לפני ימים ספורים התקיים, זו השנה הרביעית ברציפות, ראלי חרמון אילת במסלול בין רמת הגולן לאילת. במהלך מרוץ הראלי חוצים המשתתפים בדרכי שטח את ישראל לאורכה, מהלך של 650 ק"מ. מכיוון שמרבית תוואי התחרות בשטח, ואת מלוא המרחק גומעים המתחרים ביום אחד, נחשב ראלי חרמון-אילת למרוץ הקשה והתובעני מסוגו בישראל.
מדי שנה מזמינים המארגנים מספר עיתונאים לקחת חלק בראלי תוך שהם נוהגים בכלי רכב הניתנים להם על-ידי יבואני רכב המעניקים חסות למרוץ. במרוץ השנה השתתפה פיאט פנדה 4- 4 (גרסה מוגבהת ובעלת הנעה כפולה של הפנדה הרגילה), כאשר נוהג אבה עיתונאי הרכב, און יעקובסון, בעזרת הנווט ערן סדן.
יעקבסון הוא נהג מרוצים בעברו וכיום, מלבד תחום הכתיבה, הוא גם בעליו ואחד מהמדריכים הראשיים בבית ספר לנהיגה מתקדמת "דרייב ארט". לדברי יבואן פיאט, ההכנות למרוץ הסתכמו בהתקנת מיגוני גחון והרכבת צמיגי ראלי ותו לא. מיותר לציין כי הרכב לא הועמד לרשות המתחרים מטוב לב, אלא מתוך כוונת היבואן להוכיח כי מכונית השטח הקטנה והזולה בישראל מסוגלת לעבור את המסלול ביום אחד.
בכל מקרה, הרמת הכפפה על-ידי היבואן ראויה לציון ולו בשל תרומתה לקידום הספורט המוטורי בישראל. משתתפי הראלי דיווחו, כי השנה היה המסלול קשה ומסובך בהרבה משנים קודמות והיו בו קטעים של עבירות קשה, קטעי אבק, ירידות טרשיות וקטעים מסולעים הדורשים נהיגה טכנית מורכבת.