|   15:07:40
  חיים רמון  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אישור ETIAS לאירופה בעברית, איך זה עובד בדיוק?
כתיבת המומחים
"מלחמת חרבות ברזל" ממחישה את החשיבות של התחדשות עירונית - חוות דעת מאת ליאם הנדסה גרופ
גלנט. תוכניות הזויות [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

חוסר הבנה אסטרטגית

באופן צפוי לחלוטין, כל התוכניות ההזויות שקידם שר הביטחון התפוגגו בלי שום הישג בעצם, התוכניות של גלנט השיגו דבר אחד - חיזוק השלטון האזרחי של החמאס
16/05/2024  |   חיים רמון   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

שר הביטחון יואב גלנט נושא באחריות מיניסטריאלית ותפקודית למחדל השבעה באוקטובר, ורק על כך הוא היה צריך להגיש את התפטרותו כבר מזמן. אבל שר הביטחון גם אחראי, לצד חברי קבינט המלחמה האחרים, לאישור תוכנית המלחמה הכושלת שהכין המטכ"ל, ושבגללה צה"ל נאלץ לכבוש שוב ושוב מקומות שכבר כבש ואז נסוג מהם. שר הביטחון מפגין חוסר הבנה אסטרטגית משום שהוא אינו מצליח להבין שאין שום דרך להשיג השמדה מלאה של היכולות הצבאיות של החמאס, בלי לכבוש את רצועת עזה כיבוש צבאי מלא.

עם זאת, בהשגת מיטוט השלטון האזרחי של החמאס - אחת ממטרות המלחמה המרכזיות שנקבעו - גלנט מפגין חוסר הבנה אסטרטגית ומדינית יותר מאשר בכל סוגיה אחרת. ממשל צבאי ישראלי הוא האמצעי הישים היחידי באמצעותו ניתן למוטט את שלטון החמאס. עתה וגם בעתיד הקרוב אין ולא יהיה שום גורם שלטוני אחר שיוכל לשלוט ברצועה במקום החמאס - מלבד ממשל צבאי ישראלי. אבל שר הביטחון, שמתנגד באופן נחרץ להקמת ממשל צבאי, העדיף לקדם מאז פרוץ המלחמה שלל תוכניות הזויות ומנותקות מהמציאות לגבי השלטון האזרחי שיוקם כחלופה לשלטון החמאס.

בין הפנטזיות שקידם גלנט בחודשים האחרונים אפשר למצוא שלטון הנהגה מקומית של "גורמים שאינם עוינים לישראל", שלטון "המנגנון האדמיניסטרטיבי הקיים ברצועת עזה", שלטון "הוועדה האזרחית", סוחרים עזתים שיהפכו להיות "מוקדי הכוח החדשים" ושיוגנו על-ידי כוחות חמושים מקומיים (כלומר כנופיות פשע), כוח צבאי רב-לאומי של שלוש מדינות ערביות, ועוד. קשה להחליט איזו מהתוכניות האלו הזויה יותר. אפשר רק להביע תמיהה איך שר הביטחון של מדינת ישראל מאמין שאפשר לגייס ברצועה גורמים מקומיים שלא יחוסלו מיד על-ידי החמאס, או שיהיו מדינות ערביות שיסכימו לבוא ולהילחם בחמאס עבורנו. גם אני הייתי שמח אם פיה טובה הייתה מגיעה לרצועת עזה ובאופן קסום עושה את העבודה השחורה במקומנו, אבל במציאות אין אף גורם שיכול לעמוד מול החמאס מלבד צה"ל, וכדי למוטט את שלטונו הצבאי והאזרחי חייבים לכבוש את הרצועה ולהקים בה ממשל צבאי.

באופן צפוי לחלוטין, כל התוכניות ההזויות שקידם שר הביטחון התפוגגו בלי שום הישג. בעצם, התוכניות של גלנט השיגו דבר אחד - חיזוק השלטון האזרחי של החמאס. סירובו של שר הביטחון להקים ממשל צבאי במקומות שנכבשו, אפשר לחמאס להשתלט על רוב רובו של הסיוע ההומניטרי. יתרה מכך, העדר ממשל צבאי מאפשר לחמאס לשקם כל אזור שנכבש על-ידי צה"ל - כלומר, לבסס חזרה את שלטונו האזרחי - מייד לאחר נסיגת כוחותינו מאותו אזור.

לשיאו הגיע שר הביטחון היום, כאשר הכריז באופן תקיף שלא יסכים להקמת ממשל צבאי ברצועה. עוד אמר גלנט היום כי מאז אוקטובר הוא מעלה את הנושא של "המעשה המדיני" והחלופה לשלטון החמאס. בפועל, מאז אוקטובר גלנט מקדם שרשרת לא נפסקת של הזיות ואשליות, ולמרות שכל התוכניות שלו התבררו כפנטזיות חסרות שחר, הוא מתעקש להמשיך ולהמציא תוכניות הזויות חדשות.

גם היום דיבר שר הביטחון על "גורמים פלשתינים בגיבוי בינלאומי שיהוו חלופה שלטונית לחמאס". כבר שבעה חודשים שהוא מחפש חלופה שלטונית בקרב החמולות, הסוחרים והפקידים ברצועה ואף הרחיק עד למדינות ערב ידידותיות, ועדיין הוא לא מצליח להבין שאיש לא מוכן להסתכן בעימות מול החמאס.

אם גלנט לא היה שבוי בעולם הפנטזיות שלו, הוא היה יכול לקדם מעשה מדיני שהיה מביא למיטוט שלטון החמאס וגם מסייע למעמדה הבינלאומי של ישראל. הממשלה הייתה מכריזה על ממשל צבאי זמני ובמקביל קוראת לכינוס ועידה בינלאומית בהשתתפות ארה"ב ומדינות ערב המתונות, ביניהן הרש"פ, בה יתקיימו דיונים על-אודות הגוף שיחליף את הממשל הצבאי הישראלי הזמני (השליטה הביטחונית ברצועה חייבת להישאר בידי ישראל לעתיד הנראה לעין, כמו ביו"ש).

שר הביטחון אמר היום כי "אם לא תהיה חלופה לחמאס יהיו שתי אפשרויות - חמאס או ממשל צבאי ישראלי. שתי החלופות גרועות". גלנט צודק שמדובר בשתי אפשרויות גרועות, אבל מסרב להבין שהחלופה הישימה היחידה לשלטון החמאס היא ממשל צבאי ישראלי, ואין ולא תהיה חלופה שלישית בטווח הזמן הקרוב. לפיכך, כל מי שמתנגד להקמת ממשל צבאי ברצועה תומך בפועל בהמשך שלטון החמאס - כי זה או אנחנו או החמאס בעתיד הנראה לעין.

לא ניתן לתפקד במלחמה כאשר ראש הממשלה ושר הביטחון לא מסוגלים להסכים על האסטרטגיה להשגת מטרות המלחמה. לפיכך, המחלוקת בין ראש הממשלה לשר הביטחון, אשר גם כך נושאים באחריות למגה-מחדל של השבעה באוקטובר כמו גם לניהול הכושל של המלחמה, מחייבת את התפטרותם לאלתר או למצער הכרזה מיידית על בחירות.

פורסם בדף ה-X של חיים רמון
תאריך:  16/05/2024   |   עודכן:  16/05/2024
חיים רמון
+עשרות פלשתינים תקפו באלימות רועה צאן יהודי בבקעה
21:59 16/05/24  |  עידן יוסף
מעשה שפטים בבקעת הירדן: עשרות פלשתינים תקפו באלימות רועה צאן יהודי סמוך לחווה של מלכיאל, הרועה ברח מהם וחזר לחווה פצוע במצב קל. המחבלים נמלטו לכיוון יריחו (חדשות 14).
+שני תאילנדים שנחשבו חטופים נרצחו בטבח וגופותיהם בעזה
21:53 16/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הפועלים נרצחו בזמן שעבדו במטעים הסמוכים לקיבוץ בארי  ▪  נציגי צה"ל ומשרד החוץ מסרו היום למשפחותיהם את הבשורה הקשה  ▪  מספר החטופים המתים עלה ל-40
הטבח בבארי [צילום: עומר פישמן, פלאש 90]
+סמוטריץ': 100% מכס על ייבוא מטורקיה עד תום כהונת ארדואן
21:42 16/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בעקבות עצירת הייצוא הטורקי לישראל, שר האוצר הודיע על העלאת המכסים במטרה לגוון מקורות יבוא ולסייע לתעשיה הישראלית  ▪  ההערכה היא שהמהלך יוביל לשיבושים זמניים, אך בטווח הארוך יחזק את המשק
סמוטריץ'. "תשובה ציונית הולמת" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הותר לפרסום: חייל צה"ל נהרג בתאונה מבצעית בעוטף עזה
21:18 16/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רס״ם (מיל׳) רן יעבץ, בן 39 ממודיעין, לוחם מגדוד סיור 6828, נהרג מפיצוץ אמצעי לחימה בשטח צבאי ליד אנדרטת "חץ שחור"  ▪  שני לוחמים נוספים נפצעו בתאונה בדרגות פציעה שונות  ▪  44 חיילים נהרגו בתאונות מבצעיות ברצועה
רס"ם (מיל') רן יעבץ ז"ל
+נתניהו: הקרב ברפיח יכריע הרבה דברים במערכה הזאת
20:25 16/05/24  |  עידן יוסף
ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים סיור אווירי מעל רצועת עזה, עם סגן הרמטכ"ל אלוף אמיר ברעם ומפקד אוגדה 162 תא"ל איציק כהן. במהלך הטיסה קיבל סקירה על הפעילות ברצועת עזה, תוך מיקוד והעמקה בעשייה המבצעית של אוגדה 162 במרחב רפיח ממפקד האוגדה.

לאחר מכן ביקרו נתניהו וסגן הרמטכ"ל בגדוד 55 של תותחנים בבסיס בני נצרים, שם קיבלו סקירה מבצעית ממג"ד 55 סא"ל מור גורביץ על פעילות הגדוד מתחילת המלחמה והעשייה במרחב רפיח. כמו-כן, נפגש נתניהו עם מפקדי הגדוד ולוחמיו ושמע מהם על הפעילות המבצעית בגזרה הדרומית.

"אנחנו פה ביום קשה, יום בו אנחנו מתבשרים על חמישה מהלוחמים שלנו שנפלו. זה לא ירפה את רוח הלחימה שלנו", אמר נתניהו. "אתם דור הניצחון. אנחנו ממשיכים עד הניצחון. הקרב ברפיח הוא קריטי. זה לא רק שארית הגדודים שלהם, זה גם צינורות החמצן שלהם אחורה למילוט ולהספקה. הקרב הזה, שאתם חלק אינטגרלי ממנו, הוא קרב שמכריע הרבה דברים במערכה הזאת. אני חוזר ואומר: אנחנו בקרב קריטי עכשיו. הפעולה שלכם מסייעת לסיים אותו. הסיום שלו מקדם אותנו מרחק עצום להכרעת האויב".
+כ-10 מטרות הותקפו ברציפות: צה"ל תקף באופן נרחב יעדי טרור של חיזבאללה
19:20 16/05/24  |  עידן יוסף
כלי טיס של חיל-האוויר תקפו חוליית מחבלים במרחב קנא שבשטח לבנון שהיו בדרכם לממש מתווה טרור מיידי לעבר שטח הארץ. במקביל, מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו והשמידו לאורך היום באופן נרחב שורת מטרות של חיזבאלה בשטח לבנון. בין המטרות שהותקפו, מבנה צבאי ועמדת תצפית במרחב עייתא א-שעב, עמדת תצפית ותשתית טרור במרחב מיס אל-ג'בל, מבנה צבאי במרחב כפר כילא, ושני מבנים צבאיים במרחבים א-נקורה וחולא, בהם שהו מחבלים. במהלך השעות האחרונות כוחות צה"ל תקפו להסרת איום במספר מרחבים בשטח לבנון.

+מסתמן: עמדות ישראל יוצגו לבית הדין בהאג בעל-פה
18:53 16/05/24  |  עידן יוסף
לאחר התייעצויות, הצוות המשפטי מטעם ישראל בהאג צפוי להציג מחר את טענותיו בעל-פה בפני בית הדין, החלטה סופית בעניין תתקבל הערב. המהלך אינו מובן מאליו מאחר שתחילה שקלו לפרט את העמדה הישראלית בכתב.

מי שצפויים להציג את עמדת ישראל הם הד"ר גיל-עד נועם המשנה ליועמ"שית ותמר קפלן מ"מ יועמ"ש משרד החוץ. הדיון בו ישראל תציג את עמדתה יחל מחר בשעה 11:00 שעון ישראל וצפוי להסתיים עד 13:00 (גלי צה"ל).
+דרום אפריקה בהאג: ישראל מבצעת רצח עם ברצועה
18:38 16/05/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מבקשת צווים שיורו לישראל להפסיק את הלחימה ברפיח ולאפשר הכנסת סיוע ללא מגבלות  ▪  מסתמכת שוב על דבריהם של בכירים ובהם נתניהו, גלנט וסמוטריץ
הדיון היום בבית הדין בהאג [צילום: פיטר דה-יונג, AP]
+כ-200 שיגורים ביממה לצפון; הרמטכ"ל: "נמצא מטרות נכונות, להכאיב לצד השני"
18:37 16/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לוחם נפצע קשה מכטב"ם באזור מטולה  ▪  חיזבאללה הודיע על כ-300 הרוגים בשורותיו  ▪  הרמטכ״ל בגבול הצפון: "אני חוזר מכאן עם תחושה של מוכנות מאוד גבוהה"
הערכת מצב בצפון [צילום: דובר צה''ל]
+לוחם צה"ל נפצע קשה מכטב"ם בצפון
17:07 16/05/24  |  עידן יוסף
לוחם צה״ל נפצע באורח קשה ושני לוחמים נוספים נפצעו באורח קל כתוצאה מכטב"ם נפץ חצה משטח לבנון לעבר שטח הארץ והתפוצץ במרחב מטולה. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו והאירוע מתוחקר.

בשעה האחרונה הופעלו מספר התרעות באצבע הגליל, וצה"ל תוקף בלבנון.
+פיקוד העורף: הוסר החשש לחדירת כלי טיס עוין באצבע הגליל
15:59 16/05/24  |  מירב ארד
בהמשך לאזעקות בקריית שמונה והסביבה, פיקוד העורף עדכן (יום ה') כי הוסר החשש לחדירת כלי טיס עוין באזור.
+ח"כ משה סולומון: "גלנט צריך להתפטר - מיידית"
15:45 16/05/24  |  מירב ארד
ח"כ משה סולומון בראיון לעורץ הכנסת: שר הביטחון יואב גלנט צריך להתפטר מיידית מתפקידו. הוא לא יכול שהוא נשאר באותה קונספציה ומצפה שהמציאות תיראה אחרת".
+ח"כ סער: גלנט בורח מאופן ניהול המערכה
15:43 16/05/24  |  מירב ארד
ח"כ גדעון סער תוקף בראיון לגל"צ את דברי גלנט נגד נתניהו: "גלנט בורח מאופן ניהול המערכה, תפקידו כשר ביטחון הוא להציג את יעדי המלחמה, את איך תושבי הצפון יוכלו לחזור לבתיהם - אלה הציפיות של העם. אין פיתרון ליום שאחרי בלי הכרעה היום"
+היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב יגיע ביום ראשון לישראל
15:41 16/05/24  |  מירב ארד
ברקע הפעולה ברפיח: היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן יגיע ביום ראשון לישראל וייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ.
+התרעת חדירת כלי טיס בקרית שמונה ובמטולה
15:40 16/05/24  |  מירב ארד
התרעת חדירת כלי טיס בקרית שמונה, במטולה וביישובים נוספים באזור.


+גלנט בגבול עזה: "לפעולה הקרקעית ברפיח יצטרפו כוחות נוספים"
14:38 16/05/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוסיף: "הפעולה הזאת תלך ותתעצם"  ▪  על מצבו על ארגון הטרור חמאס אמר: הוא לא ארגון שיכול להתחדש כעת. אנחנו הולכים ושוחקים אותו"
גלנט במרחב רפיח [צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון]
+דיווח: נפגעים בתקיפת רכב בדרום לבנון
13:58 16/05/24  |  מירב ארד
דיווח בלבנון: כטב"ם ישראלי תקף רכב בדרום המדינה. יש נפגעים.
+דו"צ: תאונה מבצעית מפיצוץ אמל"ח ארעה בשטח צבאי ליד אנדרטת "חץ שחור"
13:25 16/05/24  |  
דובר צה" עדכן (יום ה') כי לפני זמן קצר ארעה תאונה מבצעית כתוצאה מפיצוץ אמצעי לחימה בשטח צבאי ליד אנדרטת "חץ שחור", בו שהו כוחות צה"ל. האירוע מתוחקר.
+גם מלחמה, גם חרפה
13:05 16/05/24  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה
אין צורך בחוק גיוס מגזרי, ובוודאי שאין צורך בחוק השתמטות מקומם  ▪  החובה לשרת צריכה לחול על כל בני ה-18 ובנות ה-18, כאשר משך השירות - 3 שנים - והשכר הניתן לחיילי החובה צריכים להיות אחידים לכולם
לוותר על זכויות אחרות [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+אזעקת צבע אדום בכרם שלום
12:19 16/05/24  |  מירב ארד
אזעקת צבע אדום הופעלה בכרם שלום.
+גלנט, ומה הלאה
12:11 16/05/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
ישראלים נבונים חייבים לשטוף עתה את הרחובות והכיכרות ולהתייצב מול קלגסי המשטרה הפועלים בשליחותו של איתמר בן-גביר, ולמנוע את מה שעלול להיהפך ל"בכיה לדורות"
גלנט. האור בחשכה הממשלתית [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+מריבות על מחיצות רק יצרו מחיצות גבוהות יותר
12:02 16/05/24  |  מנחם קלמנזון   |   לרשימה המלאה
נאום חתן פרס ישראל בתחום תקומה - גבורה אזרחית והצלה בשם הזוכים בטקס פרסי ישראל לשנת תשפ"ד שנערך בשדרות [ו' באייר תשפ"ד, 14.05.2024]
קלמנזון. "אני יהודי, אני פה בשבילך"
+נתניהו הולך בדרכם של החשמונאים
11:11 16/05/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
אנחנו עושים את אותן שגיאות, שעשתה ממלכת החשמונאים, ששכרות משיחית הניעה את הנהגתה למסעות צבאיים משקרים
[צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+צה"ל במלכוד
10:44 16/05/24  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה
אין כאן איזה עניין שבין הצמרת המדינית לצמרת הביטחונית  ▪  יש כאן עניין של עתיד המדינה אשר שוקעת יותר ויותר בביצה ואין כל סימן שהיא תיחלץ ממנה בקרוב
שוקעים בביצה [צילום: עבדל כרים האנה/AP]
+השר זוהר: גופים שמממנים טרור לא יכולים לשלוט ברצועת
10:32 16/05/24  |  מירב ארד
שר התרבות והספורט מיקי זוהר, דיבר בראיון לכאן רשת ב' על היום שאחרי: "גופים שמממנים ומלמדים טרור לא יכולים לשלוט ברצועת עזה. לא יכולים להרשות לעצמנו לחזור ל-7 באוקטובר".
+צה"ל ושב״כ עצרו את החשוד בביצוע הפיגוע בצומת יצהר
10:28 16/05/24  |  מירב ארד
בתום מצוד שניהלו כוחות צה"ל ושב״כ במרחב חטיבת שומרון, לוחמי חטיבת שומרון עצרו בעוורתא את החשוד בביצוע פיגוע הדקירה בצומת יצהר הבוקר. בפיגוע נדקר איש קבע בצה"ל שהיה ברכבו.

הפצוע פינה את עצמו ברכב לחטמ"ר שומרון, בעודו סובל מפציעה חודרת בחזה. הוא פונה באורח בינוני לקבלת טיפול רפואי בבית חולים בילינסון, משפחתו עודכנה. מבי"ח בילינסון נמסר כי הפצוע נפצע באורח בינוני ולא נשקפת סכנה לחייו.

כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר המחבל וחוסמים צירים במרחב.
ארכיון [צילום: דובר צה"ל]
+גלנט, מנהיג המרד
10:01 16/05/24  |  יעקב אחימאיר   |   לרשימה המלאה
לצד בית המשפט העליון יש לכונן בית משפט חוקתי  ▪  חבריו יהיו מעטים, 'זקני העדה' ומשפטנים עתירי נסיון, וערכאה זו תדון אך ורק בסוגיות הנוגעות בשאלה: האם הצעת חוק מסוימת, שתידון בכנסת, עולה בקנה אחד עם רוח החוקה, או לא
גלנט. קם על הממונה עליו [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+הקבריניטים שממיטים קטסטרופה על ישראל
09:52 16/05/24  |  יצחק בריק   |   לרשימה המלאה
לנתניהו, גלנט, הרצי הלוי, בני גנץ וגדי איזנקוט יש גם אשמה ישירה על שהפסדנו לחמאס במלחמה ברצועת עזה, והרע מכול - עוד לפנינו  ▪  איך זה ייתכן שהחבורה הזו שאחראית על המחדל והאסון הגדול ביותר מאז קום המדינה מנהלת לנו את קבינט המלחמה? לא קיים אבסורד גדול מזה בתולדות מדינת ישראל
הלוי, גלנט ונתניהו. רפובליקת בננות במלוא מובן המילה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+תחקיר ראשוני: כוח שריון ירה שני פגזים לעבר המבנה שבו שהו חיילי גדוד 202
08:59 16/05/24  |  איציק וולף
חמשת לוחמי גדוד 202 של חטיבת הצנחנים נהרגו אמש מירי של כוח טנקים ישראלי שבוצע לעברם בג'בליה. מן התחקיר הראשוני שנערך בצה"ל עולה כי חיילי כוח הטנקים חשדו כי המבנה שבו שהו הלוחמים הוא מבנה שבו שוהים מחבלים ולכן ירו לעברו שני פגזים.

בשלב זה לא ברור כיצד אירעה הטעות, משום שכוח השריון שביצע את הירי שייך לצק"ח של גדוד 202 ועל כן היה אמור לדעת מה מיקום הכוחות.

+רועי בית יעקב, אילן כהן, דניאל חמו, בצלאל שעשוע וגלעד בוים נפלו ברצועת עזה
07:30 16/05/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
נהרגו מירי כוחותינו  ▪  בשעה 15:00 אחר-הצהריים יתקיימו הלוויות בבתי העלמין הצבאיים בהר הרצל בירושלים ובקרני שומרון  ▪  הוריו של אילן כהן, חייל בודד שעלה לישראל, עושים דרכם מארגנטינה לארץ
רועי בית יעקב, גלעד בוים, אילן כהן, בצלאל שעשוע ודניאל חמו ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חוסר הבנה אסטרטגית
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דואג
16/05/24 09:31
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
בתקרית קשה שאירעה אתמול ברצועת עזה לחיילי גדוד 202 בחטיבת הצנחנים נהרגו קצין צה"ל וארבעה לוחמים. כך הותר הבוקר (יום ה', 16.5.24) לפרסום. החמישה נהרגו כתוצאה מטעות שהביאה לירי של כוחותינו על כוח הצנחנים. בתקרית הקשה נפצעו קשה שלושה לוחמים נוספים. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי ומשפחותיהם עודכנו.
16/05/2024  |  איציק וולף  |   חדשות
הוועדה לביטחון לאומי דנה (יום ד', 15.5.24) בהכנה לקריאה שנייה ושלישית של הצעת החוק להסדרת אירוע הילולת ל"ג בעומר בהר מירון (הוראת שעה), התשפ"ד-2024. מוצע בה לקבוע כי בזמן ההילולה ייערך אירוע הדלקה מרכזי במתחם קבר רבי שמעון בר יוחאי, ועוד שני אירועי הדלקה נוספים כפוף לקבלת היתר מאת השר. במסגרת שלושת אירועי ההדלקה ישתתפו עד 30 אנשים בלבד. הצעת החוק קודמה כהוראת שעה ומתייחסת באופן פרטני לאירוע המצומצם המתוכנן במגבלות צו הסגירה למתחם מירון שקבע מפקד פיקוד העורף.
15/05/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
פוסט זה הוא תחליף ל"משחק מלחמה", שהממשלה המטורללת אינה מסוגלת לקיים ברמה נאותה. לצורך הדיון - רק לצורך הדיון - אני מניח כי נחוץ וראוי ורצוי לתקוף את רפיח. זה מנוגד כמובן לעמדת ארצות הברית. אלה הנחות היסוד.
15/05/2024  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
משבר חריף בין שר הביטחון לראש הממשלה זמן קצר לפני כינוס קבינט המלחמה הערב. שר הביטחון יואב גלנט מסר (15.5.24) הצהרה לתקשורת, שבה קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל החלטה בסוגיית "היום שאחרי" ברצועת עזה. לטענתו, אי-קבלת החלטה בנושא מסכנת את המדינה. "אני קורא לראש הממשלה להכריז כי ישראל לא תשלוט אזרחית ברצועת עזה ולא תקיים משטר צבאי ברצועת עזה", אמר גלנט. "זוהי אחריותנו להוביל את ישראל למקום טוב יותר. זה הזמן לקבל החלטות קשות, גם אם הדבר כרוך במחירים פוליטיים".
15/05/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר התאחדות תאגידי כוח אדם זר לבנייה, אלדד ניצן, פנה (15.5.24) במכתב למשרד ראש הממשלה, וקרא לדחיית ניסיונות להחזיר את גיוס והעסקת העובדים הזרים לידי התאחדות הקבלנים בוני הארץ וקבלני הבניין.
15/05/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
קיים קשר ישיר בין הבקשה להוציא צווי מעצר לנתניהו וגלנט לבין "הרפורמה המשפטית"    כיצד נתניהו נותן לסינוואר את המטרה האסטרטגית לשמה יצא למלחמה
אלי אלון
אלי אלון
אחד התנאים שהתנה יצחק בן צבי לקבלת תפקיד הנשיא הוא שבית הנשיא ישכון בירושלים    תרצה רבינוביץ' מדריכה וחוקרת ב-"יד בן צבי" אומרת כי אין זה מקרי שזה היה התנאי של בן- צבי. ליצחק בן צב...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
במאי 1940 בצרפת וב-7 באוקטובר 2023 בישראל, מקצועיות בתחום המלחמה והטרור הכריעה אספסוף חמוש, צרפתי וישראלי; מפקדים שאינם מבינים מה קורה בשדה הקרב משגרים דיווחי שקר; אופנוענים גרמנים...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il