|   15:07:40
  טובה ספרא  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

תחזית אסטרולוגית שבועית: 6.8.15-31.7.15

אחרי אובמה

הכלכלה בעולם אחרי עידן אובמה - מציאות לא מפתיעה; הניסיון לטפל בבעיה הכלכלית בעולם המערבי מגיע לסמטה ללא מוצא; שינוי חשיבה יביא פתרון ב-2018-2017 זה הזמן לשנות התייחסות ולפתוח את הלב למרות הכאב, לתת מקום לשיר בלב
31/07/2015  |   טובה ספרא   |   כתבות   |   תגובות
רדיקלי. הנשיא אובמה [צילום: AP/Evan Vucci]

מופע הירח המלא היום, 31.7, נמצא במבנה כוכבים העוזר להפיץ מידע או להעביר מסר שתוכנו יתקבל. הפתיחות של האנשים עוזרת לקבלת רעיונות חדשים. עם זאת, החולשה של הכוכבים האלה היא הנטייה לפטפט ובקושי לשמור סוד.

הימים 1-2.8 כוללים מצבי רוח, אולי בגלל התפכחות מחלומות או אשליות. דברים שרצינו שיהיו אמתיים מתנפצים והחוויה היא ההתמודדות עם המציאות, אף על-פי כן, החוויה היא חיובית כיוון שאתם מסירים את המשקפיים הוורודים.

חזרת כוכב סאטורן למסלול תסיר מגבלות, אך כמו תמיד, כשכוכב נעצר ומשנה מגמה מומלץ להמתין כמה ימים וכך גם כאן. אל תבזבזו התלהבות, העדיפו את האיזונים, שיקול דעת מבטיח יותר הזדמנויות. כוכב סאטורן הוא השעון של היקום ועכשיו בדרכו הוא מצביע על כך שזה "הזמן" לבחור את הדרך המתאימה לכם.

השילוב בין היופיטר והסאטורן בימים 3-4.8 מתסכל. מצד אחד יש הזדמנויות להתרחב ולהתפתח, ומצד שני, במאבק נמצא כוכב שדורש משמעת עצמית, והישארות בתוך הגבולות ששורטטו. היו סבלניים, אל תמהרו לשום מקום, גם אם הדברים מתפתחים לאט יותר, ההישג שלכם יהיה בעתיד. כל התקדמות שתעשו תזכה בתמיכה יציבה ולכן בהמשך יגיעו ההישגים שאתם מחכים להם כבר זמן.

4.8 - קיימת שמחה, חמימות, רגשנות, אבל השילובים מביאים את הרומנטיקה לצד המעשי. שימו לב גם לבריאות, למרות שמבנה הכוכבים הזה מציג בעיה שבסיסה הוא פסיכוסומאטי. הקושי להתמודד עם עולם הרגשות, מונע הצהרות שמישהו בסביבה שלכם מצפה להן. כוכב ונוס חוזר למזל אריה, רגשן ואוהב אבל עקשן. הקשיבו למילים בלי דרמות.

הימים האחרונים היו עם הרבה חשמל באוויר, תרתי משמע. שינוי המגמה של אורנוס גרם להפסקות חשמל, תקלות במחשבים, איבוד עשתונות, "האווירה התוססת" ביהודה ושומרון עם הדרישה של הבג"ץ, או המתחים הנפיצים בין הישראלים העולים להר-הבית כשסביבם נשמעות הקריאות הפוגעניות של הנשים המוסלמיות (כמובן הכל אחד בעיני המתבונן) המנסות להצית את האווירה.

כניסתו הקרובה של כוכב יופיטר למזל בתולה בתאריך 11.8 תחדד פרטי פרטים שיצופו מעל לפני השטח. מזל בתולה הוא הסמל לבריאות. בני מזל בתולה, ברובם, הם אנציקלופדיה מהלכת בנושאי בריאות. הוונוס שהגיעה לבתולה הייתה קדימון קצר לפני שחזרה למזל אריה, והיופיטר שמגיע גם הוא עוד מעט למזל בתולה כבר משפיע וכך אנו עדים לעסקה הגדולה של טבע, שרכשה את החברה האירית, ובהמשך, עם אורנוס המפתיע ברקע, יעקב ליצמן, בן מזל בתולה, התכליתי, השר האחראי למשרד הבריאות (גם אם התואר הוא "רק" סגן שר), שהפתיע בהחלטתו לעשות סדר בשיווק המריחואנה הרפואית, החלטה שתצא לפועל מן הסתם כשכוכב יופיטר יהיה כבר במזל בתולה, עד ספטמבר 2016. עם כוכב יופיטר בבתולה אפשר לצפות לעוד חדשות על מיזוגים עסקיים בחברות העוסקות בתרופות או באביזרים הקשורים לבריאות, וגם במגוון נושאים רפואיים, כולל פתרונות בתחום הרפואה הטבעית והלא קונבנציונלית.

שינוי המגמה של ונוס מביא התבוננות אחרת על מערכות יחסים. ייתכן שתיזכרו במערכת יחסים שהייתה, מהיפות והטובות שחוויתם. אולי תבנית של מערכת מהעבר חוזרת. כדאי להקשיב לאן מושך אתכם ליבכם. זה זמן להיות במגע עם הלב, עם שיר בלב. זכרו בעת הזו כמה זמן לוקח לבנות אמון במערכת יחסים וכמה קל להרוס. נסו להיזכר מי מעורר אתכם, בחנו מי מושך אתכם ואת מי אתם אוהבים. אלו מכם שסגרו את הדלת בגלל אכזבות וכאב מהעבר, ואינם נותנים מקום לאהבה מחשש לבלגן בחייכם, זה זמן לתרגל משהו אחר - לב פתוח הוא לב שמח.

בספטמבר 2015 תגיע עונת הליקויים, ליקוי חמה בתאריך 13.9 וליקוי לבנה אדום בתאריך 28.9 בחג סוכות. על-פי רוב, עונת הליקויים מביאה טלטלה בנושאים שונים. השבוע שלפני הליקויים יוצר מצבים שהתוצאה שלהם אינה עונה על הציפיות ואינה על-פי התכנון המקורי. זו תקופה שיש בה לרוב שינויים משמעותיים, שחלקם נובעים מההבנה שיש דברים שאינם משרתים אותנו עוד וכך המיצוי מביא להינתקות ממה שהיה ולפריצת דרך לחדש, לעשות התמרה.

דרך אגב, ליקוי החמה הצפוי ישפיע על קוריאה הצפונית ואפשר לצפות למשהו בלתי צפוי. ייתכן איום מצידה של פיונגיאנג מול יפן שיגרור את ארה"ב לתוך הקונפליקט. אפשר לחשוב על משבר, אבל נראה שהכל יהיה בסופו של דבר בשליטה.

כוכב סאטורן מתיישר בהיבט מדויק ומתוח לכוכב מארס במפת המדינה עד אמצע חודש אוגוסט. זהו היבט בעל אופי אלים, אופציה לפגיעות אבל גם הפעלת כוח או פעילות צבאית שלנו. בזמן כתיבת שורות אלו מקורות זרים מספרים על תקיפה ישראלית לכאורה, מזל"ט שפגע במכונית בקוניטרה, בסוריה. בנוסף ראש דרקון/מארס נמצא על ציר 2-8 עד לתאריך 10.8, כך שהמתחים לא מרפים בכל המישורים. כדאי להיות זהירים (אלה כוכבים הממקדים מסגרת רחבה של כוכבים המרמזים על פגיעות). מבנה כוכבים נפיץ יחזור שוב בספטמבר, קרוב לתקופת הליקויים. אין רגע דל.

זמני הירח הבטל
יום ראשון, 2.8 - הירח בטל משעה 01:02 עד 01:36.
יום שני, 3.8 - הירח בטל משעה 23:27 עד שעה 02:24 בלילה.
יום חמישי, 6.8 - הירח בטל משעה 02:22 עד שעה 04:29 לפנות בוקר.

כלכלה ושווקים - מבט מקיף

הרכישה המדוברת של חברת התרופות "טבע", שרכשה את חברת הסוגניות (מילה עברית לגנרי) האירית בשבוע האחרון הייתה בזמן ונוס בנסיגה במזל בתולה, שאין כמוהו לעיסוק בנושא הרפואה, אבל ונוס בנסיגה מתאימה לעסקות כספיות מוצלחות רק אם החברה הוקמה ברצועת זמן שבה כוכב ונוס בנסיגה. ההיסטוריה של "טבע" מתחילה בשנת 1901 (לא מצאתי רישום מדויק) ולפי הלוחות ונוס הייתה בנסיגה מינואר 1902. התפתחות משמעותית ראשונה הייתה במהלך 1968, הוונוס בנסיגה הייתה מאמצע מרס 1969. ההישג המשמעותי של חברת התרופות היה בדצמבר 1996 (אין תאריך מדויק) כשהתקבל האישור של ה-FDA לתרופת הקופקסון ובאותה שנה ונוס הייתה בנסיגה בחודשים יוני-יולי 1996. עוד הישג של טבע היה ברכישה גדולה של ענקית תרופות "איווקס", שנרשם בתאריך 26 ינואר 2006 ובמועד הנקוב ונוס הייתה בנסיגה. המנכ"ל הנוכחי, ארז ויגודמן, החל את תפקידו בפברואר 2014 ובמהלך דצמבר 2013 ועד ינואר 2014 ונוס הייתה בנסיגה. יש להניח שהמו"מ וההסכמות איתו היו לפני שהחל את תפקידו, כך שההסכם נחתם כנראה בזמן נסיגת ונוס. דרך אגב, ארז ויגודמן נולד בתאריך 27.9.1959, הוונוס הייתה בתחילת מזל בתולה, ארבעה ימים אחרי עצירת הוונוס ועדיין בצל ובעצירה. המסקנה שלי היא שרוב ההתפתחויות המשמעותיות של חברת טבע היו בזמן נסיגת הוונוס.

השבוע האחרון לא עזר להתנהלות רגועה בשווקים, בעיקר עם שינוי המגמה שהביאו נסיגת הוונוס ונסיגת האורנוס, מה שדרש הרבה גמישות. אי-השקט יימשך כשכוכב סאטורן ישנה גם הוא מגמה ויחזור להתקדם בימים 1-2.8. הדיוק המתוח בין יופיטר וסאטורן בתאריך 3.8 יוריד את ההתלהבות ובהמשך השבוע כוכב ונוס יגיע למנעד מתוח עם סאטורן, כך שגם הוא יקרר את האופטימיות. תשאירו רגל על הברקס.

לא פעם הזכרתי את הכוכבים אורנוס ופלוטו שהשפיעו על "ההתרסקות הכלכלית", בעולם. אם נתבונן על ההיסטוריה, על תחילת שנות השלושים, עם כל המשמעויות בתחום הגיאופוליטי והמצב הסוציאלי ברחבי העולם, עברו כמה שנים (כולל סיומה של מלחמת העולם השנייה) עד שהכלכלה "נבנתה". אירופה הפכה בהדרגה להיות סוציאליסטית (הביטוי של כוכב אורנוס) וארה"ב קפיטליסטית (כוכב פלוטו). כלומר, התוצאות לא הגיעו מיד כשהכוכבים מתרחקים זה מזה, צריכים היו להגיע אחרים שעזרו לקדם ולשנות כדי שתגיע התפתחות וצמיחה כאן או כאן. אבל בשנים האחרונות גם אירופה וגם ארה"ב התרסקו כלכלית כאשר האורנוס והפלוטו הגיעו שוב. חשבתי שעל-פי נסיון העבר, יחפשו הכלכלנים המכובדים את הדרך לשלב את אופיים של הכוכבים אורנוס ופלוטו, כדי לפתור את הבעיה ולבנות כלכלה בריאה שתכיל גם את הפוטנציאל לצמיחה לצד אתגרים, תיצור מקומות עבודה ותביא התפתחות, וגם תחשוב על איך דואגים לאלה שרוצים לעבוד כדי שתהיה להם הכנסה מכובדת ויוכלו להעניק לבני המשפחה ולעצמם את מה שהם צריכים או רוצים, אבל לפי המצב הנוכחי צריך עוד לנשום נשימה ארוכה (הכוונה היא לכל העולם המערבי).

כאשר כוכב סאטורן יחזור למזל קשת ויתחיל לבנות את המנעד עם כוכב נפטון, תגיע ההכרה שלמעשה עם כל "הקומבינות" לא נפתרה הבעיה. אומנם סאטורן בדרכו יעזור למנהיגות הכלכלית להתפכח, להכיר בבעיה, אבל לא יעזור לפתור אותה. ברקע כוכב נפטון ש"גדולתו", מעבר ליצירת בועות צבעוניות, היא היכולת למרוח החלטות. מאז 2008 ניסו הממשלות והבנקים "לטפל" אבל למעשה חיפשו דרך להתחמק מהבעיות. בגלל החששות ניסו הבנקים המרכזיים כל מיני "פטנטים", כולל הורדת הריבית. בנוסף, בהרבה מדינות הדפיסו כסף והרבה, אבל כל אלה לא הביאו לתוצאה. נפטון על ציר 1-7 אינו מאפשר הוצאה לפועל של החלטה. גם הפרסומים על-אודות התאוששות היו כדור אופטלגין לבעיה מורכבת הדורשת "טיפול פולשני עמוק". ההתנהלות (בכל מקום בעולם, עם דגש על הבנק האירופי ועל הפדראל רזרב בארה"ב) תגיע בקרוב לצומת שבו יבינו יו"רים של הבנקים המרכזיים שהם בסמטה ללא מוצא, שאין צמיחה. נקודה. אולי חוסר ההחלטה היא גם החלטה, כלומר בינתיים מתאים להם להשאיר את המצב כמו שהוא.

אי שם במהלך 2017 תגיע התעשתות. הבעיות יצופו ויעלו בלי שתהיה אפשרות למרוח אותן שוב. אחרי שיתעוררו וישתו כמה כוסות קפה יתחילו בסיעור מוחות, יצירתיות מחשבתית שתביא את הפתרונות בהדרגה בשנת 2018. למעשה, 2018-2017 אלה הצמתים שבהם יתמודדו עם הבעיות האמיתיות וגם יעלו על הדרך לפתור אותן בלי "משחקים", מה שיביא את השגשוג הכלכלי המיוחל בשנת 2020.

האירוניה, היא ההתבוננות על מפת ארה"ב. ההבנה וההתפכחות יגיעו, אחרי שכוכב נפטון יעזוב את הציר המשפיע על ארה"ב עכשיו, והם יתעוררו מ"החלום" בשנת 2017. כן, הבנתם נכון, אחרי עידן אובמה. התעשתות מהרפורמות של הנשיא הרדיקלי ברק חוסיין אובמה. כשיעשו את ספירת המלאי ב"מחסנים" אחרי שיעזוב, ימצאו את כל הבלונים ואז תבוא התפכחות מכל מה שהציג אובמה, בן מזל אריה, שחיפש מחיאות כפיים מהעם האמריקני, כולל ביטוח הבריאות וכל שאר ההישגים הסוציאליים שרצה שיירשמו על שמו. אחרי שיעזוב יבינו שאין מורשת, רק מילים ועוד מילים שנכתבו בחול.

בהמשך, ברשימות שיופיעו כאן, נראה שגם מדינת ישראל תעבור שינוי ביחסיה עם ארה"ב אחרי שאובמה יפנה את מקומו ויקום הממשל החדש. נראה איך באורח פלא כל הסדקים נעלמו. נושא שכבר נכתב עליו כאן לא פעם, בעיקר בגלל חוסר ההסכמות שבין המנהיגים אובמה ונתניהו (להזכירכם עברנו סיפורים דומים עם נשיאים אמריקנים בעבר שמצידם עדיף שלא היינו בכלל - טרומן, קנדי, בוש האב ואולי אני שוכחת עוד מישהו בדרך). המשבר, שפוליטיקאים רבים, כולל כמה פרשנים ידועים בתקשורת, "ניגנו" עליו קונצרט בחליל, יתברר שאינו קיים.

"אֵלִי, תֵּן בִּי אֵת הַשַּלְוָוה - לְקָבֵּל אֵת הַדְּבָרִים שֶאֵין בִּיכוֹלתִּי לְשַנוֹתָם, אֶת הָאוֹמֶץ - לְשַנוֹת אֵת אֲשֶר בִּיכוֹלתִּי, וְאֵת הַתְּבוּנָה - לְהַבְחִין בֵּין שְנֵיהֶם". (עם סימן שאלה לזהות המקור. יש החושבים שזהו ריינהולד ניבור.)

תאריך:  31/07/2015   |   עודכן:  31/07/2015
טובה ספרא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ב-23 ביוני 2015 הודיע אבו מחמד אל עדנאני, דובר 'המדינה האיסלאמית', כי "אמירות הקווקז" התקבלה אליה כחברה כפיפה יומיים בלבד לאחר שקבוצת לוחמים ממספר מחוזות בצפון הקווקז נשבעו לה אמונים. בכך הצטרפה "האמירות" לשורת הבריתות שכרתה 'המדינה האיסלאמית' בשנה שחלפה, מאז הוכרז על הקמת ח'ליפות איסלאמית ועל הכתרתו של מנהיגה, אבו באכר אל-בגדדי, כח'ליף. כמנהיג "האמירות" מונה אבו מחמד אל-קאדארי (הידוע גם כרוסתום אסלידוב), שהכריז על נאמנות ל'מדינה האיסלאמית' עוד בדצמבר 2014, בניגוד לעמדתה הפומבית דאז של "אמירות הקווקז", שתמכה באל-קאעידה משנת 2007. מנהיגה הקודם של "האמירות", אבו מחמד אל-דגסטאני, אשר חוסל באפריל 2015 על-ידי כוחות הביטחון הרוסים, פרסם בקיץ 2014 סרטון שבו הכריז על הכפפת "אמירות הקווקז" לאל-קאעידה.
31/07/2015  |  יורם שוייצר, צבי מגן  |   כתבות
יותר מ-50 אפליקציות זדוניות למכשירי אנדרואיד נחשפו בשבוע שעבר על-ידי חברת ESET. האפליקציות הזדוניות הן מסוג Porn Clicker - אפליקציה שנכנסת בשם המשתמש לאתרים פורנוגרפיים ולוחצת בשמם על פרסומות במטרה ליצור רווחים על חשבון הגולש.
30/07/2015  |  גיל נוילנדר  |   כתבות
אני מרגיש צורך להעתיק לכאן את הקטע הפותח של הספר, כי הוא מהווה מעין הקדשה להוריה של המחברת. אבל דבר ראשון ומעבר לכך מבחינתי כקורא, בשל העונג שעורר בי, היופי הרב שבו, האינטליגנציה הרגשית שעוטפת עליו והרגש שמציף אותו:
30/07/2015  |  יוסף כהן-אלרן  |   כתבות
דוח ועדת לוקר "לבחינת תקציב הביטחון" (יוני 2015) הינו בעיקרו אוסף המלצות לגבי תקציב הביטחון. כל אחת מהן ראויה לעיון מדוקדק, אבל קשה לקבלן כמקשה אחת. המלצות הוועדה מנוסחות כהוראות לפעולה וחלקן חסרות נתונים וניתוח, הדרושים כדי לשקול האם לאמצן.
30/07/2015  |  שמואל אבן  |   כתבות
חג האהבה בתאריך עברי ט"ו באב. המעודד הרשמי להפגנת רגשות אהבה ונותן לגיטימציה להיות רומנטי. הפיכת היום לחג רשמי, מייד הוא מגייס את כל המזונות שהפכו עם השנים לסמלי הרומנטיקה, המין והאהבה. הפעם נתמקד בפרי התשוקה כפי שמוצהר בשמו - הפסיפלורה.
29/07/2015  |  נעמה בן-דוד-טרבלסי  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il