|
קבוצת גיאוקרטוגרפיה [אילוסטרציה: ישראל 10]
|
|
|
|
|
התאגיד הבריטי-אמריקני "EXPERIAN", הספק הגדול בעולם של מידע בסגמנטצית לקוחות באמצעות המותג הבינלאומי "Mosaic", נכנס לפעילות בישראל באמצעות חברת איי ג'יאו (I-Geo), מקבוצת גיאוקרטוגרפיה. בעלי השליטה בגיאוקרטוגרפיה השקיעו בהקמת המיזם סך של כ-15 מיליון ש"ח. קבוצת גיאוקרטוגרפיה היא הגדולה בארץ בתחום מערכות המידע, סקרי דעת קהל, מחקרי היתכנות וניתוח פוטנציאל שוק.
Mosaic, המטפלת בחברות מסחריות המבקשות למקסם את רווחיהן, פועלת כיום ב-26 מדינות בעולם, בהן ארה"ב, בריטניה, סין, יפן, אוסטרליה, מרבית מדינות אירופה, וכעת גם בישראל. בנוסף לגופים העסקיים נעזרים גם ארגונים פוליטיים וציבוריים במערכות המידע של החברה. כך לדוגמה, בבריטניה השתמשה המשטרה במידע לאיתור שכונות הנמצאות בסכנת שוד, ושירותי הכבאות בבריטניה זיהו באמצעות מערכות ניתוח המידע בתי אב הנמצאים בסיכון גבוה יחסית לאפשרות של הצתות.
בארה"ב, בבחירות האחרונות לקונגרס, השתמשו המפלגות ב-Mosaic כדי להכיר טוב יותר את קהל הבוחרים ולהגיע לבוחרים פוטנציאליים נוספים.
שיווק ממוקד
מערכת Mosaic Israel היא מערכת ייחודית ואנליטית, היודעת לאבחן בקרב אוכלוסיית הצרכנים הישראלית 11 קבוצות עיקריות ו-40 טיפוסי צרכנים מובהקים, ובמקביל יודעת לשייך לכל בית אב בישראל את הטיפוסים הרלוונטיים. המערכת משלבת מודלים בינלאומיים של EXPERIAN ושל I-GEO לניתוח שיווקי בהדגשת שיווק ישיר ממוקד-לקוח.
המערכת מאפשרת ללקוחות לפלח במדויק את קהל הצרכנים, ולדעת נתוני שיווק מרכזיים כמו: יכולת כספית, גיל ומצב משפחתי, הרגלי צריכה וקנייה, השכלה, סגנון חיים, שימור לקוחות והגעה לקהלי יעד חדשים או ממוקדים בעלי פוטנציאל רכישה.
פרופ' אבי דגני, נשיא גיאוקרטגרפיה, ציין כי "לאור התעניינות שמעוררת I-GEO בקרב הקהילה העסקית, נבחנת האפשרות לגייס הון נוסף לחברה בארץ או בלונדון לאחר שמספר גופים פיננסיים הביעו רצון לפעול לגיוס ההון בהקצאה פרטית או בהנפקה לציבור".