בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
הדתיים הלאומיים. מתנגדים שהמדינה תחלל שבת [צילום: פלאש 90]
|
|
|
עצומת אלפים: הסרוגים נגד אוטובוסים בשבת
|
צעירי הציונות הדתית חתומים על עצומה לראש הממשלה ולשרים כ"ץ ובנט נגד הרחבת שירותי התחבורה הציבורית בשבת ● "לא חיכינו 2,000 שנה כדי שבארץ-ישראל תקום מדינה חילונית ככל העמים השוכחת את שורשיה"
|
|
לאחר שנים בהן הקולות בעד ונגד הפעלת תחבורה ציבורית בשבת הגיעו מחילוניים מצד אחד ומחרדים מצד שני, חוזרת הציונות הדתית המסורתית להשמיע את קולה בנושא. המוטיבים בעצומה שנשלחה לראש הממשלה ולשרים שאובים ממשנת הציונות הדתית כפי שהותוותה בידי הרב אברהם יצחק הכהן קוק, ועוסקים בעיקר בערכה הציבורי של השבת לחיי הלאום, ולא רק בהיבט הפרטי. נראה שגישה זו נותנת הסבר אחר מדוע מתנגדים דתיים לתחבורה ציבורית בשבת. גישה זו אינה מבחינה בין הפעלת תחבורה ציבורית בשבת בשכונה חילונית להפעלתה בשכונה דתית, והיא מדברת בשפה ציונית-לאומית אחרת - גישה מרעננת משהו מהגישות המקובלות בשיח הציבורי, שגם אם לא בהכרח מסכימים איתה לא ניתן להתכחש לעומק שבה.
▪ עידן יוסף
|
|
|
|
בימים אלה מופצת עצומה נגד חילול השבת ההמוני של התחבורה הציבורית באלפי נסיעות באוטובוסים. את העצומה המיועדת לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרים ישראל כ"ץ ו נפתלי בנט, יזם ארגון "עין פקוחה" העומד על המשמר בכל הקשור לחקיקה נגד הדת, והיא מופצת בישיבות ההסדר והישיבות הגבוהות, בישיבות התיכוניות, באולפנות ובמדרשות של הציונות הדתית. עד עתה חתמו עליה מאות צעירים וצעירות מהציונות הדתית והיא צוברת תאוצה. בעצומה נכתב בין היתר כי המדינה אינה יכולה להיות שותפה בחילול שבת בשום צד, לרבות לא בסבסוד תחבורה ציבורית בשבת. לדברי הכותבים, הטענה כאילו ניתן ליצור תחבורה ציבורית סטרילית שאין לה קשר עם יהודים או שאינה חולפת בדרך ברשויות יהודיות מנותקת מן המציאות. "גם בעלי חלק מן החברות יהודיים, גם חלק מן הנהגים יהודיים, אבל לא רק הם. כדי להפעיל היום תחבורה ציבורית דרושים גם פקחים, בקרים, מוקדי מידע, שירות לקוחות, סדרנים, מוסכניקים ועוד בעלי תפקידים נלווים". הם הוסיפו כי הפעלת שירותים בשבת בכלל ושירותי תחבורה ציבורית בפרט, גם אם הם נעשים בחלקי ארץ-ישראל בהם יושבים גויים, היא אסון, כלשונם. ואין זה רק בגלל החשש שבפועל מתממש, שתהיה זליגה גם לאזורים יהודיים. "אין זה מענייננו להתערב בחיי הקהילה של הלא-יהודיים בישראל ואין לנו כל רצון שישמרו שבת. כל ענייננו בכך שהמדינה לא תחלל שבת בפרהסיא", כתבו. צעירי הציונות התית הוסיפו כי מדינה ששֵם ישראל נקרא עליה אינה יכולה לנהל סדרי חיים ציבוריים המנוגדים לתורת ישראל. לדבריהם, מדינה שכזו לא תוכל עוד להיות אור לגויים. "לא חיכינו 2,000 שנה כדי שבארץ-ישראל תקום מדינה חילונית ככל העמים השוכחת את שורשיה...נסיונות אלה, שנתמכים וממומנים בכספי מדינות אירופה, נועדו להחליש אותנו כעם ולפורר את המרקם החברתי". להלן העצומה המלאה:
|
כבוד ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, כבוד שר התחבורה, מר ישראל כ"ץ, כבוד שר הכלכלה, מר נפתלי בנט, הנדון: מחאה נגד תחבורה ציבורית בשבת א. אנו, תלמידי תיכונים וישיבות ותלמידות אולפנות ומדרשות, ואלינו מצטרפים עוד רבים מהציונות הדתית, פונים אליכם בקריאה להפסיק את הרחבת שירותי התחבורה הציבורית בשבת בכל רחבי הארץ, כפי שנחשף בתקשורת, ולבטל את כל הקווים והנסיעות הפועלים בניגוד לחוק. ב. אנו מאמינים כי כדי לקיים מדינה ציונית אמיתית, אין די בדגל לאום ובקיבוץ יהודים לתוכה. הציונות והיהדות אינן חלומות נפרדים. חד הן - חלום ענק אחד. ג. לא חיכינו 2,000 שנה כדי שבארץ-ישראל תקום מדינה חילונית ככל העמים השוכחת את שורשיה. אנו דורשים ציונות שהדת אצלה אינו פולקלור ישן ומכוסה אבק, אלא נר לרגליה, מתוך הבנה שהציונות חלק מרכזי היא מן התורה, הוא שיחזק את אחיזתנו בארצנו, ויאפשר לנו לעמוד איתן נגד לחצי מדינות ערב והמערב ונגד לחצים מבית למסור את שטחי ארצנו לידי זרים. ד. ההתכחשות לערכי הקודש, שמלווים את עם ישראל במישור הציבורי והשארתם לנחלת היחידים פוגעת בעם כולו. בתקוותיו, בשאיפותיו וברעיוניו. ניסיונות אלה, שנתמכים וממומנים בכספי מדינות אירופה, נועדו להחליש אותנו כעם ולפורר את המרקם החברתי . ה. אנו רואים מול עינינו את טובת מדינת ישראל כמדינת העם היהודי, ונעמוד איתן להפיץ אור בחייה הציבוריים, תוך מלחמה בנסיונות לנתק בין המדינה לדת היהודית. מדינה ששֵם ישראל נקרא עליה אינה יכולה לנהל סדרי חיים ציבוריים המנוגדים לתורת ישראל. מדינה שכזו לא תוכל עוד להיות אור לגויים. ו. הפעלת שירותים בשבת בכלל ושירותי תחבורה ציבורית בפרט, גם אם הם נעשים בחלקי ארץ-ישראל בהם יושבים גויים, היא אסון. ואין זה רק בגלל החשש, שבפועל מתממש, שתהיה זליגה גם לאזורים יהודיים. אין זה מענייננו להתערב בחיי הקהילה של הלא-יהודיים בישראל ואין לנו כל רצון שישמרו שבת. כל ענייננו בכך שהמדינה לא תחלל שבת בפרהסיא. ז. המדינה אינה יכולה להיות שותפה בחילול שבת בשום צד, לרבות לא בסבסוד תחבורה ציבורית בשבת. הטענה כאילו ניתן ליצור תחבורה ציבורית סטרילית שאין לה קשר עם יהודים או שאינה חולפת בדרך ברשויות יהודיות מנותקת מן המציאות. גם בעלי חלק מן החברות יהודיים, גם חלק מן הנהגים יהודיים, אבל לא רק הם. כדי להפעיל היום תחבורה ציבורית דרושים גם פקחים, בקרים, מוקדי מידע, שירות לקוחות, סדרנים, מוסכניקים ועוד בעלי תפקידים נלווים. ח. אנו קוראים שלא להיכנע לקולות הקולניים החולפים. הם אינם מייצגים את רוח ישראל האמתית ומעדיפים את נוחות הפרטים מתוך חוסר אחריות לכלל העם ולנצח ישראל.
|
|
תאריך:
|
04/01/2015
|
|
|
עודכן:
|
04/01/2015
|
|
עידן יוסף
|
+מכרז: תוספת 50% שירות בקווי המרכז
|
12:18 04/01/15 | עידן יוסף | לרשימה המלאה |
פורסם מכרז התחבורה הציבורית לערים פתח תקוה, ראש העין, בקעת אונו ואלעד ▪ במכרזים אלה יופעלו כ-500 אוטובוסים, לעומת 350 אוטובוסים כיום (קווים. האם תישאר או תפנה מקומה?)
|
|
+עיכוב קל בתחילת הבקרה בתחבורה הציבורית
|
10:29 04/01/15 | עידן יוסף |
חברות טלדור ומילגם (מ.ג.ע.ר), שזכו במכרז של משרד התחבורה למתן שירותי בקרה בענף האוטובוסים, ואמורות היו להתחיל את הבקרה ב-1 בינואר 2015, יחלו אותה במהלך חודש ינואר. הודעה על תחילת הבקרה מסר (א') מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, מאיר חן. הבקרה התפעולית על מפעילי התחבורה הציבורית בודקת את עמידת המפעילים בתנאי ההסכמים ורישיונות הקו ואת רמת השירות לנוסע. מנהל אגף פיקוח ובקרה במשרד התחבורה, דוד יוסף, ציין כי פעילות הבקרה מאפשרת למשרד התחבורה לאכוף מנהלית חריגות קיימות, במתן השירות ותסייע למקבלי ההחלטות במשרד להתבסס על מידע אמין ועדכני.
|
|
עצומת אלפים: הסרוגים נגד אוטובוסים בשבת
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
חילוני עני
|
4/01/15 01:00
|
|
|
|
דתי עשיר
|
4/01/15 02:30
|
|
|
|
פה זה לא איראן.
|
4/01/15 09:10
|
|
|
|
אפשטיין
|
4/01/15 10:12
|
|
2
|
|
אלחנן
|
4/01/15 09:14
|
|
3
|
|
אבי כהן
|
4/01/15 11:48
|
|
4
|
|
בשטחים הכבושים
|
4/01/15 12:30
|
|
5
|
|
אסנת
|
4/01/15 13:11
|
|
6
|
|
אוריאל כהן
|
4/01/15 13:14
|
|
7
|
|
חיים מירושלים
|
4/01/15 13:29
|
|
8
|
|
דנה1
|
6/01/15 16:21
|
|
אלפי זכאי הנחות בתחבורה הציבורית המקבלים הבטחת הכנסה מביטוח לאומי שביקשו (יום ה', 1.1.15) לממש את זכאותם להנחה של 35% נדחו על-ידי המערכות האלקטרוניות למרות היותם נזקקים.
|
|
|
חברת סיטיפס, זכיינית הרכבת הקלה בירושלים, מבקשת (25.12.14) מבית המשפט המחוזי בירושלים להצהיר, כי לבוררים בינה לבין המדינה - השופט בדימוס בעז אוקון ועו"ד דב ויסגלס - אין סמכות לדון בנזקים הנטענים בגין אובדן זמן ועלויות תפעול. רכיב זה מהווה 710 מיליון שקל מתוך תביעה בסך מיליארד שקל שהגישה המדינה נגד סיטיפס במאי 2012, בטענה לנזקים בשל התארכות הקמת הרכבת הקלה.
|
|
|
האוטובוסים יסיימו את הנסיעות לפני שבת והחיילים לא יוכלו להגיע הביתה - זעקו כותרות שופרות קבוצת ידיעות - עיתון ידיעות אחרונות ואתר ynet.
|
|
|
עיריית נהריה הוציאה צו סגירה מינהלי לתחנה המרכזית בנהריה, לאחר שבסיור שקיימו במקום ראש העירייה ג'קי סבג ומנהלים בעירייה, התברר כי טרם תוקנו ליקויים תברואתיים רבים, ליקויי בטיחות וביטחון לנוסעים. זאת למרות שתי ארכות הזמן שניתנו למחזיקת התחנה, חברת תפוז יזום ופיתוח תחנות בע"מ, להסדרת הליקויים.
|
|
|
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ אבישי ברוורמן, דורשת לשחרר את ענף המוניות מהסטגנציה והורתה (יום ד', 31.12.14) למשרד התחבורה לדווח לוועדה בחודש יוני על התקדמות העבודה לארגון-מחדש בענף וכן על הוספה באופן התחלתי של לפחות 30 קווי שירות חדשים.
|
|
|
|
|
|
מירב ארד
בצל מלחמת 'חרבות ברזל', אזרחי ישראל יחגגו את יום העצמאות ה-76. קרן קימת לישראל והמוס"ל מציגים: אלו הם הפארקים המומלצים ביותר לעל האש בחיק הטבע ואלו הם הנחיות הבטיחות שכל הורה חייב ...
|
|
|
איתמר לוין
ע"פ 347/88, איוון דמיאניוק נגד מדינת ישראל. השופטים מאיר שמגר, מנחם אלון, אהרן ברק, אליעזר גולדברג, יעקב מלץ. 29 ביולי 1993
|
|
|
אורי מילשטיין
ההחלטה לתקוף את צרפת; קרב קאנאי של חניבעל כמודל; הגנרל הנאצי-יהודי פון מנשטיין-לוינסקי; היטלר כאסטרטג מעולה; מקריות ומזל שהולידו את אחד המבצעים הצבאיים המוצלחים ביותר בהיסטוריה; הס...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|