ב-2006 גדל הקף הרכישות בכרטיסי האשראי על-ידי צרכנים פרטיים בשיעור של כ-9.6% והסתכם בכ-132 מיליארדי ש"ח. כך עולה ממחקר שערכה קבוצת BDI על ענף כרטיסי האשראי.
מנתוני המחקר עולה, כי עיקר הרכישות בכרטיסי אשראי ב-2006, כמו ב-2005, הינן רכישות מזון ומשקאות, המהוות כ-21% מסך הרכישות. הקף רכישות השירותים גדל מעט ועמד על כ-20%, רכישות מוצרי התעשיה גדלו בכ-14% השנה והקפן מסך הרכישות גדל גם הוא ומהווה כ-19% מהרכישות.
ב-2006 מספר כרטיסי האשראי בישראל שמר על יציבות והסתכם בכ-5 מיליוני כרטיסים של שלוש חברות, כש-90% מהכרטיסים הינם כרטיסים תקינים ופעילים. כ-48% מכלל כרטיסי האשראי הינם כרטיסים של חברת ישראכרט, ואילו החברות כאל ולאומי קארד מחזיקות בנתח של כ-26% כל אחת.
שינוי משמעותי שהתרחש במהלך 2006 וצפוי להשפיע על הענף, בא לידי ביטוי בהשגת ההסדר בין הממונה על ההגבלים העסקיים לבין חברות האשראי בנושא הסליקה הצולבת. עד לקבלת ההסדר התאפשרה סליקה צולבת רק עבור כרטיסי ויזה, המונפקים ונסלקים על-ידי החברות לאומי קארד וכ.א.ל. ממועד השגת ההסדר יוכלו חברות אלה לסלוק גם את כרטיסי מאסטרקארד של ישראכרט, וחברת ישראכרט תוכל לסלוק את כרטיסי הוויזה.
ישראכרט ממשיכה להוביל
חברת ישראכרט שממשיכה להוביל את הדירוג וממוקמת במקום הראשון גם השנה, רשמה את הקף ההכנסות הגבוה ביותר הנאמד בלמעלה ממיליארד ש"ח. את הרווח הנקי הגבוה ביותר הנאמד בכ-126 מיליוני ש"ח, רשמה חברת כ.א.ל, הממוקמת במקום השני בדירוג. הקף הכנסותיה של כ.א.ל הסתכם ב-2006 בכ-800 מיליוני ש"ח. אחריה, חברת לאומי קארד שרשמה את הגידול המשמעותי ביותר השנה, הן ברווח הנקי והן בהקף ההכנסות. הרווח הנקי של החברה גדל בכ-58% והקף הכנסותיה גדל בכ-20%.
במהלך 2006 הושקו כרטיסי אשראי חדשים בשיתופי פעולה בין חברות אשראי לחברות מסחריות שונות, ביניהן: "שופרסל" של החברות שופרסל, פז ולאומי קארד, כרטיס "You” של החברות דור אלון, הריבוע הכחול ודיינרס מבית כאל. מלבד כרטיסי אשראי אלה נחתמו ב-2006 שיתופי פעולה נוספים בין חברות אשראי לרשתות קמעונאיות. במהלך 2007 צפויה לאומי קארד להשיק כרטיסי אשראי חדשים נוספים כגון: כרטיס ללא עמלות קבועות, כרטיס Pre-Paid נטען וכרטיס פרימיום של חברת מאסטרקארד לבעלי הון של מעל מיליון דולר.