s1 News1 מחלקה ראשונה
   |   15:07:40
דלג
אקטואליה
ראשי  /   חדשות   תחקירים   מקורות   יומנים   נאומים/הרצאות   מאמרים   הודעות כלליות   שירים   ספרים  
בלוגים / בעלי טורים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
יואב יצחק
יואב יצחק
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
מועדון+ / תגיות
אישים | פירמות | מגשרים
מוסדות | אתרים | מושגים
חיים כצמן [צילום: יח"צ]
איש עסקים, משקיע נדל"ן
אייל זמיר
מנכ"ל משרד הביטחון
אייל זמיר (נולד ב-1960), איש צבא ישראלי, מנכ"ל משרד הביטחון.
 יעל אלמוג זכאי [צילום: יח"צ]
אשת עסקים
יעל אלמוג זכאי (נולדה ב-1963), אשת עסקים ובעלת הון ישראלית.
לכל הערכים במועדון+
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פרופסור גביזון בעד שחרור קצב
מאת: אהוד פרלסמן  |  01/04/2016
כתוב תגובה חזרה לכתבה
 נושא התגובה   שם הכותב   שעה    תאריך
1
כדאי להיכנס לפייסבוק של גביזון
  אהוד פרלסמן   1/04/16 14:17
מי שיכנס לפייסבוק שלה, יוכל לראות לא רק את כל הנימוקים שלה, אלא גם את הדו-שיח שניהלתי איתה, ואיך שאני פעם אחר פעם מנסה להציג בפניה את ההוכחות לכך שא' ממשרד התירות העידה עדות שקר, ואיך שהיא עונה לי כאילו שהיא בכלל לא קראה אף מילה שכתבתי. לקח לי זמן להבין שזה לא שהיא לא מבינה מה שאני כותב, אלא שהיא פשוט לא רוצה להודות בזה שהיא בכלל רואה את מה שאני כותב.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
אהוד פשוט מרתק, קראתי בעיון
  בפייסבוק מדברה   2/04/16 07:40
של הגב' רות גביזון פרופ' למשפטים וכלת פרס ישראל, אפילו שכולנו יודעים באיזה עולם אנו חיים, ובמיוחד התקשורת שמחשיבה את עצמה לצודקת והוגנת מתעלמת מדברה הכל כך רציניים וחשובים של הגב' רות גביזון, גם דעתי היא שקצב שילם מחיר כבד ביותר על דברים שלא עשה גם אם היו פגמים כאלה ואחרים בהתנהגותו, שרבים נהגו כך בתקופתו ולא שילמו קמצוץ של מחיר על התנהגותם. ובאמת יש הרגשה של רדיפה נקמנית וחולנית כלפי קצב שמלאה הסאה בכך, במיוחד לאחר שקראנו את פסק הדין בענינינו של עו"ד דניאלי שעו"ד שילוני ושותפה תפרו תיק כלפי עו"ד דניאלי כך שיש גם מקרים כאלה שמביא אותי למחשבה והירהורים על התנהגותם של נשים שמנצלות סיטואציות לתפור תיקים לאנשים ענין חמור שמזיק לענין ובעיקר לנשים שנפגעו באמת, חמור ופסול שנעשה על ידי עו"ד שילוני ושותפה שיודעים בדיוק את הלכי החוק בבואם לתבוע אדם כל שהוא. באמת טוב שיש קול קורא כמו קולה של הגב' רות גביזון הנכבדה. תודה שהבאת את הדברים החשובים והמענינים הללו לגולשים לקריאה ולמודעות בנושא.
כתוב תגובה ל- בפייסבוק מדברה
2
ומובן למה איננה בעליון, לא כן?
  ה.א   1/04/16 17:13
כתוב תגובה ל- ה.א
רק להזכיר למי שלא זוכר שברק
  תועבת אהרון ברק   2/04/16 09:01
אהרון לחם מלחמת חורמה באשה הזאת, כדי שהיא לא תתקבל כשופטת בעליון, וכל זאת מפני שהיא לא נכנעה לחוליגנים של השמאל, אלא הביעה דעות ימניות פה ושם, לפ הצורך, ולא לפי ההשתייכות האוטומטית, לצד זה או אחר. ברק ייזכר לדראון עולם.
כתוב תגובה ל- תועבת אהרון ברק
3
השאלה אם קצב מסוכן או לא
  רפי לאופרט   1/04/16 18:43
לטעמי היא השאלה הכי פחות מרכזית בשיקול אם לקצר את עונשו או לאו.
ארבע השאלות העקרוניות העומדות על הפרק הן:
א. האם קצב מכיר בעובדה שעבר עבירות חמורות ביותר, ועשה זאת תוך ניצול מעמדו כאיד ציבור בכיר.
ב. מחלק מהתלונות "התחמק" בזכות התישנות, ולא מפני שלהד"מ. האם אין להתחשב גם בכך?
ג. האם העקשנות והגאוותנות של קצב, הם נימוקים לחומרת או קולת העונש?
ד. אם היה עומד בוזגלו למשפט באותן נסיבות ובאותם נתונים, האם היה גם הוא זוכה לאותו הסדר טיעון (שדחה), לאותה הכרעת דין, לאותו גזר דין ולאותו קמפיין ציבורי למען שיחרורו?!

אני נוטה מאוד לפקפק בכך, ולכן מתנגד לשנות את פסיקת בית המשפט. לדעתי, כעניין של עקרון, יש להחמיר בעונשם של אנשי ציבור שסרחו, במיוחד במקרים שאפשר שלא חטאו פעם אחת בלבד. אין זה נכון להחיל החלטות מסוג זה רטרואקטיבית, אבל גם אין סיבה ליצור תקדימים הפוכים.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
תמוה שדוקא רפי לאופרט החכם
  תגובה מוזרה   1/04/16 21:59
כותב את דברי ההבל האלה.
כתוב תגובה ל- תגובה מוזרה
מר לאופרט, תקרא את החוק
  ה.א   2/04/16 01:57
מעניין איך אנשים בוגרים, הופכים בבורותם לילה ליום ויום ללילה. במדינת ישראל יש חוק, והחוק מפרט מהם התנאים המרשים (מרשים על פי לשון החוק, אך הסבירות מחייבת אי חריגה משמעותית מלשון החוק) להועדה לתת שחרור מוקדם, "בבואה להחליט ... תשקול הוועדה את הסיכון הצפוי משחרורו של האסיר לשלום הציבור, לרבות למשפחתו, לנפגע העבירה ולביטחון המדינה, את סיכויי שיקומו של האסיר ואת התנהגותו בכלא". בנוסף מדבר סעיף 10 של החוק על "האינטרס הציבורי". ובית המשפט העליון מבהיר שלא בכדי יש ועדה בראשות שופט שאמורה להחליט כי אם הקריטריונים היו שחור ולבן אזי גם פקידת מנהל הכלא הייתה מחליטה על השחרור. ולכן אנו דנים בראש ובראשונה בסיכון, ובית המשפט קובע שעבירות ביטחוניות חמורות כבר הן עלולות להוות סיכון ולכן עלולות למנוע שחרור מוקדם על אף התנהגות טובה אך עבירותיו של קצב אינן כלל בתחום הזה ורבים אחרים שעברו עבירות דומות עם רף ראיות הרבה יותר חזק זכו בשחרור מוקדם. אין ספק לדעתי שסיכויי שיקומו רבים, אין ספק לדעתי שאינו מסוכן עוד לסביבתו, והשאלה היא היא העובדה שקצב לא הביע חרטה, וישוחרר נוגדת את האינטרס הציבורי, ובאיזה היבטים. ומנגד מה האינטרס הציבורי (או הפרטי) של אלה המנסים למנוע ממנו את השחרור המוקדם, אשר כל אחד אחר במקומו היה מקבל. וראוי שלא נשכח עוד דבר קטן, אמנם הוא הורשע, ואיננו מפקפקים בסמכות בית המשפט להרשיעו, אך האם אין סיכוי לטעות? האם לא ייתכן שבית המשפט טעה והוא לא אנס אלא רק הטריד? ואולי לא הטריד אלא פעל בהסכמה מלאה אך תוך ניצול יחסי מרות? ואף אם בתי משפט טועים הרי פסיקתם ברזל אלא אם בית משפט הופך אותה אבל מה זה קשור לשליש?
כתוב תגובה ל- ה.א
הגאותנות וההתנשאות הן שלך!
  אהוד פרלסמן   2/04/16 02:51
אני ממש לא יכול להבין איך בן אדם עם חוש ביקורת עצמית יכול לכתוב: "האם קצב מכיר בעובדה שעבר עבירות חמורות ביותר". מה, אתה באמת לא מבין שהוא יודע יותר טוב ממך מה שהוא עשה? אתה ראית אותו עובר עברות חמורות? אתה ראית הוכחה אחת(!) לכך שהוא עבר עברות חמורות? ואם עוד טרם קראת, כדאי שתטרח ותקרא את ההוכחות לכך שהוא קורבן עלילה, כמוצג להלן: האמת על משפט קצב.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
לדעת רבים פרס וגרורות ה'שלום'
  קורןנאוה טבריה   3/04/16 05:25
ה'שלום' שלו על כל ארגוני השמאל הקיצון המתפרנסים מעלילת דם 'אכיבוש' מסוכנים שבעתיים לחיי אדם בישראל - ופרס נחשב בעיני כסילים רבים כ'מלך'=הכל יחסי והכל חולני במדינה שהקימו לנו הציונים!!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
מה זה קשור למשה קצב?
  לנאוה   4/04/16 06:03
כתוב תגובה ל- לנאוה
4
בטוח
  הינך מסכים   1/04/16 20:56
גם עם דברים אלה של פרופ' גביזון שכתבה בדף הפייסבוק שלה: "עונג שבת: געגועים לשופט לנדוי. החודש תתקיים אזכרה לשופט משה לנדוי. מי שהיה נשיא בית המשפט העליון, וזכור בעיקר מי שהיה אב בית הדין במשפט אייכמן. אבל גם כשותף בכיר לפסקי הדין הליברליים הגדולים של בית המשפט העליון ה"ישן". ולאיש מאחורי פסק הדין המפורסם של אלון מורה, שקבע כי אין להקים התנחלויות על קרקע פרטית מופקעת בשטחים שנכבשו ב 1967. אחר כך רדפה אותו תמיכתו ב"לחץ פיזי מתון" תחת בקרה קפדנית בחקירות" בטוח אתה מסכים!!!
כתוב תגובה ל- הינך מסכים
תסתכל בפייסבוק שלה ותראה
  אהוד פרלסמן   2/04/16 03:02
דוקא היא הפתיעה אותי והקדישה הרבה זמן וסבלנות לענות לי, וניהלנו דו-שיח ארוך למדי, שאת חלקו האחרון כתבתי לפני מספר דקות. קרא ותראה שיש נושאים לגביהם אנחנו מסכימים, ואחרים שבהם אנחנו חלוקים. אני לא חסיד שוטה של איש, והרבי שלי הוא אני. אבל העיקר הוא שכפי שכתבתי, השתיקה סביב פרסום דעתה של משפטנית כה דגולה בנושא משפטי כה חשוב שנמצא על סדר היום היא פשוט מדהימה.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
5
א' מבית אנסי... ויתרו על עדותה
  עזרא מנצור   2/04/16 00:04
אורלי רביבו, הלא היא א' מבית הנשיא, היא הראשונה שחשפה את מעללי קצב. מי ששמע את שיחת הטלפון בינה לבין קצב היה מבין ללא מאמץ אינטלקטואלי, את מהות היחסים ביניהם. לא בכדי היא דרשה ממנו חצי מיליון כפיצויים... מסיבה לא ברורה, הגברת הזאת לא נקראה למסור עדות במשפט.
כתוב תגובה ל- עזרא מנצור
6
כל יהודי אנושי בעד שחרורו של ק
  קורןנאוה טבריה   3/04/16 05:19
קצב שאפשר לומר עליו כל מה שרוצים רק לא "אנס"!! לשמוע את 'הנאנסות' ולתהות האם ניתן נשים כאלה ל'אנוס'? ויותר מפעם אחת? ואיזו אישה בעולם חוזרת לזירת 'האונס'- משהו רקוב ורע קורה מערכת הצדק שלנו!!
כתוב תגובה ל- קורןנאוה טבריה
7
לכל המגיביים בסעיף 3:
  רפי לאופרט   3/04/16 13:19
במקרה קצב כל הנימוקים המתנגדים לשחרורו קשורים בעיקר באינטרס הציבורי (כלול בחוק). מי שאינו מבין זאת, זקוק לשיעור מתקדם בריאה תמה בעברית.
על חלק מהדברים עמדתי בתגובתי הקודמת.
השאלה האמיתית היא כיצד משקללים את הגורם הפרטי מול הגורם הציבורי. הפוסט-מודרניזם "אינו מכיר" בזכיות החברה, ויעדיף תמיד את הפרט כאשר זו הדילמה העומדת לפניו. אני שולל השקפה זו, וגורס שהשניים שקולים, משום שרק קיומם בצוותא מאפשר שירדות החברה וחיי-פרט איכותיים בתוכה.
במקרה של קצב, טענתי היא שתרומתו לנימוקים שגורסים העדפת טובת היחיד על על פני האינטרס הציבורי, אינה מידתית ואינה מצדיקה שינוי המצב.
כתוב תגובה ל- רפי לאופרט
8
גביזון, משפטנית עם עמוד שידרה
  שרגא   3/04/16 14:17
גביזון, משפטנית עם עמוד שידרה, ועל כן איננה בעליון. אהרון ברק לא רצה אנשים כמוה, חושבים ועצמאיים מדי לטעמו. ההפסד שלנו.
כתוב תגובה ל- שרגא
9
טוב שלא מינו אותה לשופטת
  הצדקנית   3/04/16 14:42
להזכירכם החברים ניסו למנות אותה לשופטת בבית המשפט העליון והשופטים התנגדו ועמדו על הרגליים האחוריות כדי של ימנו אותה .היא היתה אולי מזכה את האנס הסידרתי.
כתוב תגובה ל- הצדקנית
תגובתך היא פשוט תגובה של
  אל: הצדקנית   4/04/16 07:38
טפשה, בעלת שיקול דעת מצומצם.
כתוב תגובה ל- אל: הצדקנית
10
אני מבין שאתה מתנגד לשחרור
  גולדבלט משה   3/04/16 16:18
קצב מהנימוקים שרות גביזון העלתה מאחר ואתה סבור שהם מוטעים וקצב כלל לא אנס. לשיטתך גם יום מאסר אחד הוא יותר מדי מאחר ומדובר בחף מפשע היושב בכלא. לאור עמדתך,אתה חייב להתנגד לשחרורו מוקדם שהוא אקט של חסד ולא אקט של זיכוי ולהמשיך לדרוש משפט חוזר.
כתוב תגובה ל- גולדבלט משה
לא משפט חוזר אלא ועדת חקירה
  אהוד פרלסמן   3/04/16 19:04
למרבה הצער אתה מתעקש שלא לקרוא את המאמר שכתבתי, ושבו הוכחתי שקצב היה קורבן עלילה, ובו הצגתי את הדרישה להקמת ועדת חקירה ממלכתית שתדרוש מהשופטים להסביר את הסתירות המובהקות בין האמת שהיתה גלויה לעיניהם, לבין הדברים שהם כתבו בפסקי הדין. אין כל טעם לבקש משפט חוזר כי השופט הנדל, שדן בבקשה למשפט חוזר שהגיש קצב, הוכיח לנו שבכלל לא חשוב מה כתוב בבקשה, הוא יכול לכתוב מה שהוא רוצה, ולהתעלם(!) מכל הנימוקים שהוצגו בפניו. אתה עורך דין, אדון גולדבלט, אבל אתה פשוט לא מבין איזה קיר אטום הציבו השופטים בינם לבין האמת. ואתה לא מבין פשוט בגלל שאתה מסרב בעקשנות להאמין.
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
אתה המתעקש
  גולדבלט משה   4/04/16 11:15
קראתי בעיון רב את המאמר שלך וגם את פקי הדין במחוזי ובערעור והבהרתי לך מזמן שאני חושב שהניתוח שלך מוטעה. לא אחזור לכך. אין ועדת חקירה על הליך שפוטי לכן הדרישה היא חסרת משמעות. אגב גם אני סברתי שקיימת אפשרות סבירה שהגרסה האמיתית כלל לא הוצגה בדיון והיא שיכןלה הייתה להפחית את חמרת העבירה מה שהיה גורר זיכוי מחמת התישנות. לכך בעצם גביזון התייחסה אבל כל עוד תמשיכו לצעוק זכאי קצב ימשיך לשבת.
כתוב תגובה ל- גולדבלט משה
ואולי כל פסקי הדין כך נראים?
  ה.א   4/04/16 11:56
אהוד, אל תתייאש, המשך להלחם, רק שמור על בריאותך, שים גבולות. בהתחלה מאד הסתייגתי מדבריך, ועכשיו אני בטוח שחייבים להקשיב לך. אבל למה לא מקשיבים? למה לדעתך הנדל לא קרא? למה משה מתייחס כך לדברים?, ומשה הוא יסודי, לטענתו קרא את החומר, ולדעתו ההרשעה ההיא במקום. אז בוא אני אגיד לך למה, כי אולי כל ההרשעות הן כאלה, אולי כל אלה שאין בהן אקדח מעשן הן הרשעות כאלה, אנחנו מתחילים לשמוע שאף בהרשאות עם אקדח מעשן יש מקום לחששות אנו מתחילים לשמוע על אפשרות שהמכון לרפואה משפטית עפעס עומד לקבל איזה דוח גרסטל 80 טון על הראש, וראיות שמביא המכון נחשבות הרי בבית המשפט כעובדה, ואצל זדודרוב היה ניסיון לסתור עם חו"ד פרטית את הכוח הדורסני של הפרקליטות והמכון, ותראה מה קרה. אהוד אתה לא שיכור, סביר מאד מאד שהמלך הוא עירום, לא רק במקרה קצב, סביר להניח שמקרה קצב הוא קצה קצה של קרחון, ומשה ורבים מחבריו למקצוע ושופטים בכל הרמות משוכנעים שהמלך לבוש במיטב מחלצותיו, כך לימדו אתום, כך הם גדלו, תינוקות שנשבו.
כתוב תגובה ל- ה.א
הבריאות שלי ממש בסדר
  אהוד פרלסמן   4/04/16 18:40
לא רק שאני לא מתיאש, אלא שהשבוע היה לי דו-שיח ארוך עם הפרופסור גביזון בפייסבוק שלה, ובמהלכו היא אף כתבה לי "זה אכן נשמע נורא ואיום". בסופו של דבר היא איננה מוכנה לקחת על עצמה את תפקידו של אמיל זולא הישראלי, ואין לי טענות אליה על כך. זאת הפעם הראשונה בארבע שנים שאדם כה חשוב מתיחס בצורה כה רצינית אל טענותי, ודי לי בכך. אבל קרה עוד משהו השבוע, הרבה יותר חשוב, וזה שסגן פרקליט מחוז תל אביב לשעבר כתב: "השופטת שבח התנגדה לפסק הדין. זה המעט שאני רשאי לכתוב כאן." והשופטת שבח היתה אחת השופטים שהרשיעו את קצב במחוזי. והוא גם כתב שיגיע היום ויערך ניתוח של פסק הדין, וכתב: "ולהערכתי הניתוח לא יעשה חסד עם דעת הרוב שהרשיעה". לדעתי זו סנסציה. להלן הקישור לפייסבוק שלו שבו הוא כתב את זה: מדהים!
כתוב תגובה ל- אהוד פרלסמן
ביטוח ופיננסים
אלבר רכב
מלונאות ונופש
בי פטנט פתרונות מיוחדים
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il