זוג מרמת השרון מבקש לפצותו בסכום של 10,000 שקל לאחר שלדבריו, השתתף בטיול לסין שאורגן באופן רשלני. התביעה הוגשה לבית המשפט לתביעות קטנות שלשום וטרם התקבלה במשרדי חברת הנסיעות.
רחל רומן ויוסף רינדר מרמת-השרון יצאו באוקטובר אשתקד לטיול מאורגן בסין. לטענתם, את הטיול שהיה אינטנסיבי וארוך (21 יום) הדריך קשיש בן 75 שהיה חסר סבלנות, עצבני, עייף רוב הזמן, כעסן וסכסכן.
הזוג חזר ארצה במפח נפש ותבע שלשום את חברת הנסיעות פגסוס מרחוב הרכב בתל-אביב, בבית המשפט לתביעות קטנות בעיר בסכום של 10,000 שקל.
לדברי הזוג, כשנרשם לטיול הובטח לו שמדריכת הקבוצה תהיה בחורה צעירה דוברת סינית, "ובמקומה קיבלנו מדריך קשיש". לטענתם, הפגישה עם המדריך התקיימה ארבעה ימים לפני היציאה, "והעמידה אותנו במצב של חוסר אפשרות לבטל את הטיול ללא קנס".
הזוג הדגיש בכתב התביעה שפנה בתלונה למנכ"ל חברת פגסוס והפציר בו להחליף את המדריך (שמו שמור במערכת) - אך לשווא. הזוג צירף לכתב התביעה מכתב ששלח למנכ"ל ימים ספורים לפני היציאה: "התפלאנו לראות אתמול בפגישת ההכרות שהמדריכה ___ איננה כפי שהובטח ובמקומה המדריך הוא __. הובטח ש __ דוברת סינית צעירה ונמרצת. מבלי להמעיט ביכולתו של __ קשה לומר עליו שהוא צעיר ונמרץ. אבקשך לשקול באם ניתן להחליף את המדריך".
בקשתו של הזוג לא התממשה, והמדריך לא הוחלף. הזוג היה עקשן ולא אמר נואש. "במהלך הטיול התקשרנו לחברה וביקשנו להחליף את המדריך, תוך ציון חוסר האונים שלו, אך דבר לא נעשה".
הזוג התרעם שנגרמה לו מורת רוח ועוגמת נפש. "ציפינו שטיול בשווי 30 אלף שקל, יהיה חוויה של החיים, ולא יהפוך לסיוט". לטענתם, חברת פגסוס הציעה להם זיכוי כפיצוי אולם הם סירבו. "ראינו בכך זלזול. זיכוי יחייב אותנו ויכבול אותנו לחברה וידרוש מאתנו להוציא סכום נכבד על טיול נוסף".
חברת פגסוס טרם קיבלה את כתב התביעה. בית המשפט ידון בתיק בחודש דצמבר.
הענף הנפגע ביותר מתביעות "עוגמת נפש", הוא חברות הנסיעות. הנוסע הישראלי, כך מתברר, הוא קוטר לא קטן. הוא חוטף עצבים על המדריך, האוכל במלון, האוטובוס ועל מה לא בעצם.
כשהנוסע הישראלי מגיש תביעה נרשם בטופס סכום גבוה, בדרך כלל, המקסימלי שניתן לדרוש, ובתום המשפט הוא מתלונן שקיבל מעט מדי.
נציגי החברות השונות טוענים כי מאחורי תביעות רבות מסתתר נוסע חמדן שמטרתו לקבל בחזרה את הכסף שהוציא למימון הטיול. מרגע שהוגשה תביעה עושה החברה הנתבעת הכול כדי להתפשר עם הלקוח, גם אם אינה מודה באחריות.