האם אתם מוצאים את עצמכם לפעמים כורעים תחת הפרויקטים הרבים בעבודה? מרגישים שהזמן 'טס' מבלי שהקדשתם את תשומת הלב הראויה לכל אחת מהמשימות בגלל העובדה שמטלות אחרות ממשיכות לנחות על שולחן העבודה שלכם או פשוט בגלל שאינכם מצליחים לארגן את כולן?
אתם בוודאי יודעים כי ניהול זמן יעיל יעזור לכם לבצע יותר מטלות בכל יום, והוא בעל חשיבות בריאותית גם כן. על-ידי ניהול זמן בצורה נבונה, אפשר להקטין את הלחץ ולשפר את איכות החיים.
אבל איך חוזרים למסלול כאשר כישורי הארגון לא באים באופן טבעי? כדי להתחיל, בחרו אחד מהטיפים הבאים, נסו אותו במשך שבועיים שלושה כדי לראות אם הוא עוזר. אם כן, שקלו להוסיף טיפ נוסף. אם לא, נסו אחר.
תכננו כל יום. תכנון היום יכול לעזור לכם להרגיש שאתם שולטים טוב יותר בחייכם. הכינו רשימה הכוללת מה עליכם לעשות, כשאתם רושמים את המטלות החשובות ביותר בראש הרשימה. שמרו על סדר יום של הפעילויות היומיומיות כדי לצמצם מאבקים וחפזון של הרגע האחרון.
ארגנו את המטלות על-פי סדר עדיפויות. כמו אנשים רבים, ייתכן וגם אתם מבזבזים את רוב זמנכם על אחוז קטן מהמטלות. סדר עדיפויות יבטיח שתבזבזו את הזמן והאנרגיה על אותן מטלות שחשובות לכם באמת.
אמרו 'לא' למטלות שאינן נחוצות.חשבו מהן המטרות שלכם וקבעו לוח זמנים לפני שאתם מסכימים לקחת התחייבות לעבודה נוספת.
האצלת סמכויות. הסתכלו ברשימה הכוללת את המטלות שלכם ושקלו מה ניתן להוציא או להעביר לאדם אחר.
קחו את הזמן שאתם זקוקים לו כדי לבצע עבודה איכותית. ביצוע עבודה בפעם הראשונה דורש לעיתים זמן רב יותר מראש, אך לעיתים קרובות נעשות טעויות דווקא בזמן אותו מקדישים לתיקון טעויות, מה שגובה זמן יקר יותר בסופו של דבר.
חלקו מטלות שדורשות זמן רב למטלות קטנות יותר. עסקו בהן בכל פעם מספר דקות עד שתסיימו אותן לגמרי.
נסו את חוק '10 הדקות'. עסקו במטלה שאתם חוששים ממנה במשך 10 דקות בכל יום. ברגע שתתחילו, תמצאו את עצמכם מסיימים אותה אולי מהר משחשבתם.
העריכו כיצד אתם מעבירים את זמנכם. נהלו יומן של כל מה שאתם עושים למשך 3 ימים כדי לקבוע כיצד אתם מנהלים את הזמן. חפשו אחר זמן שניתן להשתמש בו בצורה נבונה יותר. לדוגמא, האם אתם יכולים לנסוע לעבודה באוטובוס או רכבת ולנצל את הנסיעה לקריאה? אם כן, תוכלו לשחרר זמן אחר להתעמלות למשל או לבילוי משפחתי.
הקפידו על כמות מספיקה של שינה והתעמלות מרובה. מיקוד וריכוז טובים יותר יסייעו לשפר את היעילות כך שתוכלו לסיים את העבודה בפחות זמן.
הרשמו לקורסים לניהול זמן נכון. אם המעסיק שלכם מציע מימון ללימודים וקורסים בחרו בקורס לניהול נכון של זמן. אם לא, נסו לחפש תוכניות כאלו ולהרשם אליהן באופן עצמאי.
קחו הפסקה כשצריך. לחץ רב מדי עלול לחבל במאמצים שלכם להתארגן. כאשר אתם זקוקים להפסקה, קחו אותה. צאו להליכה. עשו כמה מתיחות מהירות ליד שולחן העבודה שלכם. קחו יום חופש.
בקשו עזרה
אם אתם עייפים מדי בשביל אפילו להתחיל לחשוב על ניסוי טיפים אלו, הגיע הזמן לבבקש עזרה. האם אתם חשים שחייכם לגמרי יצאו משליטה? אם כן, כדאי לפנות לייעוץ שיוכל לעזור לכם לחזור למסלול.