|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

פרשת השבוע אחרי מות

מלאה הארץ חמס

אנו יוצאים היום מחג הפסח שבו אוכלים מצה שבצקה לא הספיק להחמיץ זכר ללחם העוני שאכלו אבותינו במצרים והנה באה הנצרות ובעקבותיה האיסלאם ומאשימים את עם ישראל בלישת המצות בדם אדם או בדם ילד נוצרי
01/05/2016  |   אברהם הללי   |   מאמרים   |   חגים ומועדים   |   תגובות
עלילות דם [צילום: איתמר לוין]


בְּצַלְמוֹ נִבְרָא הָאָדָם
אַחֲרֵי מוֹת אָדָם כְּשֶׁפֶּרֶק חַיָּיו תַּם
יִלָּקַח בְּצַעַר וּבְיָגוֹן מְהָכָה לְהָתָם מפה לשם
לֹא כֵן מִי שֶׁדָּמוֹ נִשְׁפַּך בְּלֹא אָשָׁם
וּבְשַׁחֵת צֶלֶם אֱלֹהִים אָדָם בָּשָׂר וְדַם
כִּי עַל כֵּן נִקְבַּע חוֹק עוֹלָם
שׁוֹפֵךְ דַּם הָאָדָם דָּמוֹ יִשָּׁפֵךְ (בראשית ט/ו)
הָחֹק הוּפַר וְהמוֹחֶה מִסְתַבֵּךְ
כִּי הָאָרֶץ מָלְאָה מִשְׁפַט דָּמִים (יחזקאל ז/כב)
וְשׁוֹפְכִים בְּקִרְבָהּ דַּם צַדִּיקִים (איכה ד/יג)

נִתְמַה,עַד מָתָי רְשָׁעִים יַעֲלוֹזוּ
שׁוֹפְכֵי דַּם נָקִי חָפְשִׁי יִתְהַלָּכוּ
וְיָדָם שֶׁל שׁוֹפְטֵי הַצֶּדֶק תִּקְצַר
גַּם לִחְיוֹת בְּבִטְחָה מִמֶּנּוּ נִבְצַר

יִזְבְּחוּ הֶם לַשְּעִירִים זְבָחִים
וְאֶת מִצְווֹת הַתּוֹרָה שׁוֹכְחִים
הָאוֹסְרוֹת עַל אָדָם לְאֱכוֹל דָּם
כִּי הַדָּם נֶפֶשׁ כָּל בָּשָׂר וְאָדָם
רוצחים בשם אללא והאיסלאם

מָלְאָה הארץ "חמס" תרתי מַשְׁמַע, הם צמאי דם השותים בצמא דם אדם, שממנו האיסלאם גַּמע לֹא רָוָה ולא שָׂבַע. אף על-פי שֶׁשַּמְעוּ רשעים דברי אלוהים מפי הנביאים, הם שמו את אָזְנֵיהֶם אטומות לדברי חכמים. והפרשה בדבר ה' אל משה "אחרי מות", להזכיר לנו את הֵמַּוֶת באות להזכיר לנו כי הרצח חוצה ארצות. נסיים בכך דברי הפתיחה ודברנו יסוב אל חג האביב הוא חג החרות על לוח לב כל בן עם ישראל חרות. נשוב אל דברי ימי ישראל, החל מתזריע שעניינה הבאת בני אדם לעולם, ואל הטומאה והטהרה רוח אף נפש האדם. שם הוזהרנו לבל נטבול בשרץ וברע לדעת להשמר מפני נגוע מצורע, כי פגיעתו קשה והיא גורמת להתשה. הוזהרנו לבל נלך אחרי חורשי מזימות והולכי רכיל, שלדאבוננו בקרבנו הפך לדבר רגיל. זה גם לא פסח על הָאֻמּוֹת, שמתכנסים בימי פסחה כדי לגנות את האמה מוכת הטרור ולתת לאבות הטרור דרור כל עוד הוא מכה בישראל, האמות אותו יוסיפו לשבח ולהלל יען כי יודעים כי ישראל את הטרור תכה כרגיל שוק על ירך ולגבור בעוד האמות המגנות כשלו, ואת מומם כמומנו שמוהו ותלו. כי האומות המתחסדות לא מצאו פסול. כל עוד עמם בקורבנות לא כלול. וחמת האמות בערה כי נחלצנו בכוחנו מן הצרה ויכולנו לבדנו לעמוד בפני אויבינו. עשינו זאת בכח אמונתנו, והנה אנו רואים כי אלוהינו עם כהניו החמיר, יען כי כהן אש אלוהים בְּאֵש זרה המיר. ואנו מבכים מות בני אהרן, כי רפתה אמונתם ולא בזדון, אף על-פי כן נענשו ושלמו בדמם, בידענו כי גם האומות יבוא יומם זה יהיה יום אלקיאמה (יום תחית המתים) באיסלאם, למרות שנטען כי רוצחים אלה באיסלאם הם חריג, כי גם האיסלאם רֶצַח אדם איננו מצדיק, יהא זה סוני עלוי, שיעי או יזידי, כפי הנראה ההצהרה לא כוללת יהודי. ויאמרו הם כי לא תרצח נמצא בברית החדשה והקוראן, הלא הם תעתיק מהתורה אשר "לא תרצח" היא מורה כל שצריך על האמות ללמוד הכלל איש איש באמונתו יחיה וישרוד כי מקום וארצות לָאֻמּוֹת הקצה האל וארץ זעירה עם בית הבחירה הקצה לישראל. מוטב שהעולם ומבקשי רעתנו את פניו יְחַלּוּ, כי אלה שכפרו בו הם נעלמו וְכָלוּ.

עצה נבונה ורמז דק

כבר קראנו את אסון מות שני בני אהרן בפרשת "שמיני" שם סופר דבר מותם ושם נאמר: ויקריבו לפני ה' אש זרה אשר לא צוה אתם ותצא אש מלפני ה' ותאכל אותם. וימותו לפני ה' (שם י/א,ב) מה מצא הכתוב לשוב ולהזכיר לנו שוב את מות שני בני אהרן בפרשת השבוע "אחרי מות"? התשובה לשאלה זו נתנו לנו חכמינו ז"ל במדרש, כי על דרך הפשט קשה להסביר מדת הָעֹנֶשׁ הכבד שהעניש ה' את בני אהרן בבואם להקריב לו קורבן. מה תלמוד לומר (כלומר מה בא כתוב זה ללמדנו), אומר רש"י ומביא דברי רבן גמליאל דיבנה הוא רבי אֶלְעָזָר בן עזריה (אחד מחכמי המשנה) מוֹשְלוֹ מָשָׁל לחולה שניכנס אצלו רופא. אמר לו: אל תאכל צונן ואל תשכב בְּטַּחַב (במקום שיש בו רטיבות). בא אחר (רופא אחר) ואמר לו: אל תאכל צונן ואל תשכב בְּטַּחַב שלא תמות כדרך שמת פלוני. זה זרזו יותר מן הראשון, לכך נאמר: אחרי מות שני בני אהרן שמתו כפי שמתו. ויאמר ה' אל משה דבר אל אהרן אחיך ואל יבא... ולא ימות (טז/ב) כפי שמתו שני בניו והרי מַוֶת זה ירתיע את הכהנים האחרים מלהכנס למשכן או למקדש להקריב קורבנות ה', רמז נוסף למיתת שני בני אהרן אנו מוצאים בהמשך פרשת שמיני שם נאמר: ביין ושכר אל תשת אתה ובניך אתך בְּבֹאֲכֶם אל אהל מועד ולא תמותו. (שם י/ט) רמז כי בני אהרון נכנסו למלא תפקידים שתויים.

האבסורד שבעלילת הדם

אנו יוצאים היום מחג הפסח שבו אוכלים מצה שבצקה לא הספיק להחמיץ זכר ללחם העוני שאכלו אבותינו במצרים. והנה באה הנצרות ובעקבותיה האיסלאם ומאשימים את עם ישראל בלישת המצות בדם אדם או בדם ילד נוצרי. עלילה זו ידועה בתולדות ישראל כשם "עלילת דם" עלילה שכל בר דעת לא יָכִילֶנָּה. אף על-פי כן הנצרות רדפה את ישראל על כך. ובעקבותיה הֶחֱרָה האיסלאם בעלילת דמשק. לכן באה פרשת אחרי מות בסמוך לחג המצות חג הפסח ומצוה: ואיש איש מבית ישראל ומן הגר הגר בתוכם אשר יאכל כל דם ונתתי פני בנפש הָאֹכֶלֶת את הדם וְהִכְרַתִּי אֹתָהּ מקרב עֶמָּהּ: (יז/י) ואנו תמהים: הלוא הנצרות קבלה את הברית הישנה שהיא "תורת ישראל" וערכו תלמידיו של ישוע (ישו) "ברית חדשה" כשלוש מאות שנה אחרי מותו. הברית החדשה נועדה לבטל חלק נכר מן המצוות ובעיקר את לא תעשה לך פסל וכל תמונה... ואותו דבר עשה האיסלאם קבל את התורה וכתב לו "מקרא" דהיינו "קֻרְאָן" ומתכחש למקור. שנאתם של אלה לישראל מעוותת את החובה המוטלת על בני ישראל להוציא את הדם מן הבשר כדי להכשירו לאכילה. והשאלה היא הרי מִצְוָה זו ידועה לנצרות ולאיסלאם, איך היא מתישבת עם לישת בצק המצות בדם נוצרי או מוסלמי? על יסוד עלילות דם אלה פועל האו"ם בהחלטותיו, שהן לא פחות מ"עלילות דם". האומות האלה אינן מתקשות לשים שקר לאמת וְעַוֶל לצדק, כאותה עלילת דם המעוותת את האמת בלי בושה. לצערנו אנו רואים לעתים שגם בני עמנו מצטרפים לְעַוְלָה כמתחסדים, בדומה לאותה תולעת שבתוך התפוח המכרסמת שם ומבחוץ נראה התפוח שלם ונאה.

המין וגרורותיו הרעות צף ועולה בזמן הזה

התגברות האדם על יצרו נמצאת בראש מעינה של התורה אומנם היא מגולמת באיסור גִּלּוּי עֲרָיוֹת כלומר "איסור גילוי ערות אשה" ולא רק בין קרובים שארי בשר. משמעות איסור זה נוגעת בדבר איסור קיום יחסי מין בין גבר לאשה, אלא אם הדבר נעשה מרצון חופשי וכדין. מכאן באה ההחמרה בנושאי נישואין וגירושין שמכבידים על הציבור. רבני חלב (ארם צובא אר"ץ) היו מבקשים לעלות לתורה במנחה של יום הכיפורים בפרשה הדנה בגילוי עריות ללמדך עד כמה דבר זה חשוב. כאן מדובר בצורך שהגבר יתגבר על יצרו אפילו במגע עם אשת חֶקוֹ. לא כל שכן כשמדובר באינוס והטרדה גבר לאשה זרה לו. האיסור בענייני מין היא מן האיסורים הקדומים ביותר אחת ממצוות בני נח. האסור חל על מגע עם אישה בניגוד לרצונה וגם על אשת איש וקטינות וחסרות ישע.

עַל כֹּל אֶלֶּה נִכְתְּבּוּ הַשּׁוּרוֹת הַחֲרוּזוֹת לְהָאִיר וּלְהַזְהִיר לְמַעַן נְכַבֵּד וְנוֹקִיר
וְלָשִׂים דְּבָרִים אֶלֶּה כֶּנֶר הַתָּמִיד עַל הַקִּיר

הַמּוּסָר וְהַטֹּהַר הֵם נֶכֶס בְּהֶשֵּׂג-יַד הֶמָּה נֶכֶס צֹאן בַּרְזֶל בִּידֵי הָאָדָם לָעַד
וְגָם הַהֶבְדֶל בֵּין הַמִּינִים בּוֹלֵט וְחַד רְצוֹן הָאִשָׁה הוּא שִׁרְיוֹנָה לְבַל תֶחֱרַד
יָדוֹע תֵּדַע שֶׁזֶּה חוֹק חָקוּק וְחָרוּת כִּי מִין בְּרָצוֹן כֶּאֹנֶס דָמֵי מִבַּעַל מָרוּּת
לֹא בִּכְדִּי נֶאֱמַר בַּדִּבְּרוֹת לֹא תַּחְמֹד וְהִסְתַּפֵּק בְּאֶשֶת חֶקְךָ וּבָהּ אַל תִּבְגּוֹד

הַדְּבָרִים מֻגָּשִים כְּשֻלְחָן עָרוּך הִשָּמֵור לְךָ מִיִּצְרְךָ וֶהֱוֶה דָּרוּךְ
כִּי לִרְצוֹן הָאָדָם יֵשׁ עַרַךְ וְאַל תִּכְרַע לִתְאָוֹתֶיךָ בֶּרֶךְ
שַׁנֵּן תּוֹרָה זוֹ שַׁנֵּן וְחֲזוֹר כְּעַל בָּבַת עַיִן עָלֶיהָ שְׁמוֹר
זְכוֹר גָּם בְּנוֹת בֵּיתְךָ אָז תִּרְחַק מִבְּנוֹת רֶעֶיךָ
לְמַעַן יִיטַב לְךָ לְבֶיתְךָ וּלְעַמְּךָ


תאריך:  01/05/2016   |   עודכן:  01/05/2016
אברהם הללי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  חגים ומועדים
הגבולות אצלנו לגמרי לא ברורים. לא ברור מי קובע מה ומדוע. האם בג"ץ הוא הריבון? כנראה כן, כי עובדה שהוא מכתיב לממשלה כל מיני עניינים. אבל מה הם הגבולות של בג"ץ עצמו? יש לו בכלל?
28/04/2016  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
מאות אלפי ישראלים יצאו גם היום לטיולים בשמורות הטבע ובאתרי הבילוי השונים. בשל עומס המבקרים נסגרו רבים מן המקומות לכניסת מטיילים נוספים.
27/04/2016  |  איציק וולף  |   חדשות
עם בריאת המפץ הגדול נבראה גם וו' ההיפוך, "יְהִ֣י א֑וֹר", ומיד "וַֽיְהִי-אֽוֹר", יְהִ֣י- לשון עתיד, וַֽיְהִי-לשון עבר. עם המפץ נולד הזמן. אנו מבינים אותו כליניארי. אין לו הווה. לרגע, כמו לנקודה, אין שטח, אין לו משך, או קיום. כל שהיה בטרם יבא הרגע - הוא עבר כולל הוא עצמו. כל שיהיה אחרי שבא - הוא עתיד. לו יכול הזמן לעמוד ללכת, היה עומד ועושה לו הווה. אבל, הוא לא נברא לעמוד מלכת ועל כן, פועל יוצא, לא נברא לו הווה.
27/04/2016  |  יצחק מאיר   |   מאמרים
בארה״ב נוהגים היהודים להכפיל את ימי החג. כך בכל חג - למעט יום הכיפורים. לנו, ההולכים לפי מנהג ישראל, הדבר מוכר רק מראש השנה. מי שמע על יום נוסף לסוכות או על שני סדרי פסח, לילה אחר לילה? המעניין הוא, שאין הדבר מראה על אדיקותם בהכרח של החוגגים. נהפוך הוא, רובם רפורמים או קונסרבטיבים. זהו מנהג גלות שהשתמר, וכך יכפילו יום זה או אחר, אך יתעלמו מהיום האחרון של חג, שבו אנו מצווים לשבות מכל מלאכה. מוזרים המנהגים כאן בארה״ב בקרב היהודים. משפחתי חוגגת את הסדר פעם אחת, ואנחנו בנימוס ובתודה נמנעים להיענות להזמנות לחגוג את הסדר השני.
26/04/2016  |  ארי בוסל  |   יומני בלוגרים
בימים אלה של חולו של מועד בין שני חגי ניסן, קשה, קשה עד למאוד מאוד, למצוא מסעדה כשרה בעיר הקודש תל אביב, ועוד למצוא מסעד שלא רק שהיא כשרה בדרך כלל בכל ימות השנה, אלא למצוא מסעדה הכשרה - באופן מיוחד ודווקני והכשרה לפסח - כזו הפועלת לפי עקרונות הכשרות - ובכללם, דיני הכשרות לפסח, כדת משה וישראל.
26/04/2016  |  חיים שטנגר  |   כתבות
רשימות נוספות   /   חגים ומועדים  
מאות אלפי מטיילים; אבטחה מתוגברת  /  איציק וולף
מפת הפקקים בדרך אל הסדר  /  עידן יוסף
חוה"מ פסח - אין סוף פעילויות והנאה  /  יפעת גדות
מעבדות לעבדות  /  ציפורה חלפון
עבדים בני זמננו: יש דבר כזה  /  מעיין כפיר
על יציאה מהחג שמעתם?  /  יובל לובנשטיין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il