משלחת של חברת התעופה הדרום-קוריאנית "קוריאן-אייר" בוחנת אפשרות להפעיל קו נוסעים סדיר בין סיאול לתל אביב. חברי המשלחת נפגשו אתמול בנושא עם שר התיירות, יצחק הרצוג. בין חברי המשלחת היו סגן נשיא החברה החולש על אירופה, המזרח התיכון ואפריקה, ומנהל השיווק, המכירות והנוסעים של החברה.
בכירי "קוריאן-אייר" ציינו בפני שר התיירות, כי אחד המכשולים בפעלת התיירות מקוריאה לישראל הוא התדמית שנוצרה לישראל בעקבות המצב הביטחוני בארץ. חברי המשלחת ביקשו מהשר להירתם לעזרתם לשינוי התדמית, על-מנת להכין את הקרקע לאפשרות של ייסוד טיסות סדירות לתל אביב.
שני הצדדים דנו באפשרויות העומדות בפניהם, ביניהן מפגשים עם סוכני נסיעות, יצירת עניין בקרב מקבלי ההחלטות בקוריאה באמצעות כתבות בעיתונות התיירות המקצועית במדינה, והזמנת המנהיגות הנוצרית המקומית לביקור ראשון בארץ הקודש.
נציגי החברה יבחנו את הצעת הרצוג להשתתף ביריד התיירות IMTM, שאמור להתקיים בישראל במהלך פברואר הקרוב, וציינו כי הם רואים בזה תחילתה של אפשרות לשיתוף פעולה בין משרד התיירות לחברת התעופה הדרום-קוריאנית.
מנתונים שנמסרו לשר הרצוג עולה, כי לכנסייה המובילה בקוריאה 17 מיליון מאמינים וישנו פוטנציאל משמעותי בתחום זה. השר הרצוג הוזמן לאחרונה לביקור בקוריאה, בהזמנת שר התיירות הקוריאני, לקידום הענף בשתי המדינות.
"קוריאן-אייר" היא כיום חברת התעופה הגדולה בקוריאה, המפעילה טיסות גם מיעדים נוספים כמו סין, יפן ואף אוסטרליה. המחזור השנתי שלה הוא כ-4 מיליארד דולר. עד שנת 1997 היא הפעילה טיסות לישראל, אך בשנה זו החליטה לבטל את המשך הטיסות, בעיקר בגלל אי השקט במזרח התיכון. כיום מפעילה החברה רק טיסות מטען לישראל. במהלך ביקורם נפגשו אנשי "קוריאן אייר" עם בכירים בענף התיירות, וסיירו ברחבי הארץ.
בשנת 2005 נכנסו לארץ מקוריאה כ-28,000 תיירים. רק 25% מתוכם הגיעו בטיסות, דרך אירופה, וכל השאר דרך היבשה (בעיקר מירדן). בין החודשים ינואר-יוני 2006 חלה עלייה מרשימה של 40% במספרם. במשרד התיירות מאמינים כי נתונים אלה משקפים פוטנציאל רציני אשר אינו ממומש, בעיקר בשל היעדר נתיבי טיסה ישירים לארץ.