משרד התחבורה החליט, יחד עם נהגי המוניות, על מחשוב מחירוני נסיעה. הוחלט כי שבב המחשב יותקן בתוך המונה ויהפוך אותו גם למחירון אחיד ודיגיטלי. נהג המונית ידפיס במונה את יעד הנסיעה, והמונה יציג את המחיר באופן אוטומטי. מטרת השינוי היא לקבוע מחירים אחידים ליעדי הנסיעה השונים.
למרות ההסכמה של כולם, על הצורך במחשוב המחירונים, לא נקבעה עלות המחשוב ומי ישלם עבורו. בסיכום הדיון, נקבע במשרד התחבורה, כי "תיערך פגישה בין ארגוני המוניות לבין חברות המונים, לסיכום העלויות הכספיות". הפגישה לא התקיימה ובכל-זאת דורשות חברות המונים סך של 280 שקלים ועוד מע"מ, עבור כל שבב מחשב.
למרות שהמחיר נקבע באופן חד-צדדי, קבע משרד התחבורה, כי בעלי המוניות לא יוכלו לחדש את רישיון הרכב באם לא יציגו את המונה החדש בשעת מבחן הרישוי השנתי - ה"טסט".
יהודה בר-אור, יו"ר איגוד נהגי המוניות בהסתדרות החדשה ציין, כי למרות שנהגי המוניות מבינים את הצורך במחשוב המונים, הם לא יסכימו בשום אופן לשלם תעריף כה מוגזם עבור התקנת השבב. לדברי בר אור, מדובר בעלות כוללת של למעלה מארבעה וחצי מיליוני שקלים.
עוד הוסיף בר און כי: "בעלי חברות המונים מתואמים ביניהם ומשמשים כמונופול שמנצל את הנוהל החדש כדי לעשות הון על חשבון הנהגים. משרד התחבורה, לא רק שאינו משתתף בעלויות, אלא גם מסייע לחברות המונים ומתנה את הרישוי השנתי בהתקנת השבב".
איגוד נהגי המוניות דורש מהמדינה לגבות מנהגי המוניות 17% מע"מ בלבד, עבור התקופה שחלפה מהעלאת המע"מ ועד עידכון המונים על שיעור המע"מ החדש. לדברי האיגוד, מדובר בסך של מיליון שקל, שעל נהגי המוניות לשלם מכיסם.
יהודה בר-אור מאשים את משרד האוצר, כי הוא עיכב את אישורו לעדכן את המונים על שיעור המע"מ החדש באופן מכוון, כדי להשפיע השפעה מלאכותית על העלייה בשיעור האינפלציה בעקבות העלאת שיעור המע"מ וזאת על חשבונם של ציבור נהגי המוניות.
בר-אור דורש להשיב לנהגים את האחוז הנוסף שנגבה מהם בתשלומי המע"מ.
ביום רביעי (31.7.02) יפגשו ראשי ארגוני נהגי המוניות עם אביגדור יצחקי, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, בכדי לדון בתביעותיהם.