חברת ריבה יחזקאל מבקשת מבית המשפט המחוזי בירושלים לפסול את זכייתן של חברות טלדור ומילגם (מ.ג.ע.ר) במכרז של
משרד התחבורה למתן שירותי בקרה בענף האוטובוסים.
לטענת העותרת, שהצעתה במכרז דורגה במקום השלישי, הצעותיהן של טלדור ומילגם לא עמדו בתנאי הסף. לדבריה, טלדור אף הגישה תצהיר כוזב לוועדת המכרזים בנוגע לתנאי הסף של עמידת מנהל התפעול מטעמה בדרישת הניסיון המוכח בניהול פרויקטים בתחום בקרת שטח, וזאת לצד היותה נגועה ב
ניגוד עניינים חמור: שתי חברות-בנות של טלדור מעניקות שירותים לחברת מטרונית, חברת-בת של דן, ולאגד - וזכיית טלדור תוביל למצב שהיא תבקר את פעילות חברות-הבנות שלה וגופים שיש לה אינטרס כספי משותף עימם.
בעניין זה נאמר בעתירה, כי ועדת המכרזים התנתה את זכייתה של טלדור בכך שאחת משתי חברות-הבנות שלה תבטל את התקשרותה מול אגד, וטלדור תזכה בבקרה על אזור הצפון בו פועלת חברת מטרונית, אזי תידרש חברת-הבת האחרת לבטל את ההסכם עימה. אולם טוענת העותר, מדובר בהתניה פסולה משום שלא ניתן להתנות זכייה של מציע במכרז בכך שהוא יפר חוזה עליו חתם מול גורם אחר.
בעתירה, שהוגשה באמצעות משרד לוי מי-דן, נאמר כי גם בהצעתה של מילגם נפלו פגמים מהותיים המחייבים את פסילתה, והמתבטאים באי-עמידת מנהלת הפרויקט המוצעת בתנאי הסף. החברה עצמה, כך נטען, אינה עומדת בתנאי הסף הנוגע לדרישת הניסיון המוכח מהמציעה - ביצוע עבודות בקרת שטח של שנתיים בהיקף שנתי של לפחות 10 מיליון שקל.
העותרת היא שזכתה במכרז הקודם שפרסם משרד התחבורה וסיפקה את שירותי הבקרה עד לספטמבר 2013, וממועד זה משרד התחבורה מבצע בעצמו את הבקרה על מפעילי האוטובוסים הציבוריים. טרם הוגשו תגובות המדינה והחברות הזוכות.
לאחר כמעט שנה וחצי ללא בקרה מקצועית משמעותית על התחבורה הציבורית בישראל, תחל בימים הקרובים בקרה. במשך שנים ביצעה ריבה את הבקרה, ובמכרז הנוכחי הגישה הצעה יקרה מדי. חברת ריבה מבצעת בקרה על
רכבת ישראל. במכרז הנוכחי העלויות למדינה נמוכות בכשליש, וברגע שתהיה אכיפה טכנולוגית מדויקת ניתן יהיה לחסוך הרבה יותר כסף למדינה. גורם במשרד התחבורה אמר ל-News1 כי במכרזים הקודמים בהן זכתה לא הביאה ריבה את ה"סחורה" המצופה ממנה. 254,507 שקלים שילמה המדינה במצטבר לחברת הבקרה החיצונית, במה שהתברר בהמשך כמכרזים "תפורים".