|   15:07:40
  דרור אידר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

כש"ידיעות" מנסה להחליש את נתניהו מול קרי

השמאל הישראלי נמצא במשבר מול התנפצות אליליו; זה לא מפריע לידיעות אחרונות לדבוק באמונת הבסיס שממנה יָתֵד לדינמיקה הפוליטית, החברתית והמדינית של ישראל: הכה בנתניהו ונראה מה יהיה אחר כך
01/07/2013  |   דרור אידר   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
נוני מוזס, מו"ל ידיעות אחרונות [צילום: פלאש 90]

חשיפה יתרה
"ידיעות" וסייעניו דוחקים בממשלה להיענות לאבו מאזן: לבצע מחוות, לשחרר רוצחים, להצהיר על קווי 1967, להקפיא בנייה. טורחים לומר שזה "יחשוף את פרצופו האמיתי של אבו מאזן". האם לא חשפנו די? עשרים שנים אינן מספיקות? מאה שנים?

   איציק וולף
עבדאללה: התוקפנות הישראלית מסכלת התהליך

מירב ארד
"הפגישה השנייה של נתניהו וקרי - משמעותית"

ג'ון קרי דחה את מסיבת העיתונאים
איציק וולף
גורם המקורב לנתניהו מציין כי ראש הממשלה מתנגד נחרצות לדרישה הפלשתינית להקפאת בנייה * מזכיר המדינה האמריקני, שהתכוון להצהיר הבוקר על התקדמות, דחה את ההודעה לצהריים * ייפגש הבוקר עם אבו מאזן
לרשימה המלאה

   איציק וולף
נתניהו: הסכם מדיני יובא לאישור העם

   איציק וולף
קרי: הפערים בין הצדדים הצטמצמו

שני נושאים בלטו בתקשורת בשבוע האחרון: הבחירות למוסדות הליכוד ושליחותו של ג'ון קרי לאזור. הגדיל לעשות העיתון שפעם הייתה לו מדינה והיום אימפריה החובטת בפרצופנו. עמודים שלמים בידיעות אחרונות לימדו ש"נתניהו מאבד את הליכוד", שהוא חושב לבצע "מפץ גדול" לפילוג הליכוד ושאר הבלים מבית מדרשו של השמאל הישראלי שעובד לילות כימים לפרק את מדינת הלאום היהודית למדינת כל אזרחיה, לפרקנו מאדמות המולדת ואם אפשר לפרק את הליכוד, מה טוב.

כיצד זה קשור לקרי ולשליחותו? התגבשה בשמאל הנחה שנתניהו שבר שמאלה, והוא נמצא על זמן שאול בליכוד בדרך לעשות מעשה שרון ולנחול תבוסה בקרב מצביעיו. על-פי ההנחה, נתניהו יתחפש לאריק שרון ויחריב יישובים יהודיים לשמחת האמנון אברמוביצ'ים, ויתחפש לשמעון פרס ויביא שלום בין-גלקטי בתנאי שהליכוד לא יכבול את ידיו.

לשם כך מתואר הליכוד כמנותק לגמרי מיו"ר התנועה. במקביל מפומפם רעיון המפץ הגדול. משאלות הלב הללו מבקשות להשפיע על המציאות. לכך מוסיפים תבלין חשוב: ציור הליכוד כמפלגה של "קיצונים". התווית "קיצוני" היא מרכיב מכריע בדה-לגיטימציה שהשמאל עושה ביריביו. רק לשמאל יש אידיאולוגיה; הימין סתם קיצוני, ומי רוצה להצטייר כ"קיצוני"?

השחרת שם הליכוד וההכרזה הקבועה ב"ידיעות" וסייעניו על אובדן הקשר של נתניהו עם תנועתו נועדה, בין השאר, להחליש את ראש הממשלה מול קרי ותביעות הפלשתינים לקראת המו"מ. בישראל שמור מעמד מיוחד לראש ממשלה מהמרכז השמרני-ימני: האופוזיציה התקשורתית היא על תנאי. אם יתכחש למצביעיו - ייהנה מרוח גבית. האם יש ספק היכן נמצאים רוב עיתונאי ישראל בשאלת המו"מ מול הפלשתינים? לא באו"ם.

אבל גם אנחנו שומעים את רמאללה. אי-אפשר להתעלם מסירובו של מחמוד עבאס להיכנס לתהליך מלא, שבו יידרש להצהיר על סוף הסכסוך וקץ התביעות ולהכיר בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. עבאס מתחמק, כפי שהתחמק מאולמרט, מאנאפוליס, וכפי שהתחמק ערפאת בקמפ דיוויד, שלא לדבר על התנהלותו הטרוריסטית אחרי הסכם אוסלו.

עכשיו הם מציבים תנאים מוקדמים. אבל האם המו"מ אינו אינטרס של הפלשתינים? זהו שלא. לשם מה מו"מ, אם יקבלו את מבוקשם מהעולם, והתקשורת מצדדת בנרטיב השקרי שלהם?

"ידיעות" וסייעניו דוחקים בממשלה להיענות לאבו מאזן: לבצע מחוות, לשחרר רוצחים, להצהיר על קווי 1967, להקפיא בנייה. טורחים לומר שזה "יחשוף את פרצופו האמיתי של אבו מאזן". האם לא חשפנו די? עשרים שנים אינן מספיקות? מאה שנים? מדוע לשלם מחיר רק שיבואו לשוחח? מי מנהל כך מו"מ אפילו לרכישת מכונית?

מי שמאזין לתקשורת וקורא "ידיעות" בטוח שג'ון קרי עומד לחשוף תגלית ארכימדית. מכמה כיוונים נשמעה האבחנה שקרי פועל מתוך דחף משיחי דתי. אף על-פי שחווה את הסרבנות של אבו מאזן - גם אתמול - זה לא יפריע לו ללחוץ על ישראל.

על מה נסמכת האמונה המשיחית בשלום? רק בשבוע שעבר חזר פרס על הקיבעון הידוע: "חלון הזדמנויות", ושהמו"מ עשוי להרגיע את הבערה האזורית. השלום הפך לתעשיה שמנועיה מסתובבים בהילוך סרק. השמאל תקוע בעבר ומסרב להתפכח. האם הרחוב המדמם במצרים, בסוריה ובלבנון מתעניין בבעיה הפלשתינית?

במשך שנים הטיפו שאי-היציבות במזרח התיכון מקורה בסכסוך הישראלי-פלשתיני. האם השנתיים וחצי האחרונות באזור לא לימדו משהו? עם מי נעשה שלום, אם איננו יכולים לערוב לקיום החוזה חודש לאחר חתימתו?

מבלבלים את המוח עם דמוגרפיה. האם אנחנו שולטים בפלשתינים כיום? יש להם פרלמנט משלהם, ממשלה, תקציבי עתק, מצבם הביטחוני והכלכלי טוב לאין ערוך משל עמיתיהם, בחסות צה"ל ששומר עליהם. ואם יש ברירה - אחרי שלמדנו את דפוס ההתנהלות ה"עצמאי" שלהם בעשרים השנים האחרונות: שטחים תמורת טרור. למי נבוא בטענות כשייפלו טילים על נתב"ג ועל ת"א - לנחום ברנע ולסימה קדמון?

לעינינו מתמוטטת תפיסת מדינת הלאום הערבית. האזור חוזר למצבו הטבעי: שבטים, חמולות, עדות. דווקא הפלשתינים יהיו שונים? מה הקשר בין עזה ליהודה, ובין יהודה לערביי השומרון; בין שכם לחברון, ובינה לעזה? דווקא לקבוצות הללו תהיה זהות לאומית אחידה - מדינה יציבה, שלא תתפרק דקה אחרי שנחתום על חוזה? זה רציני או משיחי?

השמאל הישראלי נמצא במשבר מול התנפצות אליליו; זה לא מפריע ל"ידיעות" לדבוק באמונת הבסיס שממנה יָתֵד לדינמיקה הפוליטית, החברתית והמדינית של ישראל: הכה בנתניהו ונראה מה יהיה אחר כך. משאלות הלב הללו - כמו חלום העוועים של השמאל - יתנפצו על סלעי המציאות. נא להתעורר.

פורסם במקור: ישראל היום (ב', 1.7.13)
תאריך:  01/07/2013   |   עודכן:  01/07/2013
דרור אידר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי גבאי / Avi  Gabay   אבי דיכטר / Avi Dicter   אהוד יערי / Ehud Yaari   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   איסמעיל הנייה   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון לוי / Gideon Levi   ג'ון קרי   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   הסכם אוסלו   חאלד משעל   חאלד משעל / Khaled  Mashal   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   ידיעות אחרונות בע"מ / .Yediot Ahronot ltd   יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz   יעל גרמן / Yael  German   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מוחמד דף   מוסא אבו-מרזוק / Musa  Abu Marzook   מחמוד עבאס   מיקי לוי / Mickey  Levy   ממשלת ישראל / Israel Government   נחום ברנע   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סופה (סופיה) לנדבר / Sofa  Landver   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עודד גרנות   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   פניה (פאינה) קירשנבאום   צבי יחזקאלי   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ראמי חמדאללה / Rami  Hamdallah   שמעון פרס / Shimon Peres 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כש"ידיעות" מנסה להחליש את נתניהו מול קרי
תגובות  [ 21 ] מוצגות   [ 21 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יורם שפכטלע
1/07/13 10:34
 
שרגא שפיכל'ה
2/07/13 18:47
 
האמת, אתה צודק
2/07/13 19:43
2
שולם
1/07/13 10:45
3
באמת נורא
1/07/13 12:39
4
באמת נורא
1/07/13 12:39
5
קורןנאוה טבריה
1/07/13 18:34
6
עובר אורח
1/07/13 19:02
7
יוסי מ
1/07/13 19:18
 
רוזית
1/07/13 23:49
 
יוסי מ
3/07/13 09:43
 
יוסי ידידי
3/07/13 22:27
 
ליוסי ידידי
4/07/13 09:18
 
ועוד ליוסי ידידי
4/07/13 09:41
8
ראובני
1/07/13 22:24
 
זקן
2/07/13 12:08
9
יוד יוד
1/07/13 22:24
10
קורןנאוה טבריה
3/07/13 03:52
11
מיכה דור
6/07/13 12:21
 
מוטקה1
8/07/13 11:24
12
בשלבים
15/07/13 01:16
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
אחת מהאמירות התמוהות ביותר בקשר לתהליך המדיני היא "בלי תנאים מוקדמים", כלומר: על שני הצדדים להגיע למו"מ ללא תנאים הקובעים מראש את תוצאותיו. כך צריך להתנהל מו"מ חופשי והוגן. בפועל מתייחס השיח המדיני והתקשורתי - לא רק העולמי והערבי אלא גם הישראלי - למציאות שונה לגמרי: כבר אין מדובר ב"תהליך שלום" אלא ב"חזון" שתי המדינות, לפיו תוצאת המו"מ צריכה בהכרח להיות הקמת מדינה ערבית נוספת. זה הרבה יותר מתנאי מוקדם. זה תכתיב.
30/06/2013  |  ד"ר רון בריימן  |  מאמרים
לראש הממשלה, מר בנימין נתניהו,
30/06/2013  |  עמוס שנער  |   מאמרים
ממשלות נתניהו האחרונות אינן אשמות בלעדית למצב המדיני אליו נקלענו, הן רק העצימו זאת. רבים מתושבי ישראל סבורים שמפעל ההתנחלויות ביהודה ושומרון הוא אבן הנגף לכל תהליך השלום בינינו ובין הפלשתינים, ולולא זאת, השלום הנכסף היה מגיע זה מכבר.
30/06/2013  |  גרשון אקשטיין  |   מאמרים
בסיום ביקור "שיגרתי" באזורנו (ירדן, מצרים, עירק, הרשות הפלשתינית), ביקרה הממונה על נושאי חוץ וביטחון באיחוד האירופי, הגב' אשטון בישראל. במהלך ביקורה זה ב-20 ביוני 2013, היא נועדה לשיחה עם ראש הממשלה. כצפוי תפסה הסוגיה הישראלית-פלשתינית מקום מרכזי בשיחה זו. על-פי הארץ (מה-21 ביוני 2013), ביקש ראש הממשלה מהגב' אשטון "למנוע פרסום הודעה מטעם שרי החוץ של האיחוד, שתגנה את ישראל על הבנייה בהתנחלויות ותציג את עקרונות האיחוד לפתרון הסכסוך הישראלי-פלשתיני". ההסבר שניתן לבקשה מטעמו של פקיד בכיר, הוא, כי "פרסומה בעיתוי הנוכחי - יומיים לפני בואו של שר החוץ האמריקני ג'ון קרי לסבב שיחות נוסף בירושלים, יפגע במאמצי הממשל האמריקני לחדש את המשא-ומתן וכי תוכן ההודעה לא ראוי, ועיתוי הפרסום לא עוזר ואף מזיק".
29/06/2013  |  שמעון שטיין  |   מאמרים
כוח של משמר הגבול עצר (יום חמישי) חוליית מחבלים שתכננה לבצע פיגועי ירי תוך שימוש באמצעי לחימה מתקדמים ומדויקים. ברשות שלושת חברי החוליה נתפסו רובי צלפים, כוונות טלסקופיות, משתיקי קול ותחמושת רבה.
28/06/2013  |  איציק וולף  |   חדשות
יש משהו מעורר כבוד בנוכחות השקטה והתקיפה של אייאן חירסי עלי, שעה שהיא מפציעה מאחורי הקהל ועולה להרצות. הביוגרפיה המסובכת של חירסי עלי מתחילה במשפחה מוסלמית בסומליה. בגיל 5 עברה מילת נשים ועד שנות בחרותה הייתה מוסלמית אדוקה. בראשית שנות ה-20 לחייה, כשנודע לה שמשפחתה מתכוונת לחתן אותה עם גבר זר מקנדה שלא רצתה, ברחה וביקשה מקלט בהולנד. היא למדה באוניברסיטת ליידן והחלה לפרסם מאמרי ביקורת מושחזים על האיסלאם ועל מצב האישה המוסלמית ובנושאים נוספים.
28/06/2013  |  דרור אידר  |   כתבות
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ממשלה 33  /  מי ומי  
פרס: מדינה דו-לאומית מנוגדת לחזון הרצל  /  איציק וולף
שר בכיר: נתניהו מוכן לנסיגה של 90%  /  איציק וולף
פיגוע ירי בשומרון; אין נפגעים  /  איציק וולף
הסורים הרוסים?  /  אריאל י. לוין
קיפאון מדיני או הסכם מדיני?   /  גרשון אקשטיין
תג מחיר  /  רפאל בוכניק
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יואב יצחק
יואב יצחק
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il