניה, במדינות יוטה, קולורדו ואריזונה מתרחשות פעילויות דומות גם כן, אם כי ברמה של מושלי המדינות.

עיר אחר עיר, מדינה אחר מדינה, פעילות חריש עמוק דרכה דייוויד סיגל, הדיפלומט (חוקר) הבכיר של מדינת ישראל (מעבדת המחקר של העולם) מדגים כיצד ניתן להפוך אזורים לשותפים מלאים שכתוצאה מהשותפות הסימביוזית יוצאים להגנתה של ישראל, שכן הם מכירים מי היא, מדוע היא חשובה להם ואיך ההתקפות נגדה חסרות שחר ומטעות.

הפרחת השממה

אם היינו משכילים לייצא את כל היכולות שלנו, פתרונות מדעיים ורפואיים מתקדמים בדרך הנוגעת לכל אחד באופן אישי, והיינו מפתחים שותפויות מקומיות, הרי שהשותפים שלנו, כמו אותו בחור מאוהב או בעל שיעשה הכל להגן על אשתו ועל ילדיו, היו יוצאים להגנתנו כל עת שהיה משוגע חדש יוצא להתקיף אותנו.

האהבה הייתה משמשת כמצפן, המחזיר את ההיגיון למקומו וגורם לתמונה להיות ברורה לחלוטין. האהבה הייתה משמשת כמגבים עת מבול יורד ואנחנו מתעקשים לנסוע (אולי מצורך וחוסר ברירה מאשר סתם לשם הנאה). האהוב היה מבין שכל הנזרק לעברנו שגוי ומוטעה ביסודו ויש להילחם בכל האמצעים האפשריים להגן עלינו מפני המטר הפוגע.

כך, במקום שנבוא להתחנן, לנסות להסביר ולשכנע, אותו אהוב היה קופץ קדימה, מול הסכנה המתפשטת, מול האש הבוערת, וצועק: ״אני יוצא להגנתך!״

ראו איזו גישה נפלאה זו, שינוי תפישה מוחלט. ישראל מקיפה את עצמה בכיפת ברזל של מגינים מקומיים, המושקעים בישראל בשל השותפויות שפותחו העוזרות להם לראות בבהירות, בבירור, והגורמות להם לצאת להגן על השותף, שכן הם יודעים שהשותף יקר מפז, יהלום שחייבים לשמור - עבור עצמם, לא עבור אף אחד אחר. שכן אם היהלום ייפול וייעלם, לא רק שלא ניתן יהיה להיעזר בו יותר (לדוגמה לחיתוך), גם לא ניתן יהיה ליהנות ממנו וכל ההשקעה - כל הערך הרב של היהלום - ייעלם אחת ולתמיד. כמו זוג נשוי שניצב מול סכנה קיומית, וכל אחד מבני הזוג מוכן להקריב את חייו כדי להציל את השני.

אם אכן הפיתוח הזה אפקטיבי, ואם ניתן יהיה ליישמו במקומות אחרים, ייתכן, רק ייתכן, שנוכל בעמל רב לראות שדות שלמים מניבים יבול, שדות שפעם היו אדמה חרוכה, יבשה, שאיש לא היה מעלה על דעתו שניתן יהיה לראות משהו ירוק צומח מתוכה, כל שכן מניב פירות לתפארת.

כיוון שנכשלנו משך כמעט שבעה עשורים בהסברה, כדאי לנסות דרך חדשה. ההצלחה לא מובטחת, אך מהנסיונות הקליניים שנערכו עד כה, נראה - כך אנו מקווים ומתפללים - שהדרך נכונה. אולי התרופה הנכונה בידינו!

תאריך:  22/05/2016   |   עודכן:  22/05/2016
ארי בוסל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לישראל פתרונים!
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שמ
23/05/16 00:36
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פעם אחר פעם מוכיח לנו, משה קצב - ומחדש - כי אין כל גבולות לגמישות המאפשרות למתוח החוט - למתוח אותו מעבר לאורכו הקיים ולא לקרוע אותו. ממש נס, המתרחש בניגוד לדפוסי ההתנהגות המחייבים והחלים על כל בן אנוש. אהה, כן, שכחנו לרגע. משה קצב הוא נשיא לשעבר ואולי, מחמת כך ובתור שכזה, אין חלים עליו ואין מיושמים לגביו, חוקים החלים ביחס לאדם רגיל מן השורה. רוצים עובדות? בבקשה, קבלו אותן.
22/05/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
חוב שלי מהזמן שבגרוש היה חור פעם, פעם, פעם, כשהייתי תלמיד בבית הספר היסודי, שקראו לו עממי, uנהגתי לקרוא ספרים בספריה העירונית. אני התגוררתי ברמת יצחק, שכונת פועלים בקצה רמת גן, והספריה הייתה בבית האזרח החדש והמצוחצח במרכז העיר, סמוך לעיריה. הספריה הייתה בקומה השנייה, מחוץ לאולם הכנסים הגדול והמהודר, והעלייה אליה הייתה במדרגות מחוץ לבניין. כמין "מוקצה"... כמעט כל יום נסעתי באוטובוס דן מן הבית אל הספריה, כי בלעתי ספרים והחלפתי אותם בחיפזון. אימא נהגה לצייד אותי בארבעה גרושים, שניים לנסיעה בכל צד. ואם לא היו גרושים, הייתי הולך ברגל מקצה העיר, בשכונה, אל מרכזה, לספריה.
18/05/2016  |  יאיר דקל  |   יומני בלוגרים
בלרוס היא מדינה די מיוחדת. תדמיתה הבינלאומית, בעיקר בארצות האיחוד האירופי ובארצות הברית, אינה בין המשופרות. ביקור במדינה זו, בעין התייר, מציג תמונה שונה.
18/05/2016  |  יורם דורי  |   יומני בלוגרים
פרשת חקירתו של שופט שלום מכהן שלאחר שנחקר בפלילים, בידי משטרת-ישראל בחשדות הפליליים, לכאורה, שהועלו נגדו, הובא עניינו לדיון משפטי, בפני שופטת בית משפט השלום, בראשון-לציון, מעלה לדיון ציבורי ללא כל קשר, ובאופן נפרד לחלוטין מעניינו הוא התנהלותה של מערכת המשפט, בכל הקשור לחקירתם של שופטים ושופטות מכהנים, בדיוק כפי שהדבר נעשה באשר לדיון משפטי בענייני המשמעת של שופטי ושופטות ישראל.
18/05/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
אחד הרחובות המפורסמים ביותר בארה״ב הוא רחוב רודיאו דרייב בבוורלי הילס. למרבית המותגים המובילים בעולם בוטיקים ברחוב זה, המושך תיירים אינספור. מהלך השנים, ניתן לראות את השינוי בפרופיל הקונים. כרגע אלו סעודים וסינים. בעבר אירופים, ולפניהם יפנים. לסינים פשוט זול פה. חולצת זנייה שעולה 600 דולר בבייג׳ין עולה כאן בין 450 ל-500 דולר בלבד. פשוט מציאה!
17/05/2016  |  ארי בוסל  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il