בקשה לתביעה ייצוגית ב-3.5 מיליון שקל נגד אגד, בטענה שהיא מנפיקה ללקוחותיה שוברי זיכוי בצורה שאינה עולה בקנה אחד עם הוראות חוק הגנת הצרכן. הבקשה הוגשה (14.7.14) לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
לטענתו של יצחק גולדנברג, אגד מפרה את הוראות החוק בכך שהיא מנפיקה את הזיכוי באמצעות שליחת מסרון למכשיר הטלפון הסלולרי של הלקוח במקום להנפיק זיכוי מודפס שאינו מחיק. כפועל יוצא מכך, הסכום שבזיכוי יורד לטמיון אם מתרחשת תקלה והמסרון נמחק. בעל הזיכוי גם מוגבל להשתמש בו בעצמו ואינו יכול להעבירו לאחר, למרות שמדובר בכספו.
עוד נטען, כי דרך נוספת בה מפרה אגד את הוראות חוק הגנת הצרכן היא על-ידי כך שהיא מגבילה את תוקף הזיכוי לשלושה חודשים בלבד. לקוח המחזיק זיכוי שתוקפו פג לא ינסה מטבע הדברים לממשו, אלא יניח שכספו ירד לטמיון וישאיר אותו בידי של אגד. ואילו במקרים הנדירים בהם הלקוח מבחין בכך שתוקפו של הזיכוי קצר ופונה לאגד, היא מסכימה להארכת תוקפו רק לעיתים ( תלוי בזהות נציג השירות) "לפנים משורת הדין" ו"באופן חד-פעמי" לשלושה חודשים נוספים בלבד. לאחר מכן הזיכוי נמחק ככל הנראה מהמערכת וכספו של הלקוח נותר בידי אגד.
עוד נטען, כי קבלת הזיכוי מותנית במסירת כרטיס הרב-קו לבדיקה, בסיומה על הלקוח להנפיק כרטיס חדש תמורת עמלה של עשרה שקלים. טענה נוספת היא, שבניגוד להוראות חוק הגנת הצרכן - אגד אינה מפרסמת בצורה בולטת את מדיניות ההחזרים שלה.
לדברי התובע, המיוצג בידי עו"ד אורלי בן-עמי, על אגד להנפיק זיכוי על גבי נייר בלתי מחיק ולציין עליו שתוקפו לשנתיים, וכי מימושו אינו מוגבל בתנאים כלשהם. טרם הוגש כתב הגנה.