|   15:07:40
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מתי ולמה נזמין עורך דין מתחום התעופה?
כתיבת המומחים
מהי חרדה דנטלית ואיך מתמודדים איתה?
שלושה טילים נורו לעבר הרכב [צילום: לפי סעיף 29א' לחוק זכויות יוצרים]
אחרי הרג הישראלי באדמית

צה"ל אישר: חוסל מפקד שטח בכיר בחיזבאללה

כלי טיס של חיל-האוויר חיסל את המחבל חסין איברהים מכי, מפקד שטח בכיר בחזית הדרום ההרוג הנוסף גם הוא פעיל חיזבאללה - ה"מלווה" של מכי
15/05/2024  |   מירב ארד   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

דובר צה"ל מאשר (יום ד', 15.5.24) כי צה״ל חיסל הלילה מפקד שטח בכיר ביחידת ״חזית הדרום״ של חיזבאללה. כלי טיס של חיל-האוויר, חיסל מרחב צור, את המחבל חסין איברהים מכי, מפקד שטח בכיר בחזית הדרום של ארגון הטרור.

חסין היה אחראי על תכנון והוצאה לפועל של מתווי טרור רבים לעבר העורף הישראלי במהלך הלחימה. בנוסף ציינו בצה"ל במסגרת תפקידו עסק בקידום מתווים שונים נגד העורף הישראלי וכן בעברו שימש כמפקד גזרת החוף בארגון.

לפי דיווחים, ההרוג השני הוא גם כן פעיל חיזבאללה - ה"מלווה" של מכי. בחיזבאללה אישרו גם הם את דבר מותו של מכי, והוא ההרוג ה-299 שעליו הודיע ארגון הטרור השיעי מפרוץ המלחמה.

בערוץ הלבנוני "אל-ג'דיד" דווח כי הרכב הותקף בשלושה טילים שנורו מכטב"ם. בתיעוד מהמקום נראה רכב עולה באש, ואמבולנסים תועדו בדרך לזירה.

החיסול הגיע לאחר שאתמול בצהריים טיל נ"ט שוגר משטח לבנון ופגע ישירות באדמית שבגליל המערבי, וכתוצאה מכך נהרג אזרח ישראלי, לוחם נפצע באורח בינוני - וארבעה לוחמים נוספים באורח קל.

תאריך:  15/05/2024   |   עודכן:  15/05/2024
מירב ארד
+נתניהו: ההפגנות נגדי מאורגנות וממומנות, אבל לא משקפות את רוב הציבור
22:44 15/05/24  |  עידן יוסף
ראש הממשלה נתניהו נשאל בראיון ל-CNBC על ההפגנות נגדו שקוראות לעסקה לשחרור החטופים במקום המשך המלחמה והשיב: ״ההפגנות נגדי מאורגנות וממומנות, אבל לא משקפות את רוב הציבור הישראלי שתומך בנצחון על חמאס, בדיוק כמו כמו שההפגנות של האספסוף שמפגין נגד ישראל בקמפוסים בארה״ב לא משקפות את רוב הציבור האמריקני״.

נתניהו השווה את העימות בינו לנשיא ביידן בנושא רפיח להכרזת העצמאות של בן-גוריון חרף התנגדות שר החוץ האמריקני דאז ג'ורג' מרשל. ראש הממשלה הדגיש כי הוא ידע איך להדוף לחצים אמריקנים בעבר, ויעשה זאת שוב אם יהיה צורך. "בדברים שמסכנים את קיימנו - נעשה כל מה שיידרש", הבהיר.
+השר פרוש דורש הילולה מצומצמת במירון; המשטרה מתנגדת
22:37 15/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר ירושלים ומסורת: "לא יכול להיות ולא רצוי שלא נאפשר מסורת הדלקה של מאות שנים אפילו במסגרת מצומצמת" המשטרה: "מתנגדים לכל קיום של אירוע במתחם הר מירון גם לא זה של ההדלקה במניין לאור המצב הביטחוני. נפעל בהתאם להחלטה הסופית של הדרג המדיני" צה"ל: "במתחם ההר יתאפשר ל-30 איש לכל היותר לשהות" צביקה פוגל: "ההילולה - אקט מסורתי יהודי שחייב להתקיים"
המתכלל יוסי דייטש והשר פרוש [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+רגב: קוראת לשר הביטחון להתעסק במשימות שהוגדרו לצה״ל על-ידי הקבינט
21:45 15/05/24  |  עידן יוסף
השרה מירי רגב בתגובה לדברי גלנט: "בעזה לא יהיה שלטון טרור, לא רש״פ ולא חמאס. ‏לא נסכן חיי חיילינו בשביל קונספציות מוטעות. ‏הרש״פ תומכת, מעודדת ומממנת מחבלים רוצחי יהודים. ‏אני קוראת לשר הביטחון להתעסק במשימות שהוגדרו לצה״ל על-ידי הקבינט, החזרת החטופים וחיסול החמאס. ‏כשצה״ל יסיים את משימות היום שלפני, נתעסק ביום שאחרי".
+השר אליהו קורא להחלפת שר הביטחון: "שחצנות וחוסר נכונות להקשיב למי שלא מסכים איתו"
20:41 15/05/24  |  עידן יוסף
השר עמיחי אליהו קורא לעמיתיו השרים לפעול להעברת גלנט מתפקידו. בהתכתבות בקבוצת וטסאפ ממשלתית כתב אליהו: "למרות זכויותיו הרבות, יש לגבש קריאה ברורה להחלפתו בשר ביטחון קשוב יותר, אמיץ יותר ונאמן יותר לרוח העם ולרוח הממשלה הזו. אם לא נעשה זאת, נהיה גם אנחנו אשמים בדברי ההבל אודות העצמתה של הרשות הפלשתינית".

בפתח דבריו כתב: "עדיין לא התאוששתי מהישיבה האחרונה של הממשלה, בה שאלתי את שר הביטחון מספר שאלות ענייניות ומכובדות. למרבה התדהמה, במקום לענות על השאלות, בחר שר הביטחון לצאת מהישיבה בטריקת דלת". אליהו הוסיף: "בעיניי, הבעיה אינה רק בעמדתו של שר הביטחון. הבעיה היא השחצנות וחוסר הנכונות שלו להקשיב למי שלא מסכים איתו, בין אם מדובר בתצפיתניות, אנשי מודיעין, שרים אחרים או המציאות עצמה המוכיחה שגישת אוסלו קרסה".
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+גלנט מאיים: אם ישראל תשלוט בעזה - לא אמשיך כשר ביטחון
20:31 15/05/24  |  עידן יוסף
האיום של גלנט: אם תהיה שליטה ישראלית בעזה - לא אמשיך כשר ביטחון. גלנט סבור שההתנהלות הנוכחית הובילה למצב שבו ישראל שולטת כרגע ברצועת עזה ואם המצב יימשך הוא מסוכן מאוד ולא יהיה מעוניין להמשיך בתפקיד (כאן חדשות). לפי שעה, גלנט אינו מתכוון להתפטר כעת, ולנתניהו אין כוונה לפטרו (חדשות 12).
+נתניהו יקיים בלשכתו דיון על היום שאחרי
20:28 15/05/24  |  עידן יוסף
בלשכת ראש הממשלה צפוי להתקיים בימים הקרובים דיון על ״היום שאחרי״ - כאשר כותרתו: "הסיכונים בחזרת הרשות הפלשתינית לרצועת עזה" (חדשות 13).
+צה"ל תקף מבנה צבאי המשויך לכוח רדואן ואת עמדת השיגור למירון
20:26 15/05/24  |  עידן יוסף
מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו עמדת שיגור של חיזבאללה ממנה בוצע הירי לעבר מרחב מירון מוקדם יותר היום. עוד הותקפו מבנה צבאי המשויך לכוח רדואן של הארגון במרחב ג'בל רזלן, לצד מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב בליידא שבדרום לבנון. במהלך היום בוצעו מספר שיגורים למספר מרחבים בצפון הארץ, בתגובה צה"ל תקף את מקורות הירי.
+נתניהו משיב לגלנט: "בלי תירוצים"
19:59 15/05/24  |  עידן יוסף
ראש הממשלה נתניהו מגיב למתקפה עליו מצד שר הביטחון: ״אני לא מוכן להחליף חמאסטן בפתחסטן. התנאי הראשון ליום שאחרי הוא לחסל את החמאס ולעשות את זה בלי תירוצים״.
+השר בני גנץ מביע תמיכה בביקורת של גלנט
19:59 15/05/24  |  עידן יוסף
השר בני גנץ: ״שר הביטחון אומר דברי אמת - אחריותה של הנהגה היא לעשות את הדבר הנכון עבור המדינה, בכל מחיר״.
+מיכאלי: האם נתניהו שוב יפטר את גלנט
19:58 15/05/24  |  עידן יוסף
יו״ר מפלגת העבודה, ח״כ מרב מיכאלי, בתגובה להצהרת שר הביטחון: "‏שוב גלנט מזהיר את נתניהו מפני ההשלכות ההרסניות של מעשיו ולביבי זה פחות נעים לשמוע. האם הוא שוב פשוט יפטר אותו?"
+סמוטריץ': גלנט בעד הקמת מדינת טרור פלשתינית כפרס לטרור ולחמאס על הטבח
19:57 15/05/24  |  עידן יוסף
יו״ר הציונות הדתית השר בצלאל סמוטריץ׳: "שר הביטחון גלנט הודיע היום למעשה על תמיכתו בהקמת מדינת טרור פלשתינית כפרס לטרור ולחמאס על הטבח הנורא ביותר שבוצע בעם היהודי מאז השואה.

"גלנט מתחבא מאחורי אמירות אמורפיות על 'גורם שלישי' שהוא לא חמאס ולא ישראל כדי להחביא את האמת. אבל האמת היא שאין שום גורם כזה. התוכנית של גלנט היא להכניס את הרש"פ לעזה על דמם של לוחמינו, במסגרת הסכם פיוס בין הרש"פ לחמאס, שמו"מ לגביו מתקיים ביניהם בשבועות האחרונים, ובכך לסלול את הדרך להקמת מדינת טרור ערבית ולהשתלטות חמאס גם על יהודה ושומרון. כל זאת בניגוד מוחלט לעמדת רוב שרי הממשלה והקבינט ובניגוד מוחלט לעמדת ראש הממשלה".

סמוטריץ' דורש מראש הממשלה להביא לממשלה החלטה על שלילת כל מעורבות של הרש"פ ברצועת עזה ולאחר מכן לדרוש מגלנט לבחור בין מימוש מדיניות הממשלה להחזרת המפתחות.
+אזעקה הופעלה בכפר נהר הירדן; כטב"ם ליד מחלף גולני
19:54 15/05/24  |  עידן יוסף
אזעקה הופעלה בכפר נהר הירדן שבגליל התחתון מחשש לחדירת כלי טיס עוין. כטב"ם יורט ליד מחלף גולני.
+מת מפצעיו לירון יצחק שנפצע אנוש מפגיעת פצמ"ר ברצועת עזה
19:43 15/05/24  |  עידן יוסף
בבית החולים בילינסון בפתח תקוה, מת מפצעיו לירון יצחק, עובד חברה קבלנית מטעם משרד הביטחון שהיה במשימה במרחב רצועת עזה ושלשום נפצע באורח אנוש מפגיעת פצצת מרגמה.

לידון יצחק ז"ל הי"ד מפתח תקוה, בן 30 במותו, הגיע לבית החולים עם פציעת ראש אנושה, והבוקר נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. הוא הותיר אחריו הורים, אח, אחות ואת אלמוג ארוסתו, שלה היה אמור להינשא בעוד שבועיים.

משרד הביטחון מסר כי הוא משתתף בצער משפחתו והוסיף כי יצחק ביצע עבודות מטעם חברה המועסקת ע"י משרד הביטחון, כסיוע לכוחות צה"ל הפועלים בעזה ונפגע מירי פצמ"רים.
לירון וארוסתו
+רפיח, שערורייה
18:43 15/05/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
ישראל תוקפת בזעיר אנפין, אבל כדי לא להכעיס את האמריקנים נמנעת או מסתייגת מהפעלת חיל-האוויר  ▪  התוצאה היא עם פוטנציאל לאסון
הפגזה ברפיח [צילום: איסמעיל אבו-דאייה/AP]
+גלנט במתקפה חזיתית על נתניהו: "הכרז שלא נשלוט בעזה ביום שאחרי"
18:40 15/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בהצהרה לתקשורת פנה שר הביטחון לראש הממשלה: "זה הזמן לקבל החלטות קשות, גם אם הדבר כרוך במחירים פוליטיים"  ▪  עוד אמר גלנט: "אתמוך רק בחוק גיוס שיהיה מקובל על כל הקואליציה"  ▪  ביקורת בקרב שרים בימין על דברי גלנט
גלנט. מתקפה חזיתית [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+"סוס טרויאני": קריאות בליכוד לפטר את גלנט
18:27 15/05/24  |  עידן יוסף
ח"כ אושר שקלים (ליכוד): ״מי שחותר כנגד ראש המנשלה מתוך שורות הליכוד מקומו לא איתנו. קורא לראש הממשלה נתניהו: כדי לנצח במערכה יש לפטר סוף-סוף את גלנט. במקום סוס טרויאני יש למנות סוס דוהר אמין ומנצח!״.
+ליברמן מגבה את חסימות צו 9
18:24 15/05/24  |  עידן יוסף
יו״ר ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, מברך את אנשי צו 9 על "פעילותם ועמדתם האזרחית האמיצה והנכונה". בציוץ אקס, כתב: "בלתי מתקבל על הדעת שאותם אנשים שרצחו, שרפו ואנסו, את אחינו ואחיותנו, ימשיכו לקבל דרך מדינת ישראל משאיות עמוסות בכל טוב באין מפריע, כאשר במקביל אותם אנשים מונעים מנציגי הצלב האדום לבקר אצל חטופינו.

"‏חבל שראש הממשלה וחבריו לקואליציה לא מסוגלים להגן על האינטרסים של מדינת ישראל ולא מסוגלים לעמוד מול לחצים בינלאומיים".
+שיטת התאגידים להעסקת עובדים זרים: ניצן קורא לדחות ניסיונות לשינוי
18:21 15/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר התאחדות תאגידי כוח אדם זר לבנייה קורא לדחות ניסיונות להחזיר את גיוס והעסקת עובדים זרים לקבלנים  ▪  "שיטת התאגידים, שהונהגה ב-2005, היא הצלחה ויש לשמר אותה"  ▪  מזהיר מפני פגיעה בעובדים זרים ובענף הבניין כולו
אלדד ניצן [צילום: יח"צ]
+קצין בצנחנים נפצע קשה בקרב בצפון הרצועה
18:09 15/05/24  |  עידן יוסף
קצין מגדוד 202, חטיבת הצנחנים, נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הקצין פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחתו עודכנה. שני לוחמים נוספים נפצעו בינוני.
+ירי רקטות כושל של חמאס לבנון גרם לחמישה נפגעים מקומיים
17:52 15/05/24  |  עידן יוסף
מקורות לבנוניים מדווחים כי ירי כושל של חמאס לפני כשעה של רקטות מדרום לבנון גרם להרוג אחד וחמישה פצועים באזור הכפר אלמנצורי בדרום לבנון. נפילה נוספת נרשמה גם בכפר מג'דל זון (אבו עלי).
+נתניהו בראיון בארה״ב: המבצע ברפיח יימשך שבועות, לא חודשים
17:50 15/05/24  |  עידן יוסף
ראש הממשלה נתניהו התראיין לרשת CNBC בארה"ב, שם הודה במתיחות עם ארה"ב סביב המבצע ברפיח, ועמד בתוקף על כך שהמבצע נדרש כדי להגן על ביטחון ישראל. "אכן, יש לנו מחלוקת על עזה, יותר נכון ברפיח, אך עלינו לעשות מה שמוטל עלינו לעשות", אמר נתניהו לעיתונאית שרה אייזן. "לפעמים צריך לעשות מה שנדרש כדי להבטיח את הישרדותך ועתידך. איננו יכולים להמשיך לעתיד שבו חמאס ישתלט מחדש על עזה".

כאשר נשאל האם צה"ל יפלוש בקנה מידה מלא לרפיח, השיב נתניהו: "זו פעולה שנעשית באחריות, צעד אחר צעד". הוא הוסיף כי המבצע ברפיח "יימשך שבועות".
+אזעקות הופעלו בגליל המערבי
16:20 15/05/24  |  עידן יוסף
אזעקות הופעלו בגליל המערבי בשלומי ויישובי האזור.
+נמסר לפרסום שמו של האזרח שנהרג באדמית
16:10 15/05/24  |  עידן יוסף
נמסרר לפרסום כי אלעד פינגרהוט ממצובה הוא האזרח שנהרג מפגיעת טיל נ"ט שירה אתמול חיזבאללה לעברו אתמול ביישוב אדמית שבגליל המערבי. פינגרהוט, בן 38 במותו, הוא במקור מאפרת. גרושתו גרה בקצרין עם שלושת ילדיהם. הוריו קיבלו את ההודעה על מותו בעת ששהו בסין.
אלעד פינגרהוט ז"ל הי"ד [צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+משלחת ישראלית תצא להאג כדי להציג טיעונים בתביעה נגדה
16:07 15/05/24  |  עידן יוסף
ישראל החליטה להוציא משלחת לדיון בהאג בבקשת דרום אפריקה להוציא צווים לעצירת המלחמה בעזה. ישראל צפויה להציג את טיעוניה ביום שישי (ישראל היום).
+דובר צה"ל בערבית קרא לתושבי שכונות בצפון הרצועה להתפנות
16:01 15/05/24  |  מירב ארד
דובר צה"ל בערבית סא"ל אביחי אדרעי קרא לתושבי שכונות א-מנשיה ושיח' זאיד שבצפון הרצועה להתפנות למחסה במערב העיר עזה. "חמאס וארגוני טרור נוספים מבצעים פעילות טרור ומשגרים רקטות לעבר יישובים ישראליים - צה"ל יפעל נגדם בעוצמה. יש לפנות את האזור מיד למקלטים מוכרים במערב העיר עזה"
+נתניהו: כל עוד חמאס בעזה הדיבורים על "היום שאחרי" ריקים מתוכן
15:58 15/05/24  |  מירב ארד
ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה מצולמת בסוגיית "היום שאחרי": "עד שלא יהיה ברור שחמאס לא שולט צבאית בעזה, שום גורם לא יהיה מוכן לקבל על עצמו את הניהול האזרחי על עזה מחשש לשלומו. לכן הדיבורים בעניין 'היום שאחרי' כשחמאס נשאר על-כנו, יישארו רק דיבורים ריקים מתוכן.

"בניגוד לנטען, במשך חודשים אנחנו עוסקים בניסיונות שונים להביא פתרון לבעיה המורכבת הזו. חלק מהניסיונות סמויים מן העין וטוב שכך. זה חלק ממטרות המלחמה שהגדרנו, אנחנו נחושים להשיג גם אותו".

ראש הממשלה הוסיף: "אין אסון הומניטרי ברפיח וגם לא יהיה. ניסינו להכניס גורמים אחרים - חמאס פגע בהם, לכן אין תחליף לניצחון צבאי".
+מתחילת המלחמה כ-4,000 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון
14:48 15/05/24  |  מירב ארד
כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה ברחבי יהודה ושומרון עשרה מבוקשים בפעילות טרור. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה כ-4,000 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,700 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.
+חיזבאללה לקח אחריות על המטחים ששוגרו לישוביי הגליל העליון
13:35 15/05/24  |  מירב ארד
חיזבאללה לקח אחריות על שני המטחים הכבדים שנורו לעבר שורת יישובים בגליל העליון. וטען כי מדובר בתגובה להתנקשות אתמול במפקד הבכיר חסין מכי.
+הממשלה אישרה: דחיית החלטת האו"ם להגדלת סמכויות לרש"פ
13:13 15/05/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
נתניהו: "לא ניתן פרס לטבח הנורא של ה-7 באוקטובר, ש-80% מהפלשתינים, הן ביו"ש והן בעזה, תומכים בו"  ▪  הממשלה קבעה כי ההחלטה האמורה לא תהווה בסיס למשא-ומתן עתידי ואין בה כדי לקדם פתרון בדרכי שלום
נתניהו. "לא להקמת מדינת טרור" [צילום: מסך יוטיוב]
+לוחמי הנח״ל השלימו מבצע במרחב זייתון: חוסלו עשרות מחבלים
12:59 15/05/24  |  מירב ארד
במבצע של חטיבת הנח״ל במרחב זייתון, הלוחמים חיסלו עשרות מחבלים בהיתקלויות מהיבשה ובתקיפות מהאוויר, השמידו תשתיות טרור ואיתרו אמצעי לחימה רבים - עשרות רובים מסוג קלאצ׳ניקוב, רימונים, מחסניות ואמצעי שליטה מודיעינית של ארגון הטרור חמאס. הלוחמים איתרו בהכוונה מודיעינית מחרטה ובה אמצעי לחימה רבים של ארגון הטרור חמאס בסמוך לבית הספר ״זייתון״. במחרטה נמצאו מספר קנים, קלאצ׳ניקובים, מחסניות רבות, מטענים ומכונות ליצור רקטות ומשגרים. צוות הקרב של חטיבת הנח״ל השלימו את משימתם במרחב זייתון ונערכים לפעולות התקפיות נוספת.

+אזעקות בגליל העליון
12:02 15/05/24  |  מירב ארד
אזעקות המתריעות על ירי טילים הופעלו בבית ספר שדה מירון, בסאסא ובצבעון שבגליל העליון
+שידורי התרעלה והטרור הפסיכולוגי
11:45 15/05/24  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
כותרות: טרור פסיכולוגי - סרטון מהשבי עם החטוף....  ▪  שידורי התרעלה, עיתוני הטרהללה ירדו לגמרי מהפסים  ▪  האם החברה בישראל אמורה לתאר כטרור פסיכולוגי את אחד מהימים המאושרים בחייהם?
אירוע אנושי [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+"צפירת הרגעה" ערב האסון
11:23 15/05/24  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה
ישראל נמצאת עתה במלחמה רב חזיתית. חיזבאללה בדרום לבנון - אומנם באיחור מבחינת תקוות חמאס - פתח את החזית הצפונית  ▪  סוריה הפכה קרש קפיצה לסוכנים אירניים חתרניים, ביו"ש ובבקעת הירדן הטרור מתגבר, ובנוסף - החזית הבינלאומית
המלחמה הממושכת ביותר [צילום: לאו קוראה/AP]
+נסראללה נפגש עם משלחת חמאס
11:11 15/05/24  |  
חיזבאללה דיווח כי חסן נסראללה נפגש היום עם משלחת חמאס - ובה סגנו של סינוואר ח'ליל אלחיה. בפגישה דנו על המשך מהלך המו"מ בין ישראל לחמאס וההתפתחויות בעזה.
+אוגדה 98 החלה לפעול הלילה בלב מחנה ג׳באליא
10:49 15/05/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הכוחות חיסלו חוליה שבציעה שיגורים לשדרות אמש  ▪  במהלך היממה האחרונה כלי טיס של חיל-האוויר תקפו והשמידו כ-80 מטרות טרור  ▪  כוחות צוות הקרב של חטיבת נח"ל סיימו לפעול במרחב זייתון
[צילום: דובר צה"ל]
+גנץ שוחח אתמול עם היועץ לביטחון לאומי של ארה״ב, ג׳ייק סאליבן
09:43 15/05/24  |  מירב ארד
יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ שוחח אתמול עם היועץ לביטחון לאומי של ארה״ב, ג׳ייק סאליבן. השר גנץ הדגיש בשיחה את החשיבות בהגדלת הלחץ המדיני על החמאס, לצד המשך הלחץ הצבאי כדי להגיע למתווה שחרור חטופים ולהסיר את האיום של חמאס. עוד שוחחו השניים על המאמצים לקדם הסכם נורמליזציה מול סעודיה, להרחיב הברית האזורית, וכן בנושא "היום שאחרי" ברצועת עזה.

+בית הדין בהאג ידון מחר בבקשת דרום אפריקה לצווים נגד ישראל
08:57 15/05/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ביום חמישי ייערך שימוע פומבי לנציגי דרום אפריקה, וביום שישי ייערך שימוע פומבי לנציגים הישראליים  ▪  אחרי שבתחילת השבוע הצטרפה מצרים לדרום אפריקה, הודיעה גם טורקיה כי היא מצטרפת אל הבקשה להוצאת צווים
[צילום: פטר דג'ונג/AP]
+אין הכרעה במלחמה כי רה"מ, השרים והמפקדים אינם מבינים את הוויית הצבא
08:03 15/05/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
דיון עומק בין איש ההייטק מיכאל בלום, הבעלים של "הערוץ של העם - ללא צנזורה", לביני, על מלחמות ישראל, על היחסים בין יהודים לערבים מראשית הציונות וההתיישבות בארץ ועל האפשרות להגיע לשלום
[צילום: דובר צה"ל]
+ממשל ביידן מקדם חבילת סיוע צבאית של 1.27 מיליארד דולר לישראל
07:27 15/05/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
עסקת הנשק המדוברת צפויה לכלול העברה של חימוש לטנקים בשווי 700 מיליון דולר, כלי רכב טקטיים בשווי חצי מיליארד דולר וחימוש למרגמות ב-60 מיליון דולר  ▪  טרם הוגשה בקשה רשמית לאישור הקונגרס
האישור בקונגרס עלול להיתקל בהתנגדויות [צילום: אלכס ברנדון, AP]
+הותר לפרסום: סמל עירא יאיר גיספן נפל בדרום הרצועה
07:01 15/05/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
סמל גיספן, לוחם שריון בגדוד 75 של עוצבת סער מגולן, נפל בקרב בדרום רצועת עזה  ▪  טרם נמסר מועד הלוויתו  ▪  הלילה יירטו מטוסי קרב שני כטב"מים נוספים שניסו להגיע לישראל מכיוון מזרח
עירא יאיר גיספן ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
צה"ל אישר: חוסל מפקד שטח בכיר בחיזבאללה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג (ICJ) הודיע אתמול (יום ג', 14.5.24) כי יקיים דיונים פומביים בבקשה הדחופה שהגישה דרום אפריקה להוצאת צווי הפסקת לחימה בעקבות פעולת צה"ל ברפיח.
15/05/2024  |  איציק וולף  |   חדשות
דיון עומק בין איש ההייטק מיכאל בלום, הבעלים של "הערוץ של העם - ללא צנזורה", לביני, על מלחמות ישראל, על היחסים בין יהודים לערבים מראשית הציונות וההתיישבות בארץ ועל האפשרות להגיע לשלום. בדיון טענתי שאין הכרעה במלחמה בעזה מול החמאס ובגבול לבנון מול החיזבאללה כי ראש הממשלה, השרים ומפקדי צה"ל לדורותיהם אינם מבינים את הוויית הצבא והמלחמה, ולכן לא הכינו את צה"ל למלחמה, לא מנהלים אותה בשדות הקרב וביחסים הבינלאומיים באופן אופטימאלי.
15/05/2024  |  אורי מילשטיין  |   פודקאסטים
הממשל האמריקני החל לקדם עסקת נשק חדשה עם מדינת ישראל, בשווי של 1.27 דולר. כך דווח אמש (יום ג', 14.5.24) ברשת CNN האמריקנית מפי שני מקורות בקונגרס האמריקני.
15/05/2024  |  איציק וולף  |   חדשות
סמל עירא יאיר גיספן, בן 19 מפתח תקוה, לוחם בגדוד 75 של עוצבת "סער מגולן" (7), נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה. כך הותר לפרסום הבוקר (יום ד', 15.5.24). במותו הועלה מדרגת רב"ט לדרגת סמל. לא נמסר מועד ההלוויה.
15/05/2024  |  איציק וולף  |   חדשות
לאחרונה הלכו והתרבו מובאות, הערכות שונות-משונות והערות-אגב שנאמרו בפומבי ורימזו על היווצרות עוינות מופגנת בארץ, שהופנתה לשידורי ערוץ הטלוויזיה הלוויני אל-ג׳זירה, עד כדי קולות שעלו ועם הזמן הלכו והתרבו ותבעו את סגירת שידוריו של הערוץ בישראל. הצעה ברוח זו עלתה להצבעה בישיבה השבועית של הממשלה לפני כשבועיים, ובעקבותיה התקבלה החלטה לסגור את שידורי הערוץ בארץ.
14/05/2024  |  קיסר קבהא  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
גלנט מתנגד בתקיפות לפתרון הישים של ממשל צבאי זמני, ותומך בתוכניות הזויות שלא יתממשו לעולם    אני חושב שהנזקים שגרמה התנגדותו לממשל צבאי העבירו את גלנט על דעתו ולכן הוא מעלה טיעונים ...
עידן יוסף
עידן יוסף  |  
המגפה שהשמידה את קיפודי הים באילת התפשטה לאוקיינוס ההודי ומאיימת להשמיד אוכלוסיות קיפודי הים בכל העולם    קיפודי הים נחשבים ל"שומרים" של שוניות האלמוגי. החוקרים מתריעים: מדובר במגפה...
איתמר לוין
איתמר לוין
שני מקרים של חייבים שהעבירו רכוש לאחיהם מגיעים לאולמו של השופט יעקב שקד. שימת לב לפרטים, גישה מעשית ואנושיות מובילות אותו למסקנות הפוכות
שיר טורם-הספרי
שיר טורם-הספרי
המצרף של המלחמה עם האירועים האנטישמים, שחרגו מעל ומעבר לכל מה שידענו, כולל במדינות שבהן לא ניכרו בעבר סממנים שכאלה באופן אינטנסיבי, דוגמת ארה"ב, בריטניה וצרפת, הינה לדידי קריאת השכ...
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
נפתלי בנט מכה על חטא על כי הבטיח הבטחות שלא עמד בהם    בנט מוכיח שלא בגר והוא עדיין לא בשל לשאת בתפקיד ראש הממשלה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il