|   15:07:40
  ריקי רט  
עיתונאית מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

מגישת השבט

רונית אברהמוף-שפירא, חברת קבוצת 'לאטמה', לא האמינה שתהפוך לכוכבת בינלאומית בעקבות הסרטון נגד המשט, אבל זה קרה. בראיון ראשון היא מתארת את הימים שאחרי, וגם מסבירה איך זה להיות אשתו הטרייה של לייזי שפירא, יוצר 'סרוגים'
07/09/2010  |   ריקי רט   |   כתבות   |   מקור ראשון   |   תגובות
"כלי התקשורת הגדולים מראים צד אחד ברור של המפה הפוליטית, ואני רואה שליחות בלהראות את שני הצדדים. היום אני מגדירה את עצמי מרכז-ימין, כך שלאטמה די משקף את הדעות שלי. אני מקווה לראות את עצמנו בטלוויזיה כארץ נהדרת, גרסת הימין"

 קישורים
  לכל העדכונים החדשים של לאטמה

שניים וחצי מיליון הצפיות בקליפ 'אנחנו העולם' שיצרה חבורת 'לאטמה' לאחר תקיפת חיילי השייטת על סיפון ה'מרמרה', הפכו את רונית אברהמוף-שפירא משחקנית חצי אלמונית לכוכבת בינלאומית. קליפ ההסברה שנוצר כפרודיה על השיר המפורסם, חצה ארצות ויבשות עד שהורד מאתר יוטיוב, בשל חשש "מפגיעה בזכויות יוצרים". זמן האינטרנט השאול שלו הביא עשרות מכתבי מעריצים למייל של אברהמוף-שפירא, שביום יום היא שחקנית ומגישת 'מהדורת השבט' של לאטמה. בין המכתבים היו גם הצעות נישואין מרחבי העולם, אלא שאברהמוף-שפירא נאלצה לאכזב את המעוניינים. לפני כחודש היא נישאה ללייזי שפירא, יוצר 'סרוגים', ובכך נטשו השניים את חיי הרווקות והפכו לזוג הראשון של הביצה.

אבל הדבר האחרון שאברהמוף-שפירא רוצה, הוא שיקראו לה "אשתו של". היא כאן בזכות עצמה, משחקת, מביימת, עוזרת למוגבלים בעזרת דרמה ומסייעת להסברה הישראלית.

ההצלחה תפסה אותה, כמו את שאר חברי לאטמה, לא מוכנה. "אף אחד מאיתנו אל ציפה למיליוני צפיות", היא מספרת. "אחרי המשט בעזה הייתה התגייסות במערכת לכך שצריך לעשות משהו שונה כדי להעביר מסר לעולם. צילמנו באולפן הרגיל שלנו בפתח תקוה, ומשם עברנו לאולפן הקלטות בתל אביב כדי להקליט את השיר. לכולם הייתה אמביציה מטורפת שזה יצליח. אישית עשיתי זאת מתוך הנאה גדולה. אני מאוד אוהבת לשיר".

ש. הופתעתם מעוצמת התגובות?

"ההצלחה הפתיעה את כולנו מאוד מאוד. יום אחרי שהעלינו את השיר ליוטיוב כבר היו לנו 80 אלף צפיות. היינו המומים. תוך כמה ימים הגענו כבר למעל שני מיליון צופים. אף אחד לא ציפה לזה".

כשהם לא מפיצים קליפים שוברי שיאי צפייה, מעלים חברי קבוצת 'לאטמה' מהדורת חדשות שבועית סאטירית, המכונה 'מהדורת השבט'. תוכנית החדשות הסאטירית מוגשת על-ידי צמד מגישים שמאלנים כביכול, שאינם מצליחים להסתיר את עמדותיהם האישיות. על כיסא המגישה יושבת אברהמוף-שפירא.

"הגעתי ללאטמה כשחקנית בלי אג'נדה פוליטית ברורה. ראיתי בזה עבודה. למעשה, אפילו חשבתי שאני שמאלנית. תוך כדי העבודה התחלתי ללמוד פוליטיקה. אני לא יכולה להגיד שהיום אני מגובשת בדעותיי הפוליטיות, ואני גם לא אוהבת להתעסק בזה, אבל אני נמצאת בלאטמה מתוך רצון גדול להראות משהו אחר. כלי התקשורת הגדולים מראים צד אחד ברור של המפה הפוליטית, ואני רואה שליחות בלהראות את שני הצדדים. אני בחורה שוחרת שלום. היום אני מגדירה את עצמי מרכז-ימין, כך שלאטמה די משקף את הדעות שלי. אני מקווה לראות את עצמנו בטלוויזיה כארץ נהדרת, גרסת הימין".

אמיר, יפעת והודיה רוקדים יחד

"כשחבר משותף ביקש להכיר לי את לייזי, 'סרוגים' היוותה מבחינתי מכשול. חששתי שהוא ברנז'אי תל-אביבי. בסוף נפגשנו והבנתי עד כמה זה רחוק גם ממנו. פגשתי אדם צנוע ונטול כל פוזה"

בין משחק לבימוי כמעט שלא נותר לה זמן לחיים פרטיים. אבל החברים לחצו והיא הסכימה לפגוש את לייזי שפירא, יוצר 'סרוגים' ורווק ביצה ותיק. "לפני שהכרתי את לייזי צפיתי בסרוגים והתרגשתי בכל פרק. מצאתי את עצמי מזדהה עם הדמויות. כשחבר משותף ביקש להכיר לי אותו, סרוגים היוותה מכשול כי חששתי שלייזי הוא ברנז'אי תל אביבי וזה משהו שמאוד רחוק ממני. בסוף נפגשנו והבנתי עד כמה זה רחוק גם ממנו. פגשתי אדם צנוע ונטול כל פוזה". בחתונה שלהם רקדו אמיר, יפעת והודיה. "אחרי שתי עונות בביצה, הם זכו לראות סוף סוף חתונה יהודית כשרה".

ש. אז יש סיכוי שנראה אותך על המסך בעונה השלישית של סרוגים?

"את השאלה המעצבנת הזו כולם שואלים אותי. לא נראה לי שזה יקרה, אבל אנחנו בהחלט מחפשים לעבוד, לצד הזוגיות, גם על שיתוף פעולה מקצועי בינינו".

מהבנק לניסן נתיב

"אחרי המשט בעזה הייתה התגייסות במערכת. רצינו לעשות משהו שונה שיעביר מסר לעולם. צילמנו באולפן הרגיל שלנו בפתח תקווה, ומשם עברנו לאולפן הקלטות בתל אביב כדי להקליט את השיר. לכולם הייתה אמביציה מטורפת שזה יצליח"

רונית אברהמוף-שפירא, 32, נולדה בירושלים וגדלה בשכונת רמות בבית דתי-לאומי. אחות לשבעה אחים נוספים. היא הייתה ילדה מצחיקה עם דמיון עשיר, ובאין שפע צעצועים העסיקה את עצמה בעזרת הדמיון. "לא היה לי סוני פלייסטיישן אז אהבתי לרקוח בשמים מכל מיני עצים שמצאתי, לעשות הצגות עם עצמי ולחקות אנשים, בעיקר את הדודות שלי".

היא בלטה בשיעורי הדרמה, והשתתפה בכל הצגה בבית הספר בתפקיד מרכזי, אבל אחרי השירות הלאומי קיבלה תפקיד בלתי דרמתי בעליל - טלרית בבנק. עם השנים התקדמה והייתה למנהלת שירות לקוחות. גם בעבודה האפרורית הזאת הצליחה למצוא את הנקודות היותר מעניינות. "אהבתי את המפגש עם האנשים. היו לי לקוחות קבועים, ואיכשהו העמדה שלי אף פעם לא הייתה רגילה. השיחות עם הלקוחות היו מצחיקות, היחס היה הרבה יותר אישי משני הכיוונים. בבוקר היה לקוח שהביא לי קפה ועוגה, אחר הביא פוקצ'ה לצהריים, ואחרת קנתה לי דיסק. בסך-הכול זו הייתה תקופה נעימה".

סביר להניח שאבהרמוף-שפירא הייתה היום בתפקיד סגנית מנהלת בנק, אילולא בגיל 23 חלתה במחלת הנשיקה. האבחנה לא הייתה מהירה, היא סבלה מחולשה ומתופעות שונות, אבל הרופאים לא ידעו להצביע ממה היא סובלת ולא מצאו את הנגיף. "חשבתי שאני עומדת למות. הייתי במצב רע, מאושפזת. כשגילו שזו רק מחלת הנשיקה החלטתי ליהנות מהחיים כמו שצריך. קניתי אוטו ונרשמתי ללימודי קולנוע במכללת הדסה".

אלא שגם לימודי קולנוע לא היו הגשמת חלום אמיתית. "רציתי נורא ללמוד משחק, אבל לא הרשיתי לעצמי. כל הזמן פחדתי ממה ההורים והסביבה יגידו. לימודי הקולנוע היו פשרה. גם כי זה קרוב לתחום וגם כי בתוך הלימודים היה קורס לבימוי שחקנים".

אחרי תקופה בלימודים, פרשה "כי לא התחברתי לפן הטכני של הדברים", חזרה לבנק והצטרפה לקבוצת חובבי משחק של נורית קציר במרכז לאמניות. "הבמאי דחק בי ללכת וללמוד משחק באופן מסודר, אבל אני סירבתי ואמרתי שאין בזה פרנסה ושבתור דתייה יהיו לי מעט הצעות עבודה".

בכל זאת השאיפה לשחק לא הרפתה. בוקר אחד החליטה שזהו זה. פנתה אל הסטודיו למשחק של ניסן נתיב בתלפיות, שילמה את דמי הרישום ויצאה לדרך. "תוך שבוע מצאתי את עצמי בכיתה עם עוד 16 אנשים אחרים. עזבתי את הקריירה, את המשכורת הקבועה ואת התנאים הסוציאליים והלכתי אל הלא נודע"

ש. איך הגיבו ההורים?

"הם היו בשוק. רק חיכו שאעזוב. גם לקראת סוף שנה ג' אבא שלי המשיך לשאול אותי מתי את עוזבת. אחרי הכול, הוא חלם שאלמד רפואה".

ש. מדובר בלימודים מאוד אינטנסיביים.

"שלוש שנים הסטודיו הוא החיים, וגם החיים החברתיים שלך הם הסטודיו. אם יש מערכות זוגיות הן מתרחשות בתוך הסטודיו".

ש. איך הסתדרת בתור בחורה דתייה בתוך האינטנסיביות הזאת?

"כל עוד הגבולות שלך ברורים ואת יודעת את המקום שלך, אז אין בעיה. את לא חייבת להיות דתייה כדי לשים גבולות ולא להתערבב עם כולם. זה אולי מוזר, אבל דווקא בסטודיו מצאתי את אלוהים. כשחקרתי דמויות וקראתי חומרים של אמנים ודברים מהמקורות, דווקא שם האמונה התחילה לצמוח בי באמת. שם התחלתי לא לקיים מצוות כמצוות אנשים מלומדה, אלא לעשות זאת באהבה גדולה".

ש. למה בחרת ללמוד במסגרת לא דתית?

"נכון שיש היום מסגרות ללימוד משחק גם במגזר הדתי, אבל רציתי מסגרת מקצועית ואינטנסיבית. ניסן נתיב זה טוטאלי. לא קורס קצר 'בכאילו'. זה הכי קיצון שיש".

תפקידים נופלים מהשמיים

כשסיימה את הלימודים, חברה אל קבוצת שחקנים דתיים שהעלו את ההצגה "לשם ייחוד". "העבודה הראשונה שלי כשחקנית על הבמה מחוץ לסטודיו הייתה בהצגה שסיפורה לקוח מן הגמרא וששחקניה דתיים. בהצגה התמודדתי דרך המדרש עם חיי ועם הקונפליקט הדתי שלי".

ש. יש לך קווים אדומים במשחק?

"אין מצב לחילול שבת, למרות שבסטודיו אנשים עשו חזרות בשבת באופן קבוע. אני גם לא הולכת לאודישנים שכולם הולכים אליהם, כי אני לא אגלם כל תפקיד. המבחר שיש לי הוא מאוד מצומצם. בכלל אפשר לומר שאני קצת עצלנית. אני לא הולכת לאודישנים, למרות שאני כן רוצה לעשות טלוויזיה וקולנוע. אני מחכה שהתפקידים יפלו לי מהשמיים. החברים השחקנים שלי שגרים בתל אביב, הולכים כל הזמן לאודישנים, אבל לי קשה עם העולם הזה. זה עולם צבוע, מלוקק וחנפני. משחק מלוכלך ועם הרבה כאב".

את הנשמה בעולם המשחק האכזרי, מוצאת אברהמוף-שפירא בעבודה עם ילדים ועם בוגרים הסובלים מלקויות שונות. "התחלתי לעבוד עם ילדים רגילים, אבל מהר מאוד הגעתי לחינוך המיוחד, שזה הרבה יותר מרכזי ומשמעותי ממה שעשיתי קודם עם ילדים רגילים". היא עובדת דרך דרמה עם ילדים ממשפחות קשות, ילדים עם בעיות רגשיות או אישיותיות, נוער במצוקה ונוער עבריין. "בהתחלה הנערים העבריינים הבהילו אותי קצת. פגשתי בהתחלה חבורת צעירים כועסים וסקפטים שלא הבינו מה אני רוצה מחייהם. לאט לאט הם למדו לבטוח בי וביכולות שלהם ועמדו על הבמה חשופים ומשוחררים. אין לי כלים לפסיכודרמה, אבל העבודה דרך דרמה בכל גיל מביאה לתהליך טיפולי מסוים אצל אותם אנשים. זה בדומה לתהליך שאני עברתי בצורה הרבה יותר אינטנסיבית ועמוקה בסטודיו למשחק, תהליך של עבודה על דמות ודרכה גילוי עצמי והתמודדות עם הגילויים".

לפני מספר חודשים הועלה מחזה שכתבה וביימה, "חלב הלביאה" (על-פי סיפורו של ביאליק), בתיאטרון אקים ירושלים. ההצגה הועלתה על-ידי עשרה שחקנים בעלי צרכים מיוחדים וארבעה שחקנים מתנדבים. העבודה על ההצגה ארכה שנתיים, במהלכן נפגשה רונית עם קבוצת השחקנים מדי שבוע. "עבורי זה היה פרויקט חיים, הגעתי לשם כדי לעשות חסד, אבל בסופו של דבר החסד נעשה לשני הכיוונים. קיבלתי אמונה גדולה בעצמי, גיליתי תכונות שלא זיהיתי קודם. פיתחתי חמלה, וגילתי שלכולנו יש צרכים מיוחדים. מהמפגש הראשון יצאתי בוכה. לא ידעתי איך אצליח לעבוד איתם וריחמתי עליהם. בשיעור השני כבר הבנתי שהם לא מסכנים ומי שרואה אותם ככה הוא מסכן בעצמו. יש להם חיים מלאים, הם יודעים לתת ויודעים לקבל. השנתיים הללו שינו אותי מאוד".

פורסם במקור: מוסף נשים, מקור ראשון
תאריך:  07/09/2010   |   עודכן:  07/09/2010
ריקי רט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מגישת השבט
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מכור ללטמה
8/09/10 10:28
2
גבי1
8/09/10 10:50
3
yrevach
8/09/10 11:43
4
ליכודניק זועם
8/09/10 18:29
5
מעריץ לאטמה
9/09/10 14:22
6
איציק אליאסי
29/12/10 22:34
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרימון כידוע הוא אחד משבעת המינים בהם נתברכה הארץ המובטחת. המרגלים ששלח משה לתור את ארץ כנען הביאו עימם אשכול ענבים, רימונים ותאנים כדי להמחיש את עושרה של הארץ.
06/09/2010  |  מחלקה ראשונה  |   כתבות
עונת האופנה הקצרה והבעייתית ביותר היא כמובן עונת המעבר (בין העונות). בישראל תקופת המעבר היא תקופת בזק וחולפת לה במהירות היסטרית, לפעמים לא יותר משבועיים שלושה. הורים רבים נתקלים לא אחת במדפים ריקים מחליפות המעבר ועוברים ישירות אל בגדי החורף, בלית ברירה.
06/09/2010  |  חנה לוקצקי   |   כתבות
אביגדור אריכא, שנולד ברומניה, עבר במרכזי התרבות של אירופה אחרי שניצל ממחנות הריכוז, ספג והפנים את גולות הכותרת בתרבות האירופית. ויתרה מכך - בסיוריו ובשהיותיו בארצות שונות, התחבר אריכא דרך קבע לסופרים (כמו פר לאגרקוויסט השוודי זוכה פרס נובל) ולמשוררים, אייר את ספריהם, ועם קשרים נכונים עם בעלי גלריות מובילות - הציג בהן, וגם במוזיאונים.
06/09/2010  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
"תראה במה מאשימים אותי", אומר ד"ר צבי צמרת בחיוך ומצטט: 'לצמרת יש תדמית של אדם המזוהה עם מפלגת העבודה, אבל כל מה שמעניין אותו כיום זה לחזק את הציונות והפטריוטיזם הלאומי' - "נכון", הוא אומר, "זאת בדיוק הסיבה, מדוע הגעתי לתפקיד!".
06/09/2010  |  דרור אידר  |   כתבות
מחקרים מראים שככול שילדים בגיל הרך רואים יותר טלוויזיה כך גדל הסיכוי שלא יצליחו בבית הספר, יצרכו כמות גדולה יותר של אוכל לא בריא ויסבלו מרמת בריאות לקויה בגיל 10.
05/09/2010  |  מיכל שפר-מיכאלי  |   כתבות
גדי טאוב: המתנחלים מסכנים את קיומה של המדינה  /  דוד מרחב
שערוריית הבשר הפלשתיני  /  פזית רבינא
שואלים את אדוארד  /  אדוארד אטלר
כולנו דודו טופז  /  חגית כהן
אל תיקחו את זה אישית  /  צור ארליך
בן עם הספר  /  גל אורן
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il