כמה זמן אתם אוהבים לטייל בקניון ולשם מה אתם מטיילים שם? סתם כדי לטייל להנאתכם או כדי לבצע קניות מטורפות? מסקר שערך קניון הזהב בראשון לציון עולה, כי הישראלים אוהבים לטייל בקניון, אך לא יותר מדי שעות: כ-27% מהישראלים יקדישו בין 2-4 שעות לקניות, כ-14% יקדישו מעל 4 שעות, כ-34% יקדישו בין שעה לשעתיים לקניות, כ-25% יקדישו בין חצי שעה לשעה וכ-14% לא מתכוונים כלל לעשות קניות.
לדברי גיל גזית, מנכ"ל קניון הזהב, בולטת התופעה שבקרב אלה שהצהירו שהם לא מתכוונים כלל לעשות קניות, מתוכם 23% הינם גברים ו-7% נשים. כמו-כן, בקרב הישראלים שהכריזו שהם יבלו למעלה מ-4 שעות בשופינג, מספר הנשים כפול ממספר הגברים - 155 בקרב הנשים ו-7.5% בקרב הגברים.
מבזבזים על מוצרי מזון ובגדים
75% מהישראלים מוציאים הכי הרבה כסף בזמן שופינג על מוצרי מזון, 12% ציינו ביגוד והנעלה, 2% יין ושתייה חריפה, 2% קוסמטיקה ובישום, 2% כלי בית וטקסטיל, 1% חומרי ניקוי ו-6% ציינו מוצרים אחרים.
עוד עולה, כי בקרב הצעירים בגילאי 24-18 רק 48% הכריזו על-כך שאת רוב כספם הם מוציאים על מוצרי מזון לעומת 75% מבני 44-25. לעומת זאת, נמצא כי הצעירים יוציאו הרבה יותר כסף על ביגוד והנעלה (כ-28%) לעומת כ-14% בקרב המבוגרים.
מבזבזים אלפי שקלים בשופינג
23% מהישראלים ציינו, כי הם יוציאו עד 1,000 שקלים בשופינג, כאשר מתוכם 4% לא יוציאו מעל 100 שקלים, כ-10% יוציאו בין 1,000-1,500 שקלים, כ-13% מעל 1,500 שקלים וכ-18% סכומים אחרים. גזית אמר, כי בולטת התופעה שבקרב הצעירים כ-16.6% ציינו שהם יוציאו מעל 1,500 שקלים לקניות לעומת 8.2% מהמבוגרים יותר.
הישראלים הולכים הרבה בקניון
כ-23% מהישראלים ציינו כי הם הולכים עד חצי ק"מ בזמן השופינג בקניון, כ-28% העריכו שהם הולכים בין 1/2-1 ק"מ, כ-21% בין 1-2 ק"מ, כ-11.5% העריכו שהם הולכים בין 2-3 ק"מ וכ-16% בין 3-5 ק"מ. לדברי גזית, רוב הישראלים שהצהירו שהם הולכים בין 3-5 ק"מ הינם נשואים עם ילדים (16%).