לתושבי תל אביב נשלח דף נלווה לחשבון הארנונה בו מפרטת העיריה את השינויים שהיא מבקשת לערוך בצו הארנונה לשנת 2006. בנייר נכתב כי "העיריה פנתה לשרי הפנים והאוצר לקבלת אישורם לשינויים אלה. יישום שינויים אלו יתבצע אם וכאשר יתקבל האישור הנ"ל". השינויים מהווים העלאה חריגה של הארנונה מעבר למה שאושר לכלל הרשויות המקומיות.
נשיא לשכת המסחר תל אביב, אוריאל לין, שיגר הבוקר (ב', 25.12.06) פנייה דחופה לשר האוצר הירשזון ולשר הפנים בר-און, בדרישה שלא יאשרו את בקשת עיריית תל אביב לקבל אישור חריג להעלאת שיעור הארנונה לשנת 2006, מעבר לשיעור העלאת הארנונה הכללית. פניית לין נעשתה בעקבות פניות של חברי לשכה בנושא.
לדברי לין, לכאורה נראה כי אין שינויים מהותיים בצו, אך בחינה מעמיקה יותר מצביעה על שינויים בשיעור הארנונה בעשרות אחוזים. השינויים המבוקשים שיביאו להעלאה בחיוב הארנונה הינם בין היתר בסעיף השטחים המשותפים - השינוי שיחל משנת 2007 יקבע שהארנונה תשולם ע"י כל המחזיקים ולא רק במקרה של מחזיק עיקרי (מחזיק מעל 80% מהנכס); בסעיף מחסנים - שינוי הגדרת נכס אשר יסווג כ"מחסן" לעניין חיובו בארנונה.
לטענת לין העלאות הארנונה החריגות והבלתי סבירות הינן משגה חמור. "לא יתכן כי העיריה תבצע העלאות ארנונה חריגות לעיתים תכופות, ותשתמש במנגנון האישור החריג כנורמת עבודה. נוהל זה מכשיל את היעד המרכזי של הגבלת העלאות הארנונה על-פי החוק".
נשיא לשכת המסחר מזכיר בפנייתו לשרי האוצר והפנים כי בשנת 2001 כבר קיבלה עיריית תל אביב אישור להיתר חריג. "תחת הכותרת 'רפורמה' הסתתר מהלך שרירותי חסר תקדים, הבולט בחומרתו בפסק הדין שיצא לאחרונה בבית המשפט המחוזי, שקבע שהעיריה גבתה ארנונה מעל לשיעור המותר", כתב.
מדובר היה בהעלאה בפועל של תעריפי הארנונה בעשרות אחוזים, אף שההעלאה הגורפת מוגבלת ל-10% מהתוספת הכללית בלבד. בדיקת אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר העלתה כי העלות הנוספת למגזר העסקי בלבד לשנים 2001 ועד 2005 נאמדת בכ-170 מיליון ש"ח.
כזכור, אגף הכלכלה באיגוד מצא כי בשנת 2004 תעריפי הארנונה של עיריית תל אביב היו גבוהים בממוצע בכ-74% לכלל העסקים, זאת בהשוואה לממוצע בעיריות דומות מבחינת אזורי מסחר ותעשיה מפותחים, כמו ירושלים, ראשל"צ, פתח תקוה, חיפה, ועוד.