כ-15 מיליון אמריקנים נפלו קורבן להונאות גניבת זהות מסוג כלשהו בין השנים 2005 ו-2006, כך עולה מסקר שערכה גרטנר, חברת המחקר והייעוץ לטכנולוגיית מידע ותקשורת (ICT). נתונים אלו מייצגים גידול של למעלה מ-50% בהשוואה ל-2003, אז דיווחה רשות המסחר הפדרלית בארה"ב (FTC) על 9.9 מיליון אמריקנים בוגרים שנפלו קורבן למעשי גניבת זהות.
בסקר המקוון של גרטנר, שנערך באוגוסט 2006, נטלו חלק 5,000 מבוגרים. ההפסד הממוצע ממעשי הנוכלות ב-2006 היה 3,257 דולר, בהשוואה ל-1,408 דולר ב-2005. בה בעת, אחוז ההחזרים שהצרכנים הצליחו לקבל צנח מ-87% ב-2005 ל-61% ב-2006.
"הנוכלים מנצלים מכירות פומביות באינטרנט, מערכות העברת כספים שאינן נתונות תחת פיקוח, את היכולת לזייף תחרויות והגרלות לוטו למיניהן, וסוגים נוספים של מעשי הונאה כיד הדמיון הטובה עליהם", אמרה אביבה ליטן, סגנית נשיא ואנליסטית בכירה בגרטנר. "בנוסף, הגנבים איתרו את החוליות החלשות במערכות גביית התשלומים האמריקניות. בדרך כלל, החוליות החלשות הללו מצויות בקרב חמישה מיליון עסקים או יותר המקבלים תשלומים אלקטרוניים מצרכנים, וכן בקרב הצרכנים עצמם".
גניבה אלקטרונית של מידע רגיש היא אחד ממעשי ההונאה המובילים, לרבות גניבת נתונים של כרטיסי אשראי למיניהם, כרטיסי כספומט והעברות בנקאיות. הדבר אינו כך כשמדובר בזיוף המחאות ובזיוף חשבונות חדשים, כאשר הגורם המוביל הוא גניבת נתונים המתבצעת באופן אישי.
"כל מידע אלקטרוני רגיש זקוק לסוג כלשהו של הגנה, אבל הארגונים צריכים להיות מודעים לכך שהמידע הזמין ביותר עבור הנוכלים כולל מספרי חשבונות בנק וכרטיסי אשראי, כמו גם מספרי זהות של המשתמשים וסיסמאות כניסה לחשבונות מקוונים", אמרה ליטן.
ההפסד הממוצע מזיופי חשבונות חדשים גדל ביותר מפי שניים, מ-2,678 דולר ב-2005 ל-5,962 דולר ב-2006. חיובים בלתי מורשים לכרטיסי אשראי גדלו ביותר מפי ארבעה, מממוצע של 734 דולר ב-2005 ל-2,250 דולר ב-2006.
מגמה זו עולה בקנה אחד עם דיווחיהם של מגוון גופים המנפיקים כרטיסי אשראי בארה"ב, שמספרים על עלייה גדולה בזיוף כרטיסים ב-2006. כמו כן, הייתה עלייה משמעותית בכמות התרמיות הקשורות להעברות בנקאיות ולסוגים שונים נוספים של זיופים (לדוגמה, הונאות המנצלות את חברות הטלפון, את שירות התשלומים המקוון PayPal ואת אתר eBay).