ח"כ
דב חנין, המשמש כיושב-ראש ועדת-המשנה לענייני תחבורה ציבורית, פנה (יום ה', 23.7.15) לשר התחבורה, ישראל כ"ץ, וביקש להכיר בכרמלית בתור גוף מפעיל רשמי של תחבורה ציבורית. "הגברת השימוש בכרמלית כאמצעי תחבורה בחיפה, יכולה הייתה לסייע בהפחתת הגודש בכבישים, וכן לסייע בקיצור זמני נסיעה מהכרמל לעיר התחתית, ולהפך", כתב חנין.
כיום, הכרמלית אינה מוכרת בידי
משרד התחבורה בתור מפעיל רשמי, ולכן - השימוש בכרטיס רב-קו בכרמלית אינו משולב עם שימוש ברב-קו באוטובוס, במטרונית או ברכבת. המשמעות היא, שאין אפשרות לנסוע בנסיעה אחת הן בכרמלית והן בכלי תחבורה נוסף, ולכן הנוסע צריך לשלם עבור נסיעה נוספת. "הדבר מייקר את עלות הנסיעה, ואינו מתמרץ את הנוסעים להשתמש בכרמלית", כתב.
מארגון נוסעי התחבורה הציבורית בחיפה, תחבורה בדרך שלנו, נמסר כי הם מגישים בקשות חוזרות ונשנות למשרד התחבורה על-מנת שיכיר בכרמלית כמפעיל תחבורה ציבורית. אך הפניות נענות בשלילה.
לאחרונה הביט ראש עיריית חיפה
יונה יהב דרישה דומה ואיים למכור אתת הכרמלית, שהכנסותיה אינן עולות על הוצאותיה בשל חוסר הכדאיות להשתמש בה בבלי שאינו נהנה מיתרונות תחבורה ציבורית.
לאחרונה הושבתה הכרמלית לכמה חודשים בשל הצורך להחלפת הכבל הישן עליו נסעה. הכבל המניע, שאורכו כ-2 ק"מ ומשקלו כ-30 טון, הגיע לחיפה והושחל אל תוך מנהרת הכרמלית.
העבודה נמשכה עשרה ימים ואמורה להסתיים היום. לאחר מכן היא צפויה בקרוב לחדש את נסיעותיה משעה שש בבוקר ועד חצות.