חיים וסביבה, ארגון הגג של ארגוני איכות הסביבה, דורש מחברת דיסני להסיר את חסותה ממבצע הפרסום המתוכנן של חברת סלקום. המבצע מופנה לילדים בני 7, ומיועד להגביר את השימוש בטלפון הסלולרי בקרב הילדים.
על-פי הפרסומים שהופיעו בתקשורת בימים האחרונים, מבצע הפרסום יעשה שימוש בדמויות המופיעות בסרט המצוייר החדש של אולפני דיסני "לילו וסטיץ".
מחקרים מדעיים שפורסמו בשנים האחרונות מראים, שילדים עלולים להיפגע יותר ממבוגרים מהשפעות הקרינה הסלולרית, מכיוון שמערכת העצבים שלהם עדיין נמצאת בשלבי התפתחות. מחקר מרכזי בתחום, של קבוצת מדענים עצמאית בבריטניה, המליץ לצמצם את השימוש בסלולרי על-ידי ילדים.
ברוח זו מתבטאים גם חוקרים ישראלים ידועים, ובהם פרופ' אלי ריכטר, מנהל היחידה לרפואה תעסוקתית וסביבתית באוניברסיטה העברית, וד"ר שמואל ברנר, ראש המכון לרפואה תעסוקתית וסביבתית.
לדברי ד"ר שמואל ברנר, גישה זו מתבססת על עיקרון הזהירות המונעת. עיקרון זה מקובל על ארגון הבריאות העולמי (WHO) ומוסדות רפואיים בכל העולם, ככלי מנחה בהגנה על בריאות הציבור. עיקרון זה מכתיב הימנעות מפרסום מוצר שיש בו סיכון פוטנציאלי, גם אם זו עדיין לא הוכחה באופן חד-משמעי.
עו"ד אור קרסין, מנכ"ל ארגון חיים וסביבה, פנתה במכתב למנכ"ל חברת דיסני ישראל, בדרישה מהחברה להימנע מלתת ידה למסע פרסום העלול ליצור סיכונים לילדים. במכתבה כותבת עו"ד קרסין, כי חברת דיסני העולמית ידועה בדאגתה לשלומם ורווחתם של ילדים באשר הם, ולפיכך תמוה הדבר שהחברה שותפה למסע פרסום למוצר העלול לסכן ילדים המשתמשים בו. ארגון חיים וסביבה פנה לד"ר יצחק קדמן, מנכ"ל המועצה לשלום הילד, בבקשה שיתערב בנושא.