|   15:07:40
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כך עזר עוד ניר ליסטר להוריד פרופיל מקרבי בשביל מיונים טכנולוגיים
כתיבת המומחים
עו"ד דפנה שגל פודור - הסדרת מעמד בישראל לבני זוג זרים: כל מה שצריך לדעת
הנגבי, נתניהו. ממשיכים במבצע ברפיח, תוך שמירה על החוק הבינלאומי [צילום: AP]

המל"ל ומשרד החוץ: ישראל תמשיך בפעולה הצבאית נגד חמאס ובהזרמת סיוע הומניטרי לתושבי הרצועה

הודעת ראש המל"ל צחי הנגבי ושר החוץ ישראל כ"ץ, שהינה בפועל פרי-התייעצות של ראש הממשלה ובכירים נוספים בהנהגת המדינה, ניתנה שעות ספורות לאחר שניתנה החלטת בית הדין הבינלאומי בהאג - שהוציא צווים המחייבים את ישראל לעצור את הפעולה הצבאית ברפיחככל שהיא עלולה לפגוע באוכלוסייה האזרחית ולגרום הרס מלא או חלקי
24/05/2024  |   יואב יצחק   |   חדשות   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

שעות ספורות לאחר ההחלטה הדרמטית של בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, שהוציא - ברוב של 13 שופטים נגד שניים - צווים המחייבים את ישראל להפסיק את הפעולה הצבאית ברפיח שהוציא צווים המחייבים את ישראל לעצור את הפעולה הצבאית ברפיח - ככל שהיא עלולה לפגוע באוכלוסייה האזרחית ולגרום הרס מלא או חלקי, הוציא ראש המטה לביטחון לאומי, בראשו עומד צחי הנגבי, ומשרד החוץ, בראשו עומד השר ישראל כ"ץ, הודעה המציגה את עמדתה של ישראל והתייחסותה לצו שהוצא.

ראש המל"ל ומשרד החוץ חוזרים על עמדת מדינת ישראל, לפיה: סיוע המוניטרי לרצועה יועבר ככל הנדרש; מעבר רפיח פתוח גם הוא להעברת סיוע; צה"ל ימשיך את הלחימה גם ברפיח, ובמקביל עשה ויעשה כל הדרוש כדי להימנע מפגיעה באזרחים בלתי מעורבים.

הודעת ראש המל"ל ודובר משרד החוץ ניתנה לאחר התייעצות שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם בכירים בהנהגת המדינה, ובהם: שר הביטחון, יואב גלנט; שר המשפטים, יריב לוין; שר החוץ, ישראל כ"ץ; ראש המל"ל, צחי הנגבי; המזכיר הצבאי של ראש הממשלה, אלוף רומן גופמן; ועם היועצת המשפטית לממשלה, גלי מיארה. במקביל, השר בני גנץ שוחח עם שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן.

בהודעה משותפת של ראש המטה לביטחון לאומי ודובר משרד החוץ, שהינה בפועל פרי-ההתייעצות שקיים ראש הממשלה והאישים הנ"ל, נאמר כדלקמן (ציטוט)
:

  • 1) ההאשמות של דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין הבינ"ל לצדק בהאג בדבר ״השמדת-עם" הן שקריות, מקוממות ומעוררות שאט נפש.

    2) בעקבות מתקפת הטרור הנוראה על אזרחי ישראל ב-7 באוקטובר 23׳, יצאה ישראל למלחמת מגן צודקת לחיסול ארגון חמאס ולשחרור חטופינו. ישראל עושה זאת בהתאם לזכותה להגן על שטחה ועל אזרחיה, תוך שמירה על ערכיה המוסריים ועל הדין הבינלאומי והמשפט הבינלאומי ההומניטרי.

    3) ישראל לא קיימה ולא תקיים במרחב רפיח פעילות צבאית שיוצרת תנאי מחיה שעלולים להביא להשמדתה של אוכלוסייה אזרחית פלשתינית, כולה או חלקה.

    4) ישראל תמשיך במאמציה לאפשר כניסת סיוע הומניטרי לרצועת עזה ולפעול, בהתאם לדין, כדי לצמצם ככל הניתן את הנזק לאוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה.

    5) ישראל תוסיף לשמור על מעבר רפיח פתוח, תאפשר הכנסת סיוע הומניטרי רצוף מן הצד המצרי של המעבר, ותמנע מארגוני טרור לשלוט במעבר.

תאריך:  24/05/2024   |   עודכן:  24/05/2024
יואב יצחק
+הממד הפוליטי - "מכתבי ההתרעה" של אמ"ן
08:21 25/05/24  |  ד"ר רפאל בוכניק   |   לרשימה המלאה
"מכתבי ההתרעה" של אמ"ן לא היו אלא בבחינת כסת"ח, שהרי אם כך סברו בצמרת צה"ל, מדוע לא פעלו זרועות צה"ל לתגבור הכוחות ולהיערכות לבלימת מתקפה  ▪  מה שגרם לפגיעה בביטחון המדינה היו גילויי הסרבנות ואי-ההתנדבות של אנשי מילואים  ▪  המחאה האלימה נגד הרפורמה המשפטית היוותה בבחינת סיפור כיסוי למטרה האמיתית מצד תנועת המחאה: הפלתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו
הלוי, נתניהו, גלנט. פוליטיקה בטחונית [צילום: קובי גדעון, לע"מ]
+לוחם מילואים נפצע קשה בהיתקלות בצפון רצועת עזה
19:20 24/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שלוש אוגדות ברצועת עזה והשמידו תשתיות טרור, מחסני אמצעי לחימה וחוליות מחבלים  ▪  הכוחות הצליחו לחסל מחבלים וחשוף אמצעי לחימה רבים  ▪  כלי טיס של חיל-האוויר השמידו עמדת שיגור שהייתה אחראית לירי רקטות לעבר מרחב אופקים
לוחמים ברצועה [צילום: דובר צה''ל]
+חוסל סגן מפקד הביטחון הלאומי של חמאס ברצועת עזה
19:01 24/05/24  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו וחיסלו את המחבל צ׳יאא׳ אלדין אלשרפא  ▪  חיסולו בוצע בפעולה משותפת של אוגדה 99, אמ״ן ושב״כ
[צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+בנט: בית הדין בהאג נתן אור ירוק לארגון טרור להמשיך לרצוח, לשרוף ולאנוס ולהסתתר מאחורי אוכלוסייה אזרחית
17:46 24/05/24  |  יואב יצחק
ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט מבקר בחריפות את החלטת בית המשפט הבינלאומי לצדק שמשכנו בהאג. החלטת בית המשפט המחייבת את ישראל להפסיק את הפעולה הצבאית ברפיח, טוען בנט, נותנת אור ירוק לכל ארגון טרור להמשיך לרצוח, לשרוף ולאנוס ולהסתתר מאחורי אוכלוסייה אזרחית.

יש שלוש אפשריות בלבד להילחם ברוצחי ואנסי חמאס שמתחבאים מאחורי אזרחים עזתים, קובע בנט (ציטוט): 1. לא להתחשב באזרחים. להפציץ את כל עזה. אפשר לנצח ב-72 שעות אך ימותו חצי מיליון אזרחים; 2. ⁠לפנות את האזרחים מאזור התקיפה ואז להילחם בחמאס. כך צה״ל פועל. זה איטי, מסורבל ועולה בחיי חיילים. כרגע בית הדין בהאג פסל זאת; 3. ⁠לא לעשות כלום. לאפשר לחמאס לטבוח בנו בלי מענה.

בית הדין בהאג אומר לישראל: אל תשאירו אזרחים ליד מחבלים ואל תפנו אזרחים. פשוט אל תילחמו.

עם חפץ חיים, קובע בנט, "חייב לחסל את האויב. פשוט אין לנו ברירה".
+נתניהו מכנס התייעצות שרים בעקבות ההחלטה בהאג
17:31 24/05/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מומחים משפטיים וצבאיים: הצו אוסר על פעולות צבאיות שעלולות לפגוע בצורה חמורה באוכלוסייה האזרחית, ולכן ישראל תוכל להמשיך בפעולות מדודות שגם זוכות לתמיכה שקטה מצד ארה"ב
אוהלי פליטים ברפיח [צילום: עבד אל-כרים חאנה, AP]
+פורום הגבורה: קוראים לעם להתאחד סביב הדרישה להמשך הלחימה
17:11 24/05/24  |  איציק וולף
פורום הגבורה, המאגד משפחות שכולות לחיילים שנפלו במלחמת חרבות ברזל, מסר בתגובה להחלטת בית הדין בהאג כי יש להמשיך את המשימה שבשמה נפלו החיילים.

"אנו קוראים לממשלה לא להיכנע לתכתיבים האנטישמים מבית הדין הלאומי בהאג, אלא להורות על הרחבת הלחימה, כפי שהבטיחו לנו בפגישות עמם. נמשיך לשבת במאהל הגבורה שאותו הקמנו לפני שלושה שבועות, עד שההבטחות האלה ימומשו במלואם. כמו כן, אנו קוראים לכל עם ישראל להתאחד סביב הדרישה לניצחון ולתת רוח גבית לממשלה ולמערכת הביטחון להמשיך את הלחימה", אמרו.
[צילום: קובי גדעון / לע״מ]
+מפלגת חד"ש: אסור לארה"ב להגן על ישראל באמצעות וטו במועצת הביטחון
17:08 24/05/24  |  איציק וולף
ממפלגת חד״ש נמסר בתגובה להחלטת בית הדין הבינלאומי לצדק כי הפסקת המבצע ברפיח היא הכרחית.

"הפסקת המלחמה כולה וקידום עסקת חטופים היא צו השעה. החלטת בית הדין לא מותירה מקום לספק - מלחמת החורבן בעזה היא פשע מלחמה מתמשך. החורבן הפיזי, ההרעבה האכזרית - כל אלה לא ניתנים לנימוק או להסבר, ואינם עומדים בעקרונות הבסיסיים של אנושות", טענו במפלגה.

עוד טענו כי על ממשלת ישראל לקבל את הכרעת הדין ולעצור את המבצע ברפיח באופן מידי. אך זה לא מספיק - עליה לפעול להפסקת המלחמה כולה ולהסכם חילופי חטופים/אסירים שיביא להפסקת אש מתמשכת וקבועה.

"אם אנשי הימין הקיצוני בשלטון יחליטו להתעלם מצווי בית הדין ולהוסיף לקדם את חזונם המשיחי של כיבוש ויישוב מחדש של הרצועה, על הקהילה הבינלאומית לפעול מול ישראל כמדינה עבריינית, ולהכיר מיד במדינת פלשתין עצמאית. אסור לארצות הברית להגן על העבריינות הישראלית במועצת הביטחון ולספק לה וטו. הדין הבינלאומי מוכרח לחול גם על בנות בריתה של ארה״ב", טענו במפלגה.
[צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+ח"כ רוטמן: המחויבות של ישראל היא להגן על אזרחיה ולהשיב את החטופים
17:06 24/05/24  |  איציק וולף
יו״ר ועדת החוקה של הכנסת, ח"כ שמחה רוטמן, אמר בתגובה להחלטת האג כי המחויבות העליונה של מדינת ישראל היא להגן על אזרחיה, להשיב את החטופים, לחסל את החמאס ולהחזיר את כוח ההרתעה בכל החזיתות, לאחר אירועי השבעה באוקטובר.

"‏זהו הצו העליון שעל מדינת ישראל לכבד. ‏כל צו אחר של כל ערכאה שהיא לא גובר עליו", אמר.
[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+שר האוצר: לא נסכים להפסקת המלחמה, ההיסטוריה תשפוט את מי שעמדו לצד הנאצים של חמאס
17:05 24/05/24  |  איציק וולף
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', אמר כי מי שדורש ממדינת ישראל להפסיק את המלחמה, דורש ממנה לגזור על עצמה להפסיק להתקיים.

"לא נסכים לכך. אם נניח את נשקנו, האוייב יגיע למיטות ילדינו ונשותינו בכל הארץ. אנחנו ממשיכים להילחם למעננו ולמען העולם החופשי כולו. ההיסטוריה תשפוט את מי שעמד היום לצד הנאצים של חמאס דאעש", אמר בעקבות החלטת בית הדין בהאג.
[צילום: תקשורת השר]
+ליברמן: ההחלטה בהאג מוכיחה שמוסדות האו"ם הפכו לסייעני מחבלים
17:03 24/05/24  |  איציק וולף
יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר בעקבות החלטת בית הדין בהאג כי כפי שהזהיר, ההחלטה של ממשלת ישראל להתייצב בפני בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, הייתה טעות חמורה ונפילה למלכודת עם סוף ידוע מראש.

"ההחלטה של בית הדין מהיום, מוכיחה שמוסדות האו״ם למיניהם וגם בית הדין הפלילי בהאג, הפכו לסייענים של מחבלים בכל רחבי העולם וכל תפקידם הוא להרתיע מדינות דמוקרטיות במאבקם מול ארגוני הטרור", אמר.

[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+שלום עכשיו: הזדמנות לסיום המלחמה ולהסכם כולל להחזרת החטופים
17:01 24/05/24  |  איציק וולף
מתנועת שלום עכשיו נמסר בעקבות החלטת בית הדין בהאג כי ההחלטה היא הזדמנות לשינוי כיון ולקידום האינטרס הישראלי, סיום המלחמה שמוטב והייתה מסתיימת מזמן, והחזרת החטופים כחלק מהסכם כולל.

"זוהי החלטה מחייבת מתוקף חברותנו בקהיליה הבינלאומית וההכרה במוסדותיה, ועלינו לכבד אותה. כך נמנע את המשך הדרדרות מעמדה ובידודה של ישראל בעולם. התשובה הישראלית חייבת להיות כן מהדהד לתכנית ביידן, וקידום ההסכם האיזורי שעיקרו שתי מדינות. זו הדרך היחידה להציל את החטופים ולהביא ביטחון ועתיד טוב יותר לאזור", לשון הודעת שלום עכשיו
[צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+ביה"ד בהאג: להפסיק מיד את המתקפה ברפיח העלולה לפגוע באוכלוסייה האזרחית
15:17 24/05/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
דחה את בקשת דרום אפריקה להורות לישראל להפסיק לחלוטין את המלחמה בעזה  ▪  קובע: המצב ברצועה מחמיר, קיימת לכאורה סכנה לרצח עם וישראל לא סיפקה תשובות מספקות  ▪  ישראל צפויה לסרב והנושא יועבר למועצת הביטחון, שם תקווה לווטו אמריקני
סלאם בעת הקראת ההחלטה [צילום: פיטר דה-יונג, AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המל"ל ומשרד החוץ: ישראל תמשיך בפעולה הצבאית נגד חמאס ובהזרמת סיוע הומניטרי לתושבי הרצועה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חשדנית
31/05/24 21:33
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
לוחם במילואים מגדוד 6828 של חטיבת ביסל"ח (828) נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, ומשפחתו עודכנה. הלוחם נפצע בהיתקלות עם מחבלים.
24/05/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
צה"ל חיסל את סגן מפקד הביטחון הלאומי של חמאס ברצועת עזה. כך מסר דובר צה"ל והוסיף, כי המאמך לסכל באופן ממוקד מחבלים בכירים נוספים ברצועה, נמשך.
24/05/2024  |  יואב יצחק  |   חדשות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כינס (24.5.24) התייעצות שרים טלפונית בעקבות החלטת בית הדין בהאג, אשר הורה לישראל להפסיק מיידית את הפעולה ברפיח. מומחים משפטיים וצבאיים המצוטטים באתר ynet אומרים, כי ההחלטה אינה חד-משמעית וכי ישראל יכולה למצוא דרכים להמשיך את הפעילות בלא להפר את הצו.
24/05/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג הורה לישראל (24.5.24) להפסיק מיד את הפעולה הצבאית ברפיח, בנימוק שהיא מעלה חשש לפגיעה קשה באוכלוסייה האזרחית ברצועה תוך הפרת האמנה למניעת רצח עם. בית הדין דחה את בקשת דרום אפריקה להורות לישראל להפסיק לחלוטין את המלחמה. ההחלטה התקבלה ברוב של 12 שופטים נגד שלושה, ובהם השופט אהרן ברק. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מכנס התייעצות שרים כדי להחליט כיצד להגיב על ההחלטה, כאשר לפי כל ההערכות - ישראל תסרב לציית לצו.
24/05/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
גופותיהם של החטופים חנן יבלונקה, מישל ניסנבאום ואוריון הרננדז חולצו הלילה במבצע משותף של צה״ל ושב״כ. כך מסר (24.5.24) דובר צה"ל.
24/05/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
עד היום אני סבור ש"ירושלים של זהב" הוא ההמנון הראוי לישראל גם אם פה ושם ניתן להחליף מילה
דרור אידר
דרור אידר
חג הקציר ומועד הבאת הביכורים במקרא הוא גם חג מתן התורה, הבשורה המוסרית ששינתה את העולם    כיצד תיארו חכמינו את הבאת הביכורים בזמנם, ושלוש הערות אקטואליות לעשרת הדיברות
עידן יוסף
עידן יוסף  |  
שיעור היירוט של כטב"מים נמוך משמעותית משיעור יירוט הרקטות. במערך ההגנה האווירית הודפים את הטענות כאילו לא נערכו מראש לאתגר ומסבירים זאת במורכבות - גודל הכטב"מים, משך המעוף הקצר, הט...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il