העיתון הגדול ביותר בברזיל, פולהה דה סאו פאולו, הודיע שהוא יפסיק לפרסם תכנים בדף הפייסבוק שלו. גארדיאן מדווח (יום ה', 8.2.18), כי העיתון מאשים את פייסבוק בכך ששינוי האלגוריתם שלה מעודד פרסום פייק ניוז על חשבון ידיעות עיתונאיות מבוססות.
מארק צוקרברג טוען, כי השינוי עליו הוכרז בחודש שעבר, יתן עדיפות ל"אינטראקציות חברתיות ממשיות" ולפוסטים אישיים על פני תכנים של עסקים, מוצגים ואמצעי תקשורת. אולם עורך העיתון הברזילאי, סרג'יו דאווילה, אומר שהשינוי יאפשר להפיץ ביתר קלות דיסאינפורמציה פוליטית ובדותות. בפועל, הוא מאשים, פייסבוק מדירה מעמודיה את העיתונות המקצועית ומפנה את המקום לתכנים אישיים הפותחים את הדלת לשקרים. "פייסבוק הפכה להיות עוינת למי שמציע, כמונו, תכנים איכותיים", אומר דאווילה.
לדברי דאווילה, הצעד של פולהה דה סאו פאולו גם משקף את ירידת חשיבותה של פייסבוק מבחינת קהל קוראיו, ושינוי האלגוריתם היה הקש האחרון. לדברי העיתון, בדיקה שערך העלתה, כי ב-12 החודשים האחרונים צנחו ב-32% השיתופים, התגובות והלייקים של עשרת העיתונים הגדולים בברזיל.
העיתון גם בחן בין אוקטובר שעבר לינואר השנה את האינטראקציה בין פייסבוק לבין 21 אתרים של פייק ניוז ו-51 אתרים של עיתונות מקצועית. בעוד הקשר בין ענקית המדיה החברתית לבין אתרי הפייק ניוז עלה פי שלושה, הקשר עם האתרים המקצועיים ירד ב-17%. בחודש ינואר נרשמה ירידה קלה באתרי הפייק ניוז, בשל שינוי האלגוריתם.
העיתון הודיע שישמר את דף הפייסבוק שלו, לו יש 6 מיליון עוקבים, אך לא יעדכן אותו. לעיתון יש 285,000 מנויים בדפוס ובאינטרנט, ובחודש דצמבר נצפו באתר שלו 204 מיליון עמודים. ברזיל היא השוק השלישי בגודלו בעולם של פייסבוק, עם למעלה מ-130 מיליון משתמשים.
גארדיאן מסביר, כי בברזיל גוברים החששות מפני פייק ניוז לקראת הבחירות בחודש אוקטובר לנשיאות ולקונגרס. בחודש שעבר הודיעה הממשלה על הקמת כוח משימה שיילחם בתופעה זו, ובו אנשי משטרה, תובעים ושופטים.