בנק לאומי חתם על הסכם, שלפיו ישווק את מוצרי הפנסיה והגמל של חברת הביטוח הפניקס. כיום יש להפניקס 30 אלף עמיתים בשני המסלולים, עם הון צבור של 850 מיליון שקל. חוזה זה הוא בהמשך לחוזה דומה עם מגדל, וחוזה צפוי עם כלל ביטוח.
לאומי נערך במהירות לשיווק מוצרי פנסיה וגמל של כל חברות הביטוח, על-פי הרפורמה של חוק בכר. ראש החטיבה הבנקאית, יונה פוגל, אמר היום (31.10.2006), שהוא מעריך שהשיווק יתחיל בראישת 2007. לדבריו, עומד הבנק לחתום על הסכמים דומים עם "שאר השחקנים בשוק". עובדי לאומי, שעברו הכשרה וקורסים מיוחדים, יוכלו להציע ללקוחות הבנק תוכניות פנסיה וקופות גמל של כל או רוב חברות הביטוח.
לאומי הקים, לצורך שיווק המוצרים החדשים, ענף יעוץ פנסיוני בראשות דני כהן. הפניקס מצידו הקים מערך לניהול ערוצי השיווק החדשים, בראשות גלעד שמחוני. מעריכים כי הפניקס תחתום מצידה על הסכמי שיווק דומים עם בנקים נוספים.
שיווק תוכניות הפנסיה באמצעות הבנקים מהווה איום ישיר על עסקיהם של סוכני ביטוח החיים, שהחלו באחרונה לשווק אף הם תוכניות אלו, על-פי חוק בכר. לשכת סוכני ביטוח תערוך בשבוע הבא, באילת, את הכנס השנתי של סוכני הביטוח האלמנטרי. יש להניח שהתחרות הבנקאית תמצא הדים בכנס זה, למרות שפורמלית הוא מיועד לדיונים והרצאות על ביטוח אלמנטרי, ולא על ביטוחי חיים ופנסיה.