|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

מסמך: 3 שנים לעמונה - המסקנה הממלכתית

יורים עליך משום ששלושים שנה שטפו את המוח של העם עם תרבות רעה, ועכשיו קוצרים את הפירות הבאושים של התרבות הזאת. התרבות היא הכיוון שממנו ירו עליך. למה אתה יורה על המקל שמכה אותך, על היס"מניק? במקום לריב עם החיילים בעמונה, נשקיע את כל הכוחות להזמין אותם לעמונה ולעפרה
01/02/2009  |   עידן יוסף   |   מאמרים   |   הקרב על עמונה   |   תגובות
עמונה. משחק ילדים [צילום: AP]

שלוש שנים אחרי מאורעות עמונה ממשיך הציבור הדתי-לאומי להתחבט ביחסו האמביוולנטי למדינת ישראל. אחד מסממני הפולמוס הרעיוני בנושא נכתב מעט אחרי ההתרחשויות, ומציג בפירוט את הגישה הממלכתית מבית מדרשו של הרב צבי טאו, מענקי הרוח שצמחו לציונות הדתית, ונשיאה של ישיבת הדגל הר המור. דבריו פורסמו בחוברת שחולקה בבתי כנסת ובישיבות במהדורה מוגבלת, ותמציתם מובאים כאן בפרסום ראשון.

מאבק עם שוטרים וחיילים אינו החזית שלנו. הוא לא יחזק את אחיזתנו בארץ ישראל. לצערנו, עכשיו רוב העם לא אתנו. פינו את חבל קטיף ורוב העם שתק. לא ראינו שהמדינה נהפכה ולא הייתה שום התקוממות למרות המעשה הנורא.

כיצד פועלים לשנות את המצב כשאתה בגדר של מיעוט במדינה? האם אתה הולך להתעמת עם הצבא ועם שוטרים ובכך לנצח את המערכה?
הם לא האויב שלך, זו לא הכתובת! עם ישראל נמצא במשבר אידיאולוגי. הוא איבד את הרוח שלו מסיבות שצריך לנתח אותן, אבל זו עובדה שהוא איבד את הרוח, את חיבת ההתיישבות וההתנחלות. וכי על-ידי מכות נחזיר לו את הרוח?!

בסופו של דבר, אנחנו צריכים להגיע לכך שעם ישראל ירצה ביהודה ושומרון ויכיר בהן כמולדתו. הלכנו ליהודה ושומרון בשביל להביא אחרינו את עם ישראל. הרי ידענו שהמדינה עוד לא הכריזה את ריבונותה על האזור הזה, אבל הלכנו בשביל למשוך את עם ישראל אחרינו. אם זה לא הולך ועם ישראל לא נמשך אחרינו - אז נרביץ מכות ליס"מניקים ועם ישראל יבוא אחרינו ויסכים אתנו?!

צריך להסתכל על הסיבה!
העימות הזה קיים בגלל שחסרה אמונה, חסרה רוח וחסרה תודעת מולדת ביחס ליהודה ושומרון. מי שמע דבר כזה שאת הדור הזה יחזירו בתשובה במכות עם השוטרים?!
צריך להבין דבר יסודי - העולם בנוי על תודעה.
מהי תודעה?
הרב צבי יהודה היה אומר שתודעה היא "הכרה והרגשה חיונית".
תארו לכם אדם שלמד בישיבה בהתלהבות ואהב כל כך את התורה. למד שנה שנתיים, ואחר כך, אביו נפטר. הוא היה צריך לפרנס את המשפחה, ולא יכול ללמוד יותר. הוא עזב את הישיבה, והלך לעסוק במקצוע מעשי. במשך השנים הוא שכח את הכל - הוא כבר לא יודע מה זה תנא, מה זה אמורא, מי זה אביי או מי זה רבא. תשאל אותו ותראה שהוא שכח את הכל. אבל זה יהודי, שאם אומרים משהו רע על ישיבה - הוא יכול 'לטרוף' את הבן אדם: 'אתה יודע מה זה ישיבה, איזה אור זה, מי שלא טעם טעם של ישיבה אינו יודע מה זה חיים'. הוא שולח את הילדים שלו רק לישיבות, הישיבות הם הדבר החשוב ביותר בחייו.

מה יש ליהודי הזה, הרי הוא אינו יודע להסביר את ערכה של תורה? יש לו תודעה ישיבתית, יש בו הכרה והרגשה מלאת חיים על חשיבותן של הישיבות. מה עוזר לישיבות בישראל להתקיים?
העובדה שיש תודעה ישיבתית. יש הרבה אנשים שיש להם תודעה שהתורה היא חיינו, ובלעדיה המציאות לא שווה כלום, מבלי שהם בהכרח יודעים להסביר את זה. זה נקרא תודעה - "הכרה והרגשה חיונית". כל העולם עומד על תודעה. זהו חוק שנכון בכל דבר במציאות.

למה יש יחידות מובחרות בצה"ל? כי יש תודעה של יחידות מובחרות. אם לא הייתה קיימת התודעה הזאת - זה לא היה קיים. אם לא היו אנשים ש"משוגעים" על ישיבות - לא היו ישיבות. אם אין תודעה של מדינה - אין מדינה. אם אין תודעה של חינוך - אין חינוך. אם אין תודעה של צבא - אין צבא. זה לא יעזור שיש אנשי מקצוע, שיש צלפים ושיש אנשים שיודעים להפעיל מערכות - שום דבר לא יעזור. אנשים חושבים שמי שבנה בפועל את הבית הוא מחזיק אותו, שאנשי ארגון הם המחזיקים את המסגרות. אבל זה אינו כך. כל המסגרות עומדות בעיקר על התודעה. אם יש פגיעה בתודעה - הכל קורס, ולא יעזרו משאבים וכלים, מארגנים, כספים וקרנות.

כל העולם עומד על תודעה.
היום אנחנו נמצאים במשבר תודעתי של הציונות החילונית. צריך להוליד מחדש את התודעה, לבנות אותה, להזין אותה וליצור אותה מחדש כתודעה היונקת ממקורות קודש. אם לא - עוד מעט חלילה המדינה תלך ותיחלש עוד יותר. אנחנו צריכים לבנות ולייצר את התודעה. ברגע שהתודעה קיימת - הכל ישנו. אנשי השמאל מבינים זאת. הם עובדים כל הזמן לשנות את תודעת העם לכיוונים אחרים, לערכים אחרים, לנושאים אחרים - בזה הם עוסקים. אם אתה רוצה לתקן את המצב - תקן את התודעה. אם לא תתקן את התודעה - לא עשית כלום, גלי הים נגדך, שום דבר לא יעזור לך. ברגע שאתה משנה את התודעה - הכל זורם לטובת עניינך.

האם אתה חושב שתשנה את המצב אם תילחם עם החיילים, הפרשים והסוסים? זהו שיבוש של ההבנה.

ילדים חושבים רק על מה שהם רואים בעיניהם. הם לא תמיד מבינים מי מפעיל את החיילים ומה השורש והמקור לכל הגזרות. אנחנו צריכים לרפא את התודעה, אבל חלילה לא 'לזרוק את התינוק עם האמבטיה'. צריך לשפוך את המים המלוכלכים, אבל קודם לכל - להוציא משם את התינוק.

אם ברוך ה' יש לך מדינה וצבא - שמור אותם, וזרוק את התרבות לאשפה ולביוב, אבל את התינוק תציל. לילד הזה התפללנו - עכשיו הוא קטן ומלכלך, אבל הוא יהיה איש גדול וצדיק, "ממלכת כהנים וגוי קדוש". זה מה שיהיה, בעזרת השם, ועל זה אנחנו מופקדים. למי שעוסק בתורה יש דעת, ולמי שמנותק מתורה יש דעות עקומות. אצלנו גם מבוגרים צדיקים ואידיאליסטים לא מבינים שהכל עומד על תודעה! לא מבינים שיחד עם ההתיישבות צריך לשנות את הדעות. אני מזכיר תמיד את דברי רבי חיים מוולוז'ין, על דברי הגמרא בסוטה: "פני הדור כפני הכלב". כשמכים את הכלב ומניפים עליו מקל, הוא קופץ על המקל ונושכו בשיניו. הוא לא חושב מי מניף את המקל, ובודאי שהוא לא חושב למה הוא מניף את המקל? כלומר, מהי סיבת הסיבה. הוא קופץ על המקל.

לעומתו, אדם שמכים אותו במקל יודע שלא המקל מכה אותו, אלא האדם האוחז במקל - הוא המכה. אבל הוא צריך לחשוב עוד יותר עמוק - למה מכים אותי? מה גרם לאדם העומד מולי להכות אותי?
זהו בדיוק מצב הדור הזה: היס"מניק מכה אותך - מה יש לך ממנו?! הוא המקל. אתה צריך לחשוב מי שלח אותו, מהן הדעות והמחשבות הרעות של התרבות הקלוקלת, ששלחו אותו לכאן. יש אנשים החפצים למצוא חן בעיני הגויים ולהכניס לארץ תרבות נוכרית. זה מה שגורם לרוב עם ישראל להיות מקולקל בדעותיו. אחר כך גם הממשלה חושבת כך, ובסוף זה יורד עד הדרג של המשטרה. אבל מה יש לך עם המשטרה?! המשטרה היא לא הכתובת, היא המקל!! מדוע אתה נושך את המקל?!

יש אנשים שאומרים: 'נכון, המשטרה היא רק המקל, ואנחנו ננהל מלחמה נגד הממשלה שהיא סיבת המשבר'. זה נכון מאוד, ודאי שאם אפשר, צריך להחליף את הממשלה, בממשלה טובה יותר. אבל צריך לחשוב עוד יותר עמוק מהי סיבת הסיבה? כלומר, מהי התודעה שגורמת לממשלה לרצות להכות במקל. אנו צריכים לתקן את התודעה המקולקלת הזאת. רפא את הדעות, שנה את הרוח, תקן את הרוח - רק באופן זה תרפא את השבר של עם ישראל.
בחכמה ייבנה בית

גורם הזמן

אנשים שואלים אותי: אם כך, ייקח לנו חמש מאות שנה עד שנבנה את התודעה האמיתית?

חז"ל אומרים: "מידה טובה מרובה ממידת פורענות". יש לעם ישראל נשמה קדושה ואנחנו נמצאים בדור של גאולה, קדושת ארץ ישראל וסגולתה מסייעות לנו, התורה מסייעת לנו, ותהיה לנו סייעתא דשמייא במעשינו. לכן, התודעה הציבורית יכולה להיבנות הרבה יותר מהר ממה שאנחנו חושבים. "וברכך ה' אלוקיך בכל אשר תעשה" – אנחנו נעשה עד מקום שידינו מגעת. הברכה האלוקית תפעל, שפעולתנו תעשה פירות רבים הרבה מעבר למצופה ותשפיע גם במקומות, שכלל לא חשבנו שיש להם תקווה. לכן, אנחנו חייבים 'לפעול עם אל' על-מנת לבנות את תודעת הקודש, שהאומה זקוקה לה כמו אויר לנשימה.

גוש קטיף לשווא?

עשינו דבר טוב. לדבר הזה יש ערך עצום, ובעזרת ה' זה לא יעקר. יצאנו מחבל עזה, אבל מה שעשינו שם הוא לא לשווא. מכוח מה שעשינו שם נשוב לשם והגוש יהיה בנוי לתפארת, בנוי לעד ולנצח נצחים, בהכרה של כל ישראל. בגולן הייתה התיישבות לפני מאה שנה שנקראה 'בני יהודה' . הייתה שם מסירות נפש גדולה. הם ישבו בין הדרוזים ובין הערבים, ובסוף זה נהרס ונחרב. הם לא הצליחו להחזיק מעמד. אבל היום הגולן בידינו - בזכותם. כל מסירות הנפש עומדת ומצטרפת לחשבון גדול של תחיית עם ישראל, של תקומה ושל בניין.

אתה עובד בשביל הנצח. אתה לא עובד רק בשביל הרגע הזה ובשביל הבית הזה. לכן, גם אם הייתה בגוש קטיף עקירה – התיישבותנו שם היא היסוד, שעל גביו תקום המדינה האידיאלית בשלמותה. אנחנו צריכים להוסיף חיוב, להוסיף אור, להוסיף בניין ויצירה, והעיקר להוסיף תורה – תורה בתוכנו ובתוך כל ישראל.

הדרך להשתלטות על השלטון

אנשים אומרים: 'אנחנו נגיע לשלטון וננהל את המדינה וכך יפתרו כל הבעיות'. אני אומר להם: האם אתם יודעים כמה ספרים נכתבו, כמה כינוסים היו, כמה קונגרסים, כמה שיעורים, כמה חוגי בית, כמה תנועות נוער, כמה פעילות הייתה במשך עשרות שנים בחוץ-לארץ, עד שהיהודי הראשון שגמר הכשרה עלה לארץ להקים קיבוץ בארץ ישראל? אם לא תפעל לשנות את התודעה – כיצד תוכל לשנות את השלטון? כיצד תוכל לכבוש את הארץ?

אנשים לא מבינים כיצד בונים עם, כיצד בונים תודעה של עם, ואיך מוציאים עם מהגלות. הם דנים ביניהם וחושבים שתוך שתי דקות הכל סגור וגמור. אומרים לנוער: 'לכו קדימה, אתם תצליחו'. שינוי התודעה, זו היא הדרך בה אנו צריכים לפעול על-מנת להביא את תודעת התורה ותודעת הארץ לשלטון.

החפצים בהסלמה

הקיצוניים שבשמאל רוצים את העימות הזה ומחכים לו, בשביל שיוכלו להראות אחר כך בטלוויזיה, שהמתנחלים יורקים על שוטרים ומכים אותם. יכול להיות שהם הפעילו יותר מידי כוח, ועל-ידי זה הפסידו כמה נקודות בדעת הקהל. בסופו של דבר, הם מעוניינים במאבק מסוג זה, כדי שהם יוכלו לפנות עוד ישובים יותר בקלות, חלילה.

בדרך זו רוצה השמאל הקיצוני לקדם את מטרותיו ולהסית את דעת הקהל נגד ההתיישבות. אנשים מתוכנו חושבים לפעמים באותם שיטות. אינני מדבר על הילדים, שהם תמימים ואינם מתכונים לכך. יש קבוצות בתוכנו שרוצות את ההסלמה והמאבק החריף, כדי שאחר כך יוכלו להשתמש בזה בתור לחץ ציבורי: 'הנה, תראה כמה הם לא בסדר, כמה הממשלה והמשטרה לא בסדר, ואנחנו הצדיקים'. זה מעורר לשנאה, לקנאות ולמאבק אלים יותר. כל מי שהיה בעמונה לתומו כבר מגויס לקרב הבא. התנהגות המשטרה יחד עם סיסמאות קיצוניות ליבו אצלו את השנאה, והוא יעמוד בגופו להגן על ארץ–ישראל. זו לא הדרך לשמור על שלמותה של ארץ ישראל.

לכן, אסור להשתתף בעימות כזה. כל מי שרואה מראות כאלו - זה משאיר צלקת של שנאה בנפש, שקשה להתנקות ממנה. לכן, אני חושב שזו טעות חמורה, אף על-פי שודאי כוונת המארגנים היא לטובה. כך לא נביא את עם ישראל לדעת הארץ ולאהבת הארץ. אנחנו צריכים לעשות דברים חיוביים.

אם רוצים לשנות את התודעה - צריך לפעול על דעת הקהל. לא השוטר אשם. השוטר הוא לא האויב שלך, גם לא החייל. הם עושים את מלאכתם בכפייה, או שהם חושבים שזו חובתם המוסרית, כי שטפו את מוחם שהם נלחמים למען הדמוקרטיה, שהמתיישבים הם מפירי סדר וכו'. כך חינכו אותם לצערנו. האם בצורה של מאבק כוחני נשנה את עמדתם?!

היפוך היוצרות

השמאל הכפרני - הם אנשי מעשה, מטריאליסטים. אנחנו אמורים להיות אנשי הרוח. וראו דבר מעניין - כיצד התהפכו התפקידים! מאז מלחמת ששת הימים הם שוטפים את הרוח עם דעות פוסט–ציוניות. הם הגיעו לכך שרוב העם עוסק עכשיו בבורסה ובאינטרסים הפרטיים. בעיניו המתנחל הוא משיחי, פשיסט, בלתי אחראי, אחד שמזיק לכלל. הם עשו שטיפת מוח, בחינוך, בתרבות, דרך התקשורת והטלוויזיה, ודרך כל הכלים שמעצבים דעת קהל. הם אנשים חומרניים, אבל הם מבינים שהכל תלוי בתודעה.

לעומת זאת, אנחנו, שאמורים להיות אנשי הרוח – אנחנו יודעים לבנות יישובים, לנטוע עצים ולעסוק בעניינים מעשיים, שכולם חשובים מאוד, אבל את ערך הרוח אנחנו לא יודעים, שכחנו שכל העולם עומד על תודעה.

אדם או תנועה הרוצים לכבוש את השלטון חייבים לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותם על-מנת לבנות את התודעה, שאותה הם מבקשים להנחיל לציבור. צריך ללמוד, ללמד, לכתוב, לדבר, להשפיע על התודעה, לבנות אותה, לרומם אותה. בצורה כזו התודעה תוכל להיקלט בכל אחד מחלקי הציבור, לפי רמתו.

התנחלות בלבבות

אנחנו צריכים לדאוג שלא תהיה הריסה, אפילו חלקית. לא פעלנו מספיק להפריח את כל השממה הרוחנית של הדור וגדלו שם כל הקוצים והברקנים. פעלנו בהתנחלויות ופעלנו בחינוך שלנו במידה מסוימת, אבל צריך גם לדבר אל עם ישראל. אנחנו לא דיברנו מספיק, ויש מישהו אחר שניצל את זה. הוא מדבר בשיטות שלמות של תעמולה, פרסומת ושטיפת מוח.

התקשורת יודעת לדבר על כל דבר. עורכי דין ואנשי בימוי ותיאטרון, מנהלים לנו את כל המחשבות. מיהם האנשים ברדיו ובטלוויזיה שמדברים כל היום? אלה ליצנים, ללא אחריות, שיודעים להתנסח על כל דבר. הם מנהלים את השיח הציבורי, ויכולים לטהר את השרץ בק"ן טעמים. אין להם בעיה בזה - כל דבר מתועב מקבל הכשר, ומנוסח בצורה אינטליגנטית ובקול סמכותי ואבהי. ואנשים קונים את זה.

מאידך, לאט-לאט מצב זה מגיע לסף של חנק, ועכשיו אנחנו בסף הזה. צריך להוציא אל הפועל את ההרגשה הפנימית של עם ישראל, שכך זה לא הולך. הנוער הולך לאיבוד, הסמים חוגגים, הקוטביות בחברה גוברת. אין חיי משפחה, הילדים יושבים בפאבים ולא ליד השולחן המשפחתי. אנשים מרגישים היטב שזה לא הולך כך, שמשהו מוכרח להשתנות. יש להם רצון לדעת ולשמוע, ללמוד יהדות, יש התעניינות. זה מה שצריך לעשות, ויש מעטים שעוסקים בזה. זו הדרך לרפא את עם ישראל מהמצב הקשה שהגענו אליו.

הצטרפנו לציונות החילונית על-מנת להועיל, על-מנת להביא אותה לידי דעת. אם לא הצלחנו בדרך הזו, שהלכנו להתיישב, אם זה לא הביא את עם ישראל לכלל דעת של אהבת ארץ ישראל - אז מוכרחים להוסיף עוד קומה. מה שנוכל לעשות - נעשה. אנחנו לא נתייאש. אנחנו יודעים שהגאולה היא תהליך אלוקי. אנחנו יודעים שזה מתחיל בחול, אך אנחנו גם יודעים שלכולם יש נשמות טהורות וקדושות, גם כשבחוץ הם נראים ריקנים, מחוספסים וקשוחים. כל זה רק בחיצוניות. הפנימיות קיימת גם אצל היס"מניקים, גם אצל אלה ששוגים וטועים, וכולם יחזרו בתשובה. ההתעמתות עם שוטרים לא תביא שום ברכה לא לכלל ולא לפרט.

זיהוי האויב

צריך לעשות כל דבר בדעת, וכשיורים עליך מכיוון אחד - אל תירה למקום אחר. יורים עליך משום ששלושים שנה שטפו את המוח של העם עם תרבות רעה, ועכשיו קוצרים את הפירות הבאושים של התרבות הזאת. התרבות היא הכיוון שממנו ירו עליך. למה אתה יורה על המקל שמכה אותך, על היס"מניק? לא עשית בזה כלום, בכלל לא זיהית את האויב. הצורך בזיהוי האויב הוא קודם לכל – צריך לזהות את האובייקט, על מי אתה מכוון את התותחים שלך?

יש מושג היסטורי שנקרא 'מלחמת תרבות'. בפרוסיה רצו להשתחרר מהקתולים וניהלו נגדם מלחמת תרבות. אסרו עליהם להפיץ את דעותיהם, לא נתנו להם להיות מורים וכדומה. כך דחקו אותם מהשלטון. אנחנו נמצאים היום במלחמת תרבות. לשם צריך להפנות את כל הכוחות, ולא למלחמה נגד היס"מניקים.

יש שוטרים רשעים

בסדר, אולי הם רשעים. מדובר באנשים כוחניים, שלקחו אותם מראש למשימות אלימות. מדינה צריכה דברים כאלה בשביל כנופיות סמים, מחבלים וכדומה. עכשיו, לצערנו, הפעילו אותם נגד אזרחים צדיקים. הפעילו אותם נגדך, והם חושבים שזו העבודה שלהם. ודאי שהשוטרים לא בסדר. אבל אנחנו צריכים לבצע את המוטל עלינו, ומי שעוסק בתורה צריך לדעת, שעליו מוטלת אחריות עצומה לפעול בשיקול–דעת, יותר מהיס"מניקים.

אנחנו צריכים לחשוב מה הקב"ה רוצה מאתנו! אם קורה לך משהו - האם אתה חושב רק על הרשעות של השוטר שמולך, וכמה הוא שונא? האם כך לימדו אותנו רבותינו?! היום אנחנו מתמחים בפרופסורה לקללות. כל יום ממציאים הגדרה יותר חריפה, ואומרים: 'רשעים, גויים, ערב רב'. כל יום אנשים באים אלי עם ביטויים חדשים. אני אומר להם: אתם טועים לגמרי. לא למדתם את הגמרא בפסחים, אתם פשוט מקטינים את הרע. הגמרא אומרת: "גדולה שנאה שעמי הארץ שונאים לתלמידי חכמים יותר משהגויים שונאים את ישראל" – אז מדוע אתה אומר שזה כמו גויים? זו שנאה גדולה משל הגויים. אתה טועה לגמרי! אתה מקטין את השנאה.

כל הציבור שלנו נקרא תלמידי חכמים. אינני אומר שכולם תלמידי חכמים, אבל כציבור הוא מייצג את התלמיד חכם, והוא שנוא ע"י עמי הארצות. אלה הרשעים, שמכים אותך ושוברים לך את העצמות עם האלות. היס"מניקים אינם השונאים האמיתיים. השונאים הם מי ששולח אותם. מי ששולח אותם הן הדעות שגורמות לשלוח אותם, הם השונאים האמיתיים.

היום יש לנו יבוא של דעות מהאיחוד האירופאי, דעות זרות אלו נכנסות לאנשי ההנהגה. הם עושים את רצונם של אנשי האיחוד האירופאי ומשרתים אותם. הדעות האלה הן 'מודרניות', 'מתקדמות', ובהן צריך להילחם בכל תוקף. שוטפים את מוחנו על 'עם פלסטינאי', על 'שתי מדינות לשני עמים', על כך ש'מעולם לא שלט עם על עם אחר'. יש מאות ואלפי מחשבות וסיסמאות שקריות, שפועלות לטמטם את המוחות והלבבות. כנגדם אנו צריכים להעמיד הסברה של מחשבות והבנות ארוכות ומחשבות פשוטות, שירימו את המוחות והלבבות.

יש אנשים הרוצים ליצור עימות, וככל שיש יותר מכות ויותר פצועים אנחנו יותר מזדעזעים: 'איזה רשעים, איזה רשעים'. אבל הרי ידעת שזה מה שעלול לקרות, שאתה גורם להם להוציא אל הפועל את רשעותם.[כלומר, כאשר נוכחים במקום ומתריסי מול השוטרים,גורמים להם להשתולל] זה אמצעי לא מוסרי!

יכול להיות שהוא בכלל בעד ההתנחלויות, אבל עכשיו הוא עושה את מלאכתו, וחושב שהאנשים האלה מפרים את הסדר והאחדות, כי כך אמר לו ראש הממשלה. מה אתה רוצה ממנו? האם הוא למד בישיבה ושמע שיחות?!

לא למלחמת אחים

נקודה נוספת: לו יצויר שמלחמת אחים אכן תביא את השינוי -
א. זה אמצעי פסול, וזה לא מוסרי. זו מצווה הבאה בעבירה.
ב. מלחמת אחים כזו היא החרבת הכל. זו חתירה תחת כל קיומנו פה בארץ ישראל. לא כל אמצעי כשר.

צריך לדעת שלשמאל הקיצוני, אם דעותיו לא יתקבלו, לא איכפת לאבד את המדינה. לא איכפת להם אם נהיה עוד כוכב על הדגל האמריקני. יש כאן אבסורד!

הם יושבים וחושבים כיצד לסגור את המכינות וההסדרים, ואנחנו בעצמנו נותנים להם מתנה ואומרים שלא נלך לצבא. זה בכלל לא מפחיד אותם. לזה הם מייחלים. הם מאושרים מהאיומים שהציבור הדתי לא ישרת בצה"ל . האיום הזה לא יועיל ולא יציל. זו טעות גמורה. לעומת השמאל הקיצוני, לנו איכפת להפסיד את המדינה גם אם דעותינו לא מתקבלות ברגע זה. אנחנו יודעים שהמדינה הזאת היא ראשית צמיחת גאולתנו. עם כל הבעיות והצרות שיש בה - בסופו של דבר קידוש השם יגבר על חילול השם, האור ידחה את החושך, כולם יחזרו בתשובה, ועם ישראל יחזור לאמונתו, והכל ייהפך לטובה. צריך להחזיק מעמד ולנהוג בתבונה. יש לנו אחריות על המדינה הרבה יותר מהשמאל. מלחמת אחים החריבה את בית שני, ואנחנו בוכים על תוצאות מלחמת האחים הזאת כל תשעה באב, וכל שני וחמישי אנחנו אומרים על זה תחנון.

ועכשיו, כל היום מהבוקר עד הערב מלבים שנאה, כאילו זו המצווה הראשונה בתורה. בדרך זו אנחנו פשוט מזיקים ומחריבים את עצמנו. זה לא יקום ולא יהיה! הדעות הללו הן רוח רעה הנושבת בתוך מחננו. לכן, אני אומר:
א. הדבר הזה לא יועיל.
ב. לו יצויר שזה מועיל - זה מחריב את הכל, והנזק יותר גדול.
האם האמיתית במשפט שלמה אומרת: "תנו לה הילוד החי והמת לא תמיתוהו", משום שאם אתה חותך את הילד לשנים - אין לך ילד בכלל. זה בדיוק המצב שאנחנו נמצאים בו.

צריך לחדול מדרך זו. יש להפסיק להתמלא בשנאה וייאוש המבלבלים את מחשבותינו והרגשותינו. ודאי שצריך לשנוא את הרע, אבל צריך לדעת איפה הרע נמצא!

הרב (קוק) אומר שהדעות הרעות הן הרבה יותר רעות מאשר המעשים הרעים - הן ה"מזיקים" הכי גדולים. לא המקל הוא הרע. מי שמושך בחוטים הוא הרע. מי שמקדם את הרעיונות והדעות הרעות האלה – שם נמצאת הרשעה.

לחנך לעמונה

צריך להעסיק את הנוער באהבת ישראל, ולעזור לו להבין שכל אלה אחים טועים, מוטעים, שידע שהטעו אותם, שטפו את מוחם והעבירו אותם על דעתם. אבל אלו אחינו!

במקום לריב עם החיילים בעמונה, נשקיע את כל הכוחות להזמין אותם לעמונה ולעפרה. ספר להם על הישוב, על הישיבה, על התורה, על הקב"ה - כך תמנע את הפינוי הבא. לא כל אחד יודע להסביר, אבל יש הרבה אנשים שיכולים לעשות זאת. האם לקרב רחוקים ולזכות את הרבים, לדפוק על הדלתות, לעשות חוגים וכינוסים וללמד יהדות - זה נקרא לרדת ברמה?! הרי אתה כל היום יורד ברמה – אתה מתעסק בחינוך כל יום, והילדים שמגיעים אליך - אתה 'יורד ברמה' ומרים אותם. גם ילדים שלא הגיעו אליך אתה צריך לחשוב עליהם. לזכות את הרבים זה להוסיף רמה!

אפילו אם זה ייקח אלף שנה – זה לא משנה, ה' הטוב בעיניו יעשה. עשה אתה את מה שצריך לעשות, ולא בגלל שאתה חושב שצריך לעשות את הכל מהר, תעשה דברים שמזיקים. אם נעשה את המוטל עלינו, זה יכול לקחת הרבה יותר מהר ממה שאנחנו מתכננים. בכל מקרה, אסור לעשות דברים שמזיקים.

מסירות נפש על הארץ

אומרים לי טענה נוספת: אם כשיבואו לפנות אותנו נתפנה סתם, הרי זה מראה שאנחנו שפנים, נמושות ואין לנו מסירות נפש על ארץ ישראל? אמרו את זה פה, אצלי בחדר, רבנים ואנשים חשובים . אמרתי להם: ישמעו אוזניכם מה שפיכם מדבר. אנשים הרי גרים ביהודה ושומרון, במשך עשרות שנים, במסירות נפש עצומה תחת פיגועים. משפחות שכולות, יתומים, אלמנות, יריות, אבנים, ואנחנו צריכים להוכיח למישהו שיש לנו מסירות נפש?!

הציבור המתגורר ביש"ע חי במסירות נפש יום-יום, כל המציאות שלו היא מסירות נפש – מדוע אנחנו צריכים להוכיח שיש לנו מסירות נפש על ארץ ישראל?!

כיצד מגיעים למחשבה כזאת, שאם אתה מתפנה סתם אין לך מסירות נפש על ארץ ישראל, כיצד מגיעים לעיוות כזה? מהטלוויזיה. הכל בגלל שחמש דקות בטלוויזיה הן הקובעות. לחיות שלושים שנה במסירות נפש, יום ולילה במסירות עצומה - זה לא מסירות נפש, זה כביכול לא קרה. רק מה שקורה בטלוויזיה זה מה שקורה באמת. השאר, כל מה שקורה בחיים, זה וירטואלי וה'ממש' קורה בטלוויזיה. אם בטלוויזיה רואים שלוקחים אותי סתם - אני לא שווה כלום, אין לי מסירות נפש. אלו תפישות, שמצויות בכל התרבות הקלוקלת ששוטפת גם אותנו. גם בינינו יש הטועים לחשוב שאם רוצים להשיג איזו מטרה - צריך להראות בטלוויזיה איך השוטר דרס אותי עם הסוס.

העיוות הזה אומר שהטלוויזיה כבר נכנסה גם לנו לראש. גם אנחנו חיים על-פי הטלוויזיה, ומה שלא בטלוויזיה לא קיים. העיוות הזה הוא המחלה שלנו, מחלת התרבות.

יש בעימות הזה גם חילול השם והשפלת כבוד ישראל. כל הגויים שמחים מקצה העולם ועד קצהו. כל שונאי ישראל שותים 'לחיים', למראה יהודים שמכים יהודים. זה כבר לא עניין פרטי של אחד נגד השני. זה כבוד כולנו, כבוד כל המדינה, כבוד כל עם ישראל. וכי באמצעים כאלה אנחנו רוצים להשתמש בשביל להציל את ארץ ישראל?! האם זה אמצעי כשר?! לא . זה אסון, זה חילול השם. אסור שילדים ינהיגו את חיינו. "בניין ילדים - סתירה"; זו לא דרך של בניין. צריך לבנות ולעשות בחכמה ודעת.

מרכז פרס לרשעה

אתה צריך לעשות חשבון איך החברה בנויה, מי מקדם דעות ורעיונות? יש אנשים שעובדים בתרבות, באומנות, בתיאטרון, בספרות, בתקשורת הכתובה, בתקשורת המשודרת, ומקדמים דעות רעות של עקירת הקודש מישראל ושל שנאת התורה. הם מפארים כל דבר נוכרי וכל מה שהגויים אומרים.

בדעות של ליצנים אלה, המככבים בתקשורת ובאוניברסיטה – והיום כל אוניברסיטה נקייה מכל מי שיש לו דעה ישרה. רק אנשים עם דעות שמאלניות מככבים שם – בדעותיהם אנו צריכים להילחם. יש גופים שפועלים ללא הפסקה. 'מרכז השלום' של פרס, מרכזי 'הדמוקרטיה ו...' , מרכזי 'השלום ו...' . אלו עושי הרשעה הגדולים, כלומר אנשים המובילים תהליכים ומחשבות שמקדמות את הרע – את דעותיהם צריך
לשנוא.

תתפלל "ולמלשינים אל תהי תקווה", והקב"ה יביא את זה למקום הנכון. אתה לא צריך להתכוון בברכה זו על השכן הזה או על היס"מניק הזה – זה לא תפקידך. בברכת "ולמלשינים" - אומר הרב באגרות הראיה - צריך לכוון על אלה שרוצים לעקור את עם ישראל, שעוסקים למעשה בניסיון להשמיד את ישראל, ושואפים ברוח ליום שהעם הזה יעבור מן העולם. זה הגדר של "ולמלשינים". יש "למלשינים" בישראל– יש מיסיונרים בישראל, הרוצים לעקור את עם ישראל ממעמדו וחפצים שנהיה ככל הגויים. יש אנשים כאלה בחינוך, יש אנשים כאלה במיסיון, וכנראה יש אנשים כאלה גם בפוליטיקה. מי הוא בדיוק ומה מספר תעודת הזהות שלו? את זה הקב"ה יודע. אתה צריך להתפלל "ולמלשינים", והקב"ה יביא את זה על מי שצריך.

ודאי שאת הרשעה צריך לשנוא. ודאי שאתה צריך לשנוא את המעשה המרושע של אחד שרוצח, גונב או מכה. אבל מה תעשה אם זה קרוב שלך או אח שלך? אתה אוהב אותו בגלל שהוא אח שלך, ואתה שונא את מעשה הגניבה שלו, אתה חייב לעשות חלוקה, "פלגינן". אין לך ברירה. צריך לדעת להגיד את זה בצורה הנכונה – לא לטשטש את שנאת הרע אבל גם לא לשנוא את הטוב. הרי אותם אנשים שהיום עושים מעשה רע - מחר תופסים מחבלים ומוסרים את נפשם לשמור עלינו. את המעשה הטוב הזה אנחנו אוהבים. לדברים חיוביים.

שיקום נפגעי מאורעות עמונה

מי ישקם את האנשים האלה?
מי שהיה בעימות כזה, ודרסו אותו – כיצד אפשר לשקם אותו נפשית מהדבר הזה? מ'הדסה' כולם השתחררו, אבל מי ישקם אותם נפשית - מבחינת היחס למדינה ולצבא ומבחינת האחריות שלנו להביא את קידוש השם.

תגיד להם את החשבון הפשוט הזה שאמרתי מקודם. מסירות נפש זה לא לפני הטלוויזיות, שם גם אף אחד לא ילך להרוג אותך. ביס"מ לומדים להכות אותך באופן שלא תישאר נכה כל החיים. צריך להסביר להם ששם זה לא המקום למסירות הנפש . להיות כל הזמן ב'עמונה', לחיות בעמונה - זו מסירות נפש.

תאכל'ס בשטח

אמרתי לכל האנשים: מי ששואל אותי - שלא יהיה שם. גם אם אתה גר בבית הזה – אם באים החיילים והיס"מניקים לפנות אותך - אל תהיה שם. אל תהיה שותף בהצגה הזאת, שיהודים לוקחים יהודים מבתיהם ומעמיסים אותם על אוטובוסים, לעיני הטלוויזיות ולעיני כל העולם. ברגע שחיילים או שוטרים עומדים על הפתח, ברגע שיודעים חלילה שזה גמור - לא להיות שם, להסתלק משם שעה לפני כן. אסור להיות שותף בחילול השם והשפלת כבוד ישראל – אסור להיות שם.

אם נשתמש בסיסמאות לא נוכל להתקדם בשום דבר בחיים. אתה צריך להיות שותף למלכו של עולם, שמביא אור מתוך חושך ולהביא את קידוש השם מתוך חילול השם. בקידוש השם כולם חייבים להיות שותפים – אין פטורים. במיוחד אנשי אמונה חייבים להוביל מהלך זה. לכן, בואו נפסיק לדבר בסיסמאות ונעסוק בתכנים.

לא. אם חלילה יחליטו לפנות - יפנו באותה מידה. להפך, הם רוצים את העימות כדי לצלם אותו ולהשתמש בו, לעשות מזה אחר כך רווח - שעם ישראל יראה במה הצבא צריך להתעסק בגלל שיש כמה אנשים מפירי חוק בישראל. לדעתי, זה לא ימנע. אני סובר שמי שאומר את זה, אומנם משוכנע שרק כך הוא יציל את ארץ ישראל - אך הוא מטעה אותך. מי שאומר שהעימות עם הצבא והשוטרים, יש בכוחו לשנות את העמדה של ממשלה ושל דעת רוב הקהל - טועה. זה לא מה שישנה.

יש עצה משונה שמופצת בינינו, שאם ניצור עימות חריף יותר - ובפעם הבאה נשתמש באלות ושכפ"צים – רק כך נעצור את הנסיגה. בזה לא נעצור את הנסיגה! צה"ל יותר חזק ממך, והחוק בידו, והוא בא בשם הדמוקרטיה וכן הלאה. זו טעות יסודית! מי שאומר את הדברים האלה הוא מטעה ומכשיל ולא גורם טוב לעם ישראל, אף על-פי שהוא ודאי מתכוון לטובה.

לקריאת החוברת במלואה
תאריך:  01/02/2009   |   עודכן:  11/06/2010
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מסמך: 3 שנים לעמונה - המסקנה הממלכתית
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
לוי
1/02/09 07:46
2
דוד בדין
1/02/09 07:59
3
צנחן
1/02/09 09:14
4
עושים לביתם
1/02/09 10:25
5
דני חלמיש
1/02/09 14:01
6
דני חלמיש
1/02/09 14:06
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לפני מספר ימים שמענו את אסד בפנינה מבריקה (כפי שצוטטה בעיתון 'הארץ' ביום 26.1.09):
31/01/2009  |  ענבל בר-און  |   מאמרים
מזלם הרע של הפלשתינים הוא שהאויב שהם "בחרו" לעצמם סובל מחולשה נפשית קשה, הוא זקוק לחיזוקים, צריך להיות מוסרי בעיני עצמו, ולהיראות נחמד בעיני העולם. כך יוצא להם, לפלשתינים, שכל פעם שהאויב שלהם נאלץ/צריך/רוצה להרוג בהם, הוא משתדל לעשות את זה "בנחמדות/במוסריות/ברכות"... כך יוצא, שהוא אף פעם לא הורג אותם עד הסוף... לא "מספיק", לא "כמו שצריך", והתוצאה שמתקבלת היא בהתאם. "מזלם הטוב" של היהודים היה שאת האויבים שלהם, מעולם לא עניין צורך מוסרי ממשי ארוך טווח, ולא הפריע להם במיוחד איך ייראו בעיני העולם. המאמר הזה הוא על צדק מוחלט בעין יחסית ("עינו השלישית" של יאיר לפיד...).
31/01/2009  |  גד גזית  |   מאמרים
מדי פעם עולה בחוגים פוליטיים ואקדמיים מסוימים הטענה, אשר לעתים מוצגת במובלע ולעתים במפורש, כי עוני הוא גורם עיקרי לטרור. הטענה נשמעת הגיונית, אך היא משקפת אי-הבחנה מתודולוגית בין סיבתיות למִתאמיות, ועל כן אולי ניתן למחול עליה כשמדובר בפוליטיקאים - אך כשמדובר באנשי אקדמיה ורוח, זוהי טעות מביכה.
31/01/2009  |  גבריאל בן-עמי  |   מאמרים
מאז החלה ישראל בפעולתה בעזה לחיסול מעשי הטרור של חמאס, נשמעו דרישות מחוגי פרשנים ומהציבור הרחב בהודו ללכת בעקבותיה ולהגיב באופן דומה נגד פקיסטן, על שיתוף הפעולה שלה במתקפת הטרור של ארגון הטרור הפקיסטני לאשקר-אי-טויבה, שבוצעה במומבאי ב-29-26 בנובמבר 2008.
31/01/2009  |  בהוקטומבי רמן  |   מאמרים
ח"כ אביגדור ליברמן חייב תודה מעומק הלב לכמה אנשים על שהביאו אותו עד הלום ויסייעו לו בדיעבד בבחירות הקרובות להפוך את מפלגת 'ישראל ביתנו' שהוא עומד בראשה, למפלגה השלישית בגודלה במדינה.
31/01/2009  |  אריה אבנרי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il