|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
מלכה. עבריין בניה [צילום: סיון פרג'] ביתו של מלכה. סגר מחסן בקומת עמודים

הודעת הפרקליטות חושפת:

ראש עיריית קריית שמונה שיקר <br>כשטען שקיבל היתר בנייה לחריגות

ראש עיריית קריית שמונה, ניסים מלכה, ובכירים בוועדה המקומית לתכנון ולבניה, שיקרו כשטענו שקיים היתר בנייה לחריגות בניה לא חוקיות בביתו היתר שכזה מעולם לא יכול היה להינתן מלכה נדרש להרוס את חריגות הבנייה אך לא ייפתח נגדו הליך פלילי 'בשל התיישנות' זאת, על-אף שעמד בראש הוועדה לתכנון ולבניה שאמורה לאכוף את עבירות התכנון והבניה מאז שנת 2008 ועד היום תיק התכנון והבניה הנוגע לביתו של מלכה 'נעלם' ממשרדי אגף ההנדסה בעירייה
25/09/2016  |   איציק וולף   |   כתבות   |   משמר העיר   |   תגובות
איציק וולף
שם המרגל הוסר ובמקומו הונצח אביו של ראש העיר

'ראש העיר היטה הבחירות'
איציק וולף
בעקבות חשיפת News1 קורא יו"ר האופוזיציה ליועץ המשפטי לממשלה לבחון מחדש את סגירת התיק נגד ראש העיר ניסים מלכה
לרשימה המלאה

חשיפה: הטבות פסולות לראש עיריית קריית שמונה
איציק וולף
דוח שהוגש למשרד ראש הממשלה נחשף לראשונה ומגלה כי קיימות ראיות למעשים פסולים שלכאורה ביצע ראש העירייה ניסים מלכה
לרשימה המלאה

ראש עיריית קריית שמונה, נסים מלכה, נדרש להרוס תוספות בנייה לא חוקית שנעשו בביתו. כך הודיעה המחלקה לאכיפת דיני מקרקעין בפרקליטות המדינה. עם זאת, הוחלט שלא לפתוח נגד מלכה, המכהן מאז שנת 2008 כראש עיריית קריית שמונה וכיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבניה, בחקירה פלילית. מתשובת משרד המשפטים עולה כי גורמים רשמיים בעיריית קריית שמונה שיקרו במסמכים רשמיים כאשר טענו שקיים היתר בנייה ביחס לחריגות הבנייה המדוברות - שנמצאו בביתו של מלכה בזמן שכיהן, כאמור, כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבניה.

התלונה אודות הבנייה הלא חוקית בביתו של מלכה נוגעת למחסן שנבנה ב'קומת עמודים' בביתו ולבניית פרגולה. "היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבניה ביצעה בדיקה בביתו של ראש עיריית קריית שמונה, ניסים מלכה. מממצאי הבדיקה עולה כי בביתו ישנן תוספות וחריגות בניה שונות שמהוות לכאורה עבירות על-פי חוק התכנון והבניה, אך מועד ביצוען התיישן", נמסר מפרקליטות המדינה לעורך המקומון 'אוביקטיבי', אלי סבתי. עוד נמסר כי חשדות דומים קיימים גם ביחס למבני מגורים נוספים בשכונה שבה מתגורר מלכה.

"לאחר בדיקה קפדנית של הממצאים ונוכח הבעיות התכנוניות הקיימות בשכונה, הוחלט כי לא יהיה זה נכון להמשיך לטפל בעניין בשלב הנוכחי באמצעות חקירה פלילית. כמו-כן, היעדר אכיפה יעילה בקריית שמונה על-ידי הוועדה המקומית יוצרות קושי בהיבט של אכיפה בררנית, גם כאשר מדובר בראש עיר וביו"ר הוועדה המקומית", לשון ההודעה.

בפרקליטות הוסיפו כי אין כל אפשרות להוצאת היתרי בניה עבור מבנים בשכונתו של מלכה. "עוד עולה מהבדיקה כי מבחינה תכנונית, המצב בשכונה בה מתגורר ראש העיר מורכב כיוון שלא קיימת עבורה תוכנית מתארית מפורטת שניתן להוציא מכוחה היתרי בניה, ולכן אין באפשרות תושבי השכונה להכשיר את הבנייה הקיימת או לקבל היתרים לבניה חדשה", ציינו. משמעות הדברים היא שמעולם לא הייתה כל אפשרות להוצאת היתר בנייה על חריגות הבנייה שעשה מלכה בביתו.

"הוצג בפני היתר לבית כולו, לרבות המחסן"

הדברים מנוגדים לטענות שהושמעו על-ידי מלכה עצמו, בישיבת מועצה בקריית שמונה, ואשר נטענו על-ידי רכז הוועדה המקומית בקריית שמונה, צביאל דוידי, ועל-ידי היועץ המשפטי של הוועדה המקומית לתכנון ולבניה, עו"ד משה רותם.

כך, למשל, הציג מלכה בישיבת מועצת עיריית קריית שמונה מכתב דואר אלקטרוני מעו"ד רותם, הנושא את התאריך 15 בינואר 2016, ובו טען רותם כי ראה בעיניו את היתר הבנייה. "למיטב זכרוני, לפני כחצי שנה הועלו טענות לפיהן מחסן המצוי מתחת לביתך איננו בהיתר. הנני לאשר כי הנושא נבדק על-ידי באותה עת והוצג בפני היתר לבית כולו, לרבות המחסן", כתב רותם.

הודעת פרקליטות המדינה מבהירה למעשה כי דברים אלה היו שקר מוחלט, משום שלא ניתן להוציא היתרי בניה בשכונה שבה מתגורר מלכה, בשל היעדר תוכנית מתאר.

מהנדס עיריית קריית שמונה, חגי קול, המועסק בעיריית קריית שמונה תוך שהוא מקבל הגנה של מבקר המדינה שהוציא צו הגנה מיוחד להעסקתו, הודיע למנהל יחידת הפיקוח במשרד הפנים כי דוידי השיב לו כי הוצג בפניו היתר בנייה חתום על-אודות המחסן וההצללה שנבנו בביתו של ראש העירייה. עוד ציין כי תיק הבנייה של ראש עיריית קריית שמונה ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבניה "נעלם", כלשונו, מאגף ההנדסה של העירייה.

ב-8 בפברואר 2016 השיב מנהל תחום פיקוח אזורי במשרד הפנים אל מהנדס עיריית קריית שמונה וכתב כי בהתאם לסעיף 27 לחוק התכנון והבניה - הוועדה המקומית היא האחראית לאכיפת חוקי התכנון והבניה שבתחומה. משמעות הדברים היא שמי שאמור היה לאכוף את עבירות הבנייה שבביתו ומי שידע ככל הנראה כי אין כל היתר בנייה לחריגות הבנייה שבביתו מאז שנת 2008 ועד 2016 הוא יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבניה, נסים מלכה - שבמקרה הזה הוא גם עבריין הבנייה עצמו.

עובדה זו מעמידה באור מוזר מעט את החלטת משרד המשפטים שלא לנקוט בצעדים פליליים נגד מלכה מנימוקי התיישנות ואת הטענה כי בשל היעדר אכיפה יעילה של הוועדה המקומית בשנים האחרונות - נוצר קושי של אכיפה בררנית המונע הליכים פליליים. כאמור, נסים מלכה הוא שהיה אחראי ליעילות עבודת הוועדה המקומית לתכנון ולבניה בשמונה השנים האחרונות. הוא היה גם חבר בוועדה עוד לפני כן, כאשר כיהן כחבר מועצת העיר. בשל כך, היעדר אכיפה יעילה בשנים האחרונות נעשתה באחריותו ולא ניתן להימנע מן החשד למסמוס הטיפול בעבירות הבנייה בשל ניגוד העניינים שבו היה מצוי מלכה.

כאמור, משרד המשפטים דרש ממלכה להרוס את חריגות הבנייה שבביתו. "נשלח מכתב לראש העיר בו נכתב כי מצופה ממנו לפעול בהקדם להתאמת הבנייה הקיימת להיתר ולהריסת תוספות הבנייה שטרם ניתן להן היתר [ושכאמור, גם לא יכול להינתן להן היתר בשל היעדר תוכנית מתאר, א.ו.]. בנוסף, נכתב כי הוועדה המקומית קריית שמונה תונחה לקדם תוכנית מתאר מפורטת על-מנת לאפשר לתושבי העיר לקיים את כל הוראות החוק ולאפשר פיתוח תקין של המרקם העירוני", לשון הודעת משרד המשפטים.

"ראש העיר פעל לשבש ולטשטש את העבירות"

חבר מועצת עיריית קריית שמונה, עו"ד אביחי שטרן, פנה בתגובה אל היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, וביקש ממנו לבדוק את החלטת הפרקליטות. שטרן ביקש כבר לפני יותר משנה, ביולי 2015, לעיין בתיק התכנון והבנייה של ראש עיריית קריית שמונה ובבקשת הלגיטימציה לבניה החורגת שבביתו, אך מלכה סרב למסור לו את המסמכים. בתגובה לבקשתו זו נמסרה ההודעה על כך שהתיק נעלם ממשרדי אגף ההנדסה בעירייה.

לדבריו, על היועמ"ש להורות על פתיחה בחקירה פלילית נגד ראש עיריית קריית שמונה, ניסים מלכה, בגין שורת עבירות - עבירות הבנייה שבהן דנה הפרקליטות ועבירות זיוף, מרמה והפרת אמונים, שימוש לרעה בכוח המשרה, שוחד ועוד הקשורות לתצהירים השקריים שהוגשו על-ידי עובדי הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ביחס לחריגות הבנייה של מלכה.

שטרן טען כי גם אם עבירות הבנייה החורגת התיישנו, הרי שעבירת השימוש החורג, שהיא עבירה נפרדת, היא עבירה מתמשכת כל זמן שמלכה מתגורר בביתו ולכן היא אינה מתיישנת. עוד ציין כי מעובד ציבור ומנבחר ציבור נדרשת עמידה באמות מידה גבוהות מן הרגיל בעניין טוהר מידות וניקיון כפיים. "על כן, קל וחומר כאשר עסקינן בראש עיר ויו"ר ועדת התכנון והבנייה, הרי ככל שמעמדו רם יותר, נדרש הוא לעמוד בנורמות מחמירות יותר וגם הפגיעה באמון הציבור קשה יותר", ציין.

"ראש העיר פעל בצורה שאינה ראויה... השתמש בכל הכלים המערכתיים והמשאבים הציבוריים העומדים לרשותו, על-מנת לשבש ו/או לטשטש את העבירות שלו ולא בחל בשום אמצעי לרבות הפעלת לחץ על רכז הוועדה והיועץ המשפטי לוועדה, עו"ד משה רותם, ליתן תצהירים שקריים בפני מועצת העיר כאילו ראו היתרים שמעולם לא ניתנו וכאמור גם לא יכולים להינתן מאחר שאין תוכנית מתארית באזור", כתב. "לפיכך, ולאור כל האמור לעיל, ועל-מנת למצות הליכים בטרם אשקול את המשך צעדי, אבקש ואודה לכבודו אם יבדוק בשנית את החלטת פרקליטות המדינה ובכלל זה יתן את דעתו המשפטית ו/או יפעיל את סמכותו ויורה על פתיחת חקירה פלילית", לשון המכתב.

תאריך:  25/09/2016   |   עודכן:  25/09/2016
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ראש עיריית קריית שמונה שיקר כשטען שקיבל היתר בנייה לחריגות
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שוחר-שלום
25/09/16 15:17
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משמר העיר
לאה חכמי, אמו של איש הביטוח יוסי חכמי, תובעת (21.9.16) מעיריית תל אביב פיצויי הפקעה בסך 5.8 מיליון שקל.
24/09/2016  |  יצחק דנון  |   חדשות
כתב אישום נגד הקבלן יצחק אמסלם בפרשת השוחד בעריית ראשון לציון. פרקליטות המדינה מסרה (יום ד', 8.9.16), כי תחליט בקרוב לגבי יתר המעורבים.
07/09/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
שופט בית משפט השלום בראשון לציון, עמית מיכלס, האריך (יום ג', 6.9.16) את מעצריהם של ארבעה חשודים בפרשת השחיתות בעיריית נתניה. המדינה טוענת, כי מדובר בשוחד במיליוני שקלים שניתן במשך עשר שנים.
06/09/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
עיריית פתח תקוה פיטרה משיקולים זרים את מיכל אונגד מתפקידה כראש אגף גני ילדים, ובית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב הורה (30.8.16) להחזירה באופן מיידי לתפקיד.
06/09/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
חוקרי יחידה להב 433 של המשטרה פשטו הבוקר (יום ב', 5.9.16) על משרדי עיריית נתניה והחרימו מסמכים הנוגעים לפרויקט נדל"ן בעיר. ככל הידוע, מדובר בפרשה שאליה נקשרה גם ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג.
05/09/2016  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
מרדכי ליפמן
מרדכי ליפמן
סיפור הרחפנים הוא סיפור חדש, גם השאלה במה היו מצויידים אותם הרחפנים, האם היו מצויידים בנפצים או בדומיהם, מטרידה מאד
מאיר חוטקובסקי
מאיר חוטקובסקי
עדנה בקנשטיין לשעבר נשיאת בתי משפט השלום במחוז תל אביב ושופטת בבית המשפט המחוזי מספרת על חיזוריו של אריק בעלה והגעגועים אליו, ושוללת מעבר לדיור מוגן    כתבת דיוקן החושפת דמות שופטת ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il