מספר סוכנויות הנסיעות הפועלות בישראל עשוי לקטון בשליש במהלך חמש השנים הקרובות. כך עולה ממחקר של קבוצת יישום אסטרטגיות, אשר ניתחה את המגמות הקיימות בתחום התעופה והתיירות. על-פי הנתונים, מגמה דומה קיימת גם במדינות רבות בעולם.
גיל פאול, שותף בכיר בקבוצת יישום אסטרטגיות, אמר כי "למרות הגידול העצום בהוצאה של הישראלים על נסיעות לחו"ל, חל קיטון במספר סוכנויות הנסיעות במהלך השנים האחרונות. קיטון זה הינו חלק מתופעה רחבה יותר של קיטון הדרגתי בהקף מקצועות אשר הינם בעלי אופי של 'תיווך', כגון סוכני ביטוח ומתווכי דירות".
לדבריו, הקיטון במספר הסוכנויות נגרם כתוצאה משני תהליכים שעוברים על הענף. מצד אחד תחרות גדלה והולכת בין חברות התעופה וספקי התיירות גורמים לשחיקה ברווחיות הסוכנים, ומצד שני, יש מעבר משמעותי של לקוחות לשימוש בערוצים הישירים, ובעיקר באינטרנט. "האינטרנט מאפשר קשר ישיר בין נותן השירות ללקוח הסופי ללא צורך בגורם מתווך ובתשלום פערי תיווך. האינטרנט משנה את תפקידו המסורתי של סוכן הנסיעות ומחייב אותו לספק ללקוח ערך מוסף מעבר למכירת כרטיסי טיסה או חבילת נופש", אמר פאול, אשר ציין כי סוכנויות קטנות ייעלמו וסוכנויות גדולות תעשנה גדולות יותר.
מניתוח נתוני ענף סוכנויות הנסיעות בישראל עולה, כי מסוף שנת 1999 חלה ירידה של כ-15% במספר סוכנויות הנסיעות. מתוך 740 סוכנויות אשר פעלו בישראל בשנת 1999, נותרו כיום 640 בלבד. בחינת ענפי סוכנויות הנסיעות בעולם, שנערכה ביישום, מציגה מגמה דומה ואף חזקה יותר. בארה"ב לדוגמה, קטן מספר סוכנויות הנסיעות בלמעלה מ-20% בחמש השנים האחרונות. באותן שנים גדל השימוש באינטרנט בענף תיירות בצורה ניכרת.
ביישום מעריכים, כי מגמת התחזקות האינטרנט על חשבון סוכנויות הנסיעות בעולם ובישראל צפויה להתמשך, ועשויה להביא לקיטון של 6%-4% במספר סוכנויות הנסיעות מדי שנה, כך שבתוך 5 שנים, עלול הקף הענף בישראל לקטון בשליש.