חברת "טמיר נתיבי אויר" הודיעה לשר התחבורה, כי היא אינה מחדשת את טיסותיה לקריית שמונה (יום א', 20.8.06). עוד הודיעה החברה, כי הטיסות לראש פינה יופסקו תוך שבועיים ביום 1.9.06. זאת מאחר ולא נמצא עדיין פתרון למצב בו לדבריה, בניגוד לתנאי המכרז, נכפה על חברת "טמיר" לפעול מטרמינל ארעי ובלתי חוקי, מצב שאינו מאפשר לבצע בדיקות ביטחוניות כנדרש ואינו מאפשר לבטח את ציבור הנוסעים.
חברת טמיר פנתה לשר התחבורה, שאול מופז, ובקשה את התערבותו המיידית לפתרון הבעיה, על-מנת לאפשר את חידוש הטיסות.
לפני תחילת הלחימה בלבנון, התריעה החברה בפני שר התחבורה על כוונתה להפסיק את הטיסות לצפון לאור אי עמידת הרשויות בתנאי המכרז ופגיעה, עקב כך, בציבור הנוסעים. כעת, עם תום הלחימה, עדיין לא נפתר מצב בלתי נסבל זה, זאת למרות שמדובר בעורק תחבורה חשוב מישובי הצפון למרכז הארץ.
בינתיים נפתח כבר המרחב האווירי. בשלב זה, כמחווה של רצון טוב לתושבי הצפון חידשה חברת טמיר את טיסותיה לראש פינה ואף הזמינה את תושבי הצפון והחיילים לטוס בחינם בימים הראשונים.
אך מאחר וכאמור, לא מצא עדיין משרד התחבורה פתרון לסוגייה בוערת זו, הודיעה חברת טמיר לשר התחבורה, כי מחוסר ברירה ומתוך דאגה לציבור הנוסעים, לא מחודשות הטיסות לקריית שמונה ואילו הטיסות לראש פינה יפסקו עוד כשבועיים, זאת במידה והרשויות ימשיכו שלא לכבד את התחייבויותיהן המפורשות.
אודי טמיר, מנכ"ל החברה, מסר: "כחברה שאחראית לציבור הנוסעים שלה, מדובר במצב בלתי נסבל. בניגוד להתחייבותם המפורשת, עיריית קריית שמונה ומשרד התחבורה לא מאפשרים לנו להשתמש במבנה טרמינל תיקני שעומד כיום שומם, ובמקום זאת כופים עלינו לפעול מתוך מבנה ארעי שאינו חוקי ושאינו עומד בתקנים הנדרשים.
חברת טמיר תעופה פעלה כנדרש על-מנת להפעיל את הקו לקריית שמונה בהתאם לדרישות כל הגורמים. נרכשו אמצעים ביטחוניים והוכשר כוח אדם מקצועי, אך, לצערנו אין באפשרותנו לבצע את הבדיקות הביטחוניות הנדרשות, מאחר ולא ניתן להתקין את הציוד במבנה הארעי.
לפיכך, בהתאם לנהלי משרד התחבורה, אנו נאלצים מזה כמה חודשים להפסיק, לצערנו, את הטסתם של בני מיעוטים ותיירים. כמו כן, מאחר ומדובר במבנה לא חוקי בו חסרים בין היתר שטח מרחב מוגן, מערכות כיבוי אש והתקנים נוספים לא מאפשרות לנו חברות הביטוח לבטח את ציבור הנוסעים כפי שמתחייב".