תנועת הרכבות בגליל המערבי תושבת למשך חמישה ימים, מיום ג' 26.5.15 ועד מוצאי שבת (כולל) 31.5.15.
רכבת ישראל מפסיקה את השירות לנהריה, לעכו ולקריות לצורך עבודות התשתית לרכבת העמק - המתוכננת להגיע עד בית שאן בשנת 2016.
הרכבות תתחלנה ותסיימנה את נסיעתן בתחנת חיפה מרכז השמונה, ונראה כי לא נעשה די כדי להקל על הנוסעים המבולבלים, שמלבד הנסיעה הארוכה הצפויה להם - חלקם גם ייאלצו לשלם יותר.
שני קווים מחליפים
בתקופת ההשבתה תפעיל
נתיב אקספרס את קו 274 נהריה (תחנה מרכזית)-חיפה (מרכז השמונה), הכולל עצירה ברחוב ההסתדרות מול תחנת לב המפרץ. בשעות השיא ייצא הקו 3 פעמים בשעה, בשעות השפל פעמיים ובלילה פעם בשעה. נתיב אקספרס תפעיל גם את קו 252 עכו (רכבת)-חיפה (מרכז השמונה). הוא יפעל בתדירות דומה לזו של קו 274, אך לא יפעל בשעות הלילה המאוחרות בהן נוסעות רכבות לילה. לנוסעים מנהריה ומעכו לנתב"ג יהיה מענה (רק בקו 274), אולם
לנוסעים שיגיעו ברכבות הלילה מנתב"ג לא יינתן מענה והם ייאלצו להיתקע.
השירות הסדיר בין נהריה-עכו-קריות-חיפה של קווים מאספים 271 ו-272 של חברת נתיב אקספרס יהיה כרגיל ולא יפעל בלילה. עם זאת, קיימת היתכנות לתגבור הקו בשעות הפעילות בהתאם לביקוש.
ב
משרד התחבורה אומרים כי מסוף האוטובוסים במרכזית המפרץ לא ייסגר. הקשר בין חיפה בת גלים למרכזית חיפה חוף הכרמל יבוצע באמצעות תגבור קווים 1 ו-3 של המטרונית. עד למועד פרסום הידיעה לא טרחה
חברת דן בצפון לפרסם הודעה בנושא לציבור הנוסעים. משך הנסיעה בין חיפה (מרכז השמונה) לחיפה (חוף הכרמל) צפוי להתארך ב-10 דקות לפחות.
עוד אומרים במשרד התחבורה כי
אגד יתגבר את השירות בקו 101 (מרכזית המפרץ-חוף הכרמל). עד מועד פרסום הידיעה לא פרסם אגד כל הודעה בנושא, וככל הידוע - אם יתגבר, יהיה התגבור עד סוף השירות ולא מעבר לכך. השירות מסתיים בשעה 20:00 (או ב-21:30, תלוי בכיוון).
המשמעות היא שכל מי שיגיע אחרי שעה זו עלול להיתקע! מי שצפוי לסבול מכך בעיקר הם נוסעי קווי התחבורה הציבורית הבין-עירוניים המתחילים או מסיימים את נסיעתם בתחנת חוף הכרמל. מאגד נמסר ל-News1: "נושא התגבורים עקב עבודות המסילה הוא באחריות משרד התחבורה ואנחנו פועלים ונפעל על-פי ההנחיות. הרכבות פועלות עד תחנת מרכז השמונה ומשם כידוע אין קווי שירות שיוצאים. קו 101 יתוגבר בהתאם לביקושים. במידה ותהיה הנחיה לתגבורים ממשרד התחבורה אנו נעדכן באתר".
משלמים ביוקר
בתקופת החסימה, משך הנסיעה יתארך משמעותית הן בשל מהירות הנסיעה באוטובוסים והן בשל המעברים, וכך גם מחיר כל נסיעה. כך למשל, על כל נסיעה בודדת ייאלץ מי שנוסע לתחנת לב המפרץ להוסיף 0.90 ש"ח, לקריית מוצקין תוספת של 1.20 ש"ח, לעכו 4 ש"ח, ולנהריה 0.5 ש"ח על כל נסיעה. כלומר, המעבר מרכבת לאוטובוס יגרום בפועל להתייקרות הנסיעה. משרד התחבורה פטר את רכבת ישראל מהעמדת שירות הסעיות ("שאטלים"), אך אינו הולך לקראת הנוסעים ומאפשר הנחה או פטור מתשלום בימים בהם יושבת קו הרכבת לנוסעי תחבורה ציבורית שיציגו כרטיס נסיעה ברכבת. מן המשרד נמסר בתגובה ל-News1: "השירות הינו שירות תחבורה ציבורית לכל דבר. מחירי הנסיעה בקווים זהים למחירי הנסיעה בקווים הפועלים בשגרה".
לאחר סיום ההשבתה, תחל תקופה בת כחצי שנה של עבודות לרכבת העמק. החל ממוצ"ש 30.5.15, הרכבות תפעלנה על-פי לוח זמנים ייעודי הכולל תדירות נמוכה והארכה בˉ10-5 דקות של משך הנסיעות, החל מהגעתן לתחנת חוף הכרמל.
- מספר הרכבות מתחנת חיפה (חוף הכרמל) וצפונה יצומצם בשני הכיוונים בימים א'-ה'. מסלול נסיעת הרכבות בימים אלה מ/אל תחנת מודיעין יתארך, והן תחלנה ותסיימנה את נסיעתן בתחנת נהריה במקום בתחנת חיפה (מרכז השמונה) או קריית מוצקין.
- תוספת עצירות למסלול נסיעתן של הרכבות (ימים א'-ה') - הרכבות בקו נהריה-מודיעין ובקו נהריה-באר שבע, בשני הכיוונים, תעצורנה גם בתחנות חוצות המפרץ וקריית חיים.
- הקדמת שעת יציאת רכבות (ימים א'-ה') - שעת יציאת הרכבות מתחנת נהריה לכיוון דרום תוקדם ב-9 דקות.
שיפורים מעתלית
שיפור צפוי רק מתחנת עתלית ודרומה, שם תהיה תוספת 3 רכבות לבאר שבע מרכז בימי א':
08:20 מתחנת ת"א ההגנה, תעצור גם בתחנות נתב"ג, לוד, קריית גת, להבית-רהט וב"ש והאוניברסיטה, תגיע לתחנת ב"ש מרכז בשעה 09:40.
08:55 מתחנת הוד השרון סוקולוב, תעצור גם בתחנות כפר סבא נורדאו, ראש העין צפון, קריית גת, להבים-רהט וב"ש האוניברסיטה, תגיע לתחנת ב"ש מרכז בשעה 10:18.
09:13 מתחנת ת"א סבידור מרכז, תעצור גם בתחנות ת"א השלום, ת"א ההגנה, נתב"ג, לוד, קריית גת, להבית-רהט וב"ש והאוניברסיטה, תגיע לתחנת ב"ש מרכז בשעה 10:40.
תחנת עתלית (ימים א'-ה'): הרכבת היוצאת מתחנת עתלית לכיוון עכו בשעה 06:49, תצא בשעה 06:44.