רווחיה של ענקית הקניות ברשת, אמאזון, ירדו באופן דרסטי ברבע הנוכחי של השנה, לאחר שהשקיעה כספים בטכנולוגיות חדשות ובעסק הצעצועים החדש שלה.
ההכנסות הנטו ירדו ב- 58%, מ- 52 מיליון דולר בשנה שעברה ל- 22 מיליון דולר בשלושת החודשים שעד ה- 30 ליוני. המכירות עלו ב- 22% ברבע הנוכחי, ל- 2.14 מיליארד דולר.
אמאזון הגבירה את הוצאות הכספים שלה, בעוד היא מנסה בכל הכוח להשאר בחזית ולהחזיק ביתרון על יריבותיה, על-ידי הצעת עסקות כגון משלוחים חינם.
החברה אף הרחיבה את מחלקת הצעצועים שלה, לאחר סיומו של שיתוף פעולה עם רשת Toys R Us.
אנליסטים בתחום ספקנים בנוגע לאסטרטגיה של החברה, הכוללת התמקדות בתוכנית ההנחות למשלוחים שלה, Amazon Prime, בתקופה בה היא עומדת בפני תחרות קשה ועליה אף להשקיע בטכנולוגיות חדשות.
מרטין פיקונן, אנליסט בחברת Global Crown Capital, אמר בראיון ל- BBC, כי אמאזון לא קידמה גידול במכירות כמו שציפו ממנה לעשות.
פיקונן אמר כי "למרות של- Amazon Prime יש אומנם השפעה על האטרקטיביות של החברה, התוכנית אינה עוזרת במיוחד".