אלברט אביסרור, לקוח של בנק הפועלים, הגיש (יום ג', 24.9.02) בקשה לתביעה ייצוגית נגד הבנק בהיקף של 40 מיליון שקל. אביסרור טוען, כי הבנק גובה עמלה פיקטיבית מלקוחותיו תחת ההגדרה - שיערוך. מדובר על-פי התביעה, בעמלה שנלקחת מהלקוחות שלא בהתאם ללוח העמלות שפרסם הבנק.
התובע מסר, כי גילה שהבנק גובה ממנו שיערוך פעמים רבות, במשך תקופה ארוכה, בניגוד להוראות שהבנק עצמו קבע ובניגוד להוראות בנק ישראל.
אותה עמלה נגבית בגין שאילתות שמוציא פקיד הבנק בעצמו לגבי מצב הלקוח. זאת ללא נוכחות הלקוח וללא בקשתו. הפקידים בבנק הפועלים, כך על-פי התביעה, מוציאים שאילתות אלה ממחשבי הבנק, לצורך צרכים פנימיים.
התובע טוען, כי בדרך כלל מוציאים חיובים ללקוחות בעניין זה, בצמוד להחזרת המחאות (שיקים) - כאשר פקיד הבנק מוציא תדפיס מצב חשבון לצורך בחינת המחאות שמושך הלקוח, כדי להחליט אם לכבדן או לא.
בנוסף לעובדה, כי מדובר בעמלה שנגבית שלא כחוק, טוען אביסרור, כי העמלה היא מהגבוהות בבנק ועומדת כיום על 40 שקל לפעולה, במקרה של חוסר כיסוי (אכ"מ), או על סכום של 17.80 שקל, המקרה של החזרה מסיבה אחרת.
לפי לוח העמלות שמפרסם הבנק, אלו הן העמלות הנגבות בגין החזרת המחאה. אולם התובע טוען, כי בלא לספר זאת ללקוח, הבנק גובה ממנו עמלה נוספת, בגין הוצאת תדפיס על-ידי פקיד הבנק, בסך 4.30 שקלים, לצורך בדיקת ההמחאות. בתביעה נטען, כי הגביה מעלה חשד, לפיו מבוצעות פעולות - רק כדי להגדיל את הכנסות הבנק.