|   15:07:40
  יצחק דנון  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

אגד מאלץ את נהגיו לנהוג "מסביב לשעון"

נהג לשעבר מאשים את אגד בתביעה שהגיש במדיניות עבריינית של הפקרת חיי אדם ומבקש לאשר את תביעתו כייצוגית
16/12/2013  |   יצחק דנון   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
אגד. נהיגה מסביב לשעון [צילום: יח"צ]

קואופרטיב אגד מעודד ומתמרץ את נהגיו לבצע שעות עבודה נוספות בעבודתם, מוקיע, מתעמר ומפטר במהירות נהגים שאינם נאותים לעשות כן. כתוצאה מכך שנהגי אגד עייפים, לחוצים ומותשים הם מסכנים את חייהם עצמם, את חיי הנוסעים על בטיחותם הם אמונים ואף את הולכי הרגל. כך נטען בתביעה ובבקשה לאישורה כייצוגית שהוגשה כנגד אגד לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע.

הבקשה הוגשה על-ידי אוריאל טלקר, תושב הישוב שמעה שבדרום הר חברון, שעבד כנהג שכיר באגד בתקופה שבין אוקטובר 2006 ועד אוגוסט 2008. טלקר טוען כי מיום תחילת עבודתו באגד נהגה זו להעסיקו בניגוד מוחלט להוראות תקנות התעבורה בכך שדרשה ממנו לבצע נסיעות בהיקף העולה בשיעור ניכר על הקבוע בתקנות.

לטענת טלקר, הוא עבד כנהג אוטובוס ממוגן ירי והוביל נוסעים החל מהשעה 05:30 בבוקר ברציפות עד לשעה 11:00, 6 שעות רצופות ללא הפסקה. לאחר מנוחה בת 4 שעות היה חוזר לנהוג ברציפות עד לשעה 23:30 - 8 שעות רצופות.

לדבריו, לאחר סיום הסבב ושהות של 4.5 שעות בלבד בביתו היה עליו לצאת לסבב נוסף שהחל בשעה 05:30 בוקר. כך מציין התובע הוא נהג לעשות 5 ימים בשבוע במשך כחצי שנה. לטענתו לאחר מספר שעות של עבודה כה אינטנסיבית החלה העייפות להשתלט עליו והוא החל לחוש בגופו, הרגיש עייף מאוד, מבולבל, עצבני והחל לסבול ממיחושים וכאבים בגבו ובגופו.

בנוסף לכל אלה וכתוצאה מנוכחותו הדלה בביתו בשל שעות הנהיגה הרבות בשירות אגד, גם יחסיו עם אשתו שלא קיבלה בעין יפה את ההיעדרות של בעל מחיי המשפחה, עלו על שרטון והגיעו עד סף גירושין. לדברי התובע לאחר שהחל להרגיש רצוץ ומותש ובקושי מצליח להביא עצמו בכל בוקר מחדש לעוד יום נהיגה מפרך הודיע לממונה עליו כי הגיע לנקודת שבירה, העייפות משתלטת עליו והוא איננו יכול להמשיך עוד כך.

אולם בהעדר פתרון ובלית ברירה המשיך לנהוג כשהוא עייף, מותש, מבולבל, לחוץ וחש כי הוא מסכן את חייו בשעות נהיגה כה רבות ורצופות ואת שלומם של כל נוסעי האוטובוס. לדברי המבקש בתקופת עבודתו דרשה ממנו אגד להגדיל את מספר ימי העבודה שלו מ-5 ל-6 ימים ולהגדיל בכך את שעות הנהיגה השבועיות שלו אף שכבר חרג משעות הנהיגה השבועיות המותרות, ודרשה ממנו לעבוד גם במוצאי השבת.

לטענתו, נוכח סירובו לעשות כן בשל עייפותו, העומס והלחץ שהשפיעו על בריאותו התכנס "משפט חברים" הנהוג אצל אגד והחליט לקנוס אותו ולגרוע ממנו 20 שעות משכר עבודתו, וכל זאת בשל סירובו לעבוד בחריגה שגופו לא יכול היה לשאת אותה.

התובע טוען כי אגד מנע ממנו שינה מינימלית הנדרשת לקיום בריאותו התקינה בשל אילוצו לעבוד בחריגה מהשעות המותרות בחוק, וכתוצאה מכך הוא הסיע נוסעים כאשר הוא עייף, מותש, ורצוץ תוך התעלמות מהוראת רופאו לחדול מכך לשם שיקום מצבו הבריאותי שהתרופף בצורה ניכרת.

הנהג לשעבר מציין כי באוגוסט 2008 התגלתה בגופו מחלת הסוכרת אשר התפרצותה מוכרת בהקשר של מצבי מתח וחוסר שינה מספקת.

בתביעה נאמר כי בשל אי-עמידתו של אגד בתקנות התעבורה בכל הנוגע לשעות הנהיגה המותרות לא יכול היה התובע להבטיח לעצמו תנאים מינימליים לקיום פעולות חיים בסיסיות ומחייבות כגון שינה רציפה לילית של יותר מארבע שעות בתקופת חצי השנה הראשונה לעבודתו.

צלקר מציין כי גם ביתרת תקופת עבודתו באגד סידורי העבודה שלו לא היו שונים בהרבה כפי שניתן לראות מכרטיסי העבודה שלו ומהטכנוגרפים שנשתמרו אצלו.

לדברי התובע, באמצעות עוה"ד ד"ר אמיר קמינצקי וליאורה קמינצקי-פורת, התנהלות זו של אגד המנוגדת להוראות תקנות התעבורה הייתה נורמה מקובלת באגד בתקופת עבודתו, אולם איש מהנהגים לא התלונן מחשש כי יתנכלו לו. התובע טוען כי די במקרה אחד בו אולץ לעבוד בניגוד להוראות חוק על-מנת לזכותו בפיצוי בגין נזק לא ממוני ועוגמת נפש של 5000 שקל, שהנו סכום תביעתו האישית.

התובע מציין כי אגד הועמד בעבר לדין פלילי והואשם ב-826 מקרים שונים בהם הסיעו נהגיה אוטובוסים תוך חריגה שיטתית משעות הנהיגה המותרות. לדברי התובע אגד הורשע על-פי הודאתו, נקנס בסך של 575,000 שקל והתחייב להימנע מהתנהלות דומה.

אולם באפריל השנה נקנסה אגד ב-2 מיליון שקלים בגין חריגה שיטתית מעבר לשעות הנהיגה המותרות והתחייבה להימנע מלעבור עבירה דומה. התובע מבקש מבית הדין לעבודה להורות לאגד לחדול מהעסקת נהגים בניגוד לתקנות התעבורה.

התובע מציין כי תביעתו עוסקת בהפרת תקנות התעבורה המיועדות לנהגים מקצועיים שנהיגתם פרנסה ואשר נהיגתם במצב של עייפות עלולה לגרום לתאונות קטלניות.

ת.צ. 28477-12-13
תאריך:  16/12/2013   |   עודכן:  16/12/2013
יצחק דנון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אגד מאלץ את נהגיו לנהוג "מסביב לשעון"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
רכבת ישראל בשלג היא מחזה נדיר במקומותינו נדיר שבעתיים לראות את ערימות הלבן מתא הניהוג
16/12/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
סמוך לשעה 23:00 החל חידוש התחבורה הציבורית לבירה. המשטרה לא התירה תנועת רכבים פרטיים בכביש 1 בשל מערומי שלג וכביש חלקלק, וכעת היא מאפשרת יציאת התחבורה ציבורית מירושלים אולם רוב המסה תצא מהבירה רק בשעות הבוקר. התחבורה הפנימית בירושלים התחדשה בשעה 20:00 במתכונת מצומצמת והיא תתחדש בהדרגה משעה 06:30.
14/12/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
"בכל הנוגע לתחבורה הציבורית, אין בארץ ממשלה, אין תכנון, לא קיימות רשויות מטרופוליטניות וארציות שמנהלות את התחבורה, אין ראייה כוללנית של המצב. מה שיש זה אי-סדר ואימפוטנטיות - הפקידות הממשלתית לא מסוגלת ליישם בתחום דברים כמו שצריך והפוליטיקאים לא רוצים לעשות זאת. הם רק אומרים שהם רוצים, אבל אלה שהם מעוניינים למצוא חן בעיניהם אינם הציבור אלא המקורבים שלהם". דברים חריפים אלה אמר פרופ' יוסי פרשקר מהפקולטה להנדסה אזרחית בטכניון ולשעבר המדען הראשי של משרד התחבורה.
12/12/2013  |  יניב הלפרין  |   חדשות
חברת קווים החלה לאחרונה החלה להפעיל את אשכול קווי התחבורה הציבורית במודיעין עילית (קרית ספר). אולם מקצת מן הנהגים אף רגילים לנורמות הישנות והשירות בהתאם. אחד המקרים החמורים התרחש לפני שבועות אחדים ואף קיבל גיבוי תמוה מחברת קווים.
12/12/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
משרד התחבורה הודיע על השקת אפליקציה חדשה לתחבורה ציבורית, שאמורה לספק לנוסעים מידע על זמני הנסיעה. מדובר באפליקציה חובבנית שנופלת מאפליקציות דומות בשוק, ואף מפגרת אחריהן בשנתיים. יתרונה היחיד אולי הוא בהצגת תדירות הקווים בשעות השונות של היממה, מידע שאין בו צורך של ממש.
11/12/2013  |  עידן יוסף  |   תחקירים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il