הצלחתו של הפלייליסט של גלגל"צ קוסמת גם לקול ישראל. אולם בשל החשש מביקורת מוצדקת על העדפת שירים של יוצרים מסוימים בצד הנאמנות שצריכה להיות לשידור הציבורי, רשות השידור ניצבת בין הפטיש לסדן.
מנהלים בקול ישראל הונחו להגיש הצעות שעניינן לשנות את השיטה שהייתה נהוגה עד כה. כך סוכם (ב', 2.7.07) בישיבת ועדת הרדיו של מליאת רשות השידור. הוחלט כי על ההצעה החדשה לכלול טיפול בשטף האדיר של הסינגלים שנשלחים מדי יום לתחנה ובמקביל, גם מתן פלורליזם רחב יותר לעורכי המוזיקה. עוד תכלול ההצעה את שינוי התמהיל שבין אחוז השמעת השירים המומלצים על-ידי הוועדה לבין אחוז השירים המושמעים על-פי בחירת העורכים. כמו כן, תוגש הצעה לנוהל חדש למיון השירים, דבר שבוועדת הרדיו צופים כי יביא להנהגת שיטה מיון חדשה או לשינוי מוחלט ולשיפור שיטת הפלייליסט.
ההצעות יוגשו לרחל קרמרמן, יושב-ראש ועדת הרדיו. הדיון המקיף ורב המשתתפים בוועדה בנושא הפלייליסט היה הראשון מסוגו. הוזמנו אליו יוצרים ואורחים חיצוניים, שאינם עובדי רשות השידור על-מנת להשמיע את דעותיהם בעניין שנוי במחלוקת זה, במיוחד לאור הפרסומים האחרונים באמצעי התקשורת בנושא. בין האורחים שהוזמנו ונשאו דברים היו אמנון נדב, מנהל קול ישראל לשעבר; יוסי גיספאן, יוצר כותב ומלחין; יעקב מנדל, יו"ר אמ"י; הזמר והיוצר גבי בטלר, ומנהלו האישי דודי יצחקי; תומר סגיס, יועץ מומחה במכון החקר לזמר ישראלי באוניברסיטת בר-אילן ועיתונאי מבקר רדיו לשעבר; חנן יובל, מנכ"ל אמ"י וכן יוריק בן-דוד, מנכ"ל אקו"ם.
היוצרים והאורחים הביעו את דעתם על שיטת הפלייליסט, חלקם בהתרגשות רבה. במהלך הדיון הושמעו מגוון דעות. חלק מהדוברים סברו כי יש ליצור משבצות שידור לפי ז'אנרים, חלקם התנגדו לכך בטענה כי הדבר ייצור "גטאות" של ז'אנרים מוסיקליים, אחרים טענו כי הנפגעים העיקריים משיטה זו הם הזמרים והיוצרים הים-תיכוניים ומן העבר השני דחו טענה זו.
בהמשך הדיון, שמעו חברי ועדת הרדיו את אנשי קול ישראל, שאף הם לא הציגו חזית אחידה אלא מגוון דעות. בין המשתתפים היו יוני בן-מנחם, מנהל קול ישראל; אמנון שילוני, מנהל רשת ג'; מנחם גרנית, מנהל התוכניות ברשת ג' וחבר בוועדת הפלייליסט; טוני פיין, עורך ברשת ג', טל השילוני, מנהלת התוכניות ב-88 אף-אם ועורכת ברשת ג'; ונגה גת, מנהלת 88 אף-אם.