מדגם בקרב 99 שוכרי דירות בת"א, שנערך על-ידי ינון תמיר משלוחת אוניברסיטת דרבי בהנחיית ד"ר דב משה, מגלה שככל שבעל הנכס מגלה סבר פנים נחמדות לשוכרים כך גובר הסיכוי שהשוכרים יאריכו את שכירת הדירות בעתיד גם אם המחיר יעלה.
כידוע תחלופת השכירות בת"א גבוהה וכיום יש מספר קופצים על כל דירה להשכרה. השאלונים שחולקו באופן שווה בין שוכרים בדרום, בצפון ובמרכז ת"א בחן את השאלה עד כמה איכות השירות והיחס שמעניק בעל הנכס לשוכרים גורם להם רצון להאריך את תקופת השכירות לשנים נוספות מעבר לשנה הראשונה. "שוכר נאמן" שגר בנכס שנים חוסך לבעליו הוצאות מיותרות ובעיות בגביית שכ"ד. שוכר כזה, המרוצה מבעל הנכס, עשוי במקרים רבים לסייע לבעל הדירה למצוא שוכר חדש ללא טרחה וזמן מיותר גם עם שכר הדירה יעלה.
מנתוני המדגם עולה שבעל נכס אשר דואג למסור נכס מסויד ונקי, ללא חובות מים, חשמל וארנונה שנגררו משוכר קודם, מעורר אמפטיה ותקשורת חיובית. בעל נכס שידאג לפתור ביעילות בעיות בדירה יעורר תחושת מחויבות אצל המשכיר שגם ישמור טוב יותר על הנכס.
74 ממשתתפי המדגם הינם רווקים, 20 נשואים, 4 גרושים, 1 אלמן. 36 מהם בעלי השכלה על תיכונית, 34 בעלי השכלה תיכונית. 22 גרים בנכס שנה אחת, 39 שנה עד שנתיים, 27 שלוש-ארבע שנים, 11 ארבע שנים ומעלה. חלק גדול מהדירות היו משותפות לשני שוכרים (מחולקות), רוב הממליצות על דירות להשכרה הם נשים. אנשי דרבי מציינים ששוק הדירות להשכרה כיום בתל אביב נמצא בשיא ואולם החסכון מנאמנות "שווה כסף" בדמות חסכון בעמלות, מודעות וזמן.