חברת קצא"א (קו צינור אילת-אשקלון), מנכ"לה לשעבר יאיר וידה ועוד חברות ובכירים בהן מואשמים בשני מקרים של זיהום כבד של נחל צין, אגב שיפוץ הצינור ביוני ובספטמבר 2011. כתב האישום הוגש (יום ב', 18.1.16) לבית משפט השלום באשדוד.
כתב האישום כולל את העבירות הבאות (כל נאשם על פי חלקו): זיהום מים בנסיבות מחמירות, השלכת פסולת המכילה חומר מסוכן ולכלוך רשות הרבים, הפרת חובת נושא משרה לפקח ולמנוע עבירות על חוק שמירת הניקיון, פגיעה בגן לאומי בנסיבות מחמירות ועבירות סביבתיות נוספות.
על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד עדי דמתי-שגיא, בשנת 2008 הפסיקה קצא"א את הזרמת הדלק הסילוני בצינור, בשל חשש לדליפות. לאחר מכן הוחלט לשפצו, המשימה הוטלה על חברת רולידר והיא הפעילה את חברת מובילי הר הנגב כקבלן משנה. חלק מתוואי הצינור שנועד לשיפוץ עובר בגן לאומי "גן הפסלים", סמוך לנחל צין, מהגדולים והחשובים בנחלי הנגב.
בכתב האישום מואשמים, מלבד החברות, יאיר וידה, ששימש כמנכ"ל קצא"א; כתב האישום הוגש גם נגד חברות רולידר ומובילי הר הנגב; שלמה לוי, ששימש כמנהל אגף הנדסה ומינואר 2011 סמנכ"ל הנדסה בקצא"א; ניר עפרוני, ששימש כמנכ"ל רולידר; דני אלקרינאוי, בעליה ומנכ"לה של מובילי הר הנגב; ושמונה עובדים נוספים של החברות שהיו מעורבים בעבודות השיפוץ.
ביוני 2011, טוענת המדינה, נפגע הצינור במסגרת עבודות השיפוץ, דלק סילוני פרץ ממנו בעוצמה גבוהה וזיהם 60 דונם בנחל ובסביבתו. הדבר חייב לפנות 26,500 טון של אדמה מזוהמת, אך חלק משמעותי מהדלק נותר בנחל גם לאחר מכן. בשל אירוע זה הורה המשרד להגנת הסביבה להפסיק את העבודה, והן חודשו בתנאים שמטרתם הייתה למנוע את הישנות המקרה. ואולם, טוענת המדינה, קצא"א לא עמדה בתנאים, ובספטמבר 2011 זרמו כמה מאות מ"ק דלק סילוני לנחל צין וסביבתו. הפעם היה צורך לפנות 7,200 טון של אדמה מזוהמת.