|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

שישה בשישי

מאזן ביניים

מספר הילדים העניים לא הרעיד את אמות הסיפים מה היה קורה אילו משפט הולילנד היה מוכרע היום? חודש לפני הבחירות, לא ברור על מה המהומה סיכום שלוש שנות כהונתו הראשונות של יהודה וינשטיין שרי אריסון מתקמצנת על שברי אחוזים בארה"ב ימשיכו אלפים להיהרג מדי שנה בנשק חם
20/12/2012  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   בחירות 2013   |   תגובות

ועוד משהו קטן
סיכום ביניים של רשימת המרואיינים המרכזיים באולפן הבחירות של ynet: יאיר לפיד (פעמיים), ציפי לבני (פעמיים), שלי יחימוביץ', דליה איציק, אריה דרעי, נפתלי בנט. מופת לסיקור עיתונאי הוגן ואובייקטיבי.


ילדים עניים
איום קיומי ממשי [צילום: עומר שיקלר]

שיהיה ברור לכם: הנתון לפיו 905,000 ילדים חיים בעוני הוא רק מאזן ביניים. אם לא נקלוט כולנו שמדובר במצב חרום, אנחנו בדרך הבטוחה למיליון ול-1.1 מיליון ול-1.5 מיליון. בפועל, הדוח של המועצה לשלום הילד קיבל כותרות לחצי יום – ונעלם. לא ראינו התייחסות אליו אפילו מצד הפוליטיקאים המוכנים לדבר בימים אלו לכל חצי מיקרופון ולכל רבע מצלמה.

הפתרון טמון בשינוי יסודי, אמיתי ותמידי בסדרי העדיפויות של המדינה. קודם כל: חינוך, חינוך ועוד פעם חינוך. לקצץ בביטחון ולהשקיע בחינוך. להגדיל את ההכרה במס לתרומות המופנות לתחום החינוך. לצאת במסע לאומי לגיוס תרומות, החל ממחשבים וכלה בספרים ומחברות. שנית: תשתיות. לחבר את הפריפריה למרכז הארץ בכבישים וברכבות. להעניק זכיונות לכבישי אגרה ולנתיבים מהירים. להגדיל את מספר מוניות השרות. שלישית: תעסוקה. לדחות תשלומי מיסים לעסקים ומפעלים חדשים בפריפריה, מכל הסוגים ומכל הגדלים. להשקיע בהכשרה מקצועית ובהסבה מקצועית.

מובן שחשוב מאוד לסייע כאן ועכשיו למי שבמצוקה. המסורת היהודית של עזרה לזולת מתממשת אצלנו בכל יום ובכל מקום, ויבורכו כל העושים וכל התורמים. אך אלו הם הדגים, ובשביל לצאת מן המלכוד צריך לתת חכות – בלי לחכות. זו צריכה להיות המשימה הראשונה במעלה של הממשלה הבאה, משום ששום איום צבאי חיצוני אינו מסוכן ואינו קיומי כמו התפוררות פנימית של חברה בה יש מיליון ילדים עניים.

משפט הולילנד
לא זז במילימטר מהליבה [צילום: פלאש 90]

אנחנו רק אחרי החקירה הראשית של ש"ד ואחרי החקירה הנגדית הארוכה בידי עו"ד גיורא אדרת, ובכל זאת אולי אפשר להגיע למסקנת ביניים. קיימות סתירות רבות בגרסאותיו של ש"ד, במיוחד בנוגע לתאריכים, לסכומים ולמקבלים של השוחד הנטען. מצד שני, כפי שאמר השבוע בצדק, על ליבת עדותו – שהיה שוחד בסכומי עתק – הוא עומד בלא לזוז אף מילימטר.

נניח שהשופט דוד רוזן היה צריך לפסוק כעת. המשפט היה מוכרע לפי שתי שאלות מרכזיות. האחת: האם "פלגינן דיבורא" – האם אומרים שגם שקרן כרוני כמו ש"ד עשוי לפעמים לומר את האמת. השנייה: האם הסתירות בפרטים יוצרות ספק סביר משום שכלל לא בטוח מי קיבל כמה ולמה ומתי, או שמא יש לבחון את התמונה הכוללת ולהתייחס לסתירות כאל משהו טבעי בהתחשב בזמן ובריבוי הפרטים. רוזן, כך ניתן להתרשם, רוצה לבחון את התצרף בכללותו – אך השאלה היא עד כמה יהיה מוכן להתעלם מן החלקים החסרים.

מערכת הבחירות
מנדט לפה, שניים לשם [צילום: AP]

עוד חודש עד ההליכה לקלפי, ודבר אחד כבר ברור: גוש הימין-חרדים ינצח שוב. מה שנותר להכרעה הוא גודל הניצחון והחלוקה הפנימית בתוך הגושים, כאשר גם כאן המנעד אינו גדול מדי. האם זה יהיה 55-65, או שמא 58-62, ואולי דווקא 52-68. האם הליכוד ביתנו יקבל 38 מנדטים, או שהבית היהודי יקבל 13. האם העבודה תקבל 20 מנדטים, או שמא ציפי לבני תנגוס ממנה עוד שניים-שלושה. זה כל הסיפור. על זה יישבו לנו על הראש במשך חודש וישפכו עשרות מיליונים בפרסום ובשילוט ובמודעות ובמסרונים. תגידו, לא חבל על הכסף?

יהודה וינשטיין
תחרות קשה על התואר

היועץ המשפטי לממשלה סוגר שלוש שנות כהונה – זמן טוב לבחינת המאזן שלו עד כה. וזה, איך לומר בעדינות, לא ממש מרשים. את תיק ליברמן הוא סגר (נותר הזנב המגוחך של פרשת השגריר), את תיק המינויים הפוליטיים של אהוד אולמרט הוא סגר, בתיק הרפז הוא ברח מחקירה ואת תיק ביביטורס הוא מורח חודשים על גבי חודשים.

מה שכן – וינשטיין לא מפספס אף הזדמנות כדי להבהיר שהוא השליט האמיתי במדינה, הוא שיקבע האם ימנו או לא ימנו סגן רמטכ"ל, הוא שיקבע האם התנחלות תפונה או תוסדר, הוא שיקבע מי יישפל ומי ירום. בקצב הזה, וינשטיין מועמד מוביל לתואר היועץ המשפטי הגרוע ביותר בתולדות המדינה – הישג ראוי לציון, לנוכח התחרות הבלתי-מבוטלת הקיימת על התואר הנכבד הזה.

שרי אריסון
במילה אחת: מגעיל [צילום: סיוון פרג´]

בעלת השליטה בבנק הפועלים ואחת הנשים העשירות בעולם שילמה לטענתה 51.5 מיליון שקל תמורת דירה במגדל גינדי בתל אביב, ולא 56.7 מיליון שקל כפי שקבעה רשות המיסים. לכן ביקשה אריסון שלא לשלם מס רכישה על ההפרש בסך 5.2 מיליון שקל. אם מדובר בדירה יחידה שלה, שיעור המס על ההפרש הוא 260,000 שקל. אם זו אינה דירה יחידה, המס על ההפרש מסתכם ב-364,000 שקל. במקרה הראשון מדובר על 0.05% ממחיר הדירה, ובמקרה השני – על 0.07% מן המחיר.

לפי מה שמסרה אריסון לבית המשפט, היא שילמה 1.3 מיליון שקל על בריכה ו-1.5 מיליון שקל מיזוג בדירה. כלומר: הפרש המס עליו היא נאבקת הוא בערך המחיר של חמישית בריכה או חמישית מן המיזוג. תרשו לי לנחש, ששכר טירחתם של עורכי הדין שמייצגים אותה בהליכים הללו אינו נמוך בהרבה מסכום המס שהיא מנסה לחסוך. אז נכון שמדובר באישה שגם תורמת הרבה למטרות חשובות, אך נראה שהיא מוכנה לתת רק מה שמתחשק לה; בתחום המיסים היא תיאבק גם על סכומים שהם חסרי משמעות מבחינתה. אולי רק נזכיר לסיום, כי שווי השוק של מניותיה בבנק הפועלים מתקרב ל-5 מיליארד שקל. במילה אחת: מגעיל.

יריות בארה"ב
10,000 הרוגים בשנה [צילום: AP]

כמה מספרים. בשנת 2010 נרצחו בבריטניה 41 איש בנשק חם; בארה"ב, שאוכלוסייתה גדולה פי חמישה, עמד המספר על 10,000. מאז 11 בספטמבר רצחו מחבלים איסלאמיסטיים 17 אמריקנים בשימוש בנשק חם; מספר ההרוגים מיריות עמד בשנים 2010-2003 על 88,000. אשתקד נהרג באפגניסטן אדם אחד על כל 10,000 תושבים; בוושינגטון המספר היה שני הרוגים לכל 10,000 תושבים, ובניו-אורלינס – שישה.

האמריקנים מאוד אוהבים סטטיסטיקות: כמה לבנים נדרשו לבניית אנדרטת וושינגטון, מהו שיא המבקרים לשבוע אחד בגשר הזהב, כמה כדורים חוזרים נקטפו בידי כדורסלן אחד בחודש פברואר, כמה יארדים השיג שחקן פוטבול בטמפרטורה שמעל 30 מעלות. אבל הסטטיסטיקה הברורה ביותר מתנפצת מול השמרנות האמריקנית, שאינה זזה מהתיקון השני לחוקה משנת 1789, הקובע את הזכות להחזיק נשק. לא משנה שהתיקון הזה בא על-רקע מלחמת העצמאות, לא משנה שהיום דוחפים אותו בעיקר יצרני הנשק רבי העוצמה ונדיבי התרומות. אולי יהיה איזשהו שינוי בתקנות, אבל העיקרון לא ישתנה: האמריקנים ימשיכו להיהרג באלפיהם.

תאריך:  20/12/2012   |   עודכן:  21/12/2012
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אוריאל  קונסטנטין   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אמנון יצחק   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בן-דוד מרב   בן-חיים מאיר   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד רוזן / David Rozen   דליה איציק   דניאלה יקירה   הלל צ'רני   זהבה גלאון   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יהודה וינשטיין   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   לימור לבנת / Limor  Livnat   מיקי לוי / Mickey  Levy   מקסים אוקנין   משה צרפתי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   פניה (פאינה) קירשנבאום   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   ראובן אגסי   שאול מופז   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרי אריסון 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מאזן ביניים
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אהוד פרלסמן
21/12/12 15:13
 
מומחה למתרוממים
21/12/12 23:11
2
מתיתיהו
22/12/12 22:55
פורום: בחירות 2013 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2013
תמיכתה של גב' שלי יחימוביץ' בפיתוח ההתנחלויות החדשות - כנגד עמדת ארה"ב והעולם המערבי, מעידה יותר מאלף עדים מהן דעותיה האמיתיות של ה"נציונל סוציאל דמוקרטית" שלפני מספר שנים תפסה טרמפ על שלד רקוב וחלוד של מפלגת עבר, כדי לבנות ממנו מפלגה חדשה על-פי מידותיה. כבר לאחר שנבחרה ליו"ר המפלגה רמזה היחימוביצי'ת הזו כי עמדותיה אינן רחוקות משל המתנחלים, אבל אח"כ מילאה פיה מים עד ששוב נפתח ברז פיה ויצאה האמת לאור. הגב' הזו משווה את עמדותיה ליצחק רבין המנוח אבל האחרון תמיד אמר את מה שחשב ואף אם הדברים נעו בין דבר להיפוכו, אבל הוא מעולם לא הסתיר את דעותיו בכל עת ועת.
20/12/2012  |  הרב אליהו קאופמן  |   מאמרים
הבחירות האלה מביאות עימן מסר חדש ומרענן: הילכו דתיים עם חילוניים? והם הולכים יחד. בהחלט. כמעט כל מפלגה מתהדרת בדתי או שניים. או יותר.
20/12/2012  |  ציפורה בראבי  |   מאמרים
כשיורד גשם של רעב ועוני, כשיורד גשם של גל התעשרות של מיעוט, כשיורד גשם של מעשי הונאה ונוכלות בהון הציבורי, כשיורד גשם של בזבוז משווע של כספי ציבור עם ממשלה מנופחת ושרים שבעיקר מחממים לעצמם את ה...
20/12/2012  |  דן אלון  |   מאמרים
יו"ר "התנועה", ציפי לבני, עמיר פרץ, ראש מטה הבחירות ופרופ' אלון טל, יו"ר התנועה הירוקה ומספר 13 ברשימת התנועה לכנסת, הציגו (יום ה', 20.12.12) את התפישה הסביבתית-חברתית של הרשימה.
20/12/2012  |  עופר וולפסון  |   חדשות
השופט אליקים רובינשטיין, בשבתו כיו"ר ועדת הבחירות המרכזית, פקד על הרמטכ"ל לאפשר, לראשונה בתולדות התחנה הצבאית, תעמולת בחירות גם בגלי צה"ל. פקודת השופט רובינשטיין ניתנה בניגוד לדעתו של הרמטכ"ל גנץ, המפקד העליון של הצבא, ובניגוד לדעתו של שר הביטחון.
20/12/2012  |  דר' שלמה צדוק  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות 2013  /  מי ומי  
"מקווים שהציונות הדתית תנהיג את המדינה"  /  עידן יוסף
ריבלין: "להקשיח את כללי המשחק"  /  עידן יוסף
ועדת הבחירות פסלה את ח"כ חנין זועבי  /  איציק וולף
מצפון ומשומרון  /  אריאל יהודה לוין
צפירת הרגעה לנבחרי הליכוד ביתנו  /  איתן הרשקו
להקים את מחנה השמאל  /  דניאל גיגי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il