נוסעים "חסרי ניסיון" בתחום הטיסה הפכו לכאב ראש של ממש עבור חברות התעופה ההודיות המציעות לקהל הלקוחות מגוון טיסות מוזלות ליעדים מובחרים.
הצמיחה הכלכלית המהירה בהודו הרחיבה את קהל הנוסעים במדינה באופן ניכר, מה שגרם גם להקמתן של חברות תעופה חדשות, המתחרות עם הוותיקות. אולם הביקוש הגבוה הפך לסיוט.
בכירים באחת החברות סיפרו, כי התקבלו דיווחים מצוות באחד המטוסים, לפיהם נוסעים ניסו לפתוח את פתח המטוס במהלך הטיסה. חברה נוספת דיווחה כי אחד המטוסים שלה נאלץ לנחות נחיתת אונס לאחר שמספר נוסעים התפרצו לתא הטייס. אותם נוסעים לא הצליחו להבין על מה המהומה: לטענתם, הם רק רצו "לשוחח עם הטייס".
רשת הטלוויזיה הבריטית BBC חשפה דוח של רשות התעופה ההודית בה דווח על "התנהגות בלתי הולמת של הנוסעים בחברות התעופה בהודו", ומפרט מספר תקריות. לדוגמה, סופר על מקרה בו מטוס לא קיבל אישור נחיתה בשל עומס על המסלול, ונאלץ לחוג מעל ניו-דלהי. מספר נוסעים התפרצו אל תא הטייס כדי "להתלונן על העיכוב".
הדוח העלה, כי ברוב המקרים, הנוסעים שגורמים לבעיות או שלא מתנהגים "בצורה נאותה", הם אלה הטסים בפעם הראשונה. אג'יי יאשרה, מחברת התעופה "ספייס-ג'ט", סיפר כי ישנם גורמים רבים המשפיעים על התנהגות הנוסעים במהלך הטיסה: "הרצון לעשן, לאכול דברים אחרים מאלה המוגשים בטיסה, העיכובים. כל זה מתסכל מאוד את הנוסעים", אמר. הדוח ממליץ לחברות התעופה "לחנך" את הנוסעים, ולבהיר בתחילת כל טיסה, מה מותר ומה אסור לעשות במהלכה.