מסקר מיוחד שנערך בחודש מאי בקרב 500 אנשים עולה, כי 70% מהציבור בישראל מודעים לפעילותן של חברות עסקיות למען הקהילה. 84% מתוכם אף רואים בה תרומה משמעותית לחברה. את הסקר ערך מכון גיאוקרטוגרפיה עבור ארגון מתן, המחבר עסקים לקהילה.
הנתונים העולים מן הסקר, מוכיחים כי רוב הציבור בישראל מכיר את הקשר שנוצר בין הארגונים העסקיים בישראל לקהילה. עוד מתברר, כי הרוב המכריע של הציבור המודע לפעילות של חברות למען מטרות בקהילה תופס אותה כמשמעותית ביותר עבור החברה בישראל.
מנתונים מהעולם עולה, כי רוב הציבור מעוניין לשמוע על חברות עסקיות המשקיעות בקהילה. כך, למשל, לאחרונה נערך בבריטניה סקר דומה, ומתוצאותיו התברר, כי 78% מהציבור הבריטי היה רוצה להיחשף לפעילותן של חברות עסקיות אשר משקיעות בקהילה, ומגלות באופן זה אחריות חברתית כלפי לקוחותיהן, העובדים שלהן, הקהילה והסביבה.
אהובה ינאי, מנכ"ל מתן, מביעה סיפוק מממצאי הסקר שכן, לדבריה, "זוהי עדות לכך שמחויבות עסקים לקהילה היא תופעה מתרחבת בהיקפה ובעלת משמעות גם עבור העסקים וגם עבור החברה בישראל".
יצוין, כי ארגון מתן עוסק במעורבות חברתית של עסקים בקהילה על-ידי פיתוח שותפויות, ההופכות את האחריות החברתית של החברות מחזון לעשייה חברתית בפועל. מתן פותח בפני החברות העסקיות מגוון הזדמנויות למעורבות ועשייה בקהילה.