שלב ההגשות למכרז קרליבך, אותו עורכת ומנהלת חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), הסתיים בסוף-השבוע החולף עם הגשת מועמדותן של ארבע קבוצות תשתיות הכוללות כולן שותפות ישראליות שניגשו במשותף עם חברות זרות. הגשת מועמדותן של ארבע הקבוצות התקיימה לאחר שבכינוס המציעים למכרז השתתפו 13 חברות, שחלקן חברו להגשה משותפת למכרז.
למכרז, הכולל ביצוע עבודות הנדסה אזרחית לתחנה תת-קרקעית משולבת לקו האדום ולקו הירוק העתידי, ניגשו:
- קבוצת שיכון ובינוי - סולל בונה - תשתיות עם China-railway-tunnel-group (CRTG);
- שפיר הנדסה אזרחית וימית עם Ghella-Impresa-Pizzarotti האיטלקית;
- דניה סיבוס עם China-Civil-Engineering Construction-Corporation (CCECC);
- מנרב הנדסה עם China-Harbour-Engineering-Company (CHEC).
פרויקט קרליבך הוא אחד הפרויקטים המורכבים של בניית התחנות לרכבת הקלה במטרופולין תל אביב. מדובר בבניית תחנה שצפויה להיות אחת מהתחנות הגדולות של הרכבת הקלה ובמסגרתה ייהרס גשר מעריב. במקומו יוקם מעבר משוקע מרחוב יצחק שדה לרחובות לינקולן וקרליבך. במהלך העבודות תיסגר תנועת כלי הרכב בצומת.
התחנה תהיה בת שלושה מפלסים: מפלס הכרטוס; מפלס הקו האדום, שמחבר את בת ים דרך יפו למרכז תל אביב על ציר
מנחם בגין דרך רמת גן ובני ברק עד פתח תקוה; מפלס הקו הירוק, שיחבר את מערב ראשון לציון ומרכז חולון דרך צומת חולון למרכז תל אביב ומשם דרך רחוב אבן גבירול לצפון העיר ולרמת החי"ל.
הקבוצה, שבחירתה תוכרז באמצע השנה הנוכחית, תחל את עבודות הפרויקט במחצית השנייה של השנה.