פורום ארגוני הרכב בישראל, העביר היום (ג', 17.7.07) נייר עמדה מפורט לוועדת הכלכלה של הכנסת על השוק השחור של סחר הרכב ונזקיו, והוא קורא לכנסת לתמוך בהצעת החוק של ח"כ משה כחלון (ליכוד) הקוראת לאסור כליל תיקוני רכב בשטחי הרשות-הפלשתינית ומעבר לקו-הירוק.
השוק השחור של כלי-הרכב בישראל עולה למדינה יותר משלושה מיליארד שקל בשנה, והוא מסכן את בטיחות הציבור ומניע את תעשיית גניבות הרכב, תיקוני רכב בשטחי הרשות הפלשתינית, שיקום רכבים הרוסים וזיופי רכב. פרט לכך נגרמת פגיעה מהותית ואובדן הכנסות למדינה ובעליית תעריפי הביטוח.
הניתוח המקצועי שערך הפורום קובע כי כלי-רכב שנפגעו בתאונות קשות והפכו ללא-בטוחים ולא-שמישים, מוגדרים לעיתים על-ידי שמאים מטעם חברות ביטוח כ"אובדן להלכה" - שמשמעותו היא שניתן לתקן אותם ולהחזירם לשימוש. "הסיבה לכך שלא מכריזים על הרכבים הללו כאובדן מוחלט", קובע הפורום, "היא כלכלית - החברות מרוויחות יותר כסף מהעלאת הרכבים חזרה לכביש.
כך, בחסות החוק, נמכרים כלי-הרכב על-ידי חברות ביטוח וחברות הליסינג שבכלל אינן מבטחות אותם ישירות או באמצעות צד שלישי - לסוחרי רכב ישראלים, המעבירים אותם לתיקון זול, לא-מקצועי ומסוכן בשטחים ומחזירים אותם לארץ למכירה כרכב תקין".
הפורום מתריע על-כך שכלי-הרכב האלה משמשים גם לזיוף והלבנה של מכוניות גנובות - על-ידי החלפת זהויות: "אזרחים תמימים רוכשים את אותם כלי-הרכב מסוחרי רכב פרטיים שאינם מזדהים ככאלו או ממגרשי מכוניות שלאחרונה מספרם עלה בצורה ניכרת, מבלי לדעת כלל שמדובר ברכב שהיה מעורב בתאונה קשה. מצבו האמיתי של הרכב מתגלה רק בביקור במוסך מורשה או כאשר בעל הרכב מבקש למכור אותו ומגיע למכון בדיקה".
הפורום טוען כי טיפול בשוק השחור הזה ישפיע על המשק בכך שיביא להקטנת מספר תאונות הדרכים הנגרמות מתיקון לקוי וכשל טכני, וכך גם במספר ההרוגים והפצועים; חיסכון של מאות מיליוני שקלים המשולמים לפיצויים, לטיפול בפצועים ולאובדן ימי עבודה; תרומה קריטית לבטיחות כלי-הרכב שבכבישים; מניעת "שימוש מופקר" בחלקי חילוף משומשים וחלקי חילוף שאינם עומדים בתקני האיכות וההתאמה הנדרשים; מניעת שיקום מכוניות באובדן מוחלט בניגוד לתקנות התעבורה, והקטנת הסחר בשרידי רכב.
חקיקה מתאימה תביא לדעת גורמי ענף הרכבה גם להקטנת הקף גניבות הרכב בישראל ותופעת זיופי ושיכפולי הרכב (הלבשת זהות רכב שעבר תאונה על רכב גנוב והחזרתו לכביש). כמו-כן יביא המהלך למזעור הנזק הכלכלי לקופת המדינה כתוצאה מהתחמקות ואי-תשלום מס כחוק בהיקף מיליארדי שקלים על-ידי הסוחרים והמתקנים בשטחי הרשות הפלשתינית, יצמצם את אובדן ההכנסות של נותני השרות החוקיים כגון חברות הציוד וספקי החלפים, ויצמצם את הונאות הביטוח הגורמות להעלאת הפרמיות שמשלם הציבור.