חברת רמט, הזוכה במכרז להקמת שלד "תחנת האומה" בירושלים עבור קו הרכבת המהיר מתל אביב לירושלים, הגישה (17.7.14) תביעה בסך 55 מיליון שקל נגד
רכבת ישראל. לצידה תובעת מהרכבת 12 מיליון שקל חברת מנהרות רולצור, האחראית על עבודות המנהור בפרויקט.
לדברי רמט, היא ניגשה למכרז מתוך הנחה שפרויקט בעל חשיבות לאומית יזכה לפיקוח הדוק ולשיתוף פעולה מקצועי מלא עם הרכבת, אולם היא נקלעה לזירה שונה בתכלית. מתחילת הדרך, טוענת רמט, התברר לה שניהול הפרויקט על-ידי הרכבת היה כושל וגרם לסדרה הולכת ונמשכת של מחדלים מהותיים, אשר גרמו להתארכות הפרויקט ב-16 חודשים ולנזקים כספיים של עשרות מיליוני שקלים.
רמט אומרת כי הרכבת הזמינה ממנה עבודות נוספות וחריגים בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים, כך שנוצר למעשה פרויקט המנותק לחלוטין מכתב הכמויות המקורי-החוזי, אך היא מסרבת לשלם לרמט בהתאם, והתנהלותה זו גורמת לרמט ולקבלני המשנה מטעמה נזקים כספיים אדירים.
עוד נטען, כי הרכבת נכשלה בתכנון הפרויקט, וחדשין לבקרים הורתה לרמט על ביצוע שינויים בתוכניות באופן ששיבש את העבודה. טענה שלישית היא, כי במהלך הפרויקט הטילה הרכבת על רמט קנסות של מיליוני שקלים בלא שנגרם לרכבת עצמה כל נזק, וזאת בשל עיכובים וחריגות לכאורה של רמט מלוחות זמנים, בעוד הגורם המעכב היה הרכבת עצמה. לדברי רמט, הרכבת עיכבה ומעכבת את התשלומים המגיעים לה בגין סיום הפרויקט.
התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב עוה"ד עודד רביבו, איתי מעוז ויונתן ברוורמן מטעם רמט, ועו"ד אמיתי נדר מטעם מנהרות רולצור. טרם הוגש כתב הגנה.