|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
אוטובוס ממוגן ירי לפסגות לצד אוטובוס עירוני לא ממוגן בתל ציון השכנה. לפי נוהלי הצבא בנסיעה ביו"ש חייבים להשאיר מעבר ריק לחילוץ, אולם בתמונה נראות עגלות ילדים חוסמות את המערב

אין מיגון אוטובוסים? התקציבים יעוכבו

ויכוחים בין משרדי האוצר והביטחון מעכבים מיגון והוספת אוטובוסים ביהודה ושומרון משרד התחבורה: צריך גם הסברה – תח"צ לבדה לא תייצר ביטחון ממסמך ממ"מ שהוגש לוועדה בנושא המגזר הכפרי מעלה: רמת השירות נמוכה ולא יכולה לשמש חלופה לרכב פרטי או לטרמפים
07/07/2014  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות

מי יממן? האוצר או משרד הביטחון. זו השאלה שמעכבת הוספה ומיגון של אוטובוסים ביהודה ושומרון. סוגיות הנסיעה בטרמפים שם, התחבורה הציבורית ומיגון האוטובוסים עלו בישיבות מקבילות שקיימו (יום ב', 7.7.14) ועדת הכלכלה וועדת הכספים של הכנסת.

בדיון בוועדת הכספים, התברר שכולם - מראש המל"ל (המועצה לביטחון לאומי), דרך פיקוד העורף, ראש הממשלה ואף האוצר - מסכימים על גובה התקציב ואף חתמו על תוכנית רב-שנתית להוספת אוטובוסים ומיגון, אך מחלוקות באשר לשאלה מי יממן את התוכנית מונעות את הוצאתה לפועל. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי הודיע כי אם עד ה- 15 ביולי התקציבים שהיו אמורים לעבור באמצע החודש הקודם לא יעברו, הוא יחל להפעיל סנקציות כנגד משרדי הממשלה. בין לבין, קואופרטיב אגד נענה לפנייתו של סלומינסקי והתחייב להגביר את הקווים הרגילים (הלא-ממוגנים היכן שניתן) ביו"ש.

סלומינסקי: אחרי מה שהמדינה עברה בחודש האחרון ואחרי שהממשלה כבר החליטה לתקצב את התחבורה הציבורית ביו"ש, לא ייתכן שהתוכנית למיגון לא תצא אל הפועל, כי לא סיכמו את הפרטים הקטנים, כיצד מוציאים את הדברים אל הפועל.

יוזמת הדיון, ח"כ אורית סטרוק (הבית היהודי): "הדיון הזה עוסק בחיי אדם, עכשיו אנחנו מבינים עד כמה. הנושא נדון ארוכות בוועדת משנה ליו"ש של ועדת החוץ והביטחון, גם במשרד רה"מ בראשות ראש המל"ל. יש בידי סיכום דיון שנחתם ע"י סגן ראש המל"ל מיום לפני החטיפה ב-11.6.14, שצריך להקציב מיידית 25 מיליון ש"ח למיגון התחבורה הציבורית באיו"ש, אך התקציב לא התקבל ולכן 50 אוטובוסים ירדו מהתקן, כשבסך-הכל 285 אוטובוסים ממוגנים יש ביו"ש. רוב האוטובוסים בני מעל 15 שנה והנסיעה בהם מהווה סכנה. פעמים רבות נתקעים באמצע כפרים ערבים וזה בלי קשר לפיגועים. במצב הנוכחי, הנסיעה בתחבורה ציבורית ממוגנת יותר מסוכנת מרכב פרטי לא ממוגן. גם ראש הממשלה חתום ב-17.6.14 על הקצאה מיידית של תקציב עד ה- 23.7.14. אך לא ברור איך הדברים מתנהלים. כבר ב-2009 ועדה בראשות מנכ"ל משרד רה"מ, איל גבאי, החליטה על תוכנית רב-שנתית לריענון התחבורה הציבורית ביו"ש ב-4 פעימות, אך הפעימה הרביעית לא התממשה ועתה, הצרכים גדלו".

יוזם נוסף של הדיון, ח"כ נסים זאב (ש"ס): "רוב האוטובוסים בני 17 שנה בממוצע, מה שהופך את הנסיעה בהם בכל מקרה למסוכנת. מנועים מתחממים ומביאים להמתנות להחלפת אוטובוסים באזורים מסוכנים. אין מספיק אוטובוסים והנוער נאלץ לקחת טרמפים. כשרה"מ מבקש מהנוער לא לנסוע בטרמפים, אלו חלופות הוא מציע? חייבים להסיק מסקנות וליישמן הלכה למעשה. יש להקצות מיידית את מה שכבר הובטח בשנים עברו. נכון לעכשיו, הנסיעה בטרמפים נעשית בלית ברירה.

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי), מי שעומד בראש ועדת המשנה לענייני איו"ש: "כשקבעו היכן יש איומים זה היה לפני יותר מעשור, ומאז האוכלוסייה גדלה. סוכמו 110 מיליון ש"ח למשך 4 שנים מ-2009 ועד 2013. התחילו לשלם אך ב-2011 זה נעצר עקב מחלוקת מי יממן, האם 50%:50% או רק האוצר או רק הביטחון. יש אוטובוסים שכבר עברו 17 שנה ואסור להם להמשיך לפעול.

סגן ראש המל"ל, זאב צוק-רם: "גם אם יעבירו עכשיו את הכספים, התעשיה לא יכולה להעמיד לתת מענה מיידי למגן אוטובוסים. בכל מקרה, יש להקפיד על התקן של 15 שנה של פעילות של האוטובוסים הממוגנים.

בסיכום הדיון, דרש יו"ר הוועדה סלומינסקי מנציגי הממשלה, להעביר את התקציבים עליהם סוכם עד ה-15.7.14, קרי: 50 מיליון ש"ח עד סוף 2014 ולאחר-מכן להכין תוכנית להמשך מיגון בשנים 2015 ו- 2016 עד לחידוש כל צי האוטובוסים.

"הטרמפים - רעה חולה"

ועדת המשנה של ועדת הכלכלה למאבק בתאונות הדרכים, בראשות ח"כ דוד צור, דנה בתדירות התחבורה הציבורית ליישובים מרוחקים והסכנות שבנסיעה בטרמפים. בפתח הדיון אמר צור כי תדירות התחבורה הציבורית ביישובים המרוחקים הפכה רלוונטית מתמיד לאחר אירוע החטיפה, וביקש להשתתף בצער משפחות פרנקל, שער ויפרח. הוא הוסיף כי האחריות היא לא של הילדים אלא של המדינה, לספק אלטרנטיבות לתושבי יהודה ושומרון ויישובים מרוחקים אחרים בכל רחבי הארץ. "הנסיעה בטרמפים היא רעה חולה שיש למגר אותה, הן באמצעות שיפור בתחבורה הציבורית או בהסעות מאורגנות ואמצעים אחרים", אמר.

מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, מאיר חן, אמר כי יש צוותים שבוחנים את כלל הצרכים במדינה. הוא הוסיף כי בשנים האחרונות שודרג מערך פעילות התחבורה הציבורית ביהודה ובשומרון בעשרות אחוזים, אך ציין כי זה אכן לא מצב אידיאלי. חן טען כי התדירות באזור המועצה האזורית שומרון שופרה ב-35%, ובאזור בנימין, גוש עציון ודרום הר חברון ב-15%.

הוא הוסיף כי בעקבות אירוע החטיפה, וההבנה שצריך לצמצם למינימום את הנסיעה בטרמפים, המשרד פועל בשלושה שלבים. בשלב ראשון כבר מתחילת יולי הוספו שיפורים מידיים וקווי לילה לפי דרישת ראשי מועצות כדוגמת אריאל ואלפי משנה, בטווח הביניים מאוקטובר הקרוב ועד דצמבר יעברו קווים מאגד להפעלה תחת אגד תעבורה וישופרו משמעותית, ובטווח הארוך נדרש רכש של כ-30 אוטובוסים ממוגנים לתחבורה הציבורית. חן קרא לראשי המועצות לייצר מערכת הסברה לנערים על-מנת שלא ייסעו בטרמפים, ואמר כי תחבורה ציבורית לבדה לא תייצר ביטחון.

ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי, אמר כי פנה למשרד התחבורה כבר לפני כשלושה חודשים, וציין כי מצא אוזן קשבת לשיפורים בתחבורה הציבורית. הוא הוסיף כי צריך לבצע ביקורת בעוד כחודשיים שלושה, ולראות שהשינויים יושמו והמצב השתפר. הוא הוסיף כי בנושא מיגון האוטובוסים חסר תקציב של כ-250 מיליון שקלים. נציג משרד הביטחון, אלי דשבסקי, הסביר כי צה"ל הוא שקובע היכן נדרש השימוש באוטובוסים ממוגנים, ופיקוד העורף מבצע את המיגון בפועל. לדבריו, אותם 250 מיליון שקלים נדרשים ל-5 השנים הבאות. נציג האוצר, מורן מזור, אמר כי הוא מאמין שבדיוני התקציב הקרוב, לשנת 2015, יימצא לכך הפתרון. סגן ראש המועצה האזורית מטה בנימין, ישראל גנץ, אמר כי אם אוטובוס עושה בשעתיים את הדרך שאפשר לעשות ב-45 דקות ברכב פרטי, אז ברור שאיש לא יעלה לאוטובוס. הוא הוסיף בנושא התקציב כי משרד הביטחון טוען שהוא לא אחראי. "צריך כסף למיגון עכשיו, ולא לחכות ל-2015. צריך גם למגן את הטרמפיאדות ולהוסיף תאורה, מצלמות ולחצני מצוקה.

כמו-כן, במהלך הדיון עלה הנושא של שחיקת האוטובוסים הממוגנים בשל השימוש הממושך של כ-15 שנה. יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, גבי בן-הרוש, אמר כי גם 10 שנים לשימוש באוטובוס ממוגן זה יותר מדי. הוא הוסיף ואמר כי כיום בישובים ביהודה ושומרון ישנן כ-200 טיוליות שמשמשות את הצבא, שנהגיהן משוועים לעבודה ויכולים להגביר את התדירויות במהלך השבוע. הוא הוסיף כי ישנם גם אוטובוסים ממוגנים שצמודים ליחידות צה"ל ויכולים גם הם לסייע.

ד"ר יניב רונן ממרכז המחקר והמידע של הכנסת, שהכין מסמך בנושא לקראת הדיון, אמר כי גם אם יוסיפו עוד 30 אוטובוסים ממוגנים זה לא יפתור את הבעיות, בגלל המבנה של המגזר הכפרי בישראל. מהמסמך שחיבר רונן עולה כי ישנם הרבה קווים עם תכנון לקוי, שלא מספקים שירות ראוי. "רמת השירות בקווים אלו נמוכה ומתאימה רק ל'קהל שבוי', והם אינם יכולים לשמש חלופה לרכב פרטי או לטרמפים", כתב רונן במסמך על המגזר הכפרי. הוא ציין כי במועצה האזורית משגב החלו להפעיל קווים לפי דרישה, כאשר המועצה המקומית מפעילה מוקד אליו ניתן לפנות, וברמת הגולן מפעילה המועצה האזורית תחבורה ציבורית ברכבי ההסעות שלה.
ח"כ צור סיכם את הדיון וקרא לראשי המועצות האזוריות לפעול הן בהסברה והנחיות והן בשימוש במערך ההסעות שלהן. הוא אף התייחס לדיוני התקציב הקרוב ואמר כי צריך להעריך שהמצב הביטחוני ביהודה ושומרון בשנה הבאה יהיה שונה, ויהיו לכך השלכות תקציביות. ח"כ צור אמר עם זאת שלא צריך למגן עצמנו לדעת, וקרא לבחון מיגון רכבים קטנים ולפעול לפתרונות משולבים עם ראשי המועצות האזוריות וכן להשתמש בטיוליות שעומדות לרשות הצבא. הוא אף קרא למשרד התחבורה לבחון את נושא משך השימוש באוטובוסים, ולעדכן את הוועדה בנושא, וכן קרא למשרד הביטחון לבחון את אבטחת נקודות ההסעה והוספת תאורה, מצלמות ולחצני מצוקה.
מתן שירותי תחבורה ציבורית ביישובים כפריים ובחינת מצב השירות בחמש מועצות אזוריות / מסמך
מסמך זה מוגש לוועדת המשנה של ועדת הכלכלה לנושא המאבק בתאונות הדרכים כעדכון והרחבה למסמך שנכתב בעבר לחבר הכנסת זבולון כלפה. המסמך עודכן לקראת דיון ב-7 ביולי 2014 בנושא "תדירות התחבורה הציבורית לישובים מרוחקים והסכנות שבנסיעה בטרמפים". נושא המסמך הוא שירותי התחבורה הציבורית במגזר הכפרי, ובעיקר שירותי האוטובוסים. מטרת המסמך היא בחינת שירותי התחבורה הציבורית הקיימים כיום באזורים הכפריים והדרכים לשיפורם. המרחב הכפרי בישראל הוא כלל היישובים הכפריים – המושבים, הקיבוצים, הכפרים והיישובים קהילתיים – המאוגדים במועצות האזוריות. בישראל יש 54 מועצות אזוריות והן חולשות על כ-80% משטחה של המדינה. במסמך יוצגו הנושאים האלה: • רקע: הפעלה של שירותי תחבורה ציבורית באזורים כפריים, ובפרט שירותי תחבורה גמישים; • דוגמאות להפעלת שירותי תחבורה ציבורית גמישים במרחב הכפרי במדינות בעולם; • שירותי התחבורה הציבורית במרחב הכפרי כיום: מקרי בוחן בחמש מועצות אזוריות: גוש עציון, גלבוע, גזר, מטה יהודה ובני שמעון; • מהלכים לשיפור שירותי התחבורה הציבורית במגזר הכפרי: מועצה אזורית משגב ומועצה אזורית רמת-הגולן. (37 עמ')

תאריך:  07/07/2014   |   עודכן:  07/07/2014
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אין מיגון אוטובוסים? התקציבים יעוכבו
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אדוה נוה
7/07/14 23:49
2
בר דרור דוד
8/07/14 09:21
 
דני הקטן
8/07/14 13:04
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
השלמת הקמת מרכז התחבורה הגדול בלב המפרץ תתעכב בשנתיים. על-פי התכנון הנוכחי, מרכז התחבורה יושלם בתוך כשנתיים וחצי (28 חודשים) מיום קבלת צו העבודה. רק לפני שנה וחצי התחזית להשלמת הפרויקט הייתה עד סוף 2015 וכעת יש דחייה בביצוע לסוף שנת 2017(!).
07/07/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
חברת התחבורה הציבורית קווים מבקשת (יום א', 6.7.14) מבית הדין האיזורי לעבודה בירושלים לאסור זמנית על 773 עובדים שזהותם אינה ידועה לה לשבש את העבודה על-ידי קיום אסיפות עובדים במהלכה. זאת, עד להחלטה בתיק העיקרי, בו מתבקש בית הדין לקבוע, כי קבוצת עובדים זו הינה חסרת כל מעמד ואינה רשאית לנקוט בפעולות ארגוניות ולהכריז על סכסוכי עבודה.
06/07/2014  |  יצחק דנון  |   חדשות
משרד התחבורה פרסם את המכרז השביעי להפעלת קווי שירות באשכול צפון הנגב. מדובר בהפעלת קווי תחבורה ציבורית בערים אשקלון, שדרות, נתיבות, אופקים, קריית גת וקריית מלאכי וכן במרחב הכפרי של המועצות האזוריות חוף אשקלון, אשכול, שער הנגב, שדות נגב, מרחבים, בני שמעון, יואב, שפיר, באר טוביה ולכיש.
06/07/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
אגד ביטל את הסדר הנסיעות הקיים במוצאי שבת מהכותל המערבי, והחל מהלילה (5.7.14) החל לגבות תשלום עבור הנסיעות הסמוכות למוצאי שבת - למעט ארבע נסיעות.
05/07/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
שלושה מסופי התחבורה במרכז תל אביב ייהרסו ובמקומם ייבנה מסוף אחד. המסופים, הנמצאים בסבידור (מסוף 2000), נמצאים ביציאה מתחנת הרכבת תל אביב מרכז ומשמשים כיום כמה חברות תחבורה ציבורית.
04/07/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
שמחה סיאני
שמחה סיאני
איך נפלת גיבור? איך נפלת עידו, אך לא בידיים ריקות    השארת אחריך ידיים מלאות במורשת קרב ואהבה למולדת, עם הטוב והפחות טוב שבה    בית חם הותרת אחריך אישה וצאצאים שיאהבו את הבריות ואת ה...
יגאל יששכרוב
יגאל יששכרוב
מרק אברג'ל, גמלאי של צה"ל, רב נגד בצנחנים וחבר ממשפחתו הקימו בחודש שעבר אנדרטה לזכרו של אלירן הי"ד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il